اخبار اتریوماخبار بیت کوین

افت قیمت بیت کوین و اتریوم؛ آیا زمان خرید فرارسیده است؟

بیت کوین نتوانست الگوی مثلث نزولی را بشکند و همزمان با انتشار خبرهای یاس‌آور در بازار، افتی ۳ درصدی داشت و به ۱۶۱۶۰ دلار رسید. به همین ترتیب، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان نیز با پیروی از بیت کوین، ۵ درصد کاهش قیمت داشت و به ۱۱۷۱ دلار رسید.

به گزارش والکس و به نقل از cryptonews، ارزش بازار جهانی کریپتو در روز گذشته بیش از ۲ درصد نزول یافت و به ۸۱۵.۳۲ میلیارد دلار رسید. در ۲۴ ساعت گذشته، حجم کل معاملات رمزارزها با ۲۲.۱ درصد رشد به ۴۱.۶۹ میلیارد دلار رسید.

حجم معاملات DeFi هم‌اکنون ۲.۶ میلیارد دلار است که ۶ درصد از حجم روزانه بازار را تشکیل می‌دهد. سهم استیبل کوین‌ها ۳۸.۸۵ میلیارد دلار است که ۹۳ درصد از حجم معاملات کریپتو را تشکیل می‌دهد.

حال نگاهی به وضعیت بازار در طی روز گذشته بیاندازیم.

سلو (CELO)، ایپ کوین (APE) و لئو (LEO) سه ارز در میان صد توکن برتر بازار بودند که طی روز گذشته افزایش قیمت داشتند. سلو با افزایشی ۳۴ درصدی به ۰.۶۹۷۰ دلار و ایپ با رشدی ۱۳.۵ درصدی به ۳.۷ دلار رسید. لئو نیز رشدی ۷ درصدی تجربه کرد.

وضعیت اجمالی بازار
وضعیت اجمالی بازار در روز ۲۸ نوامبر ۲۰۲۲

اپتوس (APT)، توکن تراست والت (TWT) و لیدو (LDO) نیز از بازندگان دیروز بودند که به ترتیب ۵.۵، ۴ و ۳ درصد از ارزش خود را از دست دادند.

بازار ارزهای دیجیتال در شرایطی افت کرد که سرمایه‌گذاران نگران از وضعیت اعتراضات در کشور چین علیه محدودیت‌های کرونایی هستند. معترضین خشمگین از اقدامات سخت‌گیرانه دولت علیه کرونا، به خیابان‌ها آمدند و خواستار استعفای رهبر چین شدند. این اعتراض‌های نادر در حداقل هشت شهر با سرکوب گسترده توسط پلیس مواجه شد.

نارضایتی از سیاست رییس جمهور شی جین‌پینگ در قبال کرونا موسوم به کووید صفر تقریبا سه سال پس از همه گیری این بیماری، موجی از نافرمانی عمومی را در چین ایجاد کرده است که از زمان روی کار آمدن رییس جمهور هو جین تائو در یک دهه پیش، دیده نشده بود.

این اعتراضات که از روز جمعه آغاز شد و به شهرهایی از جمله پکن، شانگهای و ده‌ها دانشگاه بسط پیدا کرد، گسترده‌ترین بیان مخالفت علیه حزب کمونیست در دهه‌های اخیر است.

معترضان شانگهایی که خواستار استعفای شی و پایان دادن به حکومت تک حزبی بودند، با اسپری فلفل متفرق شدند، اما ساعاتی بعد بازگشتند.

چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا، تاثیر شگرفی بر بازارهای مالی جهانی دارد. ناآرامی در این کشور می‌تواند سبب خروج سرمایه به سوی دارایی‌های امن‌تر شود. سهام و کریپتو در دسته دارایی‌های امن قرار نمی‌گیرند. با این حال در صورت بهبود وضعیت چین و بازگشت آرامش، می‌توان انتظار بازگشتی صعودی را در بیت کوین و سایر رمزارزها داشت.

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین پس از ناتوانی در شکست مقاومت ۱۶۶۰۰ دلار، روندی نزولی دارد. قیمت بیت کوین یک الگوی مثلث نزولی در بازه زمانی ۴ ساعته تشکیل داده است که معمولا منجر به فروش بیشتر می‌شود.

بیت کوین هم‌اکنون ۱۶۱۵۰ دلار قیمت دارد و به سمت حمایت ۱۶۰۰۰ دلار در حرکت است. پس از این ناحیه، حمایت بعدی در ۱۵۶۵۰ دلار است که سابقه تشکیل دو کف قیمتی در ماه‌های اخیر را دارد.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

شاخص‌های تکنیکال پیش‌رو همانند RSI و MACD، ناحیه فروش را نشان می‌دهند که به معنی وجود فشار فروش شدید است. امتداد میانگین متحرک ۵۰ روزه نیز سطح مقاومت را در ۱۶۴۵۰ دلار نشان می‌دهد. اگر خریداران به بازار وارد شوند، شکست این مقاومت می‌تواند قیمت را به سرعت به ۱۷۰۰۰ دلار برساند.

تحلیل قیمت اتریوم

در تایم فریم ۴ ساعته، نمودار اتریوم الگوی سه کلاغ سیاه را تشکیل داده است که نشان‌دهنده روند فروش قوی است. نمودار قیمت اتریوم توسط کانال صعودی که از زمان قیمت ۱۲۱۰ دلاری از آن حمایت می‌کرد، شکسته شده و این کانال اکنون به عنوان مقاومت عمل می‌کند.

اتریوم با قیمت ۱۱۷۵ دلار از خط میانگین متحرک ۵۰ روزه عبور کرده است و سیگنال فروش قوی را نشان می‌دهد. در سوی پایین، نخستین حمایت اتریوم در ۱۱۵۰ دلار است.

نمودار قیمت اتریوم
نمودار قیمت اتریوم

شاخص‌های RSI و MACD نیز در منطقه فروش قرار دارند که نشان می‌دهد ETH ممکن است سطح حمایت ۱۱۱۵ دلاری را هدف قرار دهد.

در سمت صعودی، مقاومت اصلی برای اتریوم در ۱۱۸۵ دلار است و شکست آن می‌تواند آن را به ۱۲۳۵ دلار برساند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cryptonews
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا