اخبار اتریوماخبار بیت کوین

چرا بیت کوین در عبور از ۶۴٬۰۰۰ دلار ناتوان است؟

بیت کوین برای غلبه بر مقاومت ۶۴٬۰۰۰ دلاری با مشکلاتی مواجه است زیرا سرمایه‌گذاران معامله در بازار سهام را انتخاب می‌کنند و در میان عدم قطعیت‌های سیاسی-اجتماعی به گزینه‌های نقدی پناه می‌برند. در این مطلب، ضمن بررسی دلائل عدم رشد بیت کوین، به تحلیل قیمت بیت کوین و اتریوم می‌پردازیم. 

به گزارش والکس، بیت کوین از ۳۱ جولای (۱۰ مرداد) تاکنون قادر به حفظ سطوح بالای ۶۶٬۰۰۰ دلار نبوده، علیرغم اینکه بین ۳ و ۷ اکتبر تا ۵.۲٪ رشد داشته است. در واقعیت، به نظر می‌رسد رویدادهای سیاسی-اجتماعی محرک اصلی رشد محدود بیت‌کوین باشند. با اینکه پایه پولی جهانی (M2) از ۱۰۴ تریلیون دلار در ماه ژوئن به ۱۰۸ تریلیون دلار در اکتبر افزایش یافته، بیت‌کوین چندین بار از مقاومت ۶۸٬۰۰۰ دلار ریجکت شده است. این امر نشان می‌دهد افزایش به ۶۴٬۰۰۰ دلار بعید است ریشه در وضعیت مالی ایالات متحده داشته باشد.

شواهد بیشتری که این رابطه را تضعیف می‌کند این است که دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای اصلی جهانی تقویت شده است؛ همان طور که شاخص DXY از ۱۰۰.۴ در ۳۰ سپتامبر به ۱۰۲.۵ در ۷ اکتبر افزایش یافت. اگر سرمایه‌گذاران می‌ترسند که بدهی‌های دولت ایالات متحده از کنترل خارج شود، چرا یورو، پوند انگلیس یا فرانک سوئیس را نقد می‌کنند؟

مطلوب نبودن داده‌های کلان اخیر ایالات متحده برای قیمت بیت کوین

برای درک اینکه چرا قیمت بیت کوین در هشت هفته گذشته به طور مداوم در حفظ سطوح بالای ۶۶٬۰۰۰ دلار شکست خورده است، باید با تجزیه‌ تحلیل آنچه که بهبود احساسات سرمایه‌گذاران را محدود می‌کند شروع کنیم. به عنوان مثال، عدم اطمینان در مورد رشد اقتصاد جهانی، تشدید درگیری در خاورمیانه و تأثیر انتخابات ریاست جمهوری آتی نوامبر ایالات متحده عوامل مهمی هستند.

آمارهای قوی تر از حد انتظار در ماه سپتامبر در ایالات متحده که در ۴ اکتبر منتشر شد، احتمال رکود اقتصادی را کاهش داد. با این حال، طبق ابزار CME FedWatch، احتمال کاهش ۰.۵۰ درصدی نرخ بهره نیز از ۴۰ درصد در دو هفته قبل به ۰ درصد کاهش یافت. نرخ بهره بالاتر برای یک دوره طولانی‌تر، سرمایه‌گذاران را ریسک گریزتر می‌کند که برای قیمت بیت کوین مضر است.

علاوه بر این، به گزارش رویترز، داده‌های فعلی اقتصاد کلان سرمایه‌گذاران را وادار کرده است که انتظارات خود را برای سود مثبت سه‌ماهه سوم شرکت‌ها افزایش دهند و بانک سرمایه‌گذاری جهانی گلدمن ساکس را بر آن داشت تا هدف شاخص S&P 500 را برای پایان سال ۲۰۲۵ به ۶٬۳۰۰ افزایش دهد. گلدمن خاطرنشان کرد که بازیابی در چرخه صنعت نیمه هادی‌ها از شتاب درآمد بیشتر حمایت می‌کند.

صرف نظر از دیدگاه گاوهای بیت کوین در مورد چگونگی واکنش قیمت بیت کوین به رکود اقتصادی احتمالی در جهان، آخرین اقدامات محرک اعلام شده توسط کشور چین نیز به طور قابل توجهی نیاز به پوشش ریسک‌های جایگزین را کاهش می‌دهد. شاخص بورس هنگ کنگ در ۷ اکتبر به بالاترین حد خود در ۳۲ ماه گذشته رسید و ۹.۳ درصد بالاتر از سطح از ۳۰ سپتامبر بسته شد، در حالی که شاخص S&P 500 به میزان ۰.۵ درصد پایین‌تر از بالاترین رکورد خود معامله می‌شود.

قیمت بیت کوین
بیت کوین Bitcoin (BTC)
۴,۳۲۰,۵۶۹,۹۳۱.۰۰ تومان
$ ۶۷,۸۹۹.۹۹۰ ۰.۸۱%

خرید و فروش امن، سریع و آسان بیت کوین در والکس

  • معامله بیش از ۱۲۰ کوین دیگر
  • معامله تعهدی با شورت و لانگ
  • بات معامله‌گر رایگان
  • خرید و فروش آنی
  • دریافت اعتبار معاملاتی (سکو)
خرید بیت کوین

بازار مشتقات بیت کوین و خروجی ETFها

علیرغم روند صعودی کلی در بازارهای سهام جهانی، قیمت بیت کوین نتوانسته است سطوح بالای ۶۶٬۰۰۰ دلار را حفظ کند و مهمتر از آن، احساسات معامله‌گران بازار مشتقات خنثی است. پریمیوم سالانه قراردادهای ماهانه فیوچرز BTC به عنوان معیار اصلی صعودی عمل می‌کند.

در بازارهای خنثی، این قراردادهای مشتقه معمولاً با ۵ تا ۱۰ درصد پریمیوم سالانه معامله می‌شوند تا دوره تسویه طولانی‌تر را جبران کنند. با این حال، اگر تقاضا برای پوریشن‌های اهرمی لانگ (خرید) افزایش یابد، این پریمیوم می‌تواند به راحتی از ۱۵٪ یا ۲۰٪ فراتر رود. برعکس، دوره‌های نزولی منجر به پریمیوم منفی می‌شود که به عنوان عقب افتادگی (Backwardation) نیز شناخته می‌شود.

اکنون پریمیوم سالانه قراردادهای فیوچرز BTC در ۸٪ باقی مانده است که نشان می‌دهد تقاضا برای اهرم بین گاوها و خرس‌ها متعادل است. بر اساس داده‌های وب سایت Farside، بخشی از عدم اعتقاد معامله‌گران به جریان‌های اخیر از صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) نشأت می‌گیرد که از اول اکتبر ۳۳۵ میلیون دلار خروجی خالص داشته‌اند.

در نهایت، دلایل قرار گرفتن بیت کوین زیر ۶۴٬۰۰۰ دلار در درجه اول به دلیل یک محیط کلان اقتصادی است که به نفع بازار سهام و سرمایه گذارانی است که به دنبال حمایت در موقعیت‌های نقدی قبل از عدم قطعیت‌های اجتماعی-سیاسی هستند.

بررسی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین با سبز شدن بازار آلتکوین‌ها و سهام، اول هفته را با جهش آغاز کرد، اما ۶۵٬۰۰۰ دلار تا ۶۶٬۵۰۰ دلار همچنان مانع بزرگی برای غلبه است. بیت کوین در ۶ اکتبر بر مانع میانگین متحرک نمایی متحرک ۲۰ روزه (۶۲٬۳۸۲ دلار) غلبه کرد که نشان می‌دهد گاوها در حال بازگشت هستند.

نمودار روزانه بیت کوین

بیت کوین می‌تواند تا ۶۵٬۰۰۰ دلار و پس از آن به ۶۶٬۵۰۰ دلار افزایش یابد. فروشندگان سعی خواهند کرد از این منطقه دفاع کنند، اما اگر گاوها بتوانند ادامه دهند، قیمت می‌تواند تا ۷۰٬۰۰۰ دلار افزایش یابد. خریداران ممکن است برای غلبه بر منطقه بین ۷۰٬۰۰۰ تا ۷۳٬۷۷۷ دلار با مشکلاتی مواجه شوند.

سطوح حمایت مهم در صورت نزول عبارتند از EMA 20 روزه و SMA 50 روزه (۶۰٬۶۹۶ دلار). شکست و بسته شدن کندل قیمت زیر ۶۰٬۰۰۰ دلار نشان‌دهنده این است که گاوها کنترل بازار را از دست داده‌اند. در این صورت، بیت کوین می‌تواند تا ۵۷٬۵۰۰ دلار کاهش یابد.

بررسی قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در چند روز گذشته در الگوی مثلث متقارن تثبیت شده است که نشان‌دهنده عدم تصمیم‌گیری بین خریداران و فروشندگان است.

نمودار روزانه اتریوم

اگر قیمت از میانگین‌های متحرک عبور کند، ETH می‌تواند به خط مقاومت الگوی مثلث صعود کند. این یک سطح ضروری برای دفاع خرس‌هاست زیرا شکست صعودی آن می‌تواند قیمت را به ۳٬۴۰۰ دلار برساند. مقاومتی در ۲٬۸۵۰ دلار وجود دارد، اما عبور از آن محتمل است.

قیمت اتریوم
اتریوم Ethereum (ETH)
۱۶۷,۷۱۲,۳۱۷.۰۰ تومان
$ ۲,۶۳۶.۵۰۰ ۰.۰۹%

خرید و فروش امن، سریع و آسان اتریوم در والکس

  • معامله بیش از ۱۲۰ کوین دیگر
  • معامله تعهدی با شورت و لانگ
  • بات معامله‌گر رایگان
  • خرید و فروش آنی
  • دریافت اعتبار معاملاتی (سکو)
خرید اتریوم

در مقابل، اگر قیمت به شدت از خط مقاومت کاهش یابد، این امر نشان می‌دهد ممکن است اتریوم برای مدتی در داخل الگوی مثلث نوسان کند. خرس‌ها باید قیمت را به زیر خط روند صعودی کاهش دهند تا مرحله بعدی روند نزولی را آغاز کنند.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا