اخبار ارزهای دیجیتال

شرکت ویزا نشان های تجاری مرتبط با ارزهای دیجیتال ثبت کرد

نشان‌های تجاری ثبت شده از سوی ویزا مربوط به کیف پول دیجیتال و متاورس‌اند

شرکت کارت‌های اعتباری ویزا با ثبت نشان‌های تجاری در روزهای اخیر، به دنبال ورود جدی به دنیای ارزهای دیجیتال است.

به گزارش والکس و به نقل از بیت کوینیست، مایک کوندودیس (Mike Kondoudis)، وکیل حوزه نشان‌های تجاری، خبر ثبت درخواست‌های ویزا برای ثبت نشان‌های تجاری در حوزه رمزارزها را منتشر کرد.

این مساله می‌تواند نشان‌‌گر این باشد که ویزا به دنبال توسعه و راه‌اندازی کیف پول ارزهای دیجیتال خود است.

به نظر می‌رسد که درخواست برای ثبت دو نشان ارائه شده است؛ یکی مربوط به نرم‌افزاری برای مدیریت تراکنش‌های دیجیتال، مجازی و ارزهای دیجیتال است و دومی مربوط به کیف پول ارز دیجیتال است.

این اطلاعات از سوابق دفتر ثبت اختراعات و نشان‌های تجاری ایالات متحده (USPTO) استخراج شده است.

این درخواست‌ها می‌تواند خبر از ورود ویزا به دنیای متاورس نیز دهد. در بخشی از این درخواست، امکان استفاده از نام این شرکت در «فضای مجازی که کاربران در آن برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت با یکدیگر تعامل می‌کنند» مطرح شده است.

اگر این درخواست تایید شود، ویزا ممکن است نرم‌افزاری برای مدیریت تراکنش‌های دیجیتال و بررسی ارزهای دیجیتال ارائه دهد. همچنین ویزا به دنبال ایجاد فضایی مجازی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت است.

شرکت ویزا پیش‌تر با دیگر شرکت‌ها برای ارائه کارت‌های اعتباری و بانکی متصل به پرداخت‌های کریپتویی همکاری کرده بود. شرکت مستر کارت – رقیب ویزا – نیز پیش‌تر در ماه آوریل، درخواستی برای استفاده از نام و نشان خود در متاورس و NFTها ثبت کرده بود.

در ماه اکتبر ۲۰۲۱، ویزا برنامه خود در خصوص دنیای توکن NFT را منتشر کرد و سپس توکن NFTای از مجموعه مشهور کریپتو پانکس خریداری کرد.

ویزا بر این باور است که برای رشد وب ۳، نیاز به افزایش پذیرش آن در سطح جهان است و از طریق این همکاری‌ها می‌توان این امر را تسهیل کرد.

دیگر همکاری قابل توجه ویزا در این حوزه، همکاری با صرافی FTX برای ارائه کارت بانکی کریپتویی در ۴۰ کشور جهان است. ویزا همچنین با بانک جی‌پی مورگان در زمینه توسعه بلاکچین خصوصی برای کمک به پرداخت‌های بین‌المللی همکاری دارد.

در سال گذشته، ویزا گام‌های بلندی در این زمینه برداشت و با نزدیک به ۶۰ شرکت معروف در زمینه کریپتو قرارداد همکاری عقد کرد. برخی از این شرکت‌ها عبارتند از کوین‌بیس، بایننس و Crypto.com.

در سال گذشته، چارلز شارف (Charles Scharf)، مدیر عامل ویزا، اظهار کرده بود که در صورت تقاضا از طرف مشتریان، ویزا مایل است تا سرویس نگهداری بیت کوین ارائه کند.

با چنین اظهارنظرهایی، به نظر می‌رسد که ویزا برنامه‌های روشنی در این حوزه دارد و امکان توسعه والت ارزهای دیجیتال دور از ذهن نیست.

دیگر شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات پرداخت همچون پی پال و وسترن یونیون نیز به دنبال ورود به دنیای بلاکچین هستند.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
بیت کوینیست
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا