اخبار ارزهای دیجیتال

فارکستر؛ پدیده داغ و ترند جدید بازار یا یک هایپ زودگذر؟

کاربران فعال روزانه در پروتکل Farcaster که یک شبکه غیرمتمرکز برای برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی است، در هفته گذشته و پس از معرفی نوآوری جدید فریم‌ها (Frames) در برنامه شبکه اجتماعی Warpcast، شاهد رشد ۴۰۰ درصدی بوده است.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، طبق داده‌های Dune Analytics، کاربران فعال روزانه در شبکه Farcaster از تقریباً ۵۰۰۰ کاربر در ۲۸ ژانویه به بیش از ۲۴۷۰۰ تا ۳ فوریه افزایش یافته است. لازم به ذکر است که فریم‌ها در ۲۷ ژانویه به Warpcast اضافه شدند.

تعداد کاربران جدید در شبکه فارکستر
نمودار کاربران فعال روزانه شبکه فارکستر

هجوم کاربران جدید به این پروتکل، با افزایش علاقه به فریم‌ها مرتبط است. فریم‌ها یک نوآوری جدید است که به کاربران اجازه می‌دهد بدون خروج از برنامه Warpcast با پیوندها و برنامه‌های خارجی ارتباط داشته باشند.

حجم کست‌های جدید روزانه تا ۳ فوریه به بیش از ۲ میلیون رسیده است که نسبت به ۲۰۰ هزار کست هفته قبل در ۲۸ ژانویه ۱۰۰۰ درصد افزایش یافته است. کست‌ها به پست‌های شبکه اجتماعی Warpcast گفته می‌شود.

فریم‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا توکن NFT‌ مینت کنند، تراکنش‌ها را انجام دهند، توکن‌ها را برداشت کنند، پست‌های وبلاگ خارج از پروتکل را بخوانند و به نظرسنجی‌ها پاسخ دهند، بدون اینکه نیازی به امضای تراکنش یا ترک خود برنامه داشته باشند.

فریم Warpcast
نمونه‌ای از فریم فریم Warpcast

فارکستر که توسط مهندسان سابق کوین بیس به نام‌های دان رومرو (Dan Romero) و وارن سرینیواسان (Varun Srinivasan) در سال ۲۰۲۰ تأسیس شد، خود را به عنوان یک شبکه اجتماعی “به اندازه کافی غیرمتمرکز” توصیف می‌کند. در حالی که بسیاری اغلب این دو پروژه را اشتباه می‌گیرند، Warpcast یک برنامه رسانه اجتماعی است که بر روی شبکه Farcaster ساخته شده است.

رومرو در پستی در ۳۰ ژانویه در پلتفرم X گفت که فریم‌ها توسط سیستم احراز هویت Farcasters EdDSA ارائه می‌شوند، به این معنی که برای تراکنش‌های انجام‌شده از طریق فریم هیچ خطرِ تخلیه کیف پول وجود ندارد.

با این حال، طبق پست X از دان رومرو، افزایش فعالیت در شبکه Farcaster به طور موقت باعث شد که، Warpcast در ۴ فوریه متحمل آسیب شود و عملکرد ضعیفی داشته باشد.

برخلاف دیگر پلتفرم‌های شبکه اجتماعی غیرمتمرکز مانند Friendtech و DeSo، استفاده از Warpcast برای بهره‌مندی از ویژگی‌های اساسی‌تر برنامه، نیازی به یک جریان ثابت از تراکنش‌ها یا خرید ندارد. با این حال، کاربران تشویق می‌شوند که یک کیف پول اتریوم را متصل کنند تا از تمام امکانات و ویژگی‌ها در Warpcast بهره‌مند شوند که شامل تعامل با فریم‌ها، مینت NFT و شرکت در ایردراپ می‌شود.

رشد سریع Farcaster مصادف بود با کاهش فعالیت در سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی غیرمتمرکز مانند Friend.tech. در حالی که برنامه شبکه اجتماعی فرند تک در تابستان امسال بر بازار شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز تسلط داشت، اما در حال حاضر تراکنش‌های روزانه در Friendtech بیش از ۹۷٪ از بالاترین رکورد در آگوست سال گذشته کاهش یافته است.

به نظر شما آیا فارکستر نیز به سرنوشت فرندتک دچار می‌شود یا روند فعالیت روی این شبکه به قوت کنونی خود ادامه می‌یابد؟

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا