اخبار ارزهای دیجیتال

متامسک درباره کمپین‌های توکن اسکم هشدار داد

هیچ ایردراپ یا اسنپ شاتی در ۳۱ مارس ۲۰۲۳ وجود ندارد

شایعات زیادی مبنی بر ایردراپ یا اسنپ شات توکن رسمی متامسک در ۳۱ مارس ۲۰۲۳ در حال پخش است. مسئولان می‌گویند که این شایعات نادرست و خطرناک هستند چون فرصتی برای کلاهبرداران و فیشر‌ها ایجاد می‌کند.

به گزارش والکس و به نقل از Cryptoslate، دَن فینلی (Dan Finlay)، توسعه‌دهنده کیف پول متامسک، گفت که یک عده بی‌خبر مسئول پخش کردن شایعات مربوط به ایردراپ هستند و هشدار داد که کلاهبرداران حتماً برای آن روز برنامه چیده‌اند.

به نظر می‌رسد که این شایعه را اولین بار حساب کاربری‌ای با نام eezzy در ۲۶ مارس ۲۰۲۳ پخش کرده و به دنبال آن تحلیل‌گر Degenscan یعنی serp1337 آن را به طور گسترده منتشر کرده است. مبنای این شایعات، اطلاعات داخلی درز شده از متامسک معرفی شده است. هنوز قصد اصلی از پخش شدن شایعات اولیه مشخص نشده و درخواست انتقال دارایی به آدرس خاصی دیده نمی‌شود. در هر صورت، متامسک توکن بومی ندارد و به این زودی‌ها هم برنامه‌ای برای راه‌اندازی آن دیده نمی‌شود.

مدت‌هاست که گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با توکن متامسک وجود دارد. در واقع، دلیل آن هم می‌تواند مربوط به شرکت مادر متامسک یعنی ConsenSys باشد. در نوامبر ۲۰۲۱، جوزف لوبین (Joseph Lubin) که یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل ConsenSys است در توییتی ظاهراً به راه‌اندازی توکن اشاره کرده است. بعداً Decrypt در مارس ۲۰۲۲ گزارش داد که لوبین تأیید کرده است که متامسک قصد راه‌اندازی توکن را دارد. این گزارش در چندین سایت بزرگ هم به اشتراک گذاشته شد. ظاهراً بیانیه قبلی، باعث رخ دادن یک کلاهبرداری واقعی شد. در دسامبر ۲۰۲۱، صد‌ها کاربر دارایی‌های خود را از دست دادند چون کلاهبرداران یک صرافی غیرمتمرکز را طوری دستکاری کردند که به نظر برسد جفت معاملاتی WETH/MASK وجود دارد. در ژانویه ۲۰۲۳ یک مورد حمله مسمومیت آدرس (address poisoning) رخ داد. کیف پول‌ها هم معمولاً هدف حمله کمپین‌های فیشینگ قرار می‌گیرند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منتشر شده توسط
Cryptoslate
کارشناس ارشد اقتصاد، علاقه‌مند به بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا