اخبار اتریوماخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

هشدار تحلیلگری که سقوط بازار درسال ۲۰۲۲ را پیش‌بینی کرد: کف‌های جدیدی در انتظار بیت کوین و اتریوم است

یکی از معامله‌گران ارز دیجیتال که به طور گسترده توسط علاقمندان به بازار کریپتو دنبال می‌شود، هشدار داده که بیت کوین (BTC) و سایر آلت کوین‌ها به زودی می‌توانند به صورت ناگهانی روند خود را به سمت تشکیل کف‌های جدید تغییر دهند.

به گزارش والکس و به نقل از dailyhodl، این معامله‌گر که با نام مستعار Capo شناخته می‌شود و به دلیل دیدگاه‌های خرسی خود نسبت به بازار کریپتو شهرت پیدا کرده، به ۷۸۱،۴۰۰ دنبال‌کننده‌اش در پلتفرم اجتماعی X گفته که قیمت بیت‌ کوین می‌تواند به زودی به کف ۳۰ هزار دلاری بازگردد و پس از رالی مجدد آلت کوین‌ها، یک اصلاح ناگهانی را در بازار رقم بزند.

Capo گفت:

همانطور که چند روز پیش در تلگرام اشاره کردم، بیت کوین احتمالاً در اینجا یک سقف محلی با قیمت ۴۰ هزار تا ۴۵ هزار دلار تشکیل می‌دهد. اتریوم هم می‌تواند به ۲۵۰۰ دلار برسد و برخی از آلت کوین‌ها ممکن است آخرین پامپ قیمتی خود را تجربه کنند. پس از این، احتمال تغییر کامل روند و بازگشت قیمت‌ها به کف‌های جدید در چند هفته آینده وجود دارد. من معتقدم قبل از شروع واقعی بازار گاوی، باید همچنان انتظار رسیدن قیمت به کف‌های جدید را داشته باشیم.
نمودار Capo

این تریدر در مورد دلیل خود برای اینکه چرا «همچنان ممکن است در ماه‌های آینده شاهد تشکیل کف‌های جدید باشیم» هم در توییتر توضیح داده است.

او در ادامه افزود:

بیایید با بیت کوین در تایم‌ فریم‌های بالا شروع کنیم. ما شاهد یک روند صعودی در سال ۲۰۲۳ بوده‌ایم. بسیاری فکر می‌کنند که این شروع یک بازار گاوی جدید است، اما به نظر من در ادامه شاهد یک حرکت اصلاحی خواهیم بود. اکنون قیمت در یک منطقه مقاومت مهم قرار دارد. تاییدیه‌ها نیز بر روی نمودار مشخص شده‌اند.
نمودار بیت کوین در تایم فریم بالا
نمودار بیت کوین در تایم فریم بالا

او از نظریه امواج الیوت استفاده می‌کند. امواج الیوت سعی دارد تا حرکات قیمت‌ را بر اساس روان‌شناسی فعالان و معامله‌گران بازار که در امواج آشکار می‌شود، پیش‌بینی کند. تئوری امواج الیوت نشان می‌دهد که تکانه‌های قیمت در پنج موج پس از اصلاحات سه موجی «ABC» اتفاق می‌افتد.

او گفت:

حال به بررسی بیت کوین از دیدگاه امواج الیوت می‌پردازیم: روند نزولی بیت کوین در سال ۲۰۲۲ یک حرکت نزولی قدرتمند و تکانشی بود که روند مثبت بازار از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ را مختل کرد. اکنون به نظر می‌رسد که حرکت صعودی بازار از سطح کف ۱۶ هزار دلاری، یک حرکت اصلاحی را به همراه دارد که شبیه موج B یا X است. این حرکت تمایل دارد که با حرکت پرقدرت دیگری (موج C یا Y) دنبال شود.
نمودار ۳ روزه BTC/USD
نمودار ۳ روزه BTC/USD

این معامله‌گر با نگاهی به وضعیت قیمت اتریوم، پیش‌بینی می‌کند که پس از مواجهه قیمت با مقاومتی در سطح ۲۶۰۰ دلار، ETH می‌تواند تا ۵۵۰ دلار ریزش داشته باشد.

Capo ادامه داد:

اتریوم یک سطح کلیدی را از پیش‌رو برداشته و مقاومت اصلی بعدی در بین ۲۵۰۰ دلار تا ۲۶۰۰ دلار قرار دارد. نقدینگی زیادی در زیر این محدوده نفهته شده که انتظار می‌رود در نهایت از آن استفاده شود. یک شکست قیمتی کامل به زیر ۲ هزار تا ۲۱۰۰ دلار به عنوان تاییدیه نزولی در نظر گرفته خواهد شد.
نمودار اتریوم در تایم فریم بالا
نمودار اتریوم در تایم فریم بالا

به گفته او، رشد سایر آلت‌ کوین‌ها توسط پولی که از فروش بیت‌ کوین به بازار سرازیر می‌شود، تقویت خواهد شد، الگویی که به اعتقاد او اغلب پیش‌بینی‌کننده یک اصلاح قریب‌الوقوع در بازار است.

این تریدر در انتها گفت:

پول در حال حاضر از بیت کوین به آلت کوین‌ها سرازیر می‌شود. این اتفاق معمولاً در آخرین مراحل یک روند صعودی رخ می‌دهد. برخی از آلت کوین‌ها می‌توانند پامپ قیمتی بیشتری داشته باشند، اما این روند بیش از حد گسترش یافته و بزودی به پایان می‌رسد. هنگامی که OTHERS (شاخص آلت کوین‌ها) به منطقه سبز برسد، باید شاهد یک اصلاح قدرتمند و سنگین باشیم.
نمودار مارکت کپ آلت کوین‌ها
نمودار مارکت کپ آلت کوین‌ها
این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۸ / ۵. مجموع آرا: ۳۷

منبع
dailyhodl.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علي بابا
علي بابا
4 ماه قبل

ما الان ار اس ای بالا و واگرایی شدید قرار داریم… سی سی ای و استوکاستیک و ویلیام پرسنتیج هم شدیدا قله رو نشون مده ک احتمال ریزش بالاست… من خودم بالای صد میلیون جهت خرید اماده کرده بودم اما وقتی چنین چیزی دیدم با توجه به اتفاقی ک در گذشته دیدم از خرید پشیمون شدم و حقیقتا از ترس منتظر ریزش احتمالی و قطعی هستم….

MEHDIMK
MEHDIMK
4 ماه قبل

ایشان باید با دلیل بگوید به چه علت بازار کریپتو یک وهم است و ارزش ذاتی ندارد اینکه بین ده‌ها مدل امواج اصلاحی بدترین را بر می‌گزیند پشتوانه فاند می‌خواهد اصل در تحلیل الیوت اول تشخیص روند جامع است

MEHDIMK
MEHDIMK
4 ماه قبل

ببینید امواج اصلاحی چند مدل دارد به عنوان مثال اصلاحی دونده که کاملا این نظریه را رد می‌کند این شخص کلا بیت را با ارزش نمی‌بیند و بازار کریپتو را در کل در نزول می‌بیند سال ۲۲ را من هم پیش‌بینی میکردم در واقع همه می‌کردند ولی این شخص سالهاست ساز نزول میزند تمام تحلیل‌های او در گذشته غلط بوده غیر از همین ۲۲ طرف همش میگه میریزه یه بار درست در اومده برای خودش اعتبار میبینه…در کل مطلب اینجا این است آیا شما کریپتو را آینده دار می‌بینید یا بی ارزش میدانید؟تاییدETF یعنی طرف بیمار است!و به دنبال شهرت!

حجازی راد
حجازی راد
4 ماه قبل
پاسخ به  MEHDIMK

سلام و ارادت ، میشه لطف کنید امواج الیوت رو که فرمودین تو چارت برای تایم فریم بالا ترسیم کنید ، بنده فکر میکنم بازار کریپتو هنوز نابالغ هست و آینده روشنی دارد مخصوصا بیت کوین

دکمه بازگشت به بالا