اخبار بیت کوین

رکورد جدید سود باز بیت کوین در صرافی‌ها؛ حرکت های بزرگی در راه است!

بیت کوین با رکورد جدید سود باز (Open Interest) و فعالیت قابل توجه نهنگ‌ها در حالی که تحلیلگران بازار نگران نوسانات احتمالی هستند، دوباره رشد کرده و تا ۶۷٬۹۵۰ دلار رسیده است.

به گزارش والکس، پس از کاهش شدید هفته گذشته، قیمت بیت کوین دوباره در حال افزایش است. همین پنج روز پیش، قیمت به زیر ۵۹٬۰۰۰ دلار کاهش یافت، اما اخیراً به دلیل تجدید حرکت صعودی، بازگشت سریعی را تجربه کرده است.
بیت کوین مقداری از ضررهای خود را در آخر هفته جبران کرد و به ۶۳٬۰۰۰ دلار رسید. علاوه بر این، شروع این هفته شاهد افزایش شدیدتری بوده و قیمت آن تاکنون به ۶۷٬۹۵۰ دلار رسیده که بالاترین میزان از اواخر سپتامبر است.

این بهبود قیمت توجه تحلیلگران بازار را به خود جلب کرده است و آنها از نزدیک عوامل موثر در نوسانات قیمت بیت کوین را رصد می‌کنند. از جمله این عوامل، افزایش سود باز در سراسر صرافی‌هاست، یک معیار مهم که اغلب نشان‌دهنده افزایش فعالیت بازار و نوسانات بالقوه قیمت است.

سود باز بیت کوین به ATH جدیدی رسید

به گفته علی مارتینز، تحلیلگر کریپتو، بازار اخیرا شاهد افزایش سود باز بیت کوین بود که تا اواسط اکتبر به بالاترین حد خود یعنی ۱۹.۷۵ میلیارد دلار رسید. سود باز به تعداد کل قراردادهای مشتقه معوق که هنوز تسویه نشده‌اند، از جمله قراردادهای آتی (فیوچرز) و اختیار معامله (آپشن) اشاره دارد.

از اواسط سپتامبر، با افزایش مشارکت بازار در مشتقات بیت کوین، سود باز شاهد رشد ثابتی بود. از لحاظ تاریخی، افزایش سود باز پیش از حرکت های عظیم قیمت‌ها بوده است.

در اوایل سال، افزایش‌های مشابه در سود باز منجر به افزایش شدید قیمت بیت‌کوین شد که نشان‌دهنده ارتباط بالقوه بین این معیار و نوسانات بود. با توجه به اینکه سود آزاد اکنون به بالاترین حد خود رسیده است، مارتینز نوسانات احتمالی بیشتر قیمت را در روزهای آینده پیش‌بینی می‌کند.

فعالیت نهنگ‌ها سوالاتی را ایجاد می‌کند

مارتینز در پست دیگری اشاره کرد در حالی که قیمت بیت کوین در حال افزایش است، نهنگ‌ها دارایی‌های خود را کاهش داده‌اند. طی هفته گذشته، نهنگ‌های بیت کوین بیش از ۷۰٬۰۰۰ بیت کوین به ارزش حدود ۴.۲ میلیارد دلار را فروخته یا مجدداً توزیع کردند.

این توزیع مجدد حتی زمانی رخ داد که بیت کوین از ۵۴٬۰۰۰ دلار به ۶۶٬۰۰۰ دلار افزایش یافت و سؤالاتی در مورد اهداف پشت این حرکت‌ها ایجاد کرد.

فعالیت نهنگ‌ها به دلیل تأثیر بالقوه آن بر حرکات بازار بسیار مهم است. کاهش اخیر در دارایی‌های نهنگ‌ها که به ۴.۷۳ میلیون بیت کوین رسیده، ممکن است نشان‌دهنده این باشد که سرمایه‌گذاران بزرگ‌تر یا در حال برداشت سود هستند یا اینکه دارایی‌های خود را دوباره تخصیص می‌دهند. این تغییر می تواند بر بازار گسترده تر تأثیر بگذارد زیرا نهنگ ها نقش مهمی در نقدینگی و ثبات قیمت دارند.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا