NFT

راهنمای طراحی و فروش رایگان NFT در Rarible

توکن‌های غیرمثلی و “NFT” یکی از مهیج‌ترین تکنولوژی‌های دنیای کریپتوکارنسی هستند. این دارایی‌های کمیاب روی بلاک چین ساخته و منتقل می‌شوند. NFTها باعث ایجاد شگفتی‌های زیادی شده‌اند، آنها در ظاهر یک تصویر دیجیتالی ساده هستند که برخی برای خرید آنها حاضر هستند بیش از ۱۰۰ هزار دلار پرداخت کنند. آیا درباره ساخت توکن‌های محبوب NFT چیزی می‌دانید؟ ساخت nft خیلی ساده‌تر از آن چیزی است که شما فکرش می‌کنید. با استفاده از پلتفرم‌هایی مانند “Rarible” می‌توانید به صورت رایگان توکن خود را بسازید و با یک قیمت مناسب به فروش برسانید. با کمک این پلتفرم بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید آن چیزی که در ذهن خود دارید را بسازید و به خریداران NFT بفروشید. در این مقاله از والکس قصد داریم ساخت NFT در Rarible را آموزش دهیم. در ادامه با ما همراه شوید.

NFT چیست؟

آشنایی با ان اف تی

در ابتدا بهتر است بدانید که NFT چیست و آیا این تکنولوژی ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا نه. توکن غیر مثلی (Non-fungible token) یا به اختصار NFT، به نوعی از دارایی‌های دیجیتالی گفته می‌شود که خاص و منحصر به فرد هستند. ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم و بیت کوین دارایی‌های مثلی هستند و واحدهایی تعویض پذیر دارند. برای مثال، یک واحد بیت کوین با یک واحد دیگر بیت کوین تفاوتی ندارد و همان طور که یک اسکناس ۱۰ هزار تومانی با اسکناس ۱۰ هزار تومانی دیگر از نظر ارزش فرقی ندارد. اما هر کدام از واحدهای NFT ویژگی‌های خاص خود را دارند که  آن را با واحدهای دیگر متمایز می‌کند. در حالت معمول نمی‌توان یک واحد توکن غیرمثلی را با یک واحد توکن غیرمثلی دیگر برابر دانست. یکی از معروف‌ترین پروژه‌های حوزه NFT «کریپتوپانکس» است که در نگاه اول این چهره‌های پیکسلی در مربع‌های کوچک خاص به نظر نمی‌رسند اما با داشتن یکی از این توکن‌های به ظاهر خنده‌دار ممکن است صاحب یک خانه و یا یک عمارت بزرگ شوید.

معرفی پلتفرم Rarible

پلتفرم Rarible یک بازار ان‌اف‌تی است که به سازندگان و هنرمندان این دارایی دیجیتال اجازه می‌دهد تا بتوانند توکن‌های NFT خود را به فروش برسانند. این پلتفرم در اصل یک بازار NFT هنری و کلکسیونی است و از اکثر سبک‌های NFT از جمله آثار سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند. راریبل یک پلتفرم مبتنی بر اتریوم است که ایجاد، فروش و خرید حقوق مالکیت آثار هنری دیجیتال را از طریق توکن‌های غیر قابل تعویض تسهیل می‌کند. پلتفرم راریبل به شما اجازه می‌دهد که به‌صورت رایگان توکن NFT خود را بسازید و برای شروع نیاز به پرداخت اتریوم ندارید. توکن “RARI” رمزارز بومی این پلتفرم است که به آن عنوان اولین توکن حاکمیتی در حوزه NFT را داده‌اند. همچنین با خریدوفروش NFT در بازار معاملاتی راریبل صاحب این توکن خواهید شد. برای فروش ارز دیجیتال می‌توانید به صرافی‌‌های معتبر می‌توانید مراجعه کنید. چنانچه قصد ساخت NFT در Rarible را دارید، در این مسیر شما را همراه می‌کنیم.

 آموزش ساخت NFT در Rarible

۱. ایجاد کیف پول متامسک

ساخت کیف پول متامسک

برای ایجاد NFT در ابتدا نیاز به یک کیف پول دیجیتالی دارید. بهتر است از والت متامسک استفاده کنید؛ زیرا یکی از والت‌های پرکاربرد و دسترس است که به‌راحتی می‌توانید نقل و انتقالات خود را انجام دهید. زمانی که کیف پول خود را ایجاد می‌کنید، یک عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای به شما داده می‌شود که باید آن را در مکانی امن نگه دارید.

۲. ایجاد یک حساب کاربری در بازار Rarible

برای ساخت NFT در Rarible نیاز به یک حساب کاربری دارید. در ابتدا فیلترشکن خود را روشن کنید تا آی‌پی کشور شما تغییر کند زیرا این پلتفرم برای کاربران ایرانی در دسترس نیست. وارد سایت rarible.com شوید و در گوشه بالای صفحه روی “Connect wallet” کلیک کنید.

مراحل ساخت اکانت در راریبل

در صفحه‌ای که باز می‌شود کیف پول متامسک خود را که ساخته‌اید به این پلتفرم متصل کنید.

اتصال اکانت راریبل به کیف پول

۳. ساخت NFT در Rarible

پس از آنکه اکانت راریبل خود را به کیف پول متامسک متصل کردید، به سایت Rarible برگردید و در بالا سمت راست روی گزینه “Create” کلیک کنید.

مراحل ساخت اکانت در راریبل

در مرحله بعدی بلاکچینی که می‌خواهید NFT را روی آن بسازید را انتخاب کنید.

انتخاب بلاکچین برای ساخت ان اف تی در راریبل

در این مرحله دو گزینه پیش روی شما است. “Single” چنانچه قصد دارید فقط یکبار NFT را بفروشید. “Multiple” زمانی که می‌خواهید یک کالکشن را چندین بار بفروشید.

مراحل ساخت ان اف تی در راریبل

در این مرحله از ساخت NFT در Rarible در ابتدا باید مطمئن شوید که والت به‌درستی انتخاب شده باشد. سپس در بخش “Uploaded File” فایل مربوط به NFT را آپلود می‌کنید. همچنین در این قسمت می‌توانید قیمت فروش را تعیین کنید. گزینه “Free Mintin” را اگر انتخاب کنید ساخت NFT  در این پلتفرم به‌صورت رایگان انجام می‌شود. هزینه گس هنگام فروش از خریدار دریافت می‌شود.  نام و مشخصات دیگر را مطابق نظر خود تنظیم کنید.

تکمیل مراحل ساخت ان اف تی

در نهایت برای ساخت NFT روی “Create Item” کلیک کنید.

تکمیل مراحل ساخت ان اف تی رایگان در راریبل

سپس ۵ مرحله طی می‌شود تا NFT ما برای فروش در این پلتفرم لیست شود.

در این مرحله برای “Mint” کردن با کیف پول خود تراکنش را امضا کنید و روی “Sign” کلیک کنید.

سپس برای قرارگرفتن در لیست فروش لازم است با کیف پول خود فرآیند را امضا کنید و روی “Sign” کلیک کنید.

به همین سادگی مراحل آموزش ساخت NFT در Rarible به اتمام رسید و اولین NFT شما در این پلتفرم لیست شده‌است.

ساخت NFT؛ یک سرمایه گذاری سودآور

پلتفرم راریبل یکی از بازارهای قدرتمند برای توکن‌های غیر قابل تعویض است. این پلتفرم به‌تمامی افراد و هنرمندان اجازه می‌دهد تا کلکسیون NFT خود را بسازند و برای کسب درآمد با یک قیمت مناسب به فروش برسانند. برای اینکه بتوانید بهترین تجربه و همچنین سود خوبی را از این حوزه به دست آورید بهتر است تا یک سری نکات را رعایت کنید. در ابتدا بهتر است تصمیم خود را برای ورود به این حوزه بگیرید. معاملات NFT می‌تواند برای شما پرسود و یا ضررهای سنگین به همراه داشته باشد. برای اینکه بتوانید توجه خریداران را نسبت به اثر خود جلب کنید باید از ویژگی‌های متمایزی در توکن خود استفاده کنید. ارزش و زیبایی احتمال فروش اثر شما را بالا می‌برد. شما تا به حالا تجربه استفاده از پلتفرم را داشته‌اید؟

سؤالات متداول

هزینه ساخت NFT در پلتفرم Rarible  چقدر است؟

برای ساخت NFT در Rarible نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. اما این پلتفرم برای هر تراکنش ۲.۵ درصد کارمزد از خریداران و فروشندگان دریافت می‌کند.

آیا پلتفرم راریبل امن است؟

این پلتفرم امن است زیرا توسط فناوری بلاک چین محافظت می‌شود و بدون واسطه است. تا زمانی که NFTهای شما به فروش نرسیده است در کیف پولتان باقی می‌ماند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۶ / ۵. مجموع آرا: ۵

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
38 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ندا خطیبی
ندا خطیبی
1 ماه قبل

عجیبه که متن شما تقریبا به روز هست و مال یک ماه پیشه، اما وقتی من سایت رو چک کردم خیلی متفاوت بود. اولا هفت و نیم درصد از فروش رو دریافت می کرد. و مهمتر از اون اینکه نمیشد رایگان به فروش رسوند.

علی
علی
3 ماه قبل

سلام
مدت فروش ان اف تی من ۷ روز بود، الان نوشته این ان اف تی در والت شماست، ولی بقیه رو هنوز on sale نوشته، الان تکلیف این ان اف تی چی میشه؟ ینی چی شده؟

آرن امیریان
آرن امیریان
3 ماه قبل
پاسخ به  علی

سلام وقت بخیر. این ۷ روز الان تموم شده؟ و این که مابقی که هنوز on sale هستن، منقضی نشدن؟ زمانی که شما زمان تعیین می‌کنید و اون زمان تموم میشه، NFT به والت شما بر می‌گرده و باید دوباره اون رو لیست کنید.

Mehdi feizi
Mehdi feizi
4 ماه قبل

با سلام موقع مینت کردن ارور میده میشه کمکم کنی

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل
پاسخ به  Mehdi feizi

سلام
خطای دریافتی شما چیست؟ آیا از داشتن مقدار کافی کوین بومی همان شبکه جهت پرداخت کارمزد اطمینان دارید؟

الهه
الهه
5 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر برای اینکه کیف پول متمسکم به سایت Raribleوصل بشه بایدداخلش اتریوم باشه

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل
پاسخ به  الهه

سلام
برای اتصال خیر اما برای ساخت ویا معاملات NFT باید مقداری اتریوم در ولت خود داشته باشید.

مهدی
مهدی
8 ماه قبل

چگونه رایگان تولید کنم و بگم که هزینه رو خریدار بده ؟

ر رواقی
ر رواقی
8 ماه قبل
پاسخ به  مهدی

سلام و عرض ادب
توجه داشته باشید که شما برای مینت NFT و هزینه پلتفرم مربوطه، قطعا باید مقداری کارمزد پرداخت کنید. اما میتوانید با فعال کردن تیک “پرداخت GAS توسط خریدار”، صرفا هزینه گس معامله را بر عهده خریدار بگذارید.

Dehnavi
Dehnavi
8 ماه قبل

سلام. وقتتون بخیر. اگر موقع ساختnft در Ratible، گزینه پرداخت گس فی توسط خریدار رو فعال کنیم، بازم برای فروشش نیاز هست مبلغی تو کیف پولمون باشه؟

ر رواقی
ر رواقی
8 ماه قبل
پاسخ به  Dehnavi

سلام و عرض ادب
توجه داشته باشید که شما برای مینت NFT و هزینه پلتفرم مربوطه، قطعا باید مقداری کارمزد پرداخت کنید. با فعال کردن تیک “پرداخت GAS توسط خریدار”، صرفا هزینه گس معامله بر عهده خریدار خواهد بود.

حامد
حامد
9 ماه قبل

سلام
با فیلتر شکن میخوام وارد سایت رریبل بشم ولی وارد سایت که میشم چیزی نشون نمیده.
صفحه کلا سفیده؟
میتونید کمک کنید؟

ر رواقی
ر رواقی
9 ماه قبل
پاسخ به  حامد

سلام
لطفا نوع کانکشن و یا وی پی ان خود را تغییر دهید.

معصومهاطبابی
معصومهاطبابی
9 ماه قبل

سلام اگر شخصی آن آف تی مرغ بخرد وپول را واریز کند آیا به صورت خودکار آن آف تی به حساب ایشان مسرور یا من باید کاری انجام دهم

ر رواقی
ر رواقی
9 ماه قبل

سلام
خرید و فروش nft ها از طریق پلتفرمهای واسط مانند Rarible با استفاده از قراردادهای هوشمند انجام میشود. فرایند فروش هم بر اساس مدل انتخابی شما (قیمت ثابت یا حراج با بالاترین قیمت) به صورت خودکار انجام میشود.

معصومهاطبابی
معصومهاطبابی
10 ماه قبل

با سلام من سایت ریریبلم را راه اندازی کردم یک سوال دارم زمانی که کسی از من کاری میخرد آیا من باید اجازه بدهم یا به شکل اتوماتیک فروخته میشود

ر رواقی
ر رواقی
10 ماه قبل

سلام
هر دو این روشها امکان پذیر است.
– فروش به صورا حراجی (bid) به بالاترین پیشنهاد قیمت
– فروش با قیمت قطعی و تعیین شده.

امید حیدری
امید حیدری
11 ماه قبل

سلام روزبخیر ایا بازار nft رونق داره و چگونه یگ nft بسازیم که حتما به فروش بره و اصلا nft با ارزش چه ویژگی هایی دارد

ر رواقی
ر رواقی
10 ماه قبل
پاسخ به  امید حیدری

سلام
وقت به خیر
امید جان برای ساخت NFT پلتفرمهای مختلفی وجود دارد که یک نمونه از آن را در همین مقاله ما معرفی کرده ایم. اما در خصوص فروش آن، شما مستلزم برخورداری از پارامترهایی هستید که فرد دیگری را قانع به خرید توکن شما بکند. به طور مرسوم NFT ها معرف یک دارایی یا اثر هنری در دنیای واقعی هستند. مثالا اگر شما یک نقاش شناخته شده باشید، با تبدیل یکی از اثار نقاشی خود به توکن NFT قطعا خریداران زیادی برای آن علاقه نشان میدهند. و بالعکس؛ اگر فردی ناشناخته باشید و بخواهید صرفا یک توکن NFT ایجاد کنید، احتمال فروش ان بسیار کم است. بنابراین شرط اصلی برای فروش یک توکنNFT مارکتینگ قوی پشت آن اثر و شناخته شده بودن مالک اثر است.

سپاس از همراهی شما

مهرنوش ح
مهرنوش ح
11 ماه قبل

سلام ، آیا برای اینکه اکانتمون مسدود نشه ، وی پی ان با آی پی ثابت نیازه ؟ اگر بله لطفا راهنمایی کنین از کجا باید تهیه کنیم ؟

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل
پاسخ به  مهرنوش ح

سلام و عرض ادب
به طور کلی برای فعالیت در حوزه کریپتو نیاز به وی پی ان (ترجیحا آی پی ثابت) دارید. هرچند در حال حاضر بسیاری از کیف پولها و پلتفرمها هم به کاربران ایرانی سرویس دهی میکنند. اما در خصوص استفاده از نوع خاصی از وی پی ان، باید خدمتتان عرض کنیم که ما اطلاعاتی در این باره نمیتوانیم ارائه دهیم و پیشنهاد میکنیم با جستجو در اینترنت و مشورت با افراد باتجربه در این حوزه از یک وی پی ان مناسب استفاده کنید.

سپاس از همراهی شما

نرگس محمدی
نرگس محمدی
11 ماه قبل

برای معامله باید کیف پول یه مبلغی حتما داخلش باشه؟؟؟ایمیلی مبنی براین موضوع دریافت کردم کلاهبرداری نیس؟

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل
پاسخ به  نرگس محمدی

سلام
وقت به خیر
خیر چنین مساله ای صحت ندارد و ایمیل دریافتی شما با هدف کلاهبرداری است.

مهرنوش ح
مهرنوش ح
11 ماه قبل

سلام ، برای ساخت اکانت و کیف پول ، نیازی به وی پی ان با آی پی ثابت نیست ؟ اینکه هر بار با یک آی پی وصل بشیم ، اکانت مونو نمیبندن ؟ ممنون میشم جواب بدین

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل
پاسخ به  مهرنوش ح

سلام
وقت به خیر
پیشنهاد ما این است که به طور کلی برای فعالیت در حوزه کریپتو از وی پی ان با آی پی ثابت استفاده کنید. (هر چند در حال حاضر برخی کیف پولها و پلتفرمها بدون وی پی ان به کاربران ایرانی هم سرویس میدهند.)

سپاس از همراهی شما

حسن فلاحی
حسن فلاحی
1 سال قبل

سلام من در nft پلتفرم ریبرل پول رو طرف برام ارسال کرده اما به کیف پول متاماسک نیومده چی کار کنم لطفا راهنمای بفرمایید

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  حسن فلاحی

سلام
لطفا هش تراکنش را از طرف مقابل درخواست کنید و وضعیت تایید شدن تراکنش در شبکه را بررسی کنید. اگر تراکنش تایید شده بود این مساله مربوط به کیف پول مقصد است و با ید با پشتیبانی آن ارتباط بگیرید.

امید حیدری
امید حیدری
11 ماه قبل
پاسخ به  حسن فلاحی

سلام میشه عکس nft وی که فروختید رو ببینم؟میشه کمکم کنید من تازه واردم

مهدی
مهدی
8 ماه قبل
پاسخ به  حسن فلاحی

سلام چگونه فروختی؟

دکمه بازگشت به بالا