اخبار آلت کوین ها

ژائو (CZ)، مدیرعامل سابق بایننس از زندان آزاد شد

یکی از سخنگویان اداره فدرال زندان‌های ایالات متحده (BOP) گفت که چانگ‌ پنگ ژائو معروف به CZ، بنیان‌گذار و مدیر عامل سابق صرافی بایننس، پس از گذراندن دوره چهار ماهه به دلیل نقض قانون مبارزه با پولشویی (AML) در ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) از زندان فدرال ایالات متحده آزاد شد. این آزادی زودتر از موعد تعیین شده یعنی ۲۹ سپتامبر رخ داد.

به گزارش والکس، CZ در ماه نوامبر به اتهامات فدرال به دلیل عدم اجرای صحیح قوانین پولشویی در بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات روزانه، مقصر شناخته شد. او همچنین از سمت مدیرعاملی بایننس کنار رفت. CZ با دارایی خالص تقریباً ۶۰ میلیارد دلاری، ثروتمندترین فردی است که تاکنون در ایالات متحده محکومیت زندان را سپری کرده است.

آزادی CZ از زندان

بر اساس گزارش فورچون، CZ دو ماه اول را در یک زندان با حداقل حفاظت‌های امنیتی در جنوب کالیفرنیا گذراند و سپس به خانه‌ای در لانگ بیچ (Long Beach) نقل مکان کرد؛ جایی که اجازه گشت‌های روزانه تحت نظارت را داشت.

BOP از نظر قانونی مجاز است اگر تاریخ آزادی زندانیان در تعطیلات آخر هفته یا روز تعطیل باشد، آن‌ها را زودتر از موعد آزاد کند.

سخنگوی بایننس پس از آزادی ژائو در این باره گفت:

ما خوشحالیم که CZ با خانواده خود در خانه خواهد بود. «در حالی که او بایننس را مدیریت یا اداره نمی‌کند، ما هیجان‌زده هستیم که ببینیم او در آینده چه می‌کند. از سال گذشته، بایننس تحت رهبری تیم فعلی ما به پیشرفت خود ادامه داده و از ۲۳۰ میلیون کاربر در سراسر جهان عبور کرده است.

حکم چهار ماهه CZ کاهش قابل توجهی نسبت به ۳۶ ماه زندانی بود که وزارت دادگستری آمریکا در ابتدا به دنبال آن بود.

گفتنی است موسس بایننس همچنان اکثریت سهام بایننس را در اختیار دارد و طبق گزارش ها، ۹۰٪ سهام این صرافی متعلق به ژائو است

واکنش قیمت بیت کوین و BNB به آزادی ژائو

پس از آزادی زودتر از موعد CZ، قیمت بیت کوین و قیمت BNB از ابتدای روز معاملاتی اندکی کاهش یافت. طبق گزارش قبلی فوربز (Forbs)، ژائو ۶۴٪ از کل عرضه BNB را در اختیار دارد. وی با ارزش خاص دارایی تا ژوئن ۲۰۲۴ در حدود ۶۱ میلیارد دلار در جمع بیست و چهارمین فرد ثروتمند جهان است.

۹۴ میلیون توکن BNB که توسط ژائو نگهداری می‌شود، تقریباً ۵۷ میلیارد دلار ارزش دارد. تجزیه و تحلیل سال ۲۰۲۴ توسط Gray Wolf Analytics و Forbes نشان داد که ۸۰ میلیون توکن BNB در ابتدا به تیم اصلی بایننس اختصاص داده شده است. علاوه بر این، این شرکت هنوز حدود ۴۶ میلیون از آن این توکن‌ها را در اختیار دارد. طبق گزارش قبلی فوربز، ژائو و بایننس مجموعاً ۷۱٪ از تقریباً ۱۴۶ میلیون توکن BNB در گردش را در اختیار دارند. این موضوع باعث نگرانی‌هایی در مورد ایجاد تمرکز در این ارز دیجیتال شده است.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا