NFT

چگونگی تبلیغ NFT در دنیای دیجیتال؛ راهنمای نحوه بازاریابی برای NFT

سال ۲۰۲۱ و در ادامه آن ۲۰۲۲  را باید سال‌های رونق درآمدزایی از فضای بلاکچین به کمک DeFi و NFT بنامیم. در واقع از اوایل سال ۲۰۲۱، افراد زیادی به ساخت NFT روی آوردند و توانستند ثروت‌های کلانی را از این طریق به دست آورند. علاوه بر این بسیاری معتقدند تجارت NFT نقطه عطفی در رشد هنر جهان است و یک پنجره از فرصت‌های جدید برای هنرمندان باز شده تا با خلاقیت خود آثار جدید و به‌یاد ماندنی خلق کنند. خبر خوب این است که در  کسب و کار NFT همه هنرمندان از افراد مشهور جهان با میلیون‌ها دنبال‌کننده در کانال‌های SM تا افراد تازه کار بدون شبکه اجتماعی می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

چه بخواهید پروفایل‌های NFT طراحی کنید یا هنر خود را به نمایش بگذارید، مهم است که بدانید برای موفقیت در این حوزه باید یاد بگیرید تا با تبلیغ NFT آن را گسترش دهید و درآمد بیشتری به دست آورید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با هم به سراغ روش‌های تبلیغ و توسعه طراحی‌های دیجیتال برویم.

مجموعه NFT خود را طراحی کنید

همانطور که NFT روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود، جای خود را در صنایع بیشتری نیز باز می‌کند. طوری که کارشناسان معتقدند تا سال ۲۰۲۵ این حوزه نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در تعامل مردم جهان با وب خواهد داشت. اما چنانچه با این تکنولوژی آشنایی داشته باشید حتما می‌دانید NFT یک طراحی واحد نیست و باید یک مجموعه از طراحی‌ها را در بر بگیرد.

 nft مارکتینگ

هر مجموعه NFT دارای ۴ جزء اصلی است:

  • هنر
  • مدل تجاری
  • بازاریابی (تبلیغ NFT)
  • انجمن

لازم به ذکر است که هر کدام از این اجزا دارای اهمیت بوده و با هدف افزودن ارزش به اثر و صاحب اثر فعالیت می‌کند. از میان این همه، بازاریابی برای مجموعه NFT در رتبه بالاتری نسبت به سایر اعضا قرار دارد؛ زیرا از ابتدا تا انتها برای توسعه و معرفی مجموعه نقش اصلی خواهد داشت.

در واقع تبلیغ NFT معمولا پیش از راه‌اندازی آن آغاز می‌شود تا با ایجاد هیاهو در بازار نظرات را به سمت خود جلب کند. بدین ترتیب مجموعه طرفداران خود را پیدا خواهد کرد و پس از مینت NFT می‌توان آن را با ارزش بالاتری معامله کرد.

چرا باید مجموعه NFT خود را تبلیغ کنیم؟

هنرمندان با دلایل بسیاری مانند کسب درآمد، همراهی با روند حاضر میان هنرمندان و افزایش محبوبیت هنرشان NFTها را ایجاد می‌کنند. اما صرف نظر از دلایل طراحی و ایجاد مجموعه باید بگوییم مجموعه طراحی‌های دیجیتال بدون ارتقا و تبلیغ به جایی نمی‌رسد.

بنابراین، بیایید تا با هم نگاهی به این موضوع بیندازیم که چرا باید به نحوه بازاریابی برای NFT اهمیت قائل شویم:

  • با ترویج هنر خود، توجه افراد بیشتری را به خود جلب خواهید کرد که به احتمال بیشتری دارایی خود را برای سرمایه‌گذاری در NFT شما خرج کنند. با این وجود، برخی از هنرمندان، به ویژه مبتدیانی که تیم بازاریابی ندارند، فقط NFT ها را مینت کرده و جلوتر نمی‌روند. در حالی که فروش طراحی‌ها باید با بازاریابی و روابط عمومی همراه است و کسب درآمد بدون تبلیغ NFT امکان پذیر نخواهد بود.
  • تبلیغات هم برای سود و هم برای برند شخصی شما مفید خواهد بود. با تبلیغات شما به خریداران نشان می‌دهید در حال تلاش برای رسیدن به هدف خود هستید و دست از تلاش برنمی‌دارید بدین ترتیب در نظر آن‌ها محبوب‌تر به نظر می‌آیید.
  • با بازاریابی پروژه NFT خود می‌توانید علاوه بر کلکسیونرها نظر هنرمندان دیگر را برای همکاری در آینده جلب کنید.

۱۰ مورد از بهترین راه های تبلیغ NFT

اکنون که با اهمیت تبلیغات مجموعه‌های دیجیتال آشنا شدیم، زمان آن رسیده تا نحوه بازاریابی آن را نیز بشناسیم. همانند سایر تبلیغات نحوه بازاریابی برای NFT به دو بخش تبلیغات پولی و بازاریابی رایگان تقسیم‌بندی می‌شود. پس بیاید تا ابتدا به سراغ تبلیغات رایگان و سپس تبلیغات پولی برویم.

بهترین روش های بازاریابی nft

زمان راه اندازی خود را به تقویم NFT اضافه کنید

تقویم NFT اولین تقویم موجود در بازار بوده که در آن زمان بهترین و مهم‌ترین راه‌اندازی‌های NFT از بازارهای مختلف در یک مکان جمع آوری شده است. در واقع این تقویم یک منبع عالی برای کلکسیونرها به شمار می‌رود که از طریق آن می‌توانند به راحتی از زمان انتشار نسخه‌های مهم با خبر شوند و در صف خریداران قرار گیرند.

اضافه کردن NFT به تقویم، کار سختی نخواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فرم را با جزئیات اصلی انتشار خود پر کنید:

  • عنوان مجموعه NFT یا اثر هنری
  • جزئیات در مورد خالق
  • شرح
  • تصویر اصلی NFT
  • تاریخ و زمان انتشار
  • بازار انتشار
  • لینک انتشار

پس از ارسال مدارک و اطلاعات لازم، طراحی شما برای بررسی فرستاده و در صورت تایید منتشر خواهد شد بدین ترتیب تبلیغ NFT شما روی سایت به نمایش در می‌آید.

از کانال‌ های رسانه اجتماعی خود استفاده کنید

بازاریابی رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای شناخته شدن معرفی خود است. برای مثال در صورتی که NFT شما از یک مجموعه باشد می‌توانید به همراه سایر هنرمندان در تمامی حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود به صورت هماهنگ اطلاع‌رسانی و نظر مخاطبان را به خود جلب کنید.

حداقل دو هفته پیش از راه‌اندازی NFT لازم است برای انتشار اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی مخاطبان خود را آماده کنید. در مورد این که از چه ابزاری برای ایجاد طرح استفاده کرده‌اید، ‌ایده اصلی پشت مجموعه چه بوده و چه موانعی بر سر راه وجود داشته به مخاطب اطلاعاتی بدهید و یک رابطه تعاملی با او بسازید. رسانه‌هایی مانند توییتر، اینستاگرام، دیسکورد، مدیوم محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای به نمایش گذاشتن طراحی‌های شما به شمار می‌رود.

تکنیک تبلیغ nft

به خاطر داشته باشید که هنوز افرادی هستند که چیزی در مورد هنر NFT نمی‌دانند و این وظیفه شما است که به آن‌ها آگاهی دهید. همچنین می‌توانید مجموعه‌ای از پست‌ها را آماده کنید که در آن توضیح دهید NFT چیست و چرا خرید کلکسیون‌های دیجیتال منطقی خواهد بود.

یک تیزر جذاب و مخاطب پسند برای NFT خود طراحی کنید

ایده اصلی پشت طراحی تیزر این است که نشان دهید پروژه ان‌اف‌تی شما در مورد چیست. در واقع این روش از تبلیغ NFT معمولاً علاقه کلکسیونرهای بالقوه را برمی‌انگیزد، آن‌ها را وادار می‌کند برای دریافت جزئیات بیشتر از پروژه با شما در ارتباط باشند و تاریخ انتشار آن را از دست ندهند.

برای جلب مخاطب بیشتر، شما می‌توانید علاوه بر پست تیزر در رسانه‌های اجتماعی، آن را در اختیار بازار NFT نیز قرار دهید تا در وب‌سایت و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی آن منتشر شده و در اختیار مخاطبان قرار دهد. توجه داشته باشید که تیزر اولین چیزی است که مخاطب از شما خواهد دید پس خلاق باشید (البته شما یک هنرمند هستید) و با طراحی یک تیزر جذاب، دنیای طراحی‌های دیجیتال را با هیجان در انتظار ورود خود قرار دهید.

خودتان را به تاریخ انتشارهای برجسته بازار برسانید

این نوع تبلیغ NFT مستقیماً با بازارها مورد بحث قرار می‌گیرد. بر اساس مشاهدات انجام شده بسیاری از بازارهای طراحی دیجیتال حتی یک صفحه جداگانه برای روزهایی دارند که در آن NFTهای برجسته منتشر می‌شوند. در واقع این سایت‌ها چند مورد از NFTهای آینده‌دار را انتخاب کرده و در سایت نمایش می‌دهند. این سایت‌ها علاوه بر نمایش روزشمار برای انتشار ان‌اف‌تی، زمان آن را در رسانه‌های اجتماعی پر مخاطب خود نیز پست می‌کنند؛ بنابراین در صورتی که شما موفق شوید طراحی دیجیتال خود را به یکی از این تاریخ‌های انتشار برسانید و در سایت نمایش داده شوید، می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

از نمونه این وب‌سایت‌ها شامل:

  • سایت KnownOrigin هر هفته صفحه‌ای را با ۴ تا ۵ NFT برجسته انتخابی خود و به همراه شمارش معکوس برای انتشار ایجاد می‌کند.
  • MakersPlace نیز از دیگر وب‌سایت‌هایی است که صفحه‌ای برای انتشار تبلیغ NFT به همراه تصاویر یا تیزر و شمارش معکوس دارد.
  • Nifty Gateway برنامه‌های انتشار را برای یک هفته آینده در وب‌سایت و توییتر خود منتشر می‌کند.

از دوستان و همکاران خود بخواهید از NFT شما حمایت کنند

جامعه هنرمندان معمولا از کارهای یکدیگر حمایت می‌کنند. بنابراین اگر از دوستان و فالوورهای هنری خود بخواهید تبلیغ NFT شما را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند، احتمال اینکه پیشنهاد شما را بپذیرند زیاد است. هنگامی که با یکدیگر همکاری می‌کنید، طرح دیجیتال شما نیز سروصدای بیشتری خواهد داشت و توسط افراد بیشتری دیده می‌شوند.

موجی جذاب در Reddit/Bitcointalk راه اندازی کنید

پلتفرم‌هایی مانند Reddit، Quora و Bitcointalk زمانی که می‌خواهید اطلاعاتی درباره مجموعه ان‌اف‌تی خود منتشر کنید بسیار مفید و کمک‌کننده خواهد بود. برای مثال می‌توانید یک موضوع (thread) را شروع کنید و از کاربران بپرسید «چه هنرمندان نوظهور NFT را توصیه می‌کنید که باید انتظار کارهای بیشتری از آن‌ها داشته باشیم؟». همچنین می‌توانید با استفاده از یک حساب دیگر، لینک‌هایی به دراپ خود بدهید و از طرف شخص دیگری درباره خود بگویید. (شاید این کار به نظر کمی غیراخلاقی برسد اما این چیزی است که در حال حاضر برای تبلیغ NFT انجام می‌شود)

بهترین تکنیک nft مارکتینگ

خبرنامه ها را فراموش نکنید

بیشتر بازارها، رسانه‌ها و سایر پلتفرم‌های مربوط به ارزهای دیجیتال چندین بار در هفته خبرنامه ارسال می‌کنند و شما می‌توانید درخواست اضافه کردن و تبلیغ NFT خود با آن‌ها تماس بگیرید. البته لازم به ذکر است که این گزینه در اکثر سایت‌ها جزو تبلیغات پولی است اما همچنان شما می‌توانید سایت‌هایی را پیدا کنید که به صورت رایگان این کار را انجام می‌دهند.

اکنون که با روش‌های رایگان تبلیغ NFT آشنا شدیم، زمان آن رسیده تا به سراغ تبلیغات پولی برویم.

به سراغ اینفلوئنسرها بروید

وقتی صحبت از افزایش آگاهی به میان می‌آید، همکاری با اینفلوئنسرها اولین نوع بازاریابی است که به ذهن می‌رسد. اکثر اینفلوئنسرها جامعه وفاداری دارند که به توصیه‌های آن‌ها اعتماد می‌کنند و به نظرات آن‌ها گوش می‌دهند. البته برای تبلیغ NFT و ارزهای دیجیتال معمولا اینفلوئنسرها درخواست پرداخت ارزدیجیتال دارند، اما باید بگوییم که نگران نباشید این کار ارزشش را دارد.

 بنابراین در صورتی که شما بین آشنایان خود کسی را نمی‌شناسید که فالوورهای زیادی داشته باشد و بتواند به صورت رایگان دراپ NFT شما را تبلیغ کند، می‌توانید از اینفلوئنسر مارکتینگ کمک بگیرید.

از گزینه تبلیغات پولی رسانه های اجتماعی استفاده کنید

انجمن‌های تبلیغ NFT بسیاری در اینستاگرام و توییتر وجود دارد که برخی از گزینه های تبلیغاتی را برای هنرمندان طراح دیجیتال ارائه می‌دهند. اگر در مورد اینستاگرام صحبت کنیم، آن‌ها برای شما یک پست با تمام جزئیات دراپ ایجاد می‌کنند، آن را در استوری‌های اینستاگرام قرار می‌دهند و حتی اگر بخواهید می‌توانند یک هنرمند را برای لایو اینستاگرام دعوت کنند تا در مورد طراحی شما نظر خود را بگوید. (واقعیتش را بخواهید ما هزینه این تبلیغات را نمی‌دانیم اما شک نکنید که این گزینه رایگان نیست)

یک مقاله PR در مورد انتشار NFT خود سفارش دهید

تبلیغ NFT از طریق نوشتن مقاله و انتشار آن در رسانه‌های محبوب اجتماعی ایده بسیار قوی خواهد بود. همچنین می‌توانید از رسانه‌ها بخواهید که مصاحبه‌ای با شما داشته باشند تا بتوانید در مورد طراحی و الهام خود صحبت کنید. این گزینه معمولاً رایگان نیست اما شما می‌توانید به طور رایگان از وب سایت Medium استفاده کنید و یک پست وبلاگی با تمام جزئیات در مورد طراحی دیجیتال خود بنویسید.

نکته هایی برای ارتقای NFT

تا به اینجا ما روش تبلیغات برای فروش NFT را به طور کامل بیان کردیم و هم به روش‌های پولی و هم رایگان پرداختیم. در ادامه قصد داریم تا به شما نکات اضافه‌ای را بگوییم که به کمک آن بتوانید از سیل عظیم طراحی‌های دیجیتال جدا شوید و یک قدم جلوتر از آن‌ها حرکت کنید. پس آخرین توصیه‌های تبلیغ NFT ما را اصلا از دست ندهید.

در وب سایت خود یک صفحه جداگانه برای تبلیغ NFT اختصاص دهید

اگر شما وب‌سایت خود را دارید، می‌توانید یک صفحه آن را به دراپ طراحی دیجیتال خود اختصاص دهید. در این صفحه جزئیات NFT خود را با توضیحات اضافه کنید، همچنین بگویید چگونه، کجا و چه زمانی کلکسیونرها می‌توانند برای خرید و دریافت آن اقدام کنند.

کلکسیونر شوید!

جمع‌آوری طراحی‌های سایر هنرمندان یکی از راه‌هایی است که می‌توانید در دنیای NFTها شناخته شوید. اگر اثر هنری شخصی را خریداری کردید، حتما این اتفاق را در رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید و هنرمند را تگ کنید، با این کار صاحب اثر نیز احتمالاً پست شما را در استوری‌های اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذارد و به شناخته شدن شما کمک خواهد کرد.

با سایر هنرمندان همکاری داشته باشید

اغلب هنرمندان دیجیتال با نوازندگان، برندهای مد، افراد مشهور، استودیوهای انیمیشن همکاری‌هایی را تدارک می‌بینند تا بتوانند مجموعه‌های NFT خود را منتشر کنند. اولین دلیل آغاز همکاری این است هنرمندان می‌توانند آثار هنری خود را با کمک سایر متخصصان ارتقا دهند و دلیل دوم رد و بدل شدن مخاطبان و بینندگان است که باعث می‌شود پایگاه طرفداران هردو طرف گسترش یابد؛ بنابراین وقتی در مورد اولین همکاری صحبت می‌کنیم، موضوع کسب درآمد نیست، بلکه شناخت و محبوبیت هرچه بیشتر است.

برای آغاز همکاری می‌توانید با سایر هنرمندان تماس بگیرید و پیشنهاد خود را مطرح کنید. در صورتی که نتوانستید به پاسخ دلخواه برسید، ناامید نشوید در نهایت حداقل یک نفر متوجه تلاش‌های شما خواهد شد.

بررسی بهترین تکنیک بازاریابی nft

برای مخاطبان خود هدیه ای در نظر بگیرید

تدارک یک هدیه که بخشی از مجموعه‌ای که قرار است منتشر شود باشد، یکی از روش‌های رایج در بازار تبلیغ NFT است. برای این کار می‌توانید از کلکسیون‌ها یا قطعات فیزیکی ان‌اف‌تی را به طرفداران خود هدیه دهید. هنرمندان معمولاً بر اساس این سناریو هدایایی را برای کاربران در نظر می‌گیرند یعنی هرکسی که می‌خواهد هدایا را داشته باشد باید هنرمند را در اینستاگرام یا توییتر فالو کرده، دوست خود را در نظرات تگ کند، پست را در استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارد یا ریتوییت کند و غیره.

در واقع این یک هیاهوی جذاب در اطراف مجموعه NFT شما است و فرصتی برای خوشحال کردن دنبال‌کنندگان خود و همچنین کشف شدن توسط افراد بیشتری محسوب می‌شود.

پیش از انتشار تبلیغ را شروع کنید

پیش از این اشاره کردیم که هر روز NFT‌های بسیاری منتشر می‌شوند؛ بنابراین خطر گم شدن طراحی شما در میان این سیل وجود دارد. پس سعی کنید حداقل ۱۰ روز پیش از انتشار رسمی طرح خود به سراغ تبلیغات بروید. برای این کار می‌توانید با یک تیزر خود را به مخاطبان بشناسانید و سپس جزئیات این دراپ را کم کم فاش کنید.

تفکر نهایی در خصوص تبلیغ و فروش NFT

NFTها چیزی بیشتر از یک طراحی هستند و در واقع باید آن‌ها را به عنوان یک صنعت بشناسیم. این صنعت دارای ارزش و پتانسیل فوق العاده‌ای برای رشد بوده و می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین فناوری‌هایی به شمار رود که تاکنون برای جامعه ما ایجاد شده است. همانطور که دیدیم و گفتیم، ایجاد یک مجموعه از طراحی‌های دیجیتال کار چندان سختی نیست اما باید به مواردی مانند بازاریابی، همکاری، طراحی تیزر و غیره توجه کرد تا بتوان آن را ارتقا داد و درآمد بیشتری به دست آورد.

در این مقاله سعی کردیم تا به طور کامل راه و روش‌های تبلیغ NFT و ارتقای آن بپردازیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

بعد از اتمام کارشناسی روانشناسی به این نتیجه رسیدم برای ایجاد یک تغییر مثبت، باید با مخاطبان مختلفی در ارتباط باشم و وارد دنیای خلق محتوا و ارز دیجیتال شدم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
تورج
تورج
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید
ایا شما یا مجموعه دیگری وجود دارد که با دریافت حق الزحمه این کارها که در مورد تبلیغات ان اف تی گفتید انجام بدهند؟

ر رواقی
ر رواقی
6 ماه قبل
پاسخ به  تورج

سلام
تبلیغات مختلفی در حوزه دیجتال وجود دارد که میتوانید از آنها برای شناسایی NFT خود استفاده کنید. مثل انواع شبکه های مجازی، اینفلوئنسرها، وبسایتها و…

دکمه بازگشت به بالا