اخبار بیت کوین

بیت کوین به مرز ۲۹ هزار دلار رسید؛ دلیل رشد BTC چیست؟

قیمت بیت کوین در ۲۱ ژوئن به ۲۸۸۷۰ دلار افزایش یافت و به بالاترین حد در ۱۴ روز گذشته رسیده است.

به گزارش والکس به نقل از پایگاه خبری کوین تلگراف، روند صعودی جدید بیت کوین در حالی به وقوع پیوست که اخبار منفی اخیر در مورد سرکوب بایننس و کوین بیس توسط SEC منتشر شده است. اما احتمال دارد دلیل اصلی این رالی صعودی، علاقه سازمانی فزاینده به بیت کوین از سوی شرکت‌هایی مانند BlackRock و Fidelity Investments باشد، که به نظر می‌رسد هر دوی آنها در حال تشکیل پرونده برای ایجاد ETF بیت کوین هستند.

تشکیل پرونده ETF بلک راک و جان تازه به بیت کوین

قیمت بیت کوین پس از ثبت درخواست BlackRock برای ایجاد ETF بیت کوین در ایالات متحده در ۱۵ ژوئن شروع به افزایش کرد. در حالی که بلک راک اولین سازمانی نیست که برای ETF بیت کوین از SEC درخواست می‌کند؛ ولی در واقع بلک راک از بزرگترین متقاضیان فعلی می‌باشد. بلک راک با بیش از ۸.۵ تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت، بزرگترین صندوق مدیریت دارایی جهان است و اقدام این سازمان در مورد ایجاد ETF بیت کوین، تاثیر مثبتی بر قیمت بیت کوین خواهد داشت.

تا به امروز، SEC با وجود متقاضیان متعدد از جمله Cathie Wood’s ARK و ۲۱Shares که سه بار برای تایید درخواست کرده‌اند، از تایید ETF بیت کوین امتناع کرده است. شرکت دیگری که از دریافت ETF بیت کوین محروم شد Grayscale است.

کاهش شاخص دلار و کمک به رشد بیت کوین

چارت شاخص دلار

یکی دیگر از نشانه های مثبت قیمت بیت کوین، کاهش شاخص دلار آمریکا (DXY) است. از نظر تاریخی زمانی که شاخص DXY کاهش می‌یابد، تمایل به دارایی‌های پرریسک‌تر مانند بیت کوین افزایش می‌یابد.

از آنجایی که افزایش نرخ بهره، هفته گذشته توسط فدرال رزرو متوقف شد، برخی از فعالان بازار اعتقاد دارند که اقتصاد ایالات متحده ممکن است با رشد مواجه شود و شاخص دلار همچنان به کاهش خود ادامه دهد. در این صورت بیت کوین می‌تواند در کنار بازار سهام به رشد خود ادامه دهد.

در حالی که قیمت بیت کوین در کوتاه مدت پس از اخبار بلک راک و کاهش ارزش دلار حرکت صعودی را نشان می دهد، شاخص ترس و طمع بیت کوین به بالاترین حد خود در ۳ ماه گذشته رسیده است.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا