صرافی ها

معرفی صرافی بیترکس (Bittrex)؛ راهنمای ایجاد حساب کاربری و معامله

بیترکس (Bittrex) تقریباً هر چیزی را که معامله‌گران ارزهای دیجیتال در صرافی به آن نیاز دارند را ارائه می‌دهد. امنیت بالا، کارمزد معاملاتی معقول و ارزهای دیجیتال زیادی را نسبت به اکثر رقبا خود دارد. صرافی بیترکس خود را به‌عنوان یک رهبر جهانی در عرصه انقلاب بلاک چین می‌داند و پلتفرم خود را به کسانی که به اجرای برق‌آسای مبادلات، کیف پول‌های دیجیتالی امن و شیوه‌های پیش‌رو در صنعت نیاز دارند معرفی می‌کند. این پلتفرم یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال است که با الگو گرفتن از دیگر صرافی‌ها و با هدف رفع نواقص آنها ایجاد شده‌است. در این مقاله از والکس، صرافی Bittrex را معرفی می‌کنیم و نحوه ایجاد حساب کاربری و ترید در این پلتفرم را آموزش می‌دهیم.

معرفی صرافی بیترکس؛ بالاترین سطح امنیت

این صرافی به‌واسطه امنیت بسیار بالایی که ارائه می‌دهد شناخته می‌شود و امنیت آن به‌قدری بالا است که حتی دسترسی کاربران به‌حساب خود را گاها با مشکل مواجه می‌کند. بیترکس در ارائه خدمات سریع، مناسب و کاربرپسند است و تا به امروز توانسته است موفق عمل کند. هدف آنها برای پیوستن به دنیای ارزهای دیجیتال و ایجاد یک صرافی این است که رمز ارزها شایسته دست‌یابی به پتانسیل خود در سطح جهانی هستند. این امر در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که مبادلات ارز دیجیتال در یک محیط ایمن برای همه کاربران قابل دسترسی باشد. به همین جهت آنها مهارت‌های خود را برای ایجاد صرافی بیترکس به کار بستند و این پلتفرم ایمن را ساختند.

در بیترکس با استفاده از هر کوینی می‌توانید اقدام به خرید ارز دیجیتال کنید و همچنین کوین‌های خود را به ارز دیجیتال موردنظر تبدیل کنید. حدود ۶۴۳ رمزارز در این صرافی لیست شده و قابل معامله هستند که ۱۰ ارز دیجیتال برتر همانند بیت کوین، اتریوم، دوج‌کوین، ریپل و تتر در این لیست وجود دارند.

بیترکس به‌عنوان یک «انکوباتور بلاک چین» کار می‌کند. یعنی به‌منظور ترغیب نوآوری در عرصه جهانی با گروه‌های مختلف در سراسر  جهت توسعه رمز ارزهای جدید که پتانسیل تغییر مدیریت منابع، خدمات و موقعیت‌های شغلی در جهان را دارند همکاری می‌کند. این پلتفرم یکی از صرافی‌های شناخته شده در آمریکا است. به دلیل اینکه دفتر مرکزی آن در کشور آمریکا قرار گرفته است، به سرمایه‌گذاران آمریکایی اکثر ایالت‌های آمریکا اجازه سرمایه‌گذاری می‌دهد. متأسفانه صرافی بیترکس آی‌پی کشور ایران را مسدود کرده و حساب برخی از کاربران ایرانی را بلوکه کرد. در حال حاضر کاربران ایرانی برای ورود به این صرافی از  “VPN” یا “VPS” استفاده می‌کنند.

تاریخچه صرافی Bittrex

تیم توسعه دهنده صرافی ارز دیجیتال بیترکس

صرافی Bittrex با هدف جلب اعتماد کاربران به ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۴ توسط یک تیم متخصص فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کرد. دفتر مرکزی این صرافی در سیاتل واشنگتن قرار دارد. در میان صرافی‌های ارز دیجیتال، پلتفرم بیترکس یکی از قدیمی‌ترین و با تجربه‌ترین صرافی‌های موجود در دنیای کریپتوکارنسی است. گروهی از متخصصان به رهبری فردی به نام “Bill Shihara” در سال ۲۰۱۳ شروع به ساخت این پلتفرم کردند. تیم توسعه‌دهنده آن بیش از ۵۰ سال تجربه در زمینه امنیت و توسعه برای شرکت‌های معروفی مانند مایکروسافت، آمازون و بلک‌بری را دارا هستند. Shihara علاوه بر کار در شرکت مایکروسافت به مدت ۱۱ سال، تجربه مدیر مهندسی امنیت در آمازون و مدیر تجزیه‌وتحلیل تهدیدات امنیتی و مهندسی امنیت در بلک‌بری را در کارنامه خود دارد.

مزایا و معایب صرافی ارز دیجیتال بیترکس

 بیترکس یکی از پلتفرم‌های ارز دیجیتال است که به دلیل مزایایی که دارد بسیار محبوب است.

۱.        کارمزد کم و معقولانه: کارمزد این صرافی یک نرخ ثابت دارد و برابر ۰.۲۵% از مبلغ هر معامله است. مزیت نرخ کارمزد بیترکس به ثابت‌بودن آن است و محاسبه آن بسیار راحت و سر راست است. مخصوصاً برای تریدرهای تازه‌کار پیچیده و گیج‌کننده نیست.

۲.        تنوع بالا در محصولات معاملاتی: بیش از ۶۰۰ ارز دیجیتال در این صرافی لیست شده‌اند و امکان معامله جفت ارزهای زیادی در این صرافی وجود دارد. این ارزهای دیجیتال شامل کوین‌های اصلی و تعداد زیادی از توکن‌های نوظهور و جنجالی می‌شوند.

۳.        فرآیند احراز هویت ساده و سریع: اگرچه این پلتفرم برای بالابردن امنیت، تمامی کاربران را مجاب به ثبت‌نام و احراز هویت می‌کند، اما این کار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد. برای این منظور از سرویسی به نام”Jumio” جهت بررسی اطلاعات ارائه شده در برابر سوابق محلی استفاده می‌کند. با کمک این سرویس می‌تواند اطلاعات بیش از ۱۰۰ میلیون نفر را در بیش از ۲۰۰ کشور مختلف به‌سرعت بررسی و تأیید کند.

۴.        تراکنش سریع: به لطف استفاده از فناوری “elastic computing” تمامی تراکنش‌ها در این صرافی با سرعت بالایی انجام می‌شوند. حتی در زمان افزایش حجم کار، خللی در سرعت و کیفیت پردازش اطلاعات وارد نمی‌شود. با استفاده از این پلتفرم می‌توانیم یک تجربه خوب، با کیفیت و ایمن را داشته باشید.

۵.        ظاهر کاربرپسند: این پلتفرم معاملاتی مانند صرافی بیتمکس از یک ظاهر کاربر پسند برخوردار است.

با وجود مزایای فراوان، صرافی بیترکس دارای معایبی است که قبل از شروع کار با آن بهتر است بدانید.

معایب صرافی ارز دیجیتال بیترکس

۱.        موانع دسترسی: این صرافی امنیت بسیار بالا و بی‌نظیری دارد. اما در برخی مواقع به دلیل ایمنی زیاد، این صرافی دسترسی کاربران را با مشکل مواجه می‌کند. کاربران زیادی اعتراض کرده‌اند که به دلیل الزامات سختگیرانه امنیتی، حساب‌های آنها بلوکه شده‌است. تیم بیترکس در تلاش است تا میان ایجاد امنیت حداکثری و دردسر حداقلی برای کاربران یکی تعادل مناسب برقرار کند.

۲.        سرویس خدمات مشتریان بامپی: بسیاری از کاربران بیترکس در مورد نحوه رسیدگی به شکایات خود انتقاد کرده‌اند. علت نارضایتی مشتریان مدت طولانی انتظار پس از ثبت شکایت و عدم پاسخ‌گویی به سؤالات است.

۳.        کاربران آسیب‌پذیر در برابر کلاهبرداری: اینکه صرافی بیترکس از ارزهای دیجیتال نوظهور زیادی پشتیبانی می‌کند می‌تواند یک امتیاز منفی نیز تلقی شود. زیرا مجموعه زیادی از رمزارزها در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و احتمال خطا را زیاد می‌کند. تا کنون این پلتفرم در مورد انتخاب کوین و توکن تدبیری نیندیشیده است و این موضوع را کاملاً بر عهده مشتری گذاشته است.

میزان امنیت در صرافی بیترکس

سطح امنیت در این صرافی بسیار بالا است و یکی از پلتفرم‌های معتبری است که شما می‌توانید با خیال آسوده در آن به خریدوفروش ارز دیجیتال بپردازید. صرافی Bittrex از ویژگی احراز هویت دو عاملی پشتیبانی می‌کند که این سیستم به شما کمک می‌کند تا امنیت حساب خود را بالا ببرید و از ورود هکرها جلوگیری شود. طبق بررسی‌های انجام شده از سوی پلتفرم “Mozilla” سطح امنیت صرافی بیترکس “B” تلقی می‌شود که این سطح امنیت بسیار مطلوب و راضی‌کننده است. در مقایسه با سایر صرافی‌ها در سطح بالاتری قرار دارد. همچنین این پلتفرم نسبت به بالا بودن میزان امنیت بسیار متعهد است و با افتخار ادعا می‌کند که از چندین لایه امنیتی و بهترین تکنولوژی‌ها برای در امان نگه‌داشتن دارایی کاربران و اطلاعات آنها استفاده می‌کند.

دفتر مرکزی این صرافی در کشور آمریکا شهر سیاتل قرار دارد به همین دلیل باید از تمام قوانین این کشور پیروی کند. از قوانین این کشور می‌توان به موضوع تحریم ایران، مبارزه با پول‌شویی، شناخت مشتری، جلوگیری از کلاهبرداری و جلوگیری از وقوع جرائم مالی اشاره کرد. این صرافی همچنان درحال‌توسعه است و تیم توسعه‌دهنده آن در تلاش هستند تا بتوانند امنیت آن را بالا ببرند و هم اینکه به‌صورت کلی آن را توسعه دهد.

صرافی بیترکس تا به حال هک شده است؟

باتوجه‌به اطلاعاتی که در دسترس است، تابه‌حال این صرافی هک نشده است و هیچ هکری نتوانسته است به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کند. اکثر صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال مانند صرافی OKEx و بایننس که مورد حمله هکرها قرار گرفته‌اند اما بیترکس از این قاعده مستثنی بوده است. مشکلاتی که این پلتفرم تا به امروز با آن مواجه بود مربوط به عدم ثبت‌نام و یا عدم انتقال ارز دیجیتال می‌شود که پشتیبانان ظرف ۲۴ ساعت آن را برطرف می‌کنند. این صرافی هیچ‌گونه کلاهبرداری نیز انجام نداده است و اتهام کلاهبرداری از سوی سرمایه‌گذاران علیه این صرافی وجود ندارد.

نحوه محاسبه کارمزد در صرافی بیترکس

هزینه انتقال ارز دیجیتال در صرافی بیترکس

مانند سایر صرافی‌های ارز دیجیتال، این پلتفرم نیز دارای ۳ نوع کارمزد است. تمامی معاملاتی که در بیترکس انجام می‌شوند دارای ۰.۲۵% کارمزد هستند. این کارمزد در مقایسه با میانگین بازار کمی بالا است. درحالی‌که صرافی بایننس فقط ۰.۱ درصد کارمزد دریافت می‌کند. دریافت ارز دیجیتال در کیف پول این صرافی هزینه ندارد و به‌صورت رایگان انجام می‌شود. اما برداشت ارز دیجیتال از این صرافی شامل کارمزد می‌شود و میزان آن به نوع رمزارز بستگی دارد. برای مثال، هزینه انتقال بیت کوین ۰.۰۰۰۵ BTC و اتریوم برابر ۰.۰۰۶ (ETH) تعیین شده‌است.

آموزش ثبت نام در صرافی بیترکس

 استفاده از این پلتفرم بسیار ساده و آسان است و پس از آموزش صرافی بیترکس می‌توانید حساب کاربری خود را ایجاد و معاملات خود را شروع کنید.ابتدا وارد سایت global.bittrex.com شوید و روی گزینه “Sign up” کلیک کنید.

ثبت نام در صرافی بیترکس

در کادر اول ایمیل خود را وارد کنید سپس یک رمز عبور قوی برای حساب کاربری خود ایجاد کنید. (رمز عبور باید شامل حرف بزرگ و کوچک، عدد و علائم خاص مانند # یا $ باشد.)

ایجاد حساب در بیترکس

برای اعتبارسنجی، یک ایمیل حاوی لینک تأیید حساب دریافت می‌کنید که باید آن را تأیید کنید.

مراحل ثبت نام در بیترکس

وارد ایمیل خود شوید و روی “verify Email” کلیک کنید.

ثبت نام کاربری در بیترکس

پس از کلیک روی لینک داخل ایمیل، وارد صفحه‌ای جدید می‌شوید که باید قوانین را بخوانید و با آن موافقت کنید. در انتها روی گزینه “I Agree” کلیک کنید.

مراحل ثبت نام در بیترکس

وارد صفحه‌ای می‌شوید که اطلاعات سکونت شما را می‌خواهد، اطلاعات خود را وارد کنید.

مراحل ایجاد حساب کاربری در بیترکس

در این صفحه که وارد می‌شوید سه گزینه برای احراز هویت وجود دارد. تصویر پاسپورت، گواهینامه رانندگی و کارت شناسایی که شما از میان آنها باید یکی را انتخاب کنید و تصویر آن را بارگذاری کنید.

ثبت اکانت در بیترکس

بیترکس سپس یک کد از طریق “Google Authenticator” برای شما ارسال می‌کند و زمانی که آن  را وارد کنید می‌توانید از حساب خود استفاده کنید.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی بیترکس

نحوه خریدوفروش ارز دیجیتال در این پلتفرم کمی متفاوت است اما با آموزش صرافی بیترکس به‌راحتی می‌توانید معاملات خود را انجام دهید. خرید ارز دیجیتال در این صرافی کمی پیچیده است و برای انجام این کار روی تب “Market” که در سمت چپ قرار دارد کلیک کنید. حالا باید ارز دیجیتالی که قصد معامله آن را دارید را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. چنانچه قصد انجام معامله با تتر را دارید باید گزینه “USD-BTC” را انتخاب کنید.

خرید ارز دیجیتال از بیترکس

پس از کلیک روی ارز دیجیتال موردنظر وارد صفحه خریدوفروش می‌شوید. حالا برای انجام معاملات خود می‌توانید روی تب “Buy” کلیک کنید. مقدار ارز دیجیتال خود را وارد کنید و خرید خود را نهایی کنید.

خرید ارز دیجیتال در بیترکس

برای فروش ارز دیجیتال همانند مراحل خرید پیش بروید و ارز دیجیتال موردنظر را انتخاب کنید.  در صفحه ارز انتخاب شده روی تب “Sell” کلیک کنید و مقادیر موردنظر ارز دیجیتال برای فروش را انتخاب کنید. برای نهایی شدن معامله خود روی گزینه “Sell” کلیک کنید.

فروش ارز دیجیتال در صرافی بیترکس

آموزش ارسال و دریافت ارز دیجیتال در صرافی بیترکس

ارسال و دریافت ارز دیجیتال از صرافی بیترکس به کیف پول یا صرافی دیگر پیچیدگی خاصی ندارد. چنانچه خودتان موفق به انجام این کار نشده‌اید می‌توانید طبق آموزش صرافی بیترکس که در این قسمت قرار می‌دهیم پیش بروید.

از بین گزینه‌های موجود در تب بالا روی گزینه “Holdigs ” کلیک کنید.

در این صفحه تمامی ارزهای دیجیتال به شما نمایش داده می‌شود، روی ارز دیجیتالی که قصد ارسال آن را دارید کلیک کنید. در انتها روی “Withdraw” کلیک کنید. سپس صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که از شما درخواست وارد کردن آدرس و مقداری که قصد ارسال آن را دارید می‌کند. پس از وارد کردن اطلاعات روی “Withdraw” کلیک کنید تا ارسال انجام شود.

ارسال ارز دیجیتال از بیترکس

برای اینکه بخواهید در این صرافی ارز دیجیتال دریافت کنید و کیف پول خود را شارژ کنید، تمامی مراحل قبلی را طی کنید. ارز موردنظر خود را انتخاب کنید و روی ” Deposit” کلیک کنید. حالا باید آدرسی که نشان داده می‌شود را کپی کنید و برای فرد مقابل ارسال کنید و در نهایت منتظر بمانید تا ارسال شود.

دریافت ارز دیجیتال در بیترکس

صرافی بیترکس برای ایرانیان مناسب است؟

این صرافی به دلیل تحریم‌هایی که بر کشور ایران وضع شده است امکان دسترسی را به ایرانی‌ها نمی‌دهد. احراز هویت که یکی از مراحل اساسی در ثبت‌نام صرافی بیترکس محسوب می‌شود به دلیل تحریم در کشور ایران امکان‌پذیر نیست. به دلیل این محدودیت‌ها بهتر است در این صرافی فعالیت نکنید. چنانچه به هر دلیلی علاقه‌مند به فعالیت در این صرافی هستید، لازم است از آی‌پی کشورهای دیگر استفاده کنید. همچنین برای فرآیند احراز هویت می‌توانید از دوستان خارج از کشور خود کمک بگیرید.

بهترین جایگزین صرافی بیترکس برای کاربران ایرانی

به دلیل وجود تحریم‌های بین‌المللی، استفاده از برخی صرافی‌های خارجی مانند بیترکس برای ایرانیان مقدور نیست. تعداد کمی از این پلتفرم‌ها به ایرانیان خدمات ارائه می‌دهند که یا اعمال شرایط سختگیرانه شرایط استفاده را برای آنها دشوار کرده‌اند. در این میان استفاده از صرافی‌های معتبر و محبوب داخلی مانند والکس، برای معاملات ارز دیجیتال می‌تواند گزینه مناسبی باشد. صرافی والکس با ایجاد بستری مناسب توانسته است محیطی امن و کاربرپسند را برای معامله‌گران ایجاد کند. اولین و مهم‌ترین ویژگی یک صرافی ارز دیجیتال، امنیت دارایی و معاملات مشتریان است که صرافی والکس سعی کرده است با به‌کارگیری بهترین روش‌های ایجاد امنیت، این اطمینان را به مشتریان خود بدهد.

صرافی بیترکس؛ انتخاب حرفه‌ای‌ها

در مجموع بیترکس یک صرافی امن و کاربردی برای ترید ارزهای دیجیتال است و انتخاب گسترده‌ای از کوین‌ها را دارا است. اما متأسفانه دارای محدودیت‌های زیادی برای کاربران ایرانی است. در سال‌های اخیر حساب بسیاری از کاربران ایرانی به علت تحریم مسدود شده‌است. برخی از معامله‌گران برای آزادسازی حساب خود از این صرافی اقدام نمودند و موفق شدند، ولی برخی از افراد به نتیجه‌ای نرسیدند و سرمایه‌ آنها برنگشته است. در حال حاضر این صرافی جزو گزینه‌های نامناسب برای ایرانیان است اما بااین‌حال بسیاری از تریدرهای قدیمی هنوز مشغول به فعالیت در این صرافی هستند.

آیا تابه‌حال در بیترکس معامله‌ای انجام داده‌اید؟ نظر شما درباره این صرافی چیست؟ تجربیات خود را با در میان بگذارید.

سؤالات متداول

آیا صرافی بیترکس معتبر است؟

بله این پلتفرم یکی از معتبرترین و مشهورترین صرافی‌های موجود در سطح جهان است اما به دلیل تحریم‌ها برای ایرانیان مناسب نیست.

بیترکس برای سرمایه‌گذاری گزینه مناسبی است؟

به دلیل پشتیبانی ضعیفی که دارد برای افراد آماتور انتخاب چندان مناسبی نیست و اما برای تریدرهای حرفه‌ای بهترین انتخاب است زیرا امنیت بالای این صرافی خیال شما را از هر جهت راحت می‌کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا