کیف پولمقالات ارز دیجیتال

مهم ترین نکات در انتخاب کیف پول لایت کوین به همراه معرفی

کیف پول لایت کوین به تبادل LTC و تسهیل تراکنش‌های آن کمک می‌کند. راه‌های مختلفی برای ذخیره و مدیریت لایت کوین شما وجود دارد. کیف پول‌های رمزنگاری ویژگی‌های منحصر به فردی را همراه با سطوح مختلفی از کاربرد و ایمنی ارائه می‌کنند. اما ارز لایت کوین چیست؟ لایت‌کوین یکی از امضاهای دیجیتالی در دنیای رمزارز را دارد. لایت‌کوین بسیاری از ویژگی‌های مشابه بیت کوین را دارد. این رمزارز در طول دوره توسعه خود تلاش کرده که نه تنها تمام مزایای ارز دیجیتال بیت‌کوین را حفظ کند، بلکه آنها را تقویت کرده و کمبودهای آن را برطرف کند. دو سال پس از آغاز به کار، لایت‌کوین به عنوان ارز دیجیتال ذخیره اصلی پس از بیت کوین شناخته شد. تا سال ۲۰۱۶، جلوتر از بسیاری از آلتکوین‌های موجود، دومین ارز بازار ارز دیجیتال از نظر ارزش بود. اگرچه ارزش لایت‌کوین در سال ۲۰۲۱ کاهش داشته است اما به تجربه معامله‌گران همچنان بسیار سودآور است. اکنون Ltc رتبه ۲۰ در ارزش بازار ارز دیجیتال را دارد. 

این مقاله بر چگونگی انتخاب و مزایای استفاده از کیف پول لایت کوین تمرکز کرده است. همچنین در مورد ویژگی‌های بهترین کیف پول های لایت کوین صحبت خواهیم کرد.

ارز دیجیتال لایت کوین چیست؟

معرفی ارز دیجیتال لایت کوین ltc

بیت کوین به دلیل کندی تایید تراکنش‌ها قادر به انجام تراکنش‌های فوری نیست، لایت‌کوین برای رفع این کمبود و با هدف فعال کردن پرداخت‌های فوری ایجاد شد. Litecoin هشتمین آلت کوینی بود که پس از بیت کوین ایجاد شد و بیش از همه آلت کوین‌های قبل از خود دوام آورد. LTC  توسط چارلی لی فارغ التحصیل علوم کامپیوتر MIT، توسعه داده شد و در اکتبر ۲۰۱۱ از فورک بلاکچین بیت کوین ایجاد شد. در همان سال شروع به تکمیل تراکنش با شبکه لایتنینگ کرد و به عنوان نقره ارزهای دیجیتال در کنار طلای بیت کوین لقب گرفت و در کمتر از ۱۰ سال به یکی از سودآورترین و پربازده‌‌ترین کیف پول‌‌ها برای ذخیره سازی ارز دیجیتال تبدیل شد. لایت‌کوین پس از راه‌اندازی از موفقیت چشمگیری برخوردار شد، زیرا توسعه‌دهندگان از اشتباهات پروژه مشابه قبلی خود Fairbrix که به شکست انجامید نکات مثبتی را آموخته بودند. این شبکه با استفاده از یک کلاینت منبع باز در ۷ اکتبر ۲۰۱۱ منتشر شد و در ۱۳ اکتبر همان سال به یک سرور آنلاین پیوند داده شد. این رمزارز یک الگوریتم رایگان و متن باز با تغییرات جزئی عمدتاً از منبع کد بیت کوین استفاده می‌کرد و تحت مجوز MIT/X11 توسعه یافته است.

هر دو از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می‌کنند، این در حالی است که بیت کوین از الگوریتم SHA-256 استفاده می‌کند در مقابل لایت‌کوین دارای الگوریتم اجماع به نام Scrypt است. میانگین زمان تایید تراکنش برای لایت‌کوین حدود ۲.۵ دقیقه در هر تراکنش است، در حالی که برای بیت کوین این زمان حدود ۱۰ دقیقه است. تعداد استخراج لایت‌کوین محدود خواهد بود. بیش از ۲۱ میلیون بیت کوین نمی‌تواند استخراج شود، در مقابل لایت‌کوین می‌تواند دقیقاً ۴ برابر آن یعنی ۸۴ میلیون سکه ایجاد کند. تفاوت قابل توجه بین لایت‌کوین و بسیاری دیگر از سکه‌های رمزنگاری این است که استخراج از رایانه‌های شخصی امکان‌پذیر است.

کیف پول لایت کوین چیست؟

آشنایی با کیف پول لایت کوین

نحوه انجام معاملات لایت کوین مشابه بیت کوین است. لایت‌کوین را می‌توانید مانند بیت کوین استخراج کنید و همچنین می‌توانید آنها را مبادله کنید. هر دو به یک کیف پول سرد به عنوان وسیله‌ای برای ذخیره سازی نیاز دارند. کیف پول ltc مالکان را با استفاده از کلیدهای خصوصی به دارایی لایت‌کوین خود روی شبکه لایتنینگ متصل می‌کند. کلید خصوصی به شما امکان می‌دهد در کیف پول خود تراکنش انجام دهید و از طرف دیگر کیف پول‌ لایت کوین با مدیریت کلیدهای خصوصی به شما کمک می‌کند تا به راحتی بدون نیاز به وارد کردن کلید خصوصی خود برای هر بار استفاده، تراکنش خود را انجام دهید. برای خرید ارز لایت کوین شما می‌توانید LTC را در کیف پول خود دریافت کنید و آن را تا زمانی که می‌خواهید ذخیره کنید. کیف پول لایت کوین مقدار سکه‌های LTC شما و همچنین آدرس آن را به شما نشان می‌دهد و به شما امکان مبادله آن را خواهد داد.

نکاتی برای انتخاب بهترین کیف پول لایت کوین

خصوصیات کیف پول لایت کوین

کیف پول‌های رمزنگاری مختلف ویژگی‌های متفاوتی دارند. برخی بر امنیت تمرکز می‌کنند، در حالی که برخی دیگر بر روی رابط کاربری آسان تمرکز می‌کنند. هنگامی که به دنبال بهترین کیف پول برای ذخیره و انجام تراکنش‌های لایت‌کوین خود هستید، مطمئن شوید که به ویژگی‌های زیر توجه کرده‌اید:

  • رابط کاربری ساده: کیف پول لایت کوین باید به راحتی قابل پیمایش و قابل فهم باشد. کاربرپسند بودن بسیار ضروری است، زیرا درک یک کیف پول پیچیده به ویژه برای تازه کارها، ممکن است چالش برانگیز باشد و منجر به خساراتی از جمله از دست دادن وجوه به علت نقل و انتقالات اشتباه می‌شود. همچنین شباهت رابط کاربری در پلتفرم‌های مختلف آن ترجیح دارد.
  • پشتیبانی چند ارزی: پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف، خرید و مبادله لایت‌کوین را در هر زمان برای شما آسان می‌کند.
  • کنترل کلید خصوصی: اینکه کیف پول اجازه کنترل کلید خصوصی خود را به شما می‌دهد یا کنترل آن در اختیار شخص ثالثی باقی می‌ماند، بسیار مهم است. شخص ثالث با در اختیار گرفتن کلید خصوصی شما در واقع دارایی لایت‌کوین شما را کنترل خواهد کرد. کیف پول‌های مطمئن کلیدهای خصوصی را در پوشه‌های آفلاین کاربر ذخیره می‌شوند.
  • قابلیت بازیابی: کیف پول‌های رمزنگاری باید دارای ویژگی پشتیبان‌گیری برای افزایش امنیت آن باشند. این ویژگی به بازیابی تمام تراکنش‌های از دست رفته در صورت بروز هر مشکلی کمک می‌کند.
  • توسعه: کیف پول‌هایی که دائماً به روز می‌شوند، کاربردی‌تر هستند و امنیت بیشتری را تضمین می‌کنند.
  • پشتیبانی: تحقیق کنید که تیم توسعه دهنده در صورت بروز نقص یا نقض قوانین و یا بروز مشکل به چه طریق پشتیبانی از شما می‌کنند. کیف پول با چندین کانال پشتیبانی همیشه ترجیح داده می‌شود.
  • ادغام: بررسی کنید که آیا کیف پول با سایر برنامه‌ها یکپارچه شده است یا خیر. به عنوان مثال، اگر یک حساب صرافی آنلاین دارید، کیف پول شما از اتصال به آن شما پشتیبانی می‌کند یا خیر.
  • امنیت: یک کیف پول عالی باید رمزگذاری قوی داشته باشد و محافظت در برابر حملات بدافزار ارائه دهد. نباید هیچ امکانی برای هک کردن کیف پول شما وجود داشته باشد. ترجیحاً کیف پول باید دارای ویژگی احراز هویت دو مرحله‌ای (۲FA) باشد.

علاوه بر این، قبل از استفاده از کیف پول لایت کوین، باید نظرات سایر کاربران را نیز مطالعه کنید. با در نظر گرفتن همه این فاکتورها و خواندن نظرات کاربران،  بهترین کیف پول های لایت کوین که مورد استفاده قرار می‌گیرند را در ادامه آورده‌ایم.

بهترین کیف پول های لایت کوین موجود

انواع کیف پول های لایت کوین

کیف پول لایت کوین می‌تواند یک اپلیکیشن تلفن همراه در گوشی شما، یک برنامه کاربردی در کامپیوتر شخصی شما یا یک دستگاه سخت افزاری و یا حتی کیف پول تحت حضانت حساب صرافی‌ شما باشند.  به طور کلی، کیف پول لایت کوین که به اینترنت متصل نیست، ایمن‌تر است؛ زیرا نمی‌توان آن را هک کرد. موارد ذکر شده بهترین کیف پول های لایت کوین معرفی شده تا به حال هستند. 

کیف پول لایت کوین Core

کیف پول litecoin core چیست؟

litecoincore کیف پول رمزنگاری رسمی توسعه یافته توسط این شرکت برای گره‌های (nod) بلاکچین لایت‌کوین است. کاربران می‌توانند کیف پول لایت کوین را از وب سایت رسمی شرکت دانلود کنند که برای سیستم عامل‌های ویندوز، macOS و لینوکس پشتیبانی می‌کند. این کیف پول فقط برای دسکتاپ موجود است. با این حال بسیاری از سرمایه‌گذاران لایت‌کوین از این کیف پول استفاده می‌کنند زیرا کاملا رایگان بوده و رابط کاربری آن بسیار ساده و کاربر‌پسند است. این شرکت هیچ هزینه‌ای برای استفاده از این کیف پول دسکتاپ دریافت نمی‌کند. کاربران تنها هنگام استفاده از این کیف پول باید هزینه تراکنش‌ها را پرداخت کنند.

با این حال، این کیف پول کاربرپسند باید در رایانه شخصی شما بارگیری شود که معمولاً ممکن است دسترسی را مشکل کند اما ایمن‌تر خواهد بود. کل دسکتاپ کاربر حین استفاده از این کیف پول لایت کوین به یک ولت رمزنگاری تبدیل می‌شود و کلیدهای خصوصی نیز در همان صفحه ذخیره می‌شوند. ذخیره‌سازی لایت‌کوین‌های شما در این کیف پول کاملاً ایمن است زیرا به کاربران این امکان را می‌دهد که کیف پول را با کمک کلیدهای خصوصی که در رابط آن ذخیره می‌شوند کار کنند که برای امنیت بیشتر با کل بلاکچین لایتنینگ هماهنگ می‌شود. با این حال به دلیل همگام‌سازی با کل بلاکچین، بسیار کندتر از دیگر کیف پول‌ها است. البته می‌توانید چندین کیف پول litecoincore را برای هر گره راه‌اندازی کنید.

LiteWallet بهترین کیف پول لایت کوین 

این کیف پول توسط بنیاد لایت‌کوین توسعه یافته است و ایمن‌ترین کیف پول لایت کوین است، LiteWallet یک نسخه اندروید نیز دارد که احتمالا بهترین گزینه برای کاربران اندرویدی است. این ولت سطح خوبی از امنیت و عملکرد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و بنابراین هم انتخاب خوبی برای پس انداز طولانی مدت و هم انتخاب خوبی برای معامله لایت‌کوین است.

کیف پول کاغذی Liteaddress

کیف پول کاغذی لایت کوین

این ولت، کیف پول کاغذی نیز نامیده می‌شود، زیرا کاربران می‌توانند کلیدهای خصوصی خود را روی کاغذ ذخیره کرده و آنها را ذخیره کنند که البته می‌تواند به راحتی گم شود. جذاب‌ترین ویژگی این کیف پول این است که به کاربران کنترل کامل برای ایجاد و ذخیره کلیدهای خصوصی خود را می‌دهد. این کیف پول به دلیل آفلاین بودن در مقایسه با بسیاری از بهترین کیف پول‌ های لایت کوین به عنوان امن‌ترین ولت LTC معرفی می‌شود. این کیف پول کاغذی را می‌توان به راحتی برای همه ارزهای دیجیتال دیگر نیز ایجاد کرد. زیرا روش ایجاد کیف پول کاغذی لایت‌کوین مشابه روشی است که این کیف پول‌ برای سایر ارزهای دیجیتال ایجاد می‌شود. در اینجا ذکر یک نکته بسیار مهم است که فقط کاربران حرفه‌ای می‌توانند بدون خطر اشتباه از آن استفاده کنند.

کیف پول گواردا (Guarda)

والت Guarda

Guarda یک کیف پول ارز دیجیتال چند پلتفرمی است که برای ذخیره، مدیریت و انتقال آسان دارایی‌های دیجیتال طراحی شده است. Guarda در حال حاضر از بیش از ۴۰ شبکه بلاکچین محبوب و بیش از ۱۰۰۰۰ توکن پشتیبانی می‌کند. علاوه بر کیف‌پول‌های اصلی چند ارزی، Guarda طیفی از کیف‌پول‌های تک ارز منبع باز موبایل مانند کیف پول لایت کوین را ارائه می‌دهد. تمامی ارزها از جمله لایت‌کوین را می‌توان در این ولت به وسیله پول فیات و کارت بانکی یا کارت اعتباری خریداری کرد. کاربران همچنین می‌توانند ارزهای خود را از طریق سرویس صرافی داخلی این کیف پولمبادله کنند و تراکنش‌های ارز دیجیتال را سریع انجام دهند.

کیف پول لایت کوین Guarda در نسخه‌های مختلف تحت وب مانند Chrome Extension، دسکتاپ Linux، Windows، MacOS و موبایل iOS، Android موجود است. ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال از جمله ltc در همه این پلتفرم‌ها هماهنگ کار می‌کند و از هر دستگاهی که به اینترنت متصل است قابل دسترسی است. از آنجایی که Guarda کیف پول‌های بدون حضانت را ارائه می‌کند، اطلاعات شخصی یا کلیدهای خصوصی کاربر به هیچ وجه توسط شرکت ذخیره یا استفاده نمی‌شود. این امر امنیت رمزارز و رمز را افزایش می‌دهد و از هرگونه احتمال درز اطلاعات جلوگیری می‌کند.

اتیمک ولت (Atomic)

Atomic wallet یکی از کیف پول های لایت کوین

Atomic  یک کیف پول بدون حضانت چند ارزی است که علاوه بر لایت‌کوین از بیش از ۳۰۰ کوین و توکن پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید ltc را در یک رابط کاربرپسند محافظت شده توسط حافظه‌ای ایمن، مدیریت، مبادله و خریداری کنید و به طور کامل وجوه خود را در این کیف پول لایت کوین کنترل کنید.

کیف پول Atomic برای اکثر سیستم عامل‌ها از جمله ویندوز، MacOS، لینوکس و اندروید و iOS در دسترس است. در کیف پول لایت کوین اتمیک، همه کلیدهای خصوصی در کامپیوتر یا گوشی هوشمند شما ذخیره می‌کند و در نتیجه فقط شما به وجوه خود دسترسی کامل دارید. حریم خصوصی شما با رمز عبوری که تنظیم کرده‌اید و یک عبارت ۱۲ کلمه‌ای بازیابی به خوبی محافظت می‌شود. پشتیبانی دائمی کار می‌کنند و میانگین زمان پاسخگویی حدود ۱ ساعت است.

کیف پول لایت کوین اتمیک به شما امکان می‌دهد این ارز را با بیش از ۶۰ ارز دیجیتال مبادله کنید. این سرویس توسط Shapeshift، Changelly و Changenow طراحی شده است. گزینه خرید درون برنامه‌ا‌ی توسط Simplex ارائه می‌شود که به شما امکان می‌دهد لایت کوین، بیت کوین، اتریوم، لایت‌کوین و بیت کوین کش را با یک کارت اعتباری با چند کلیک خریداری کنید که تنها کارمزد ۲٪ دریافت می‌کند.

کیف پول جکس لیبرتی (jaxx)

توسعه دهندگان این کیف پول شبانه روز مشغول اصلاح رابط کاربری آن هستند. این ولت ltc در نسخه های موبایل، iOS، مک، لینوکس، ویندوز و اندروید موجود است. این بدان معناست که کاربران می‌توانند در هر جایی از آن استفاده کنند. رابط کاربری آسان استفاده از این کیف پول لایت کوین را برای مبتدیان آسان می‌کند. مانند بسیاری دیگر از بهترین کیف پول های لایت کوین، Jaxx نیز از ارزهایدیجیتال مختلف با ویژگی‌های امنیتی بسیار پشتیبانی می‌کند. با این حال برای ذخیره مقدار زیاد لایت‌کوین مناسب نیست. با کمک فناوری spaceshift کاربران این کیف پول می‌توانند ارزهای مختلف را درون کیف پول مبادله کنند. این کیف پول ltc در حال حاضر از مبادله ۱۳ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

Jaxx که یک کیف پول اچ دی HD wallet است، امنیت زیادی را برای ذخیره لایت‌کوین‌ها به کاربران ارائه می‌دهد. این ولت یک کلید ۱۲ کلمه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌توان آن را کلید خصوصی نیز نامید. کاربران می‌توانند این کلید را در هر پلتفرمی وارد و صادر کنند. این بدان معناست که امنیت وجوه در دست خود کاربران است. بنابراین، همیشه این کلید خصوصی را در مکانی مخفی روی موبایل یا رایانه ذخیره کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های امنیتی این کیف پول رمزنگاری، بازیابی کلیدهای خصوصی است که کاربران می‌توانند در هر مکانی روی لپ تاپ شخصی خود ذخیره کنند. 

کیف پول اکسودوس (exudos)

والت اکسدوس برای ذخیره لایت کوین

به دلیل رایگان بودن و پشتیبانی چند ارزی، یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال در سراسر جهان است و تقریباً از تمام ارزهای دیجیتال برتر از جمله لایت کوین پشتیبانی می‌کند. Exodus یک کیف پول دسکتاپ است، اما از پلتفرم‌های زیادی از جمله ویندوز، لینوکس و مک پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری در تمامی پلتفرم‌ها یکسان است و هر کاربری می‌تواند در هر پلتفرم از آن استفاده کند. Exodus به دلیل داشتن رابط کاربری بسیار زیبا یکی از جذاب‌‌ترین کیف پول‌‌هاست. علاوه بر زیبا بودن، استفاده از آن حتی برای مبتدیان نیز بسیار آسان است. Exodus یکی از بهترین کیف پول های لایت کوین است که با مکانیسم spaceshift کار می‌کند. امکان تبادل بین ارزهای دیجیتال مختلف در کیف پول را فراهم می‌کند. اکسودوس دارای بسیاری از ویژگی‌های امنیتی از جمله عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای است و سیستم بازیابی با یک کلیک را برای کاربران ارائه می‌دهد. این تیم دارای پشتیبانی سریع و فوری از سوی توسعه‌دهندگان است.

Rahakott کیف پول چند ارزی ایمن

کیف پول Rahakott در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۷ معرفی شد. برای ورود به Rahakott با آدرس ایمیل، شماره تلفن یا نام کاربری نیازی نیست، شما تنها کافی است یک عبارت بازیابی را وارد کنید. می‌توانید از Rahakott برای ایجاد کیف پول‌ لایت کوین متعدد از یک حساب استفاده کنید برای مثال، اگر می‌خواهید حساب‌های فرعی برای روابط تجاری خاص ایجاد کنید.کیف پول‌های Rahakott «الگوریستی» هستند، به این معنی که برای افزایش ناشناس بودن کاربران برای هر تراکنش آدرس‌های جدیدی جداگانه ایجاد می‌شود. سیستم همچنین با احراز هویت دو مرحله‌ای ایمن می‌شود. 

کیف پول‌ لایت کوین سخت افزاری

Ledger و  Trezor معروف ترین و پرکاربردترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال آفلاین هستند. این کیف پول‌ها در اکثر موارد برای ذخیره سکه‌های رمزنگاری برای مدت نسبتا طولانی استفاده می‌شود. بنابراین، اگر قصد دارید لایت‌کوین‌های خود را برای اهداف سرمایه گذاری ذخیره کنید، ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

آینده لایت کوین

نجات ارزش لایت‌کوین پس از سقوط ارزش رمزارزها در سال ۲۰۱۸ باعث شد سرمایه گذاران نتیجه بگیرند که لایت‌کوین برای ماندن آمده است. با این حال در آینده لایت کوین برای حفظ بقا در اکوسیستم رقابتی ارزهای دیجیتال نیاز به نوآوری مداوم بیشتری دارد.

سوالات متداول

کاربرد کیف پول لایت کوین چیست؟

قبل از انجام هر معامله ای با LTC، باید کیف پول لایت کوین خود را نصب کنید. ارز دیجیتال LTC را  می‌توانید با خرید مستقیم، با استفاده از دستگاه خودپرداز رمزنگاری یا از طریق صرافی دریافت کنید. 

کدام کیف پول لایت کوین دارد؟

متداول ترین کیف پول موبایل و کیف پول وب که برای مدیریت لایت کوین استفاده می‌شود، کیف پول‌های نرم‌افزاری مانند Coinomi است. 

چگونه LTC  را در کیف پول بگیرم؟

برای دریافت رمزارز ltc نیاز به آدرس کیف پول مقصد خود را دارید. آدرس‌های لایت کوین معمولاً ۲۶ تا ۳۵ کاراکتر هستند و معمولاً کاراکترهای الفبایی هستند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

در مورد ارز های دیجیتال و بازار های مالی مطالعه تخصصی و تولید محتوا می کنم،لیسانس فیلمنامه‌نویسی سینما هستم. نوشتن کار من است، چه زمانی که کلمات کنار هم می‌نشاندم و داستان می‌نوشتم و چه حالا که در قالب محتوای تخصصی بازار های مالی می‌نویسم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا