افراد مشهورمقالات ارز دیجیتال

چارلی لی کیست؛ از علوم کامپیوتر تا خلق لایت کوین

چارلی لی (Charlie Lee) بدون شک یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان کامپیوتر است، اما تمام دنیا بیشتر او را به‌عنوان «خالق لایت کوین» می‌شناسند. این فرد یکی از کارآفرینان بسیار موفق در صنعت ارز دیجیتال است و تحت رهبری او لایت کوین توانسته است یکی از ارزهای دیجیتال برتر در این بازار در تلاطم بماند. برخلاف بسیاری از آلت‌کوین‌های دیگر که در اوایل سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شدند و حالا اثری از آنها باقی نمانده است، LTC در جایگاه بیستم برترین ارزها دیجیتال از لحاظ ارزش بازار قرار گرفته و خرید لایت کوین همیشه جذاب است!

چارلی لی کیست؟ این دانشمند بزرگ در ۱۳ آوریل سال ۱۹۷۵ در ساحل عاج، غرب آفریقا پا به این دنیا گذاشت و در سن ۱۳ سالگی به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کردند. او باتوجه‌به علاقه‌ای که از نوجوانی به کامپیوتر داشت، در همین رشته تحصیل کرد و مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس خود را در رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه “MIT” در سال ۲۰۰۰ گرفت. بااین‌همه علاقه که لی به کامپیوتر داشت چگونه مسیر آن به سمت ارزهای دیجیتال تغییر پیدا کرد؟ چگونه ایده ساخت لایت کوین به ذهن این دانشمند رسید؟  این سؤال‌ها ذهن اکثر سرمایه‌گذاران را به خود مشغول کرده است.

شروع ماجراجویی‌های چارلی لی

چارلی لی به حوزه فناوری و کامپیوتر علاقه زیادی داشت و بلافاصله بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه،  تا سال ۲۰۰۷ در شرکت‌های بزرگی مانند کانا (Kana Communications) در سمت مهندس نرم‌افزار مشغول به کار شد. در همان سال‌ها موقعیتی در شرکت “Google” به دست آورد و روی پروژه‌هایی مانند YouTube Mobile، کدنویسی برای Chrome OS یا Google Guidewire کارکرده است.

چارلی لی برادر «بابی لی» مؤسس صرافی رمزارز چینی “BTCC” است که در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد. همچنین رئیس هیئت‌مدیره بنیاد بیت کوین است. در همان سال‌ها باتوجه‌به شناختی که به دنیای ارزهای دیجیتال پیدا کرده بود و همین کنجکاوی‌ها باعث شد تا بر خلاف حقوق بالایی که از شرکت گوگل دریافت‌ می‌کرد آنجا را ترک کند و به صرافی کوین بیت بپیوندد. این همکاری بیشتر از ۴ سال طول نکشید زیرا چارلی لی به دنبال خلق ارز دیجیتال خودش بود. پس از مطالعات زیاد توجه خود را روی شکلی از سرمایه‌گذاری متمرکز کرد که بیشتر به بلاکچین باشد و با روش‌های مالی سنتی متفاوت.

توسعه لایت کوین

عرضه ارز دیجیتال لایت کوین

توسعه ارز دیجیتال چارلی لی با پروژه‌ای با نام “Fairbrix” شروع شد. اما این پروژه موفقیت‌آمیز نبود و به دلیل مشکلی که در ماینینگ به وجود آمد مورد حمله ۵۱ رصد قرار گرفت بااین‌حال، چارلی لی دست از کار نکشید و از پروتکل‌های Fairbrix برای ارزهای دیگر خود استفاده کرد. پس از مدت کوتاهی ارز دیجیتال لایت کوین با نماد اختصاری “LTC” را به بازار عرضه کرد. به عقیده خالق لایت کوین، این ارز نسخه توسعه‌یافته بیت کوین است.

از امکانات بهبودیافته این ارز دیجیتال می‌توان به هشینگ شبکه لایت کوین، بالارفتن سرعت تراکنش و کارمزد پایین‌تر اشاره کرد. هر تراکنش در شبکه لایت کوین برای انجام شدن به ۲.۵ دقیقه وقت نیاز دارد. درحالی‌که انجام این فرآیند در بیت کوین حدود ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد. چارلی لی پس از استخراج ۱۵۰ لایت کوین، این ارز را به همگان معرفی کرد و اعلام رد که قصد رقابت با بیت کوین را ندارد. هدف اصلی او از ایجاد این ارز دیجیتال، انجام معاملات کوچک این کوین است.

تمرکز زدایی لایت کوین

چارلی لی  سال ۲۰۱۷ در پی انتقادات کاربران و معامله‌گران، مبنی بر اینکه نظرات  تو تأثیر مستقیمی روی قیمت و همچنین آینده لایت کوین دارد، بیشتر دارایی خود را فروخت. در پی این انتقادات در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که قصد دارد کمی از رمزارز خود فاصله بگیرد و می خواهد به‌ غیرمتمرکز بودن سیستم ارز لایت کوین کمک کند.  دخالت‌های او به‌عنوان مدیر شبکه باعث می‌شد تا غیرمتمرکز بودن لایت کوین زیر سؤال برود. چارلی لی به جز چند سکه ضرب شده که در کلکسیون خود نگه‌داری می‌کند، همه سکه‌های خود را فروخت. در حال حاضر در بنیاد لایت کوین که در جهت توسعه شبکه و پذیرش هر چه بیشتر این کوین تلاش می‌کند، فعالیت می‌کند.

عملکرد چارلی لی در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰

در این سال‌ها خالق لایت کوین اعلام کرد که قصد دارد توسعه این ارز را بر اساس خصوصی‌تر کردن از طریق انجام معاملات محرمانه شروع کند. او اعلام کرد جنگ اصلی ارزهای دیجیتال بین ویژگی‌های خصوصی‌سازی و معاملات محرمانه است. در ماه‌های بعدی بنیاد لایت کوین از همکاری با صرافی بیبوکس (Bibox Exchange) و شرکت بلاکچین ترینو (Ternio) برای انتشار دبیت کارت (Debit card) فیزیکی رمزارز خبر داد. چارلی لی اتهامات اعلام شده مبنی بر ورشکستگی بنیاد لایت کوین را رد کرد و اعلام کرد این شرکت برای دو سال آینده در یک مسیر امنی قرار دارد.

انتظارات از چارلی لی در سال ۲۰۲۱

از زمانی که او شخص لایت کوین را راه‌اندازی کرده است، بیشتر مراحل نقشه توسعه آن شبیه به بیت کوین بوده است. با وجود اینکه چارلی لی اعلام کرد که برای توسعه لایت کوین باید بر حفظ حریم خصوصی و قابلیت استفاده متمرکز شود، انتظار می‌رود که شاهد تحولات عظیمی در این ارز دیجیتال باشیم.

باتوجه‌به بیوگرافی چارلی لی و مسیری که تاکنون پیموده است، مشخص است که لایت کوین یک سرمایه‌گذاری قوی است. با تمام افت‌وخیزهایی که در این سال‌ها داشته است، بسیاری از معامله‌گران به خریدوفروش لایت کوین مشغول هستند. نحوه خرید لایت کوین با دیگر ارزهای دیجیتال فرقی ندارد و می‌توانید از صرافی‌های مختلف داخلی و خارجی نسبت به خرید آن اقدام کنید. با پیشرفت مداوم اکوسیستم لایت کوین ممکن است به‌زودی شاهد فتح قله‌های جدیدی توسط این ارز باشیم. شما می‌توانید خیلی سریع، امن و آسان لایت کوین را از والکس بخرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا