اخبار بیت کوینمنتخب سردبیر

ریزش قیمت بیت کوین تا کی ادامه دارد؟

قیمت بیت کوین به زیر ۷۰٬۰۰۰ دلار سقوط کرد و در عرض یک ساعت ۳۰۰ میلیون دلار از پوزیشن‌های معاملاتی فیوچرز لیکویید شد. این امر به دلیل داده‌های قوی اشتغال ایالات متحده و افت سهام GameStop بود که بر احساسات بازار تأثیر گذاشت.

به گزارش والکس و به نقل از کوین گیپ، دامیننس BTC به حدود ۵۵٪ افزایش یافته، زیرا سرمایه‌گذاران دارایی‌های بیت کوین خود را از صرافی‌ها خارج می‌کنند که نشان‌دهنده اصلاح بازار است. شاخص ترس و طمع بیت کوین هم به ۷۷ کاهش یافته است.

علل کاهش قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین (BTC) در چند ساعت گذشته به شدت کاهش یافته و به زیر سطح حمایت ۷۰٬۰۰۰ دلار رسیده است. این کاهش شدید را می‌توان به چندین عامل مرتبط دانست، از جمله داده‌های قوی اشتغال ایالات متحده و کاهش قیمت سهام GameStop که تأثیر منفی بر روحیه بازار ارزهای دیجیتال داشته است.

شاخص‌های بازار بیت کوین

در نتیجه، بحران فعلی را می‌توان در شاخص‌های بازار بیت کوین مشاهده کرد. دایمننس بیت کوین که نشان‌دهنده درصد کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال متعلق به بیت کوین است، به حدود ۵۵٪ رسیده است. این امر نشان می‌دهد که اگرچه بیت کوین در حال گذر از یک اصلاح است، اما همچنان عملکرد بسیار بهتری نسبت به بقیه ارزهای دیجیتال دارد.

علاوه بر این، ذخیره بیت کوین در صرافی‌ها با ۰.۰۶٪ کاهش به ۱.۸۱ میلیون رسیده که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران احتمالا بیت کوین را برای نگهداری و عدم فروش در صرافی‌ها به کیف پول شخصی خود منتقل کرده‌اند.

شاخص ترس و طمع کریپتو،که احساسات بازار را نشان می‌دهد، با ۱.۲۸٪ کاهش به ۷۷ رسید، به این معنی که احساسات بازار همچنان در قلمرو «طم» قرار دارد.

علاوه بر این، CME سود باز (Open Interest) معاملات فیوچرز بیت کوین در بورس کالای شیکاگو (CME) با ۲.۱۹٪ کاهش به ۱۱.۱۲ میلیارد دلار رسیده که نشان می‌دهد معاملهگران در حال بستن پوزیشن‌های خود هستند که می‌تواند به دلیل اعتماد کمتر به بازار یا دوره تثبیت قیمت پس از نوسانات اخیر قیمت باشد.

داده‌های قوی اشتغال ایالات متحده

گزارش وضعیت اشتغال اخیر ایالات متحده نیز فشار منفی بر قیمت بیت کوین وارد کرد زیرا نشان داد که ۲۷۲ هزار شغل در ماه می اضافه شده است که بسیار بیشتر از مقدار پیش‌بینی شده ۱۸۵ هزار شغل است.

در نتیجه، افزایش تعداد اشتغال احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در آینده نزدیک کاهش داده است که منجر به افزایش شاخص قدرت دلار آمریکا شده است.
این تغییر در چشم‌انداز اقتصادی فشار منفی بر دارایی‌های پر ریسک از جمله ارزهای دیجیتال وارد کرده است.

سهام GameStop و تاثیر بر احساسات بازار ارزهای دیجیتال

در همان زمان، کاهش قابل توجه سهام GameStop (GME) نیز بر احساسات در بازار ارزهای دیجیتال تأثیر منفی گذاشت. این وضعیت توسط Roaring Kitty، معامله‌گری که طرفداران زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارد، از طریق یک جلسه لایو در یوتیوب ایجاد شد.

همانطور که انتظار می‌رفت، Roaring Kitty حرف زیادی برای گفتن نداشت و این باعث ناامیدی سرمایه‌گذاران شد. سهام GameStop در طول این جلسه لایو ۴۰٪ کاهش یافت و میم کوین GME بر بستر سولانا نیز ۵۰٪ ریزش را تجربه کرد. این روند نزولی همچنین بر سایر میم کوین‌ها تاثیر داشت؛ مانند DOGE که قیمت آن ۸٪ کاهش یافت، SHIB حدود ۱۰٪ کاهش یافت و PEPE نیز ۱۵٪ ریزش را تجربه کرد.

قیمت بیت کوین
بیت کوین Bitcoin (BTC)
۳,۴۴۹,۳۵۳,۸۹۳.۰۰ تومان
$ ۵۷,۷۸۹.۳۸۰ -۳.۰۲%

خرید و فروش امن، سریع و آسان بیت کوین در والکس

  • معامله بیش از ۱۲۰ کوین دیگر
  • معامله تعهدی با شورت و لانگ
  • بات معامله‌گر رایگان
  • خرید و فروش آنی
  • دریافت اعتبار معاملاتی (سکو)
خرید بیت کوین

علی‌رغم فشار فروش اخیر، ETFهای اسپات بیت کوین در بیشترین حالت انباشت از زمان راه‌اندازی خود قرار دارند. طی یک دوره ۱۸ روزه، این ETFها بیش از ۵۶٬۰۰۰ بیت کوین جمع‌آوری کردند که تقریبا هفت برابر مقدار استخراج شده در این دوره است. با این حال، این امر برای حفظ افزایش قیمت بیت کوین کافی نبوده است.

در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت کوین با ۲٪ کاهش در ۲۴ ساعت گذشته، با ارزش ۶۹٬۵۱۹ دلار معامله می‌شود.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۱

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا