اخبار ارزهای دیجیتال

ترکیه از بلاکچین برای توسعه پروژه انسان الکترونیکی استفاده می‌کند

دولت ترکیه موضعی مخالف ارزهای دیجیتال دارد اما در حال توسعه چند پروژه بلاکچینی است.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه، پیش از آغاز نشست ملی بلاکچین، جزییات جدیدی در خصوص پروژه e-human که به کمک بلاکچین اجرایی خواهد شد، ارائه کرد.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، پروژه انسان الکترونیکی مبتنی بر فناوری بلاکچین خواهد بود تا تمامی خدمات، داده‌ها و قابلیت‌های مورد استفاده توسط سیستم را تحت حفاظت نگاه دارد. امنیت و شفافیت، یکی از مزایای بلاکچین است.

پروژه e-human علی‌رغم نام علمی تخیلی خود،‌ به عنوان مرکز خدمات دیجیتال عمل می‌کند که در آن ریاست جمهوری ترکیه می‌تواند داده‌های مربوط به خدمات و ابزارهای مربوط به شغل، تحصیلات از راه دور و جذب استعداد را به اشتراک بگذارد.

دانش‌آموزان، فارغ‌التحصیلان و کارمندان دولتی می‌توانند به فرصت‌های شغلی و کارورزی در بخش‌های دولتی و خصوصی دسترسی داشته باشند، از گواهینامه‌های حرفه‌ای اطلاع یابند و از نمایشگاه‌های شغلی برگزار شده در ترکیه و دیگر رویدادها و مطالب پورتال استفاده کنند. پروژه e-human با هدف افزایش مشاغل و کمک به توسعه نیروی انسانی راه‌اندازی شده است.

پیش از این، شرکت اتوموبیل‌سازی TOGG ترکیه، قرارداد همکاری استراتژیک با آوا لبز (Ava Labs)، توسعه‌دهنده بلاکچین آوالانچ، آغاز کرد که با هدف گسترش خدمات امن و سریع مبتنی بر قرارداد هوشمند صورت پذیرفته بود.

ترکیه تا زمانی که اردوغان جنگی همه جانبه علیه استفاده از ارزهای دیجیتال آغاز کرد، به عنوان کشوری دوست‌دار کریپتو شناخته می‌شد. این کشور در آوریل ۲۰۲۱ پرداخت‌ با استفاده از ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کرد.

در حالی که دولت ترکیه موضعی ضد ارزهای دیجیتال اتخاذ کرد، به تحقیق بیش‌تر در اکوسیستم کریپتو ادامه داد و چند پروژه مبتنی بر بلاکچین توسعه داد. این کشور حتی برنامه اختصاصی زیرساخت ملی بلاکچین خود را اعلام کرد. با این وجود، احتمالا شیوع کرونا سبب کندی پیشرفت این پروژه شده است چرا که پس از اطلاعیه نخست، خبری مبنی بر پیشرفت این برنامه منتشر نشده است.

پذیرش کریپتو در میان جامعه ترکیه، تضاد کاملی با دیدگاه دولت دارد. این کشور میزبان چندین رویداد جهانی است، مانند هفته بلاکچین استانبول و اقتصاد بلاکچین استانبول. اکوسیستم توسعه‌دهندگان محلی نیز سخت در تلاش است تا میزبان نشست DevCon بعدی باشد. DevCon مهم‌ترین رویدادی است که جامعه توسعه‌دهندگان اتریوم را گرد هم می‌آورد.

داده‌های اخیر وبسایت تحلیلی Chainalysis نشان می‌دهد که ترکیه یکی از سریع‌ترین نرخ‌های پذیرش ارزهای دیجیتال در جهان را دارد. شاخص پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که ترکیه از نظر پذیرش کریپتو در بین ۲۰ کشور برتر قرار دارد.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
کوین تلگراف
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا