اخبار ارزهای دیجیتال

کمیسیون اوراق بهادار باهاما ادعای صرافی FTX را تکذیب کرد

این صرافی مدعی شده بود که بنا بر خواست این کمیسیون، درخواست‌های برداشت شهروندان باهامایی را در اولویت قرار داده است

کمیسیون اوراق بهادار باهاما (SCB)، ادعای مطرح شده در خصوص دستور دادن به صرافی FTX برای در اولویت قرار دادن درخواست برداشت مشتریان باهامایی را رد کرد.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، در بیانیه این کمیسیون که در تاریخ ۱۲ نوامبر منتشر شد، این نهاد اکیدا ادعای صرافی FTX مبنی بر دستور گرفتن از «قانون‌گذاران و نهادهای باهامایی» برای میسر ساختن برداشت سرمایه شهروندان این کشور را رد کرد.

در این بیانیه که در پلتفرم توییتر منتشر شد آمده است:

این کمیسیون اعلام می‌کند که پیشنهاد، مجوز و یا جهت‌دهی خاصی به FTX Digital Markets Ltd برای در اولویت قرار دادن برداشت مشتریان باهامایی نداده است.

پس از آن که صرافی FTX برداشت ارزهای دیجیتال را در تاریخ ۹ نوامبر متوقف کرد، کاربران به دنبال راهی برای خارج کردن سرمایه محصور شده خود افتادند. یکی از موفق‌ترین این روش‌ها، استفاده از عدم توقف برداشت برای پانامایی‌ها بود.

برخی توکن‌های NFT از اکانت‌های باهامایی خریداری کردند و برخی دیگر قول پرداخت پاداش به هر کسی که بتواند محل سکونت آن‌ها در FTX را به باهاما تغییر دهد، دادند.

کمیسیون SCB هشدار داد که به دلیل ورشکستگی این شرکت، امکان بازخواست قانونی وجوه دریافتی کاربران طی فرایندی به نام clawback وجود دارد.

این کمیسیون همچنین تاکید می‌کند که چنین تراکنش‌هایی ممکن است ذیل فرایند قانونی ورشکستگی/انحلال تحت عنوان ترجیحات قابل نسخ شناخته شوند و در نهایت منجر به بازپس‌گیری سرمایه برداشت شده از مشتریان باهامایی شوند.

در ادامه، این کمیسیون افزود:

در هر صورت، این کمیسیون رفتار ترجیحی در قبال هیچ یک از سرمایه‌گذاران و یا مشتریان FTX را تایید نمی‌کند.

آخرین بیانیه SCB تنها چند روز پس از بلوکه کردن اموال FTX (در ۱۰ نوامبر) و باطل کردن مجوز این شرکت در باهاما منتشر شد.

کمیسیون اوراق بهادار باهاما همچنین قدرت و اختیار قانونی مدیران FTX را سلب نمود. این کمیسیون اعتقاد دارد که راه‌حل محتاطانه، قرار دادن این شرکت در وضعت انحلال موقت است. این حالت سبب حفظ حداکثری دارایی باقی‌مانده شرکت و تثبیت وضعیت می‌شود.

بر اساس این بیانیه، دادگاه عالی باهاما یک مدیر تصفیه موقت منصوب کرد و گفت:

هیچ بخش از دارایی FTX، دارایی‌های مشتریان یا دارایی‌های امانی که توسط FTX نگهداری می‌شوند را نمی‌توان بدون تاییدیه کتبی مدیر تصفیه موقت منتقل و یا واگذار کرد.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا