اخبار ارزهای دیجیتال

بحران بانکی آمریکا وخیم‌تر از بحران سال ۲۰۰۸ است

به گفته اقتصاددانی به نام سنت اونج،‌ هنوز وارد بحران واقعی نشده‌‌ایم

پیتر سنت اونج (Peter St Onge)، اقتصاددان، هشدار داد که بحران بانکداری کنونی وخیم‌تر از وضعیت بغرنجی است که در سال ۲۰۰۸ درگیر آن بوده‌ایم و تا پایان آن فاصله زیادی داریم.

به گزارش والکس و به نقل از Daily Hodl، سنت اونج در ویدیوی تازه‌ای گفت که مشکلات جاری حوزه بانکی از حیث دارایی‌های از دست رفته، از بحران مالی بزرگ سال ۲۰۰۸ فراتر رفته است.

سنت اونج می‌گوید که بر خلاف گفته‌های فدرال رزرو، سرمایه‌گذاران باید خود را آماده سقوط‌های بزرگ‌تری نمایند.

تنها چند ساعت پس از آن که جروم پاول (Jerome Powell)، رییس فدرال رزرو، به فعالان اطمینان داد و گفت که «سیستم بانکی ایالات متحده سالم و انعطاف‌پذیر است»، بانک منطقه‌ای «پک‌وست» (PacWest) با سقوط بیش از ۵۰ درصدی سهام خود مواجه شد.

این اقتصاددان معتقد است که فروپاشی بانک First Public و سایرین تنها نوک کوه یخ بحران است. سنت اونج با در نظر گرفتن بحران سال ۲۰۰۸ به عنوان مرجع، پیش‌بینی می‌‌کند که صدها بانک طی ۱۲ ماه آینده به دلیل افزایش نرخ بهره تهاجمی فدرال رزرو دچار ضرر و زیان شوند.

او افزود:

آنچه ترسناک است این است که اگر طبق سال ۲۰۰۸ پیش رویم، فروپاشی‌های اولیه تنها فریادهایی دردناک است که مقدمه‌ای بر انقراض بانک‌ها خواهد بود؛ بانک‌هایی که می‌خزند تا در نهایت بمیرند.

اگر نگاهی به آمار بیاندازیم؛ در سال ۲۰۰۸ ۲۵ بانک در ایالات متحده سقوط کردند. در چهار سال بعدی این عدد مجموعا به ۴۴۰ رسید. یعنی ۱۱۰ بانک در سال در قیاس با ۲ بانک در سال پیش از بحران. بنابراین هنوز به درستی چیزی که در پیش است را مشاهده نکرده‌ایم.

افزایش نرخ بهره معمولا بین ۱۲ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد تا اثر واقعی خود را بر روی اقتصاد بگذارد. بنابراین این بدین معنی است که طوفان واقعی تا سال دیگر فرا نخواهد رسید. این‌ها نخستین نسیم‌های طوفانی هستند که در پیش است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Daily Hodl
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا