اخبار آلت کوین ها

آپتیمیزم با موفقیت هارد فورک «Bedrock» را اجرا کرد

این ارتقا بخشی از اصلاحات آپتیمیزم محسوب می‌شود که برای افزایش قابلیت انعطاف‌پذیری OP Stack طراحی شده‌ و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که با استفاده از این نرم‌افزار، شبکه‌های خود را راه‌اندازی کنند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، طبق اعلامیه‌ای از شرکت توسعه‌دهنده‌ شبکه OP Labs، آپتیمیزم (Optimism) با تکمیل ارتقای “Bedrock” در تاریخ ۷ ژوئن، زمان سپرده‌گذاری و کارمزدهای لایه یک را کاهش داده و ویژگی‌های امنیتی بیشتری به شبکه اضافه کرده است. این ارتقا بخشی از اصلاحات آپتیمیزم بشمار می‌آید و توسعه‌دهندگان می‌گویند که باعث ایجاد یک “سوپرچین (Superchain)” از شبکه‌های مقیاس‌پذیر وب ۳.۰ بر اساس نرم‌افزار OP Stack از شبکه اصلی خواهد شد.

توییت آپتیمیزم

کارل فلورش (Karl Floersch)، مدیر عامل OP Labs، در گفتگویی با Cointelegraph اعلام کرد که Bedrock در زمینه گس فی بهینه‌سازی‌هایی که تیم آپتیمیزم تشخیص داده اجرا می‌کند و باعث کاهش ۴۰ درصدی هزینه‌ دسترسی به داده در شبکه اتریوم می‌شود. این کاهش هزینه در قالب کارمزد کمتر روی شبکه آپتیمیزم به کاربر منتقل می‌شود.

علاوه بر این، این ارتقا باعث می‌شود که شبکه توانایی تشخیص بازسازی زنجیره (reorg) را در اتریوم داشته باشد و این سازماندهی مجدد را در موجودی آپتیمیزم کاربر نمایش می‌دهد. این امر باعث کاهش زمان سپرده‌گذاری به یک دقیقه می‌شود. پیش از این، زمان انتقال وجه از اتریوم به آپتیمیزم به دلیل دریافت تاییدیه در لایه یک، بیش از ۱۰ دقیقه طول می‌کشید.

Bedrock همچنین یک فرایند برداشت دو مرحله‌ای را پیاده‌سازی خواهد کرد تا به مهار سوءاستفاده از پل (بریج) کمک کند.

به گفته فلورش، علاوه بر این تغییرات طبیعی، ارتقا جدید راه را برای توسعه‌ی بیشتر OP Stack در آینده با هدف ایجاد یک “سوپرچین” چند شبکه‌ای، هموار می‌کند. این ارتقا دارای “سیستم‌های اثبات ماژولار” خواهد بود که به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهند شبکه‌های زنجیره‌ای خود را ایجاد و سفارشی‌سازی کنند. و بخش اعتبارسنجی نرم‌افزار، به نام “op-geth”، دارای کمتر از ۱۰۰۰ خط کد متفاوت با نسخه اتریوم خواهد بود که می‌تواند باعث تسهیل جابجایی ولیدیتورها شود.

در تاریخ ۲۳ فوریه، شبکه Base از Coinbase (شبکه لایه دوم این صرافی) اعلام کرد که بخشی از این سوپرچین خواهد شد. در تاریخ ۲۴ می، این شبکه یک نقشه راه برای راه‌اندازی شبکه اصلی خود منتشر کرد.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا