اخبار ارزهای دیجیتالاخبار بیت کوین

رالی بعدی قیمت بیت کوین می‌تواند با منبع شگفت انگیزی شروع شود

بیت کوین در حالی در بازار طولانی مدت وتلخ خرسی به دام افتاده است که پس از آذر ۹۶، هنگامی که قیمت بیت کوین به بالاترین حد تاریخ خود یعنی ۲۰۰۰۰ دلار رسید، مدام از آن زمان  قیمتش در حال نزول است و به دنبال  نیروی محرک جدیدی برای شکستن این بازار خرسی است.

این کاهش قیمت بیتکوین حتی تا ۳۱۵۰ دلار برای هر واحد بیت کوین ادامه داشت و سرمایه گذاران و معامله گران این حوزه را در زمستان سختی فرو برد، البته افزایش قیمت دلار در ایران تا حدودی ضرر سرمایه گذاران ایرانی را کاهش داد.

نظر صاحب‌نظران در مورد قیمت بیت کوین

در حال حاضر، صاحب نظران پیش بینی کرده اند که نیروی محرکی که می تواند موجب افزایش قیمت بعدی بیت کوین شود احتمالا بانک های مرکزی در سطح جهان هستند که ممکن است بخواهند از بیتکوین به عنوان یک نوع طلا دیجیتال استفاده کنند.

گاریک هیلمن، سرپرست بخش تحقیقات بلاک‌چین و پژوهشگر دانشکده اقتصاد لندن، می گوید:

” استفاده اصلی بیتکوین در جهان امروز  به عنوان طلا دیجیتال است. سوال این است که اگر بانک های مرکزی شروع به جمع آوری و سرمایه گذاری بیت کوین کنند ، چه کسی این طلا دیجیتال را خرید خواهد کرد و این می تواند بر قیمت بیت کوین تاثیر بسزایی داشته باشد.”

در جهان امروز بانک های مرکزی نقش مهمی در اقتصاد دنیا دارند، آنها نرخ بهره را تعیین می کنند، خلق پول جدید را مدیریت می کنند، مطمئن می شوند که اقتصاد کشورشان کم ترین صدمه را از نوسانات بازارهای آزاد ببیند و مقادیر زیادی از ثروت را مدیریت می کنند. به همین سبب، بانک های مرکزی بزرگی همچون بانک فدرال آمریکا یا بانک مرکزی اروپا با پذیرش بیتکوین و سرمایه گذاری در آن می توانند یک موج بی سابقه تقاضا در بازار ایجاد کنند.

اکثر بانک های مرکزی در حال حاضر با بیتکوین و ارزهای دیجیتال آشنایی خوبی ندارند و به آن ها اعتماد کافی ندارند و نگران این هستند که سرمایه گذاری بیش از حد در این حوزه، حباب های غیر قابل کنترلی را ایجاد کند.

بازار بیتکوین و ارزهای دیجیتال پس از نزولی که در زمستان ۹۶ شروع به تجربه آن کرد که بیش از ۱۴ ماه از آن می گذرد و با این حال توانست ارزش بازار خود را به ۴۰۰ میلیارد دلار نیز برساند اما با گذر از سال ۲۰۱۸ نتوانست انتظارات سرمایه گذاران برآورده کند و سرمایه گذاران آن کاهش یافتند.

گاریک درادامه گفت :

“پیشرفت های نظارتی و قوانینی اخیر بر بازار بیتکوین و ارزهای دیجیتال مثبت بوده است و هنگامی که مقررات بر بیتکوین تشدید می شود، روی قیمت آن اثر مثبتی می گذارد که اغلب به آن بی توجهی می شود؛ در حالی که این به مشروعیت بیت کوین کمک می کند و نشان می دهد که قانون گذار، به طور عمده به دنبال ممنوعیت بیت کوین و دیگر رمزارزها نیست، این در حالی است که در سال های اولیه تولد بیت کوین، ترس از آن بود که به سادگی غیر قانونی خواهد شد.”

گریک هیلمن به گروه CME اشاره می‌کند که با توجه به قراردادهای آتی بیتکوین و نیز قوانین نظارتی بر حراجی های بیت کوین توانسته‌ است تا یک صحه گذاری نانوشته ای را بر روی بیت کوین و صنعت کریپتوکارنسی انجام دهد. این بدین معنی است که شرکت ها برای چیز غیر ارزشمند مثل کوکایین هیچوقت قوانین حراجی وضع نمی‌کنند و قوانین گذاشتن برای بیتکوین نشان دهنده ی این است که بیتکوین برای شرکت ها و دولت ها ارزشمند است و در نتیجه، جایگاه تصدیق بیتکوین رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: کریپتوکارنسی چیست؟

صحبت پایانی

با وجودی که بازار بیتکوین برای چندین ماه در حالت تعادل و خنثی بوده است، اما خریدارهای بیتکوین جسورانه به دنبال موقیعیتی بزای ورود به بازار هستند. Mike Novogratz بیان کرده‌ است که حرکت بعدی‌ای که بیت کوین ایجاد می‌کند بالاتر از حرکت قبلی خواهد بود. همچنین افراد بزرگی همچون مدیرعامل بایننس، فیسبوک، جمینی و غیره گفته اند که هنوز به بیتکوین اعتقاد دارند و قیمت بالایی را برایش پیشبینی می کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا