اخبار آلت کوین ها

فعالیت شبکه مولتی چین به طور رسمی پایان یافت

طبق گزارش‌ها، مدیر عامل Multichain و خواهرش توسط پلیس چین بازداشت شده‌اند.

به گزارش والکس، پروتکل مولتی چین بعد از هک اخیر شبکه، به دلیل کمبود بودجه عملیاتی و دستگیری مدیر عامل توسط پلیس چین، خاموشی شبکه را اعلام کرد. آخرین به‌روزرسانی ارائه شده توسط تیم پروژه، شایعات مربوط به دستگیری مدیرعامل را تایید کرد.

در ۱۴ جولای، Multichain در توییتر فاش کرد که ژائوجون از زمانی که توسط پلیس چین دستگیر شده است، با تیم ارتباطی نداشته و بعد از چند روز خواهرش که بخشی از دارایی‌های شبکه را در اختیار داشته نیز بازداشت شده است.

خاموشی کامل مولتی چین

توسعه دهندگان مولتی چین پس از تماس با اپراتورهای گره MPC، مطلع شدند که به کلیدهای سرورهای گره MPC دسترسی ندارند. بنا به گفته تیم پروژه، سرورهای گره MPC تحت کنترل کامل مدیر عامل اجرا می‌شوند. این تیم همچنین متوجه شد که تمام رایانه‌ها، تلفن‌ها، کیف‌پول‌های سخت‌افزاری و عبارات بازیابی Zhaojun توسط مقامات چینی مصادره شده است.

از زمان شروع به کار پروژه، تمام وجوه عملیاتی و سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران تحت کنترل Zhaojun بوده است. این همچنین به این معنی است که تمام منابع مالی تیم و دسترسی به سرورها در حال حاضر در اختیار پلیس چین است.

تا قبل از اینکه مولتی چین خاموش شود، عملیات روزانه شبکه با کمک دسترسی به سرورهایی که هنوز تحت کنترل خواهر Zhaojun بود انجام می‌شد که با دستگیری او، این دسترسی نیز از بین رفت. به گفته تیم پروژه در حال حاضر از سرنوشت دارایی‌های کاربران و وجوه عملیاتی شبکه اطلاعی ندارند و حدس می‌زنند این مبالغ در اختیار پلیس چین باشد.

طبق اعلامیه تیم پروژه، آنها به دامنه سایت دسترسی ندارند، بنابراین نمی‎‌توانند صفحه multichain.org را متوقف کنند. مولتی چین از کاربران خواسته از این وبسایت استفاده نکنند.

برداشت مشکوک ۱۳۰ میلیون دلاری از شبکه مولتی چین

مولتی چین که قبلا با نام Anyswap شناخته می‌شد، در سال ۲۰۲۱ با یک سوء استفاده ۸ میلیون دلاری روبرو شد.

شروع ماجرایی که منجر به تعطیلی این پروژه شد، به اواخر ماه می امسال برمی‌گردد که شامل شایعاتی در مورد دستگیری تیم مدیریت پروتکل در شانگهای پس از مفقود شدن مدیرعامل بود. این موضوع پس از برداشت ۱۳۰ میلیون دلاری در هفته پیش تشدید شد و در نهایت منجر به خاموشی و پایان کار مولتی چین شد.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا