اخبار آلت کوین ها

چین طرح آزمایشی استفاده از یوان دیجیتال را گسترش می‌دهد

استان‌های گوانگ‌دونگ، جیانگسو، هوبی و سیچوان تا پایان سال میلادی به طرح پایلوت یوان دیجیتال خواهند پیوست.

طبق گفته‌های یک مقام ارشد بانک مرکزی چین، طرح آزمایشی استفاده از یوان دیجیتال تا پایان سال جاری میلادی در تمامی بخش‌های برخی از استان‌های توسعه‌یافته و پرجمعیت این کشور اجرا خواهد شد.

به گزارش والکس و به نقل از وبسایت Forkast، تمامی استان‌های گوانگ‌دونگ، جیانگسو، هوبی و سیچوان در طرح پایلوت استفاده از e-CNY شرکت خواهند کرد. این خبر از قول فان ییفی (Fan Yifei)، نایب رییس بانک مرکزی چین در گفتگو با Shanghai Securities News نقل شده است.

برخی از شهرهای بزرگ این استان‌ها پیش‌تر به طرح آزمایشی استفاده از این پول دیجیتال پیوسته بودند. یوان دیجیتال را می‌توان نوعی استیبل کوین دانست که صدور و ضرب آن تحت کنترل دولت‌ و بانک مرکزی آن کشور است.

اگر گسترش محدوده آزمایشی استفاده از یوان دیجیتال طبق پیش‌بینی‌ها صورت گیرد، این گستره شامل پنج استان و ۱۶ شهر دیگر خارج از این استان‌ها خواهد شد. طبق محاسبات سایت فورکست، این محدوده ۵۷۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

نخستین آزمون e-CNY به سال ۲۰۱۴ باز می‌گردد. این ارز دیجیتال ملی به عنوان پیشرفته‌ترین نمونه در بین امثال خود شناخته می‌شود.

۱۳ استان و منطقه کشور چین هنوز استفاده از یوان دیجیتال را آغاز نکرده‌اند؛ استان‌های جیجیانگ، تبت و مغولستان داخلی برخی از مهم‌ترین این استان‌ها هستند. اکثر این استان‌ها در نواحی داخلی و دور از دریای کشور چین قرار دارند و اقتصاد کمتر توسعه‌یافته‌ای دارند.

مقامات چینی برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای یوان دیجیتال دارند، اما تاکنون مصرف‌کنندگان به روش‌های دیگر پرداخت روی خوش بیش‌تری نشان داده‌اند.

طبق گزارش بانک مرکزی چین، حجم تراکنش‌های ارز دیجیتال ملی این کشور در پنج ماهه نخست سال ۲۰۲۲ برابر با ۸۳ میلیارد یوان (۱۱.۸ میلیارد دلار) بود در حالی که حجم تراکنش‌هایی که به وسیله دستگاه‌های تلفن همراه در سه ماهه اول سال انجام شد، به رقم ۳۱.۵۸ تریلیون یوان (۱.۹۳ تریلیون دلار) می‌رسد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا