اخبار ارزهای دیجیتال

انتخاب نخست وزیر جدبد بریتانیا؛ امیدی تازه برای صنعت کریپتو

ریشی سوناک، نخست‌وزیر جوان بریتانیا مواضعی در جهت حمایت از رمزارزها دارد

ریشی سوناک، نخست‌وزیر جدید بریتانیا می‌تواند تاثیر مثبتی بر اکوسیستم کریپتو و وب ۳.۰ در این کشور داشته باشد.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، سوناک ۴۲ ساله که به تازگی به عنوان نخست وزیر بریتانیا انتخاب شد، جوان‌ترین سکان‌دار این کشور طی دو قرن گذشته است. سوناک سابقه فعالیت در حوزه بانکداری را دارد و پیش‌تر به عنوان نماینده مجلس عوام، وزیر ارشد خزانه‌داری و خزانه‌دار سلطنتی انجام وظیفه کرده است.

او شباهت دیگری با هم‌نسلان خود دارد؛ همچون دیگر متولدین نسل هزاره (Millennial)، او نیز از علاقه‌مندان کریپتوست. طبق نظرسنجی اخیر BoA، سرمایه‌گذاران جوان بخش بیشتری از سبد سرمایه خود را در قیاس با همتایان مسن خود به ارز دیجیتال تخصیص می‌دهند. افزون بر این، افراد ۲۱ تا ۴۲ ساله، اعتقاد بیشتری دارند که کریپتو بهترین فرصت رشد را فراهم می‌کند.

تفاوت سوناک با بقیه این است که او این علاقه را تنها در قلب خود نگاه نداشته است. او قادر به تسهیل قوانین برای پیشبرد این صنعت در اشکال جدید است. او می‌تواند کاتالیزوری برای انتقال از وب ۲ به وب ۳ باشد و می‌تواند بریتانیا را بدل به هاب جهانی وب ۳ نماید.

اشتباه نکنید! این تنها گمانه‌زنی نیست. این سخنان خود اوست. او پیش‌تر در مقام خزانه‌دار سلطنتی گفته بود: «هدف من تبدیل بریتانیا به قطب جهانی فناوری دارایی‌های دیجیتال است». او تحقق این امر را نیازمند «اطمینان‌دهی به شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری، نوآوری و رشد در این کشور» دانست.

او به عنوان وزیر دارایی در دولت بوریس جانسون، چندین طرح و لایحه را برای پیشبرد اکوسیستم و عادی‌سازی استفاده از کریپتو در انگلستان رهبری کرد. سوناک در ماه آوریل از ضرابخانه سلطنتی درخواست کرد تا توکن NFT منتشر و ارائه کند.

در سال ۲۰۲۰، سوناک از قصد خود برای در اولویت قرار دادن تکنولوژی‌های مالی همچون رمزارزهای ملی و استیبل کوین‌ها، برای همگام ماندن با روند پیشرفت جهانی یا به بیان او «اطمینان از این که صنعت خدمات مالی بریتانیا همواره در قله تکنولوژی و نوآوری قرار دارد»، خبر داد.

در سال ۲۰۲۱، او از نیاز به اصلاحاتی پیشگامانه برای «پشتیبانی از پذیرش امن دارایی‌های دیجیتال و استیبل کوین ها» گفت و به بانک مرکزی انگلستان پیشنهاد کرد تا ضرب پول دیجیتال ملی را بررسی کند. او همچنین قوانینی برای پذیرش استیبل کوین‌ها به عنوان شکلی معتبر از پرداخت ارائه کرد.

شاید مهم‌ترین عمل سوناک، نقش وی در طراحی لایحه خدمات مالی و بازارها باشد که در ماه جاری ارائه شد. این طرح پیشنهادی، شامل اقدامات گسترده‌ای برای حفظ و بهبود جایگاه بریتانیا به عنوان رهبری جهانی در خدمات مالی است. این طرح نخستین گام در شفاف‌سازی نقش فناوری‌های نوین همچون بلاکچین و ارزهای دیجیتال در بریتانیاست و به توسعه این حوزه کمک شگرفی خواهد کرد.

سوناک در خصوص نقش قانون‌گذاری در این حوزه گفت: «با تنظیم مقررات به شکلی موثر، می‌توانیم به کسب و کارهای آینده، اطمینان لازم برای سرمایه‌گذاری و تفکر بلندمدت را عطا کنیم».

حرکت بریتانیا به سوی قانون‌گذاری این حوزه، با تلاش‌هایی که برای تصویب قوانین مرتبط در اروپا و آمریکا در جریان است، نشانه خوبی برای صنعت ارزهای دیجیتال است. سال ۲۰۲۳ می‌تواند نویدبخش دورنمایی متفاوت از این صنعت باشد؛ صنعتی پیشرفته‌تر، با قوانین شفاف‌تر و همراه با پذیرش همگانی گسترده‌تر.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
کوین تلگراف
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا