اخبار اتریوم

سه ماه پس از مرج، اوضاع شبکه اتریوم چگونه است؟

آثار رویداد ادغام شبکه اتریوم تاکنون منجر به تاثیری مثبت در قیمت آن نشده است

در حالی که به ۱۵ دسامبر و سه ماهگی رویداد ادغام شبکه اتریوم نزدیک می‌شویم، معامله‌گران با حساسیت بیشتری به اثر مرج می‌نگرند.

به گزارش والکس و به نقل از ambcrypto، اگر هیجان شدیدی که در آستانه تبدیل نحوه اجماع اتریوم به گواه اثبات سهام (PoS) وجود داشت را به یاد می‌آورید، قطعا می‌دانید که بخشی از این هیجان به واسطه چشم‌اندازی مثبت احتمالی قیمت بود.

این مساله محقق نشد، در واقع حتی به شکلی عکس، قیمت اتریوم به زیر ۱۵۰۰ دلار سقوط کرد. به گفته برایان کیو، تحلیل‌گر وبسایت Santiment، همه کاربران اتریوم این‌قدر دیدگاهی منفی نسبت به این موضوع ندارند. این تحلیل‌گر خاطرنشان کرد که نهنگ‌های ارز دیجیتال در خصوص انباشت اتر، تا هفته‌ها پس از ادغام اتریوم ۲.۰ دست نگاه داشتند.

اما شرایط از ۷ نوامبر دستخوش تغییر شد. نهنگ‌ها شروع به خرید کردند.

وضعیت تملک اتر توسط نهنگ‌های اتریوم
وضعیت تملک اتر توسط نهنگ‌های اتریوم

نمودار بالا نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران با دارایی بین ۱۰۰ تا ۱ میلیون اتر، از تصمیم پیشین خود مبنی بر فروش اتر پس از مرج منصرف شدند و دوباره شروع به خرید کرده‌اند. این علاقه بازیافته نهنگ‌ها سبب شد تا آن‌ها طی ماه گذشته ۲.۰۹ درصد از کل عرضه اتریوم را خریداری نمایند.

این امر می‌تواند توجیهی برای صعود احتمالی باشد. با این حال برای کسانی که تنها به صرف این معیار، تصمیم خود را گرفته‌اند باید خاطرنشان ساخت که ساحل هنوز آرام نیست و ممکن است زمان مناسبی برای شرط‌‌بندی بر روی صعود اتریوم نباشد.

شاخص فاندینگ ریت اتریوم بهبود یافته است که نشانه‌ای از قصد فعالان بازار است. فاندینگ ریت صرافی بایننس در هر دو بازار USDT و BUSD در حدود ۰.۰۱ درصد و منصفانه بوده است.

با این حال این وضعیت عمدتا نشان از بی‌طرفی بازار دارد. برایان کیو (Brian Q) نیز موافق است که فقدان ترس و یا طمع شدید، به این وضعیت کمک کرده است.

فاندینگ ریت اتر در صرافی بایننس
فاندینگ ریت اتر در صرافی بایننس

پوزیشن‌های شورت به واسطه رشد ۲۴ ساعته اخیر قیمت فزونی یافتند. داده‌های سایت Coinglass نشان می‌دهد که طی روز گذشته ۱۳.۷۶ میلیون دلار از سرمایه کاربران مارجین کال شد که سهم پوزیشن‌های شورت از این میان ۱۱ میلیون دلار بود.

از نظر شاخص‌های اجتماعی، اوضاع پس از رویداد ادغام چندان عالی نبود. این به دلیل کاهش قابل توجه بحث در خصوص اتریوم بود. به شکلی جالب توجه، این روند طی روزهای اخیر روندی عکس گرفته است و شاخص سلطه اجتماعی اتریوم به ۱۰.۳۱ درصد افزایش یافته است. در سوی دیگر، شاخص حجم اجتماعی با کاهش به ۱۹۳ رسید.

شاخص‌های اجتماعی اتریوم
شاخص‌های اجتماعی اتریوم

برای هولدرهای بلندمدت ارز دیجیتال اتریوم، اوضاع مصیبت‌بار است. این مساله به خوبی در نمودار ۳۶۵ روزه MVRV مشهود است.

شاخص MVRV یک ساله اتر
شاخص MVRV یک ساله اتر

در زمان نگارش این مطلب شاخص MVRV اتریوم ۲۹.۹۶- بود که بدان معناست که سرمایه‌گذاران یک ساله این دارایی دیجیتال در این مدت بازدهی منفی داشته‌اند.

با توجه به روند صعودی شاخص MVRV، آینده بلندمدت اتریوم می‌تواند مثبت باشد اما در بازه کوتاه، احتمال پیروزی خرس‌ها محتمل است. بنابراین همچنان شانس قابل توجهی وجود دارد که دوباره شاهد اتریوم با قیمتی سه رقمی باشیم.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا