NFT

بهترین سایت های NFT برای کسب درآمد کدامند؟

قبل از اینکه بهترین سایت های nft را به شما معرفی کنیم، بهتر است کمی درباره این که اصلاً NFT چیست، برایتان بگوییم. Nft مخفف non fungible token است. مترادف‌هایی مانند توکن‌های غیرقابل تعویض، توکن غیرقابل معاوضه، توکن غیرمثلی، توکن یکتا و توکن بی‌همتا ترجمه‌های مختلفی است که همگی به nft اشاره دارند. با این که زمان زیادی از پیدایش nftها نمی‌گذرد، پیشرفت‌های زیادی در این فناوری اتفاق افتاده و پلتفرم‌های مرتبط با آن بسیار گسترش یافته است. این امر باعث شده گرایش به توکن NFT به شدت افزایش پیدا کند.

باید در نظر داشت که بیشتر پلتفرم‌ها و dappهای مرتبط با این حوزه کاربری آنلاین دارند و در فضای ابری تعریف می‌شوند. برای آشنایی با بهترین سایت های NFT جهت کسب درآمد، با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

بهترین سایت های خرید و فروش NFT

سایت خرید NFT

ظهور NFT به اوایل سال ۲۰۱۲ و تقسیم شدن بیت کوین به واحدهای کوچک‌تر بازمی‌گردد. در این دوره، بیت کوین به دلیل افزایش قابل توجه قیمت، به واحدهای کوچک‌تری به نام ساتوشی تقسیم شد. ساتوشی‌ها علاوه بر این که می‌توانستند رمزارزها را به سکه‌هایی در دنیای واقعی متصل کنند، برخی داده‌های بیشتر را نیز در خود جای دادند. این متادیتاها سعی داشتند مالکیت دارایی‌های دنیای واقعی را در بلاک چین رمزنگاری کنند. با گذر زمان، کاربردهای توکن‌های غیرمثلی افزایش یافته و این دسته از ارزهای دیجیتال به یک زیرشاخه محبوب و مستقل تبدیل شدند. امروزه حوزه NFT یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مرتبط با بلاک چین بوده و بازارهای متنوعی برای خرید و فروش آن‌ها در حال فعالیت هستند.

وجود تعداد زیادی از بازارها باعث بهبود تجربه کلی کاربر را و سهولت در خرید، فروش و استفاده از توکن‌های غیرمثلی شده است. در ادامه به معرفی برخی از محبوب‌ترین مارکت‌های خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی پرداخته‌ایم. شما می‌توانید با ثبت نام در هر یک از این پلتفرم‌هاو دنبال کردن دستورالعمل‌های نحوه ساخت nft به ایجاد توکن‌های غیرمثلی جدید بپردازید. در ادامه امکان لیست کردن و فروش توکن ایجاد شده توسط شما در این بازارها نیز وجود خواهد داشت. در این مقاله شما را با برخی از بهترین سایت های NFT برای خرید و فروش به صورت خلاصه آشنا می‌کنیم. لیست منتخب ما شامل بازارهای زیر است:

OpenSea در صدر بهترین سایت های NFT

مارکت opensea معروف ترین بازار nft

OpenSea مطرح‌ترین و بزرگ‌ترین پلتفرم بازار کالای رمزنگاری شده همتا به همتا و در رده محبوب‌ترین سایت های خرید و فروش nft است. بازار آن انواع دارایی‌های دیجیتال را با گسترده‌ترین مجموعه دسته‌بندی‌ در پلتفرمش دارد. این بازار در حال حاضر بیش از ۴ میلیون کالا را در خود جای داده است. همچنین از بیش از ۱۵۰ رمزارز مختلف برای پرداخت پشتیبانی می‌کند. حسن استفاده از این بازار این بوده که ثبت نام و رجیستر در آن نیاز به معرف ندارد. حتی هنرمندان آماتور هم می‌توانند با کارمزد پایین nft خود را در این پلتفرم ثبت کنند. OpenSea از بین بهترین سایت های nft بهترین گزینه برای شروع کار است.

مزایای پلتفرم OpenSea

  • نرخ کمیسیون رقابتی
  • امنیت بسیار بالا در هر معامله
  • بهره‌مندی از بیشترین تنوع کلکسیون‌های NFT
  • دارای پلتفرم اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند

معایب پلتفرم OpenSea

  • نیازمند یک کیف پول اتریوم و امکان پرداخت تنها با ارزهای دیجیتال
  • بالا بودن هزینه‌های ضرب NFT و بالا بودن قیمت برای خریداران جهت تأمین هزینه‌های مورد نیاز برای آن

Larva Labs شرکتی با سابقه در کنار سایت های NFT

معرفی سایت Larva Labs

در لیست بهترین سایت های NFT نام دیگری که بسیار پرآوازه و مشهور است لاروا لابز است. Larva Labs یک شرکت نرم‌افزار موبایل مستقر در شهر نیویورک است. این کمپانی در سال ۲۰۰۵ توسط جان واتکینسون (John Watkinson) و مت هال (Matt Hall) تاسیس شد. این شرکت عمدتاً برنامه‌های کاربردی را برای دستگاه‌های iOS و اندروید توسعه می‌دهد. فعالیت این شرکت در تولید پروژه‌های NFT بسیار قابل توجه است. فعالیت این کمپانی شامل مجموعه عکس نمایه کریپتوپانک بر روی اتریوم است. این پروژه جزو پرفروش ترین NFTها به شمار می‌آید که تا به امروز بیش از ۱.۷۵ میلیارد دلار حجم معاملات داشته است. سایر پروژه‌های NFT در لیست فعالیت لاروا نیز از نظر کیفیت و محبوبیت در بین بهترین سایت‌ های nft چشمگیر هستند. مثلاً پروژه Meebits که مجموعه‌ای NFT از شخصیت‌های سه بعدی منحصر به فرد است. Autoglyphs نیز جز اولین هنر مولد بر روی زنجیره NFTها محسوب می‌شد.

دو بنیانگذار آن با برخی از بهترین شرکت‌های جهان مانند گوگل و مایکروسافت روابط طولانی مدت داشته‌اند. با توجه به اینکه پروژه‌های آنها به سرعت از قفسه‌ها به فروش می‌رود، ما انتظاری بیشتری برای پیشرفت این شرکت داریم. اما کمپانی Larva Labs بیشتر برای پروژه وایرال شده CryptoPunks NFT شناخته شده است. Larva Labs پروژه‎‌های هنری دیجیتال دیگری مانند Autoglyphs و همچنین سایر پروژه‌های توسعه اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین اتریوم را دارد. به‌طور کلی پروژه‌های مختلف دیگر Larva Labs نیز ارزش بررسی را دارند، از جمله Meebits که می‌توان مستقیماً از بازار داخلی شرکت پیشنهاد داد.

مزایای پلتفرم Larva Labs

  • فعالیت کاملاً خودکار بر روی شبکه بلاک چین و عدم امکان دخالت‌های انسانی
  • ارائه محصولات کمیاب‌تر که بازگشت سرمایه بیشتری دارند
  • عدم دریافت کارمزد
  • قابلیت صحت‌سنجی تمام پرتره‌های punk
  • ارائه اطلاعات کاملی از امتیاز هش، تاریخچه‌های خرید و فروش، پیشنهادهای فعلی و هر اطلاعات مفید دیگری در صفحه مربوط به هر NFT

معایب پلتفرم Larva Labs

  • عددم امکان رفع مشکلات احتمالی توسط توسعه‌دهندگان به دلیل فعالیت مستقل پلتفرم
  • عرضه محدود از پرتره‌های پانک
  • پشتیبانی فقط از کیف پول‌های متامسک و Mist

Rarible: نامی آشنا در بین بهترین سایت های NFT

نام مشهور و پرآوازه دیگر در لیست بهترین سایت های NFT پروژه Rarible است. Rarible یکی دیگر از بازارهای بزرگ برای انواع NFT است، چیزی شبیه به بازار OpenSea! انواع هنر، ویدئو، کلکسیون و موسیقی را می‌توان در این پلتفرم خرید، فروش و یا ایجاد کرد. Rarible امکان ایجاد مجموعه شخصی را برای خریداران فراهم کرده است. با این حال برخلاف OpenSea برای خرید و فروش در بازار باید از رمزارز اختصاصی خود Rarible استفاده کنید. این فروشگاه بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. نکته جالب اینکه آثار هنری را می‌توان در OpenSea نیز با استفاده از توکن‌های Rarible مدیریت کرد. این شرکت با برخی از برندهای برجسته همکاری کرده است. Taco Bell آثار هنری خود را در Rarible فهرست کرده و کمپانی بزرگ نرم‌افزار Adobe نیز اخیراً با آن همکاری کرده تا به امنیت آثار هنرمندان و سازندگان NFT کمک کند.

مزایای پلتفرم Rarible

  • قابلیت تغییر قیمت آیتم‌ها به صورت رایگان
  • ارائه پیشنهاد اصلاح برای آیتم‌های لیست شده
  • قابلیت ادغام با پلتفرم OpenSea
  • ارائه پاداش به خریداران و فروشندگان با توکن Rari
  • پشتیبانی از کیف پول‌های مختلف نظیر کوین بیس، مای اتر و…
  • قابلیت ارتباط با انجمن از طریق شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر، اینستاگرام، تلگرام و…

معایب پلتفرم Rarible

  • برای استفاده از این پلتفرم نیاز به اتصال کیف پول خود به آن خواهید داشت.
  • از هر طرف معامله ۲.۵ درصد کارمزد دریافت می‌شود.
  • واریز و برداشت وجه بدون کیف پول اتریو ممکن نیست
  • ساخت کیف پول در این پلتفرم نسبتاً پردردسر و پیچیده است.

SuperRare یکی از بهترین سایت ها برای خرید و فروش nft

یکی دیگر از بهترین سایت های NFT بازار پلتفرم آنلاین SuperRare است. SuperRare نیز در حال ایجاد بازاری برای سازندگان دیجیتال است که توسط جان کرین، مدیر اجرایی Pixura و جاناتان پرکینز مدیر ارشد تولید Pixura تاسیس شد. البته superrare بیش از یک بازار است! در واقع یک پلتفرم اجتماعی است که ایجاد و جمع آوری هنرهای رمزنگاری شده را ترغیب می‌کند. این سایت شامل آثار هنری، فیلم‌ها و تصاویر سه بعدی است. مجموعه‌داران می‌توانند آثار هنری را با استفاده از اتریوم خریداری کنند. موانع ورود در این پلتفرم نسبت به دیگر بهترین سایت های NFT بیشتر است و هنرمندان باید آثار خود را قبل از فهرست شدن برای تایید ارسال کنند.

فضای سایت SuperRare

SuperRare اخیراً توکن خود را با همین نام بر بستر بلاک چین اتریوم معرفی کرده است. این توکن‌ها برای یافتن و انتخاب استعدادهای جدید برای بازار استفاده خواهند شد. nftهای SuperRare نیز در OpenSea قابل خرید و فروش هستند.

مزایای پلتفرم SuperRare

  • ارائه آثار هنری باکیفیت و جذاب
  • فعالیت بر روی شبکه اتریوم با امنیت بالا
  • ارتباط با دنیای هنرهای سنتی

معایب پلتفرم SuperRare

  • تنها قابل استفاده برای هنرمندان
  • رابط کاربری نامناسب برای افراد مبتدی
  • هزینه‌های بالا برای خرید و فروش

Foundation.app یک پلتفرم حرفه‌ای در میان بهترین سایت های NFT

Foundation.app اکوسیستم تخصصی nft

Foundation به عنوان یک روش ساده و بدون حاشیه برای پیشنهاد هنر دیجیتال در بین بهترین سایت های NFT طراحی شده است. فاندیشن بر‌اساس مدل جامعه‎‌محور شکل گرفته است. این پلتفرم در ابتدا از ۵۰ هنرمند برای عضویت دعوت کرد. سپس به هر کدام دو دعوتنامه برای اشتراک افراد تازه، اعطا نمود. در واقع هنرمندان توسط جامعه Foundation به این پلتفرم دعوت می‌شوند. تیم اعضای فاندیشن آثار هنری که در صفحه اصلی منتشر می‌شود، خبرنامه‌ها و کانال‌های اجتماعی را انتخاب و مدیریت می‌کنند. هدف این پلتفرم ایجاد باشگاه و خانه‌ای برای هنرمندان است که خودشان فضا را ساخته و پیش ببرند. بدین ترتیب موقعیت ارتباطی جدیدی را بوجود آورد که صداهای حاشیه‌ای نیز شنیده شود. در این پلتفرم فروش با استفاده از اتریوم انجام می‌شود و خریداران به یک کیف پول رمزنگاری با ذخیره اتریوم نیاز دارند. از زمان راه‌اندازی این بازار در اوایل سال ۲۰۲۱، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار NFT به فروش رفته است. اگر به دنبال راهی سریع و آسان برای ورود به دنیای NFT هستید، Foundation در بین بهترین سایت های NFT احتمالاً بهترین انتخاب نیست، اما این بازار آثار هنری زیادی را در خود جای داده که قابل توجه است.

مزایای پلتفرم Foundation.app

  • رابط کاربری ساده و قابل استفاده برای تمام کاربران
  • ارائه حق امتیاز ۱۰ درصدی دائمی به تولیدکنندگان اصلی محتوا
  • حراجی‌های محبوب با قابلیت کسب درآمد بیشتر برای فروشندگان

معایب پلتفرم Foundation.app

  • امکان خرید ان اف تی تنها با استفاده از اتر
  • هزینه کمیسیون ۱۵ درصدی

Nifty Gateway: بازاری برای هنرمندان دیجیتال

بررسی سایت Nifty Gateway

Nifty Gateway فروش برخی از محبوب‌ترین هنرمندان دیجیتال مانند Beeple و خواننده و نوازنده Grimes را تسهیل کرده است. این یک پلتفرم مدیریت هنری است که توسط صرافی رمزارز Gemini ایجاد شده و توسط دو قلوهای Winklevoss پشتیبانی می‌شود. NFTها در این پلتفرم با نام Nifties شناخته می‌شوند و بر پایه اتریوم ساخته شده‌اند. Nifty Gateway علاوه بر اینکه یک پلتفرم نظارتی است، میزبان هر NFT خریداری شده نیز است. بدین معنا که NFTها در کیف پول شما ذخیره نمی‌شوند، بلکه در واقع توسط Nifty Gateway در Gemini برای شما ذخیره می‌شوند. اگرچه این ممکن است برای مجموعه‌داران NFT که خواهان انعطاف‌پذیری بیشتری با سرمایه‌گذاری‌های هنری خود هستند، کارساز نباشد. اما خرید و فروش Nifty نیز می‌تواند با ارز فیات مثل دلار آمریکا، بدون خرید ارز دیجیتال انجام شود. 

Mintable محیطی با رابط کاربری ساده

Mintable با حمایت میلیاردر بزرگ مارک کوبان، قصد دارد یک بازار آزاد شبیه به OpenSea باشد. برای شرکت در خرید و فروش NFT در Mintable، به اتریوم نیاز دارید. این پلتفرم همچنین از مینت کردن NFTها برای سازندگان از همه نوع از عکاس گرفته تا موسیقیدان که می‌خواهند آثار خود را به عنوان دارایی دیجیتال بفروشند، پشتیبانی می‌کند. یک گردآورنده یا خالق مشتاق NFT باید ابتدا اتریوم را از یک صرافی ارز دیجیتال خریداری کند. سپس کیف پول خود را به Mintable متصل کند تا مناقصه و خرید در بازار را تسهیل کند.

theta drop : پلتفرم NFT با بلاک چین اختصاصی

فضای سایت theta drop

تتا یک پلتفرم برای توزیع غیرمتمرکز ویدئو و تلویزیون روی بلاکچین است. اما بازار NFT Theta Drop در سال ۲۰۲۱ با کلکسیون های دیجیتالی تور جهانی پوکر شروع به کار کرد. تور جهانی پوکر اولین پذیرنده ThetaTV بود و از این پلتفرم برای پخش محتوا استفاده می‌کرد. تتا از فناوری بلاک چین اختصاصی خود استفاده می‌کند. برای شرکت در بازار NFT Theta Drop، باید Theta Token را خریداری کنید. صرافی‌های مختلف مانند بایننس از تتا پشتیبانی می‌کنند و توکن‌ها و NFT‌های خریداری شده با آن‌ها را تنها می‌توان در یک کیف پول رمزنگاری و همچنین در برنامه کیف پول رمزنگاری خود تتا ذخیره کرد.

Art Blocks: گزینه‌ای مناسب برای افراد تازه‌کار

بازار Art Blocks در بین بهترین سایت های خرید و فروش NFT گستره وسیعی از هنرمندان مختلف را شامل می‌شود که هر کدام دارای خط و قلم و صدای منحصر به فرد خود هستند. آرت بلاکس شاهد معاملاتی به ارزش ۵۸۳ میلیون دلار در ماه آگوست بوده است. چرا که کلکسیونرها خبرسازی کردند و برای خریدن آثار بازار دست دوم، هزینه‌های بالایی پرداخت کردند.

Atomic Assets بازاری خاص

Atomic Assetsمحبط سایت

Atomic Assets زیرمجموعه پلتفرم Atomic Hub محسوب می‌شود که به طور خاص بازاری است مختص NFTهایی که در کیف پول WAX ذخیره شده‌ باشند. پلتفرم این بازار ظاهری آشنا برای کابران wax دارد و برای ورود و ثبت نام باید یک کیف پول ابری WAX داشته باشید یا از طریق Anchor یا Scatter وارد شوند. بلک چین WAX ادعای جدی در بخش NFT دارد و بسیاری از کمپین‌های فروش خود در طول سال ۲۰۲۰ را با مشارکت برندهایی مانند Topps ،Blockchain Heroes ،Street Fighter انجام داده است. 

Known Origin: برای کسب درآمد از هنر دیجیتال

پلتفرم بازار known Origin بر روی هنر دیجیتال تمرکز کرده است. بنابراین هیچ فایده‌ای ندارد که به عنوان مثال به دنبال کریپتوپانک یا آواستار باشید. به اقلامی که در اینجا فروخته می‌شوند همچون موارد موجود در یک گالری هنری باید نگاه کرد. known Origin به هنرمندان و طراحان این امکان را می‌دهد که آثار دیجیتال کمیابی را تولید کنند و به طالبان NFT این فرصت را می‌دهد که صاحب آثار هنری کمیاب شوند. همگی آثار در این پلتفرم توسط بلک چین اتریوم ایمن شده‌اند. هنرمندان می‌توانند آثار هنری دیجیتال را به صورت فرمت JPG و یا GIF به گالری known Origin ارسال کنند. همه فایل‌ها در IPFS به صورت غیرمتمرکز ذخیره می‌شوند. به همه دارایی‌ها شناسه‌ای منحصر به‌فرد داده می‌شود که قابل ردیابی است. 

TreasureLand سایتی محبوب برای‌ کاربران binance

TreasureLand اولین و بزرگترین بازار NFT در زنجیره هوشمند Binance در میان بهترین سایت های NFT است که امکان خرید و فروش توکن‌های BSC NFT را فراهم می‌کند. معامله NFTها در پلتفرم Treasureland بسیار ساده است و برای لیست کردن و شرکت در حراج‌ها امکان پرداخت با چندین رمزارز مختلف را فراهم می‌کند. البته TreasureLand بیش از یک بازار است! در واقع TreasureLand یک پلتفرم ترکیبی است که دنیای DeFi و NFT را در هم می‌آمیزد. این پلتفرم یک اکوسیستم کامل NFT با تمام امکانات موجود در اقتصاد غیرمتمرکز مانند حراجی‌ها، استیکینگ و غیره است. همچنین می‌توانید به پلتفرم توسعه دهندگان DEGO بروید تا در استخراج NFT نیز که در دنیای کلکسیون‌ها بسیار تازگی دارد، شرکت کنید.

VIV3 بازاری تخصصی در بین سایت های NFT 

VIV3 اولین بازار عمومی در بلاک چین Flow است که بر این باور است که جهان در آغاز تغییر مالکیت فیزیکی به دیجیتال است. چشم انداز Viv3 این است توانایی ایجاد و معامله هر نوع ایده باارزشی را بر روی شبکه Flow در اختیار میلیاردها نفر قرار دهد. VIV3 یک پلتفرم قرارداد هوشمند بسیار مقیاس‌پذیر و قابل ترکیب که عملکرد مورد نیاز برای dapها و برنامه‌های کاربردی سطح اصلی را ارائه می‌دهد. هنرمندان، استودیوهای بازی‌سازی و برندها از VIV3 برای برش و تقسیم  nftها استفاده می‌کنند که هر کدام خلاقیت خود را در بلاک چین Flow در شمایل NFT نشان می‌دهند.

showroom مارکتی بر مبنای کار هنری

nft showroom بر روی بلاکچین خاص

showroom NFT یک بازار هنر دیجیتال در بین بهترین سایت های NFT است که بر پایه بلاک چین Hive کار می‌کند، که هم بسیار سریع است و هم تراکنش‌ها در آن تقریبا رایگان هستند. هنرمندان می‌توانند آثار دیجیتالی خود را رایگان ثبت کنند و توکن‌های بر مبنای Proof of art را در این بازار خرید و فروش کنند. showroom NFT در جامعه Hive مورد توجه قرار گرفته است و یکی از مواردی است که باید به خاطر سرعت و مزیت های هزینه آن  در میان بهترین سایت های NFT مورد توجه قرار گیرد.

Arkane Market و استفاده از شبکه های لایه دوم

Arkane Market اولین بازار در میان بهترین سایت های NFT است که در شبکه Polygon فعالیت می‌کند.  یک بازار کلکسیونی دیجیتال است که برای گیمرها و کلکسیونرهای عمومی طراحی شده است که در آن کاربران نیازی به پرداخت با ارز دیجیتال ندارند. اخیراً نیز این پلتفرم با کمپین Battle Racers مرتبط شده است. Battle Racers یک بازی اکشن مسابقه‌ای بلاک چینی است که در آن شما بـه روش arcade-sized ماشین‌های NFT به نام Arkane Hyperion را طراحی کرده، می‌سازید و با آن مسابقه می‌دهید.

Ghost Market

مارکت پلیس Ghost Market

Ghost Market اولین بازار cross-chain است که همزمان بر روی هر دو بلاک چین NEO و Phantasma امکان خرید و فروش nftها را به وجود آورده است. Phantasma یک بلک چین سریع، ایمن و مقیاس‌پذیر است که با در نظر گرفتن قابلیت‌های ویژه برای NFTها ایجاد شده است. این بلک چین به طور پیش‌فزض عملکردهای زیادی بر روی NFTها را امکان‌پذیر می‌کند. عملکردهایی شامل برش و تقسیم، ضرب کردن دسته‌ای و غیره را پشتیبانی می‌کند. 

gala بهترین گزینه در زمینه سرگرمی

یکی دیگر از بهترین سایت های NFT در زمینه بازی و البته موسیقی Gala است. این شرکت با Gala Games شروع به کار کرد. هدف آن ایجاد بازی‌های بلاک چینی بود که مردم واقعاً ترغیب به بازی در آنها شوند. شعار محوری «نخست سرگرم‌کنندگی» بازی‌های آنها را حتی برای تازه‌کارها جذاب می‌کند. آنها همچنین بر این اصل استوار شده‌اند که بازیکنان را صاحبان واقعی هر چیزی که در بازی برنده می‌شوند، کنند. از آنجایی که آنها به قول خود وفادار بودند، Gala Games رشد کرد تا طرفداران بیشتری را ترغیب به حمایت کند. تا جایی که گالا برای راه‌اندازی گالا موزیک گسترش یافت. این پلتفرم موسیقی NFT به طور یکسان از هنرمندان و طرفداران استقبال می‌کند. در Gala Music، خوانندگان یا گروه‌ها می‌توانند آهنگ‌های موسیقی NFT را آپلود کنند. طرفداران نیز می‌توانند این NFTهای موسیقی را خریداری کنند و از هنرمند محبوبشان جوایز واقعی دریافت کنند. هم Gala Games و هم Gala Music که جزو بهترین سایت های NFT محسوب می‌شوند، بر روی Nodes غیرمتمرکز کار می‌کنند. در واقع زمانی که مجوز نرم افزار Node را خریداری می‌کنید، به اجرای کل شبکه Gala کمک می‌کنید. شما اساساً یک موسیقی یا یک بازی را در Node خود میزبانی می‌کنید. همچنین شما با داشتن یک Node راه را برای گرفتن پاداش‌هایی مانند Gala Music Tokens را نیز باز می‌کنید.

سلبریتی ها در Token Stars 

پلتفرم توکن استارز (Token Stars) رویکرد کاملاً متفاوتی در خصوص افراد مشهور و توکنیزه کردن در پیش گرفته است. توکن استارز خود را اولین پلتفرم مدیریت سلبریتی‌ها در بلاک چین می‌داند. در این پلتفرم افراد مشهور می‌توانند ICOهای خود را برگزار کنند و زمان خود را به توکن NFT تبدیل کنند که این توکن‌ها را می‌توان برای فعالیت‌هایی نظیر ملاقات با طرفداران، نمایش‌های زنده در اسکایپ، تمرین شخصی و سایر موارد خریداری کرد.

nft و نشان اجتماعی

مشارکت اجتماعی در Collab.Land 

یکی از ابزارهایی که موج جدیدی از توکن‌های اجتماعی را فعال کرد Collab.Land بود. این پلتفرم یک ربات تلگرام و Discord ساخت که امکان ایجاد گروه‌هایی با توکن‌های بومی خود فراهم کرده است. با استفاده از این پلتفرم برای افرادی که دارای سطح مشخصی از مراحل مشارکت باشند، توکن مجوز برای عضویت در گروه صادر می‌شود. این ربات قبل از پیوستن هر فرد به یک گروه چت به کیف پول اتریوم فرد متصل می‌شود تا موجودی توکن را تأیید کند. یکی دیگر از ویژگی‌های Collab.Land یک تابلوی امتیازات است که ردیابی افرادی که بیشترین مشارکت در گروه چت را داشته‌ باشند، ممکن می‌کند. در این پلتفرم جوایز نمادین برای کسانی که بیشترین میزان مشارکت را دارند توزیع می‌شود. یکی دیگر از ابزارهای مفید توکن اجتماعی، Unite Community است که به سازندگان این امکان را می‌دهد تا به راحتی توکن‌های خود را از طریق کانال‌های رسانه‌های اجتماعی در بین فالوورها توزیع کنند و به مشارکت کنندگان پاداش دهند.

NBA Top Shot

بازار NBA Top Shot انجمن ملی بسکتبال آمریکا در دنیای NFT است که توسط Dapper Labs با استفاده از بلاک چین Flow ساخته است. در بازار آن کلیپ‌های ویدیویی و عکس‌هایی از لحظات برجسته بازی‌های لیگ‌های برتر بسکتبال جهان را می‌توان خریداری کرد. NBA یک بازار بسته است که شما فقط می‌توانید در Top Shot خرید و فروش کنید. ثبت نام و خرید مستقیم در وب‌سایت بازار تاپ شات آسان است. در این پلتفرم لحظه‌های کلکسیونی را می‌توان تنها با چند دلار خریداری کرد. اگر می‌خواهید پک‌های NBA Top Shot را خریداری کنید، باید یک حساب کاربری در NBA Top Shot باز کنید، یک کیف پول Dapper بسازید و درون آن استیبل کوین USDC یا ارزهای فیات واریز کنید. پس از آن باید منتظر بمانید تا یک pack drop برای کارت‌ها اعلام شود و شانس خود را برای خرید آنها امتحان کنید.

Decentraland و دنیای متاورس 

Decentraland یک پلتفرم غیرمتمرکز واقعیت مجازی در میان بهترین سایت های NFT است که توسط بلاک چین اتریوم پشتیبانی می‌شود. در دنیای Decentraland، کاربران می‌توانند آنچه را مالک آن هستند، خودشان ایجاد کرده و از آن کسب درآمد کنند. در این دنیای مجازی کاربران می‌توانند زمینی بخرند که به عنوان پارسله‌ها شناخته و در یک دفتر کل بر روی بلاک چین ثبت می‌شود. خود زمین و همچنین ویژگی‌های مجازی ساخته شده در آن، نوعی دارایی دیجیتال غیرقابل تعویض یا توکن ابزاری به نام LAND است که در یک قرارداد هوشمند اتریوم کدگذاری و ذخیره می‌شود. مالکان LAND محتوای منتشر شده در زمین خود را کنترل می‌کنند. این محتوا می‌تواند هر چیزی باشد، از صحنه ها و تصاویر گرفته تا بازی ها و برنامه ها. کاربران می‌توانند به کاوش، سفر و بازدید از مکان ها به روشی مشابه در دنیای واقعی بپردازند. این پلتفرم همچنین یک شبکه همتا به همتا برای تعامل کاربران است.

گالری هنری Async Art

Async Art یک بازار هنر دیجیتال است که به خاطر هنرهای قابل برنامه‌ریزی شناخته شده است. بسیاری از هنرمندان درArt  Async آثار هنری را به فروش می‌رسانند. اثر هنری در این پلتفرم می‌تواند شامل تعدادی لایه جداگانه باشد که ویژگی‌های آن‌ در طول زمان قابل تنظیم است. تصور کنید گروه‌هایی از مردم می‌توانند به طور جمعی صاحب اثر هنری شوند و در عین حال اعضای گروه ویژگی‌های اثر را مدیریت می‌کنند. فردی می‌تواند نسخه اصلی را خریداری کند، اما افراد دیگر می‌توانند لایه‌های جداگانه را داشته باشند.

Synesis One و توسعه هوش مصنوعی

سینسیس وان (Synesis One) از فارمینگ اطلاعات برای یادگیری زبان هوش مصنوعی بهره می‌برد. NFTهای هر کلمه به دارنده آن سود ارائه می‌دهند. بدین صورت که هر بار از کلمه موجود در این NFTها در بازی با کلمات استفاده ‌شود، سودی نصیب دارنده این توکن خواهد شد. 

آینده بهترین سایت های NFT برای کسب درآمد

هر کس و هر چیزی که پتانسیل ارزش‌گذاری در یک بازه زمانی را داشته باشد، فرصت توکنیزه شدن و فروش در سطح بلاکچین را دارد. این موضوع می‌تواند شامل هر چیزی شود که ارزش ضمنی داشته باشد. از افراد مشهور و سلبریتی‌ها‌، ورزشکاران، برندها، شرکت‌ها و حق اختراعات گرفته تا هر ایده‌ نو قابل ارزش‌گذاری می‌تواند توکنیزه شود. قراردادهای هوشمند و NFTها با هم در حال تغییر نحوه اثبات مالکیت، انجام معاملات و تراکنش‌های مالی ما هستند. در این مقاله با برخی از بهترین سایت های NFT برای ایجاد و خرید و فروش این دسته از توکن‌های غیرمثلی آشنا شدید. به طور خلاصه در جدول زیر می‌توانید در یک نگاه چند مورد از برترین‌ بازارهای موجود در این لیست را از جنبه‌های مختلفی مورد بررسی قرار دهید:

نام پلتفرمسهولت استفادههزینه کارمزدنقطه قوت اصلینقطه ضعف اصلی
Nifty Gatewayدشوارپایینبهره‌مندی از آثار هنرمندان معتبرمحدودیت در نوع NFTهای ارائه شده
OpenSeaسادهبالابالاترین تنوع در کلکسیونهزینه‌های بالا برای ضرب و فروش NFT
Larva Labsمتوسطپایینارائه محصولات کمیاب و عدم دریافت کارمزدپشتیبانی محدود از کیف پول‌های دیجیتال
Raribleدشواربالاارائه پاداش با توکن Rariدشواری در استفاده
SuperRareدشواربالااتصال دنیای هنرهای سنتی به مدرنهزینه تراکنش بالا و دشواری رابط کاربری
Foundation.appمتوسطمتوسطارائه حق امتیاز دائمی به خالق اثرامکان خرید NFT تنها با اتر

به نظر شما کدام یک از بازارهای معرفی شده در این مقاله برای کاربران مبتدی، شرایط بهتری را ارائه می‌دهد؟ نظرات و تجربیات خود در این زمینه را با ما و سایر کاربران والکس به اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۲ / ۵. مجموع آرا: ۱۳

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
17 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
golzar
golzar
1 ماه قبل

سلام
مطالب رو به روز تر بکنیم حیفه از نسل جدید مارکت پلیس ها هم بذارید
opensea کار کردن برای ما ایرانیا واقعا مسئله ساز میشه و با vpn آِ پی ثابت هم نمیشه بهش اعتماد کرد
wondoria گزینه خوبیه واقعا برای ما که تو ایرانیم ، هم کارمزدش کمتره هم رو floor price پایین تر میشه معامله کرد

سیدمیثم گرامیان
سیدمیثم گرامیان
3 ماه قبل

سلام. من چند تا nft مربوط به یک رمزارز نوظهور و نسبتا موفق در تراست ولت خودم دارم که توی اوپن سی نمی تونم بفروشم… انگار به ایرانی ها اجازه نمیده.. چیکار کنم؟

آرن امیریان
آرن امیریان
3 ماه قبل

سلام
چه اروری به شما میده؟

حسنیه یغمایی
حسنیه یغمایی
3 ماه قبل

سلام روز بخیر،شخصی از طریق اینستاگرام من مایل به خرید کارهای معرق چوب به عنوان NFT می باشد و سایتArtenoxرا برای ثبت کارها معرفی کرده است که هزینه ثبت nft کارها در این سایت ۰.۱۴ اتریوم(۳۱۴ دلار)می باشد .به ایشان اعلام کردم مبلغ بالاست و از پلتفرم دیگری ثبت می کنم که گفتند فقط از طریق این سایت آثار را خریداری خواهند کرد.در ادامه پیگیری ایشان برای ثبت آثارم با اعلام اینکه من هزینه ثبت ندارم حاضر شدند به عنوان کمک ۲۰۰ دلار برای ثبت اولین اثر بپردازند و بعد از خرید اولین،بقیه کارها را ثبت کنم.کمک کنی

ر رواقی
ر رواقی
3 ماه قبل

سلام و عرض ادب
ما هرگز پیشنهادات سرمایه‌گذاری در سایت‌های خارجی، خصوصا آنهایی که در شبکه های اجتماعی تبلیغ می‌شوند را توصیه نمی‌کنیم. کافیست نگاهی به آمارهای کلاهبرداری رمزارزی بیاندازید. امروزه بسترهای زیادی با وعده های سود نجومی سعی در فریب کاربران تازه کار را دارند.
علاوه بر این، حتما برای خرید و فروش NFT از سایتهای معتبر وشناخته شده استفاده کنید.

m_f_esn
m_f_esn
4 ماه قبل

سلام وقت شما به خیر
تعداد زیادی در پیج اینستای من خواهان خرید کارهای هنری من بصورت ان اف تی هستند اما در پلتفرمی که خودشان معرفی می‌کنند. آیا میتوان اعتماد کرد
درضمن نظرتان راجب به این سایت چیست
*****

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل
پاسخ به  m_f_esn

سلام
خیر دوست عزیز، قابل اعمتاد نیست. پیشنهاد ما این است که برای معامله nft فقط از پلتفرم‌های شناخته شده و مطرح استفاده کنید. علاوه بر این هرگز به پیشنهادات سرمایه گذاری که در شبکه های اجتماعی دست به دست میشوند، اعتماد نکنید.

مروت محمدی
مروت محمدی
4 ماه قبل

سلام ایا برنامه ان افتی mind min که تصویر مهرهای شطرنج را می فروشد وروزانه سود می دهد معتبر است

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل
پاسخ به  مروت محمدی

سلام
در حال حاضر ابزارهای مختلفی برای بررسی صحت سایت‌های مختلف وجود دارد که ما در مقاله راهنمای شناسایی سایت های کلاهبردار، آنها را معرفی کرده ایم.
به عنوان مثال شما میتوانید آدرس یو آر ال سایت مورد نظر را در پلتفرم scamadviser.com وارد کرده تا امتیاز اعتبار آن به شما نمایش داده شود.

resan.m
resan.m
7 ماه قبل

با سلام
یه نفر از طریق اینستا سایت ***** رو برای خرید آثار بنده با قیمت خوب پیشنهاد داده! چطور می تونم از اصالت این سایت و جعلی نبودنش اطمینان حاصل کنم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

ر رواقی
ر رواقی
6 ماه قبل
پاسخ به  resan.m

سلام
به طور کلی ما معامله و خرید و فروش رمزارز در سایت‌های ناشناس و یا پیشنهاداتی که در شبکه های اجتماعی می‌شود را توصیه نمیکنیم. اغلب این افراد کلاهبردار هستند.
برای بررسی صحت و اعتبار یک ساید ابزارهای مختلفی وجود دارد که شما میتواند با وارد کردن یو آر ا سایت مربوطه، اعتبار یک پلتفرم را بررسی کنید. برای آشنایی با آین ابزارها پیشنهاد میکنیم مقاله زیر در بلاگ والکس را مطالعه کنید:
راهنمای شناسایی سایت های کلاهبرداری ارز دیجیتال

راد
راد
7 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
میشه لطفا بدونم پلتفرم
Artaquifer
قابل اعتماد؟
یکی تو اینستا اصرار داره opensea کارمزدش بالاس و تو این پلتفرم میخواد نقاشی هامو بخره
ولی خب اعتماد سخته
ممنون میشم اگر ممکن اطلاعاتی درباره این پلتفرم به من بدید

ر رواقی
ر رواقی
7 ماه قبل
پاسخ به  راد

سلام
ما اطلاعات زیادی از این پلتفرم و سابقه آن نداریم. پیشنهاد میکنیم فقط در بستر پلتفرمهای شناخته شده و مطرح معاملات خود را انجام دهید. در غیر این صورت ممکن است به دام کلاهبرداران و خطراتی مثل سرقت دارایی خود بیوفتید.

سپاس از همراهی شما

م باغبانی
م باغبانی
10 ماه قبل

سلام، چطور میتوان اعتبار یک سایت nft را بررسی کرد، من درباره اعتبار سایت artmintsea سوال دارم

ر رواقی
ر رواقی
10 ماه قبل
پاسخ به  م باغبانی

سلام و عرض ادب
اگر منظور شما سایت خرید و فروش nft است، قطعا میزان شهرت و تعداد کاربران آن، گواه اعتبار یک پلترم است. به عنوان مثال در حال حاضر پلتفرمهای Open sea و Rarible دو نمونه از شناخته شده ترین بسترهای Nft محسوب میشوند. توجه داشته باشید که برخی پلتفرمهای کلاهبرداری nft به دلیل درخواست اتصال به کیف پول شخصی میتوانند موجب سرقت دارایی افراد شوند. بنابراین در این مورد دقت لازم را دشته باشید.

علی اصغرراه چمنی
علی اصغرراه چمنی
1 سال قبل

اپیکیشن به زبان فارسی هست که بشه توش خریدو فروش ان اف تی کرد

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل

سلام
وقت شما به خیر
خیر؛ در حال حاضر هیچ پلتفرم فارسی زبان قانونگذاری شده برای معامله NFT ها وجود ندارد.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا