اخبار بیت کوینمنتخب سردبیر

پیش‌بینی قیمت بیت کوین؛ خروج از منطقه خطر

بیت کوین علاوه بر آنکه از نظر ساختار تکنیکالی صعودی به نظر می‌رسد، به گفته تحلیل‌گر معروف رکت کپیتال (Rekt Capital) از«منطقه خطر» نیز رسما خارج شده است. آیا هدف ۸۰٬۰۰۰ دلار به زودی در دسترس خواهد بود؟

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، در حالی که اخبار اقتصاد کلان این هفته می تواند تاثیر قابل توجهی بر قیمت بیت کوین داشته باشد، تحلیل تکنیکال حکایت از آن دارد که بیت کوین می‌تواند از محدوده فعلی خود خارج شود. آیا این خروج به سمت صعود خواهد بود؟

آیا شکست صعودی قیمت بیت کوین نزدیک است؟

در نمودار چهار ساعته، قیمت بیت کوین یک الگوی سر و شانه معکوس را تشکیل داده است؛ یک الگوی کلاسیک که برای پیش بینی معکوس شدن روند نزولی استفاده می‌شود. اگر خط گردن این الگو شکسته شود، بیت کوین می‌تواند رالی صعودی خود را آغاز کند.

الگوی سروشانه معکوس در نمودار بیت کوین

برخی از شاخص‌های کلیدی تکنیکال در نمودار بیت کوین، از جمله اندیکاتور مکدی (MACD) نیز حکایت از شروع احتمالی صعود دارند. در حالی‌که قیمت در حال بازگشت صعودی از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه است، یک تقاطع صعودی در شاخص MACD (زیر خط صفر) نیز در حال شکل‌گیری است.

شاخص مکدی در نمودار بیت کوین

بیت کوین از زمانی که در ۱۴ مارس از بالاترین قیمت ۷۳٬۸۳۵ دلاری خود دور شد، روند نزولی طولانی‌تری را تجربه کرد. با روند کاهشی RSI، قیمت مجموعه‌ای از سقف و کف‌های پایین‌تر را ثبت کرد و در ۱ می به شرایط نزدیک به اشباع فروش در منطقه ۳۳ رسید. در نمودار روزانه شاخص قدرت نسبی بیت کوین (RSI) از ۳۳ در ۱ می، به محدوده ۴۹ رسیده که نشان می‌دهد قیمت BTC در حال حاضر در منطقه ارزش منصفانه است.

شاخص RSi در نمودار بیت کوین

احتمالا ۵۶٬۰۰۰ دلار کف قیمت بیت کوین بوده است

به گفته رکت کپیتال، تحلیل‌گر محبوب رمزارز، اصلاح بیت کوین به ۵۶٬۰۰۰ دلار احتمالا پایین‌ترین کف قیمتی آن بوده است.

وی در این باره گفت:

اگر ۵۶٬۰۰۰ دلار کف قیمت نباشد، پس این عقب نشینی فعلی رسماً برابر با طولانی‌ترین اصلاح در این چرخه در طول ۶۳ روز خواهد بود. با این حال، تاریخ نشان می‌دهد که عقب نشینی فعلی با کف قیمتی ۵۶٬۰۰۰ دلار در ۴۷ روز به پایان رسیده است.
نمودار هفتگی بیت کوین

افزایش احتمال صعود بیت کوین در صورت منفی شدن پریمیوم کوین بیس

بر اساس داده‌های کریپتوکوانت، شاخص پرمیوم کوین‌بیس (Coinbase Premium Index)، عملکرد قیمت بیت‌کوین را منعکس می‌کند و در مدت مشابه از ۰.۰۸ دلار به نزدیک صفر کاهش یافته است. این شاخص نشان‌دهنده درصد اختلاف بین جفت ارز BTC/USDT در بایننس و جفت ارز BTC/USD در Coinbase Pro است.

پریمیوم کوین بیس

به گفته یک تحلیل‌گر در کریپتووانت، پریمیوم کوین بیس یک شاخص مهم «پیشرو (leading)» است که می‌تواند برای پیش‌بینی آینده قیمت بیت کوین مورد استفاده قرار گیرد.

قیمت بیت کوین
بیت کوین Bitcoin (BTC)
۳,۴۵۲,۰۰۰,۰۱۷.۰۰ تومان
$ ۵۷,۹۹۹.۹۹۰ -۲.۷%

خرید و فروش امن، سریع و آسان بیت کوین در والکس

  • معامله بیش از ۱۲۰ کوین دیگر
  • معامله تعهدی با شورت و لانگ
  • بات معامله‌گر رایگان
  • خرید و فروش آنی
  • دریافت اعتبار معاملاتی (سکو)
خرید بیت کوین

همان طور که در نمودار زیر نشان داده شده، از لحاظ تاریخی، اگر این شاخص منفی شود و از روند نزولی به روند در حال حاضر، اگرچه مثبت است اما بسیار نزدیک به صفر است.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا