نایک نخستین کفش کتانی قابل تعامل با وب ۳ خود را عرضه کرد
این کفش توسط شرکت RFTKT که بازوی نایک در حوزه وب ۳ و NFT است، به فروش گذاشته شده است
شرکت نایک (Nike) در هفته جاری نخستین کفش اسنیکر وب ۳ خود را از طریق شرکت RFTKT که بازوی این شرکت در حوزه NFT است، معرفی کرد. این شرکت معظم تولید البسه، در تداوم سرمایهگذاری در حوزه زیرساخت فناوریهای نوظهور و وب ۳ مصمم است.
به گزارش والکس و به نقل از Bitcoinist، شرکت نایک در سال گذشته و در اوج سر و صدای توکنهای NFT، دست به خرید RFTKT زد. پس از این خرید، نایک پلتفرم اختصاصی وب ۳ خود با نام Swoosh را راهاندازی کرد. نایک یکی از موفقترین برندهای بزرگ در بهرهگیری از توکنهای NFT و تکنولوژی وب ۳.۰ در سیاست ارتباط با مشتریان خود است.
کفش کتانی اشاره شده از قابلیتهایی همچون بستن بند خودکار، شارژ بیسیم، همگامسازی با تلفنهمراه از طریق بلوتوث، تراشه NFC و نورهای رنگی قابل تنظیم برخوردار است.
قیمت این کفش برای دارندگان توکن NFT پیشین این شرکت کمتر از میزان فروش عمومی است. این محصول در چهار رنگ ارائه میشود. نکته بحث برانگیز در معرفی این کفش، عدم ارسال آن به کشوری به جز ایالات متحده آمریکاست. دلیل این امر فناوری خاص و پیشرفته آن ذکر شده است.
همچنین گمانهزنیهایی در خصوص راهاندازی طرح قدم بزن و درآمد داشته باش (Walk to Earn) مختص این کفشها مطرح است.