اخبار آلت کوین ها

DAI جایگاه سومین استیبل کوین بزرگ بازار را از BUSD گرفت

استیبل کوین دای (DAI)، محصول شرکت MakerDAO، در حال حاضر به عنوان سومین استیبل کوین بزرگ بازار از لحاظ مارکت کپ شناخته می‌شود و از BUSD شرکت بایننس که مارکت کپ آن به ۴/۳۰۴ میلیارد دلار کاهش یافته، پیشی گرفته است. مارکت کپ DAI در روز جمعه، ۱۶ ژوئن ۲۰۲۳، تقریباً ۴/۳۹۴ میلیارد دلار بوده، اما تعداد DAI در گردش نسبت به ماه گذشته ۵/۷٪ کاهش یافته است.

به گزارش والکس و به نقل از news.bitcoin، در ماه می ۲۰۲۲، ترا یواس‌دی (UST) که در حال حاضر با نام ترا USD کلاسیک (USTC) شناخته می‌شود، برابری خود را با ۱ دلار آمریکا از دست داد، و ارزش آن بیش از ۹۸٪ کاهش یافت. در نتیجه این اتفاق، BUSD به عنوان سومین استیبل کوین بزرگ بازار ظاهر شد. علاوه بر این، استیبل کوین صادر شده توسط Paxos نیز برای مدتی در میان ده دارایی با ارزش بازار قرار داشت، تا اینکه در تاریخ ۱۳ فوریه ۲۰۲۳، دپارتمان خدمات مالی نیویورک (NYDFS) به این شرکت دستور داد استخراج BUSD را متوقف کند.

چارت دای

از آن زمان به بعد، مقدار قابل توجهی از BUSD بازخرید شده و داده‌ها نشان می‌دهند که حدود ۱۱/۸ میلیارد BUSD پس از دستور NYDFS با توکن‌سوزی از بین رفته است. با این حال، تا این هفته یا حدود روز پنجشنبه، ۱۵ ژوئن ۲۰۲۳، BUSD همچنان در جایگاه سوم بزرگترین استیبل کوین‌ها قرار داشت. اما حالا دیگر این موضوع درست نیست، چرا که DAI به طور رسمی جایگاه BUSD را به عنوان سومین استیبل کوین بزرگ با پشتوانه دلاری تصاحب کرده و به مارکت کپ ۴/۳۹۴ میلیارد دلاری رسیده است.

مارکت کپ کنونی BUSD حدود ۴/۳۰۴ میلیارد دلار است که حدود ۸۹،۹۹۳،۱۶۵ دلار از مارکت کپ DAI کمتر است. علاوه بر این، DAI خود را از بزرگترین استیبل کوین‌های بازار یعنی USDT و USDC متمایز می‌کند، چرا که که برای تولید توکن‌های جدید DAI قفل وثیقه الزامی است.

چرخه تولید و بازخرید DAI در چند وقت اخیر بیشتر به سمت بازخرید متمایل شده که کاهش قابل ملاحظه‌ای را در تعداد استیبل کوین‌ها از فوریه ۲۰۲۲ رقم زده است. در آن دوره، مارکت کپ DAI حدود ۹/۸ میلیارد دلار بود، اما تاکنون ۵۵/۱۶٪ کاهش یافته است. تعداد BUSDهای در گردش در ماه گذشته با کاهش ۲۲/۵ درصدی مواجه شده، در حالی که عرضه در گردش DAI به میزان ۵/۷٪ کاهش یافته است.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
news.bitcoin
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا