کیف پولمقالات ارز دیجیتال

بهترین کیف پول های تورچین (RUNE) برای ذخیره‌ سازی بلند مدت یا استیکینگ

ارز تورچین یک نوع ارز دیجیتال است که فعالیت آن در بستر یک شبکه غیرمتمرکز صورت می‌گیرد. ارز تورچین می‌تواند زمینه انجام معامله و تبادل دارایی‌ها را در بلاک چین‌های متفاوت به راحتی فراهم کند. با توجه به اینکه این ارز دیجیتال امروزه محبوبیت زیادی بین معامله‌گرها دارد یکی از دغدغه‌های آن‌ها پیدا کردن یک کیف پول امن و کاربردی است.

در دنیای ارزهای دیجیتال کیف پول‌های زیادی وجود دارند. پیدا کردن کیف پول تورچین مناسب برای فعالان حوزه ارز دیجیتال باعث شده که در این مقاله از مجله والکس به این می‌پردازیم بهترین کیف پول ارز تورچین چیست؟ تا ابهاماتی که در این زمینه دارید را کاملا برطرف کنیم.

آشنایی با کیف پول‌های ارز دیجیتال تورچین

قبل از اینکه به معرفی کیف پول و راهنمای خرید تورچین بپردازیم باید بدانید که کیف پول‌ها به دو دسته کیف پول‌های سخت‌افزاری (Hardware Wallet) و کیف پول‌های نرم‌افزاری (Software Wallet) تقسیم می‌شوند. کیف پول‌های سخت‌افزاری به عنوان یک دستگاه فیزیکی با امنیت بالا شناخته می‌شوند که آن را برای ذخیره ارزهای دیجیتال طراحی کرده‌اند.

در بحث کیف پول‌های تورچین باید بدانید که کیف پول‌های سخت‌افزاری می‌توانند کلیدهای خصوصی ارزهای دیجیتال را بدون اینکه نیاز به اینترنت داشته باشند در خود ذخیره کنند. به طور کلی کسانی که با ارزهای دیجیتال کار می‌کنند می‌گویند که کیف پول‌های سخت‌افزاری امنیت بالایی دارند.

کیف پول‌های نرم‌افزاری که آن را با نام کیف پول دیجیتال نیز می‌شناسند یک نوع برنامه هستند. این کیف پول را برای ذخیره و ایمن‌سازی دارایی شما طراحی کرده‌اند.

تنها شما به عنوان صاحب آن امکان دسترسی به این کیف پول را دارید. کیف پول نرم‌افزاری به دلیل داشتن ارتباط با شبکه بلاک چین به کاربر این امکان را می‌دهد که ارزهای دیجیتال مختلف را دریافت، ارسال و همچنین ذخیره کند. در انتخاب کیف پول تورچین باید به کیف پول‌های نرم‌افزاری نیز دقت کنید.

بهترین کیف پول برای ذخیره سازی بلند مدت تورچین

کیف پول سخت‌افزاری

در صورتی که نیازمند نگهداری بلند مدت ارز تورچین هستید، بهترین گزینه برای شما استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری است. کیف پول‌های سخت افزاری بیشترین میزان امنیت را در بین کیف پول‌ها دارا هستند. امکان هک و دزدی از این کیف پول‌ها بسیار سخت است. اکثر سرمایه‌گذاران بلند مدت نیز از کیف پول‌های سخت‌افزاری برای نگهداری ارزهای ارزشمند خود استفاده می‌کنند.

لجر نانو ایکس به خوبی از رمزارز تورچین پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین اگر به دنبال معامله، ذخیره و نگهداری این ارز هستید کیف پول لجر نانو ایکس می‌تواند از جمله بهترین کیف پول های تورچین برای شما باشد. در کنار مدل لجر نانو ایکس، کیف پول لجر نانو اس است. کمپانی لجر (Ledger) به غیر از تولید Ledger Nano X اقدام به ساخت لجر نانو اس نیز کرده است. این کیف پول جذاب برای کسانی مناسب است که می‌خواهند ارز دیجیتال تورچین را خرید و فروش کنند.

در کنار دو مدل لجر، کیف پول ترزور نیز گزینه مناسبی برای ذخیره سازی بلند مدت ارز دیجیتال تورچین است. البته که کیف پول ترزور از امنیت و کارایی لجر برخوردار نیست، اما با توجه به قیمت بسیار پایین‌تر نسبت به کیف پول‌های لجر، یکی از گزینه‌های مناسب برای کاربران است.

 در جدول زیر لیستی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری برای ذخیره سازی بلند مدت ارز تورچین را آورده‌ایم.

کیف پولمزایامعایب
لجر نانو ایکس (Ledger NanoX)استفاده از تایید هویت دو عاملیقیمت بالا
لجر نانو اس (Ledger NanoS)امنیت بالاظاهر قدیمی
ترزور تی (Trezor T)امنیت بالاطراحی ضعیف
ترزور وان (Trezor One)قیمت مناسبطراحی قدیمی

آشنایی با کیف پول‌های نرم‌افزاری تورچین

ارز تورچین

قبل از معرفی کیف پول Rune در دسته نرم‌افزاری باید به یک نکته خیلی مهم دقت کنید. برای تهیه کیف پول های تورچین مدل نرم‌افزاری فقط باید به سایت رسمی، فروشگاه گوگل‌پلی (Google Play) یا اپل‌استور (Apple Store) مراجعه کنید.

اگر از سایت‌های ناشناس اپلیکیشن کیف پول تورچین مورد نظر خود را دانلود کنید احتمال اینکه کیف پول شما تقلبی از کار درآید زیاد است. همچنین درصد به سرقت رفتن دارایی‌های شما افزایش پیدا می‌کند. این نکته را هم فراموش نکنید که امنیت کیف پول‌های نرم‌افزاری هرگز به اندازه کیف پول‌های سخت‌افزاری نخواهند بود.

  • کیف پول نرم‌افزاری سیف پل (SafePal)
  • کیف پول نرم‌افزاری گواردا (Guarda)
  • کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت (Trust Wallet)
  • کیف پول نرم‌افزاری اتمیک (Atomic)
  • کیف پول کوینومی (Coinomi)

بهترین کیف پول برای استیکینگ ارز تورچین

استیک تورچین

برای استیک کردن ارز دیجیتال تورچین و کسب سود از این طریق با توجه به آینده ارز RUNE، انتخاب شما یک کیف پول نرم‌افزاری خواهد بود. کیف پول‌های نرم‌افزاری با توجه به قابلیت استیک کردن که درون آنها ساخته شده است به راحتی نیاز شما را برای استفاده از این ویژگی تورچین برآورده می‌کنند. البته باید دقت داشته باشید که برای استیک کردن ارز دیجیتال تورچین نیازمند اتصال کیف پول خود به استخرهای نقدینگی تورچین هستید. کیف پول‌هایی مانند ThorWallet این قابلیت را دارند اما چون کیف پول اختصاصی خود ارز تورچین هستند و زا سایر رمزارزها پشتیبانی نمی‌کنند، در این لیست نامی از آنها آورده نشده است.

در جدول زیر لیستی از بهترین کیف پول‌ها برای استیک ارز دیجیتال تورچین آورده‌ایم.

کیف پولمزایامعایب
تراست ولت (Trust Wallet)رایگان با رابط کاربری سادهتنها نسخه موبایل در دسترس است
اتمیک (Atomic)امنیت بالای کلیدهای خصوصیعدم پشتیبانی از تایید هویت دو عاملی
کوینومی (Coinomi)رایگان با رابط کاربری سادهعدم پشتیبانی از تایید هویت دو عاملی

انتخاب بهترین کیف پول تورچین

در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات جامعی در مورد کیف پول‌های ارز دیجیتال تورچین را در اختیارتان قرار  دهیم. بهترین کیف پول تورچین برای شما همانی است که بتوانید به راحتی با آن کار کنید، از خدمات پشتیبانی برخوردار باشد و کارمزد زیادی هم برای معاملات پرداخت نکنید؛ بنابراین از بین کیف پول‌های معرفی شده می‌توانید طبق سلیقه و فاکتورهایی که مد نظر دارید یکی را انتخاب کنید و مورد استفاده قرار دهید.

ویرایش شده توسط مسعود فاضل

سؤالات متداول

ارز دیجیتال تورچین چیست؟

تورچین یک بلاکچین مستقل است که با استفاده از Cosmos SDK ساخته شده و به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز زنجیره‌ای (DEX) عمل می‌کند.

بهترین کیف پول برای ذخیره‌سازی تورچین کدام است؟

کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت و کیف پول سخت‌افزاری لجر بهترین گزینه‌ها برای ذخیره‌سازی تورچین هستند.

آیا استیک کردن تورچین سودآور است؟

استیکینگ تورچین به افزایش نقدینگی این ارز منجر می‌شود، بنابراین همواره گزینه مناسبی برای کسب سود خواهد بود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا