کیف پولمقالات ارز دیجیتال

لیست بهترین کیف پول های لایتنینگ بیت کوین

این یک واقعیت است که شبکه بیت کوین مشکل مقیاس‌پذیری دارد. این مساله باعث شده این شبکه با وجود ویژگی‌های امنیتی و ارزش فوق‌العاده، برای یک سیستم پرداخت جهانی انتخاب ایده‌آلی نباشد. به دلیل افزایش مداوم تقاضا برای ارز دیجیتال و خرید btc، بلاکچین بیت کوین مدتی است که شلوغ شده و هزینه و زمان پردازش تراکنش‌های آن افزایش یافته است. اما زمانی که شبکه لایتنینگ (Lightning) معرفی شد، برای شبکه بیت کوین فرصتی برای غلبه بر مسئله مقیاس‌پذیری فراهم کرد.

تا زمانی که شبکه لایتنینگ (LN) در سال ۲۰۱۵ ایجاد شد، بحث راهکارهای لایه ۲ برای بیت کوین وجود نداشت. اما به دلیل سرعت پردازش سریع و هزینه‌های پایین تراکنش، محبوبیت این پروژه افزایش یافت. یکی از مواردی که این پروژه را در خط مقدم قرار داد، توسعه کیف پول‌ لایتنینگ بیت کوین است. در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین کیف پول‌های بیت کوین را برای استفاده از شبکه لایتنینگ بررسی کنیم.

کیف پول لایتنینگ چیست؟

کیف پول لایتنینگ به کاربران امکان می‌دهد از طریق شبکه لایتنینگ پرداخت‌ها را انجام داده و دریافت کنند. این شبکه که معمولا به آن لایه ۲ بیت کوین می‌گویند، تراکنش‌های سریع و ارزان بیت کوین را از طریق استفاده از کانال‌ها و گره‌های لایتنینگ امکان‌پذیر می‌کند.

کیف پول لایتنینگ بیت کوین معمولا یک گره لایتنینگ است که اجازه می‌دهد پرداخت‌ها از طریق آن به گره‌ها/مقصدهای دیگر هدایت شوند. در عین حال، کانال‌ها را نیز قادر می‌سازد تا باز شوند و طرف شروع معامله با شخص دیگری باشند.

وظیفه هر گره لایتنینگ مسیریابی پرداخت‌هاست. دو نوع کارمزد وجود دارد: کارمزدهایی که توسط شبکه و کیف پول دریافت می‌شود و کارمزدهای دریافت شده شامل مدیریت کانال و انجام تراکنش‌ها.

توجه به این نکته ضروری است که در حالی که اصول تراکنش‌های لایتنینگ مشابه کاری است که در زنجیره اصلی انجام می‌گیرد اما تفاوت‌های کلیدی بین انتقال بیت کوین در لایه اول و دوم وجود دارد.

به عنوان مثال، از آنجایی که مقدار محدودی BTC در هر کانال قفل شده است (یک دفتر کوچک بین طرفین)، شبکه LN برای ارسال و دریافت تراکنش‌های کم ارزش یا پرداخت‌های خرد طراحی شده است. به همین دلیل، بهتر است برای تراکنش مقادیر بیشتر بیت کوین از شبکه اصلی آن استفاده کنید.

علاوه بر این، اگر می‌خواهید بیت‌کوین را از طریق LN از شخصی دریافت کنید، باید یک فاکتور لایتنینگ به شکل یک رشته الفبایی متشکل از ارقام یا یک کد QR ایجاد کنید. برای واریز به کیف پول لایتنینگ بیت کوین، فرستنده باید این فاکتور را از طریق والت LN خود اسکن کند تا یک امضای دیجیتال ارائه و تراکنش را تایید کند.

ویژگی‌های کیف پول لایتنینگ

کیف پول لایتنینگ یک سری ویژگی‌های کلیدی دارد که آن را از سایر کیف پول‌های بیت کوین متمایز می‌کند:

گره‌ها (Nodes)– یک گره لایتنینگ برای انجام تراکنش‌ها در شبکه Lightning مورد نیاز است. هر گره دو مسئولیت دارد: نظارت بر شبکه بیت کوین برای اطمینان از ایمنی وجوه و انجام تراکنش‌ها با برقراری ارتباط با گره‌های دیگر. این ارتباط نشان می‌دهد هر کانال چقدر موجودی دارد تا در صورت نیاز برای پرداخت استفاده شود.

کانال‌ها (Channels)– مسیر پرداخت هزینه‌های دو طرف به یکدیگر از طریق کانال‌ها انجام می‌شود. هر یک از طرفین با واریز مقداری BTC به گره، کانالی را در آن باز می‌کند. هر کانال را می‌توان مانند فرستنده و گیرنده در نظر گرفت. کانال‌‌ها باید بدانند چه کسی در طرف دیگر پرداخت را انجام می‌دهد و دریافت می‌کند. نحوه پرداخت به کار گره بستگی دارد. این فرآیند می‌تواند یک پرداخت مستقیم بین دو گره باشد، یا اینکه می‌تواند شامل چندین گره در طول مسیر باشد.

هم باز شدن و هم بسته شدن کانال‌ها در شبکه بیت کوین ثبت خواهد شد. هر چند آنچه در بازه زمانی بین این دو عمل اتفاق می‌افتد به شبکه بیت کوین مربوط نمی‌شود.

فاکتورها – فاکتور یا صورتحساب، یک درخواست برای پرداخت در شبکه LN است. هر فاکتور با یک رشته طولانی از حروف الفبایی که شامل تمام اطلاعات مورد نیاز است، شناسایی می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • مبلغ پرداختی
  • زمان انقضا
  • شناسه فاکتور با مهر زمانی
  • شرح فاکتور
  • پشتیبان گیری از آدرس بیت کوین
  • مسیرهای پرداخت

انواع کیف پول لایتنینگ بیت کوین

دو نوع کیف پول لایتنینگ برای انواع مختلف کاربران وجود دارد.

  • کیف پول حضانتی (Custodial)
  • کیف پول غیرحضانتی (Non-Custodial)
انواع کیف پول لایتنینگ

کیف پول حضانتی

هنگامی که از کیف پول حضانتی استفاده می‌کنید، وجوه شما نزد متولی کیف پول نگهداری می‌شود، بنابراین باید مورد اعتماد شما باشد. در ازای اعتماد شما، کیف‌پول‌های حضانتی بخش اجرای گره و مدیریت کانال‌های پرداخت را بر عهده دارد. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که از رابط کاربری ساده برای ارسال و دریافت وجوه استفاده کنید. تمام کارهای پیچیده توسط کیف پول انجام می‌شوند. همچنین، توسط کیف پول‌های حضانتی می‌توانید بیت کوین را از طریق لایتنینگ دریافت کنید، بدون اینکه لازم باشد ابتدا مقداری نقدینگی برای فعال کردن کانال فراهم کنید.

کیف پول‌ غیر حضانتی

در صورتی که کاربر از کیف پول غیر حضانتی استفاده کند، تمامی امور به عهده شخص کاربر بوده و نیازی به اعتماد به شخص ثالث نیست. هر کیف پول غیر حضانتی گره مخصوص به خود را دارد. گذشته از آن، سایر کارها مانند مدیریت کانال، از جمله باز و بسته شدن کانال‌ها، ظرفیت کانال و غیره را می‌توان توسط کیف پول غیر حضانتی انجام داد. برخی از کیف پول‌ها به کاربران پیشرفته این امکان را می‌دهند که تنظیمات مربوط به کانال را انجام دهند.

یکی از مواردی که کاربران کیف پول‌های غیرحضانتی لایتنینگ باید در نظر بگیرند این است که هنگام باز کردن یک کانال باید حداقل مقداری بیت کوین در حساب خود داشته باشند؛ به خصوص اگر قرار باشد آن کانال برای مدت زمان طولانی باز باشد.

بهترین کیف پول های لایتنینگ بیت کوین

در این قسمت تعدادی کیف پول لایتنینگ اعم از حضانتی و غیر حضانتی را معرفی خواهیم کرد.

کیف پول لایتنینگ ساتوشی (Wallet of Satoshi)

کیف پول لایتینگ ساتوشی

کیف پول ساتوشی در رتبه‌بندی محبوب‌ترین کیف پول های لایتنینگ بیت کوین، در رتبه اول قرار دارد. این کیف پول به‌عنوان «ساده‌ترین کیف پول لایتنینگ بیت‌کوین جهان» تبلیغ می‌شود و می‌تواند به راحتی تراکنش‌های بیت‌کوین و لایتنینگ را حتی برای افراد تازه وارد انجام دهد.

لینک دانلود:

Wallet of Satoshi از نوع حضانتی است که فقط برای کاربران اندروید و iOS برای گوشی‌های موبایل در دسترس است. کیف پول ساتوشی فقط از لایتنینگ پشتیبانی می‌کند.

این کیف پول که نیازی به پیکربندی ندارد، روی سهولت استفاده تمرکز دارد و به همین دلیل به «ساده‌ترین کیف پول لایتنینگ جهان» مشهور است. 

بنابراین، از این کیف پول فوق‌العاده می‌توانید برای شروع فعالیت در دنیای پرداخت لایتنینگ استفاده کنید. پس از نصب اپلیکیشن ساتوشی، روند ثبت نام بسیار ساده‌ است. بدون آنکه نیاز به وارد کردن عبارت عبور یا هر چیز دیگری داشته باشید می‌توانید از آن استفاده کنید. از نظر امنیت نیز این اپلیکیشن دارای تنظیمات بیومتریک و قابلیت مخفی کردن موجودی شما است.

کیف پول لایتنینگ الکتروم (Electrum)

کیف پول لایتینگ الکتروم

الکتروم یک کیف پول غیر حضانتی است که به طور خاص فقط برای ذخیره بیت کوین طراحی شده است. این کیف پول از سال ۲۰۱۱ فعالیت دارد و امنیت یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده آن است؛ زیرا دارای عملکرد Watching-Only برای ردیابی تراکنش‌ها، قابلیت‌های Multisig و پشتیبانی از کیف پول‌های سخت‌افزاری است. این کیف پول هم نسخه دسکتاپ (ویندوز، لینوکی و مک) و هم نسخه موبایل (اما فقط برای اندروید) دارد.

لینک دانلود:

همچنین، قدیمی‌ترین کیف پولی است که پشتیبانی از پرداخت‌های شبکه Lightning در سال ۲۰۲۰ را اعلام کرده است. این کیف پول متن باز و دانلود آن رایگان است. با این حال، شاید برای افراد تازه کار چندان مناسب نباشد، زیرا گزینه‌های زیادی برای پیکربندی کیف پول برای انجام بسیاری از کارها وجود دارد. اما برای کسانی که می‌خواهند تا حد امکان کنترل کاملی بر تنظیمات کیف پول خود داشته باشند، عالی است.

Electrum به عنوان یکی از بهترین کیف پول های لایتنینگ هم تراکنش‌های زنجیره‌ای بیت کوین و هم تراکنش‌های شبکه LN را انجام می‌دهد.

کیف پول لایتنینگ فینکس (Phoenix)

کیف پول لایتینگ فینکس

فینکس یک کیف پول لایتنینگ از نوع غیرحضانتی برای کاربران iOS و اندروید است. این کیف پول باز و بسته شدن کانال‌ها را برای شما انجام می‌دهد و خود یک گره تمام عیار است. حداقل ۱۰٬۰۰۰ ساتوشی برای باز کردن کانال و «فعال کردن» حساب مورد نیاز است.

لینک دانلود:

این کیف پول امکان ایجاد خودکار کانال را فراهم می‌کند، اما شامل هزینه‌ است. توصیه می‌شود این عملکرد در برنامه غیرفعال شود زیرا ممکن است منجر به ایجاد غیر ضروری چندین کانال در هنگام دریافت مبالغ پرداختی شود که از حد موجودی کانال بیشتر است.

در حالی که این کیف پول لایتنینگ بیت کوین به کاربران اجازه نمی‌دهد بیت کوین را در زنجیره اصلی نگه دارند، اما از قابلیت اکسچنج برخوردار است که امکان جابجایی کوین‌ها را بین LN و بلاکچین بیت کوین را فراهم می‌کند.

فینیکس قصد دارد یکپارچه‌سازی با شبکه Tor را برای افزایش حریم خصوصی کاربران در حین انتقال بیت کوین از طریق LN را نیز ارائه دهد.

کیف پول لایتنینگ بریز (Breez)

Breez Mobile یک کیف پول متن باز غیرحضانتی است که در گوشی‌های iOS و اندروید برای پرداخت‌های لایتنینگ قابل استفاده است. با استفاده از Breez، شما اساسا گره لایتنینگ خود را روی تلفن همراه خود اجرا می‌کنید. همچنین، برای فعال نگه داشتن این کیف پول باید یک کانال در آن باز کنید و حداقل حدود ۶۰۰ ساتوشی موجودی داشته باشید.

کیف پول لایتنینگ Breez

لینک دانلود:

شما می‌توانید بیت کوین را از زنجیره اصلی به کیف پول لایتنینگ Breez خود واریز و برداشت کنید که به طور خودکار به کانال شبکه لایتنینگ شما منتقل می‌شود.

از طرف دیگر، کاربران Breez می‌توانند از قابلیت‌های دیگر این کیف پول مانند تعامل درون برنامه‌ای با راه‌حل‌های شبکه Lightning و همچنین گزینه خرید BTC از طریق کارت اعتباری یا نقدی استفاده کنند.

جالب اینجاست که Breez همچنین دارای یک قابلیت Point of Sale است که معامله‌گران را قادر می‌سازد پرداخت‌های BTC را از طریق شبکه LN به شکلی ساده بپذیرند.

از این کیف پول می‌توان در یک فضای ذخیره‌سازی ابری مانند Google Drive پشتیبان‌گیری کرد. بنابراین، می‌توانید با استفاده از حساب Google خود کیف پول‌تان را بازیابی کنید. این کیف پول هنوز در نسخه بتا است، بنابراین ممکن است با اشکالاتی همراه باشد.

کیف پول لایتنینگ موون (Muun)

کیف پول لایتینگ موون

Muun Wallet که در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد، یک گزینه شناخته شده برای کیف پول لایتنینگ غیرحضانتی است که برای تلفن همراه iOS و Android قابل نصب است.

لینک دانلود:

برخلاف کیف‌پول‌های قبلی، Muun انتقالات زنجیره‌ای BTC را به‌طور خودکار به کانال‌های LN منتقل نمی‌کند. در عوض، کاربران هم در زنجیره اصلی و هم در شبکه Lightning به بیت کوین دسترسی دارند.

با این حال، این بدان معناست که شما باید از یک سرویس شخص ثالث برای واریز و برداشت BTC از LN استفاده کنید.

در حالی که برای استفاده از کیف پول لایتنینگ مجبور نیستید لایتنینگ نود خود را اجرا کنید، می‌توانید از ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای استفاده کنید که از وجوه شما در برابر سرقت محافظت می‌کند، حتی در مواردی که دیگر به دستگاه یا والت Muun خود دسترسی ندارید.

همچنین، می‌توانید والت خود را از طریق کد نوشته شده روی کاغذ یا ترکیبی از ایمیل و رمز عبور خود بازیابی کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های هیجان‌انگیزی که بیشتر برای نقل و انتقالات زنجیره‌ای BTC مفید است، تخمین‌گر هزینه مبتنی بر mempool Muun است. این عملکرد روش دقیق‌تری برای پیش‌بینی هزینه‌های تراکنش و صرفه جویی ۳۰ درصدی در کارمزد به همراه خواهد داشت.

کیف پول لایتنینگ بلو (Blue)

کیف پول لایتینگ بلو

BlueWallet یک کیف پول بیت کوین است که از تراکنش‌های زنجیره‌ای و لایتنینگ مشابه Muun (بدون انتقال خودکار BTC زنجیره‌ای به کانال‌های LN) پشتیبانی می‌کند.

لینک دانلود:

با این حال، این اپلیکیشن، کیف پول بیت‌کوین زنجیره‌ای به صورت غیرحضانتی است. این والت جایی است بین self-custodial و custodial که ارائه‌دهنده خدمات آن را “hosted” می‌نامند.

کیف پول بلو به جای استفاده از یک گره LN مستقل در دستگاه هر کاربر، از LNDhub، یک افزونه متن باز و چند حسابی برای شبکه LN استفاده می‌کند. در نتیجه، حساب‌های جداگانه‌ای برای کاربران ایجاد می‌کند، اما این حساب‌ها گره یکسانی را به اشتراک می‌گذارند.

با این حال، این ویژگی به کیف پول لایتنینگ بلو اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های قابل توجه بیشتری نسبت به بهترین کیف پول های لایتنینگ که قبلا بررسی کردیم را ارائه دهد. علاوه بر عملکردهای اساسی مانند ارسال، دریافت و ذخیره بیت کوین، به موارد زیر نیز دسترسی دارید:

  • سرویس بازیابی راحت که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از راه‌های مختلف (مانند یادداشت، کلید خصوصی، WIF یا اطلاعات دیگر) برای دسترسی به کیف پول خود استفاده کنند
  • برای صرفه‌جویی در هزینه‌های انتقال، می‌توانید چندین تراکنش را در یک دسته ارسال کنید
  • خزانه‌های چند امضایی (چند علامتی) برای امنیت بیشتر
  • سفارشی‌سازی کارمزد تراکنش.
  • توانایی راه‌اندازی یک گره کامل بیت کوین مخصوص خودتان (روی زنجیره یا LN)
  • امکان شارژ کیف پول لایتنینگ با والت BTC، والت خارجی، کارت اعتباری یا صرافی غیرمتمرکز
  • اتصال Tor برای افزایش حریم خصوصی شما
  • وجود یک بازار و یک مرورگر برای یافتن و استفاده از برنامه‌ها در شبکه Lightning

والت لایتنینگ زئوس (Zeus)

والت لایتینگ زئوس

زئوس یک کیف پول لایتنینگ تلفن همراه و مدیر نود از راه دور است که باید خودتان کانال‌ها را ایجاد کنید. این کیف پول برای iOS و‌ اندروید موجود است. زئوس یکی از بهترین کیف پول های لایتنینگ است که کاربران آن می‌توانند از راه دور مستقیما از طریق VPN یا Tor به گره خود متصل شوند. همچنین، دارای مجموعه‌ای کامل از امکانات گره‌ها مانند BTCPay Server، Nodl، myNode و RaspiBlitz است. 

لینک دانلود:

شما می‌توانید به سرعت با یک کد QR از هر کجا به گره خود متصل شوید. همچنین، زئوس به شما این امکان را می‌دهد تا پرداخت‌های زنجیره‌ای انجام دهید، کانال‌های LN خود را مدیریت کنید؛ هزینه‌های پویا دارد و از پروتکل‌های LND و C-Lightning پشتیبانی می‌کند.

کیف پول لایتنینگ زئوس شما را قادر می‌سازد تا بیت کوین را از طریق لایتنینگ ارسال و دریافت کنید. آنچه که این کیف پول را متفاوت می‌کند این است که با زئوس، از راه دور به گره لایتنینگ خود که در جایی دیگر اجرا می‌شود متصل شوید. این گره می‌تواند یک Raspberry Pi محلی یا یک گره در حال اجرا در کلود یا فضای ابری باشد.

شما با این والت می‌توانید گره را مدیریت کنید. یعنی هنگامی که با استفاده از زئوس به گره خود متصل شوید، می‌توانید اکثر عملیات‌ عمومی گره لایتنینگ را مستقیما از زئوس مدیریت کنید! این فرآیند می‌تواند شامل مدیریت کانال‌های شما، هزینه‌های مسیریابی و UTXO‌ها باشد. 

والت لایتنینگ زپ (Zap)

کیف پول Zap زاییده فکر جک مالرز (Jack Mallers) است که به خاطر اپلیکیشن Strike، یک شبکه پرداخت که توسط Shopify استفاده می‌شود، شناخته شده است. این کیف پول غیر حضانتی، در هر دو نسخه دسکتاپ (MacOS، Windows، Linux) و نسخه موبایل، بیشتر برای کاربران متوسط تا پیشرفته مناسب است. برای راه‌اندازی کیف پول و راه‌اندازی به برخی تنظیمات نیاز است. جک مالرز چند آموزش یوتیوب در مورد این موضوع و چند مورد دیگر ساخته است. توجه داشته باشید نسخه های موبایل این کیف پول فاقد گره لایتنینگ هستند و برای استفاده از آن نیاز به گره جداگانه‌ای دارند. 

والت لایتنینگ زپ

لینک دانلود:

Google Play Store

نسخه موبایل Zap کاملا متن باز است و با هر گره‌ای که LND را اجرا می‌کند سازگار است. این والت احتمالا ساده‌ترین کیف پول موبایلی بیت کوین لایتنینگ است کنترل از راه دور موجود است، اما فاقد برخی ویژگی‌هایی است که بهترین کیف پول های لایتنینگ کنترل از راه دور مانند زئوس دارند.

برای روشن‌تر شدن موضوع می‌توان گفت که کیف پول شما (و کلیدهای خصوصی) روی گره لایتنینگ قرار دارند و Zap صرفا به عنوان یک کنترل از راه دور برای آن عمل می‌کند. در حال حاضر، نمی‌توانید کیف پولی در Zap Mobile ایجاد کنید، اگرچه تیم این پروژه در حال کار روی افزودن این قابلیت است.

در ادامه نگاهی گذرا به امکانات این والت میندازیم: 

  • از هر کجای دنیا به گره لایتنینگ متصل می‌شود
  • چندین کیف پول را مدیریت می‌کند
  • پرداخت‌های زنجیره‌ای یا خارج از آن را انجام می‌دهد
  • موجودی را به صورت BTC، sats یا ارز fiat نمایش می‌دهد
  • امکان باز و بسته کردن کانال‌ها را فراهم می‌کند
  • امنیت رمز عبور آن بسیار بالاست 

والت لایتنینگ ابلی (Alby)

والت لایتینگ ابلی

Alby یکی از بهترین کیف پول های لایتنینگ از نوع افزونه مرورگر کروم و فایر فاکس است که به شما این امکان را می‌دهد به وب سایت‌ها، خدمات و سازندگان محتوای مورد علاقه خود پرداخت‌های درون مرورگری داشته باشید. این کیف پول هیچ ردیاب شخص ثالثی ندارد و پرداخت‌ها مستقیم بین فرستنده و گیرنده است. شما به هیچ حساب کاربری نیاز نداشته و نیازی به به خاطر سپردن لاگین یا رمز عبور سایت‌های مورد علاقه خود ندارید.

لینک دانلود:

پرداخت‌های شما مستقیما و فورا بین شما و طرف مقابل انجام می‌شود. همچنین، می‌توانید از طریق این کیف پول برای هر وب سایت بودجه‌ای اختصاص دهید تا به راحتی خرج کند.

کار با این افزونه ساده است و با آن می‌توانید به گره‌های مختلف متصل شوید. علاوه بر این، از تنظیمات حضانتی و غیر حضانتی نیز پشتیبانی می‌کند.

در ضمن، اگر قبلا یک کیف پول لایتنینگ بیت کوین داشته‌اید، Alby به شما امکان می‌دهد آن را متصل کنید یا اینکه یک کیف جدید ایجاد کنید.

والت LN.TIPS Bot لایتنینگ 

@LightningTipBot یک کیف پول لایتنینگ و آدرس لایتنینگ به صورت ربات در تلگرام است. اگر در تلگرام حساب کاربری دارید، می‌توانید یک کیف پول لایتنینگ بسازید و پرداخت‌های لایتنینگ را با سایر کاربران تلگرام ارسال و دریافت کنید.

والت لایتنینگ LN.TIPS Bot

این بات تلگرامی از آدرس لایتنینگ پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید بدون نیاز به ایجاد فاکتور، از طریق @ln.tips خودتان وجوه دریافت کنید. برای راهنمایی، ربات را به یک چت گروهی اضافه کنید. با این والت می‌توانید پرداخت‌های لایتنینگ را برای سایر کاربران و گروه‌های داخل تلگرام ارسال و دریافت کنید.

مزایا و معایب کیف پول لایتنینگ بیت کوین

مهم‌ترین مزایا و معایب این کیف پول‌ها عبارتند از:

مزایا

  • تراکنش‌های سریع و ارزان در امن‌ترین شبکه بلاکچین در جهان
  • رابط کاربری ساده برای استفاده، مناسب حتی برای مبتدیان
  • دانلود رایگان

معایب

  • برای باز کردن کانال‌ها به سرمایه اولیه نیاز است
  • نرخ پذیرش پایین

انتقال سریع و ارزان بیت کوین از طریق لایتنینگ 

بیت کوین ویژگی‌های ارزشمندی دارد که آن را به سرمایه‌گذاری جذابی برای بسیاری از افراد تبدیل کرده است، اما شبکه Lightning این امکان را فراهم کرده است تا از این ارز دیجیتال برای پرداخت‌های روزمره نیز استفاده شود.

اگرچه دریافت و ارسال تراکنش‌های ارزان قیمت و آنی BTC در LN چند سال پیش یک رویای دور از دسترس بود، اما پس از رشد اکوسیستم شبکه مقیاس‌پذیری لایه دو و ارائه کیف پول‌ لایتنینگ در بازار، به واقعیت تبدیل شد. انتخاب پلتفرم کیف پول برای توسعه استراتژی معامله‌گران بسیار مهم است.

در نتیجه، کاربران برای تسویه پرداخت‌های روزمره یا استفاده از dApps در شبکه LN به دانش فنی زیادی نیاز ندارند.

کیف پول لایتنینگ چیست؟

اپلیکیشن یا برنامه‌ای است که از شبکه لایتنینگ برای انجام پرداخت‌های ارزان و تقریبا فوری از طریق شبکه بیت کوین پشتیبانی می کند.

برترین کیف پول‌های لایتنینگ کدامند؟

کیف پول‌های الکتروم، لایتنینگ ساتوشی، فینکس، موون، بلو و زئوس.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
cryptonews
سال ۱۳۹۸ تولید محتوا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کریپتو کارنسی ها شروع کردم و در حال حاضر تجربه چندین سال در زمینه تولید محتوا و نویسندگی محتوای حوزه ارزهای دیجیتال مطابق با اهداف و مخاطب سایت دارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
احمد
احمد
29 روز قبل

سلام من سه میلیون و دویست هزار تا ساتوشی بیت کوین دارم میخوام برداشت بزنم تا نقد بشه تو کارت بانکیم .لی نمی دونم بلد نیستم

ر رواقی
ر رواقی
26 روز قبل
پاسخ به  احمد

سلام
برای نقد کردن بیت کوین خود باید:
ایتدا در یک صرافی ایرانی معتبر مانند والکس ثیت نام کنید. (راهنمای ثبت نام در والکس)
بیت کوین خود را به کیف پول مربوطه در والکس واریز کنید. (نحوه واریز کوین در والکس)
در بازارمعاملاتی BTC خود را به ریال تبدیل کرده و مبلغ آن را به حساب بانکی خود واریز کنید. (معامله آنی در والکس)

دکمه بازگشت به بالا