اخبار ارزهای دیجیتال

«ویزا» پرداخت قبوض از طریق کیف پول رمزارزها را فعال می‌کند

پرداخت‌های خودکار ویژگی مهمی در فضای بانکداری سنتی هستند و ویزا به دنبال راهی برای بازآفرینی این قابلیت به کمک فناوری بلاکچین است

دوستداران کریپتو ممکن است روزی بتوانند قبوض تلفن و برق خود را به طور خودکار از طریق والت‌های حضانتی خود پرداخت کنند. این آینده‌ای است که شرکت «ویزا» (Visa) به دنبال تحقق آن است.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، در پست اخیر وبلاگ ویزا، تیم ارزهای دیجیتال این شرکت راه‌حلی فنی پیشنهاد کردند که به ارائه‌کنندگان خدمات پرداخت این اجازه را می‌دهد تا دارایی را از کیف پول اتریومی مشتریان بدون نیاز به امضای دستی تمامی تراکنش‌ها، برداشت نمایند.

چنین مکانیزمی که در دنیای بانکداری سنتی – به خصوص برای پرداخت حق عضویت – بسیار مرسوم است، برای صاحب کیف پول ارز دیجیتال ممکن نیست چرا که مالک کیف پول حضانتی تنها کسی است که کلید خصوصی آن را در اختیار دارد. بنابراین تک تک پرداخت‌ها نیاز به امضای دیجیتال او دارد. همچنین قراردادهای هوشمند نمی‌توانند آغازکننده یک تراکنش باشند بلکه تنها پس از فراخوانی توسط یک حساب خارجی (حساب عادی کاربران – EOA) با توجه به متن قرارداد به آن واکنش نشان می‌دهند.

در پست فنی مذکور، تیم ویزا راه‌حلی تازه برای پرداخت‌های دوره‌ای ارائه می‌کند. آن‌ها نوعی تازه از کیف پول‌های حضانتی ارز دیجیتال را طراحی کردند که «حساب‌های قابل تفویض یا با قابلیت واگذاری» نام دارد و مبتنی بر مفهوم انتزاع حساب (Account Abstraction) است.

این مفهوم نخستین بار توسط ویتالیک بوترین، خالق شبکه اتریوم، در سال ۲۰۱۵ پیشنهاد شد و به شکل ساده، این اجازه را به حساب‌های اتریومی می‌دهد که ترکیبی از حساب‌های با مالکیت خارجی (EOA) و قراردادهای هوشمند باشند.

به کمک انتزاع حساب و یا حساب تفویضی، کیف پول ارز دیجیتال کاربر همانند یک قرارداد هوشمند عمل خواهد کرد. بدین شکل افراد قادر خواهند بود تا تراکنش‌های خود را بدون نیاز به امضای تک تک آن‌ها، از پیش برنامه‌ریزی کنند.

این پیشنهاد، بخشی از تحقیقات وسیع‌تر تیم ویزا در خصوص نوآوری‌های بلاکچینی و یافتن راه‌‌هایی برای گنجاندن ویژگی‌های جدید علی‌رغم محدودیت‌های شبکه اتریوم است.

انتزاع حساب بارها طی سال‌های اخیر در بطن بسیاری از «پیشنهادهای بهبود اتریوم» (EIP) قرار داشته است اما هر بار به خاطر مشکل بودن پیاده‌سازی و نیاز به تغییرات گسترده در سطح پروتکل، از آن صرف‌نظر شده است.

ویزا این امکان را به طور موفقیت‌آمیز در شبکه لایه دو «استارک‌نت» (StarkNet) آزمود. راهکار لایه ۲ استارک‌نت از انتزاع حساب پشتیبانی می‌کند.

بنابراین شاید دیری نپاید که بتوانیم پرداخت‌های خودکار و دوره‌ای خود را از طریق کیف پول ارز دیجیتال شخصی خود انجام دهیم.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا