اخبار آلت کوین ها

دستگیری مدیرعامل مولتی چین در چین و قطع دسترسی به سرورها

Multichain خدمات خود را به دلیل بازداشت مدیر عامل توسط پلیس و از دست دادن دسترسی به سرورها، قطع خواهد کرد.

به گزارش والکس، مولتی چین یک پروتکل چند زنجیره‌ای است که قبلا به نام Anyswap شناخته می‌شد. توییتی در ۱۴ جولای منتشر شد که حاوی خبر دستگیری مدیر عامل مولتی چین ژائوجون (Zhaojun) توسط مقامات چینی در ۲۱ می بود و اظهار داشت که این شرکت از ۲۱ می قادر به برقراری ارتباط با ژائوجون نیست.

اطلاعات داده شده توسط خانواده ژائوجون نشان می‌دهد که مقامات تلفن، رایانه، عبارات بازیابی و کیف پول‌های سخت افزاری مدیرعامل را مصادره کرده است. در عین حال، این توقیف به این معنی است که تیم Multichain قادر به دسترسی به وجوهات پروتکل را ندارند؛ زیرا Zhaojun کنترل سرورهای نود محاسباتی چند جانبه (MPC) پلتفرم را در اختیار داشت که اکنون تحت کنترل پلیس است.

در حالی که این پروتکل پس از دستگیری ژائوجون با بودجه محدود به کار خود ادامه داد، خانواده مدیر عامل به تیم مهندسی Multichain اجازه دادند تا در ۴ ژوئن به رایانه خانگی دسترسی فیزیکی داشته باشند تا برخی از مشکلات مربوط به شبکه را برطرف کنند. یک ماه بعد، تیم پروژه افشا کرد که یک جابجایی غیرمعمول پول به ارزش بیش از ۱۲۵ میلیون دلار اتفاق افتاد که با کمک خواهر ژائوجون کشف شد.

در تلاش برای حفظ وجوه باقیمانده کاربران، خواهر مدیر عامل دارایی‌های مشتریان را به کیف پول‌های تحت کنترل خود منتقل کرد و طبق گفته تیم پروژه این اقدامات با نظارت اعضای پلتفرم اتفاق افتاده است. با این حال، پلیس چین خواهر ژائوجون را نیز بازداشت کرد و مولتی چین نتوانست با او تماس بگیرد. تیم پروژه همچنین گفت که “وضعیت دارایی‌هایی که به کیف پول او منتقل شده مشخص نیست.”

از آنجایی که تیم پروژه پس از دستگیری مدیرعامل و خواهرش قادر به دسترسی به وجوه نیست، این شرکت مجبور به تعطیلی شبکه شده است.

شروع مشکلات شبکه

مشکلات مربوط به Multichain در ماه می پس از شکایت کاربران از تاخیر در دریافت وجوه خود به دلیل ارتقاء شبکه که تکمیل آن زمان زیادی طول کشید، شروع شد. همچنین شایعاتی مبنی بر دستگیری تیم توسعه Multichain توسط مقامات چینی وجود داشت. در میان گزارش‌ها مبنی بر تاخیر تسویه وجوه و شایعات دستگیری، فروش زیادی از توکن مولتی چین توسط دارندگان صورت گرفت.

به دنبال جابجایی‌های غیرعادی وجوه در هفتم جولای، پلتفرم سیرکل ۶۳ میلیون دلار USDC را مسدود کرد در حالی که بنیاد Tether اقدام مشابهی را علیه دو آدرس کیف پول که روی هم ۲.۵۳ میلیون USDT موجودی داشتند، انجام داد.

مولتی چین همچنین از دامنه اینترنتی و پلتفرم میزبانی GoDaddy درخواست کرده است تا به از کار انداختن وبسایت این پلتفرم کمک کند.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا