آموزش ابزارهاسرمایه گذاری

آموزش تریدینگ ویو از ۰ تا ۱۰۰ شامل معرفی، نحوه استفاده و ترفندها

معامله‌گران و به طور کلی، تریدرها برای موفقیت در سرمایه‌گذاری و معاملات خود نیاز دارند تا از چارت‌ها و جدول‌های بسیاری برای تجزیه‌ و تحلیل تکنیکال وقایع آینده بازار استفاده کنند. استفاده از ابزار تریدینگ ویو (TradingView) یکی از همان روش‌هایی است که می‌تواند به تریدرها در این حوزه کمک بسیار ویژه‌ای کند. به طور کلی، با آموزش معامله در تریدینگ ویو می‌توان از یک نرم‌افزار نموداری مبتنی بر سرمایه‌گذاری استفاده کرد که به صورت تخصصی برای سرمایه‌گذاران و تریدرها ساخته شده است. اطلاعات اولیه و استفاده از نمودارهای ابتدایی، به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اما برای استفاده از تمامی ویژگی‌های این برنامه، باید نحوه کار در تریدینگ ویو را تجربه کرد. این ابزار کمک می‌کند تا خرید ارزدیجیتال را با دید بهتری انجام دهید.

معرفی سایت تریدینگ ویو TradingView

برای اینکه بدانیم، سایت تریدینگ ویو از چه ویژگی‌هایی برخوردار است، لازم است تا در ابتدا، بدانیم این برنامه دقیقا چیست و به چه هدفی راه‌اندازی شده است. تمامی کاربرانی که برای تجربه آموزش ترید در تریدینگ ویو اقدام می‌کنند، از یک ویژگی بسیار مهم این پلتفرم بهره‌مند می‌شوند؛ ویژگی و قابلیتی که امکان پیشبینی قیمت کریپتوکارنسی‌ها یا ارزهای دیگر و قدرت تجزیه‌وتحلیل را به صورت دقیق هدیه می‌دهد.

اگر وارد این سایت شوید، تصویری از یک کوهنورد خواهید دید که به دره پایین پای خود، زل زده است؛ در کنار این تصویر، هم یک جمله با عنوان Look First نوشته شده است. همه این نشانه‌ها بیانگر آن است که مجموعه TradingView، قابلیت دید عمیق بازارهای مختلف سرمایه‌گذاری و همچنین، قدرت محاسبه و پیشبینی قبل از اقدام را برای شما به ارمغان می‌آورد. با یادگیری نحوه معامله در تریدینگ ویو، می‌توان از نرم‌افزاری بهره برد که با جمع‌آوری و غربال کردن اطلاعات سهام بازارهای آنلاین و معامله ارز دیجیتال، دید گسترده و وسیعی از سرمایه‌گذاری را ارائه خواهد داد.

تمامی ابزارهایی که با تکیه بر تریدینگ ویو به دست می‌آیند، به کاربران و تریدرها این امکان را می‌دهد تا آن‌ها با تحلیل‌های نموداری و دقیق، قابلیت سرمایه‌گذاری و ترید کردن سودآور را داشته باشند. به عبارت دیگر، استفاده از نمودارها و قابلیت‌های این پلتفرم دقیقاً مثل این می‌ماند که شما بخواهید از یک ارتفاع بلند بپرید و با استفاده از یک سری ابزار، مطمئن شوید که پس از سقوط، روی یک مکان ایمن فرود می‌آیید و دچار آسیب نخواهید شد.

وب سایت تریدینگ ویو امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد که برخی از آنها به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارند. در ادامه اکانت‌های مختلف سایت تریدینگ ویو را بررسی می‌کنیم.

ساخت حساب کاربری

ثبت نام تریدینگ ویو

پیش از معامله در تریدینگ ویو، لازم است تا در سایت آن ثبت نام کنید. برای این کار هم لازم است تا به صفحه اصلی سایت، به آدرس www.tradingview.com بروید  و روی گزینه Sign in که در سمت راست بالا صفحه قرار گرفته است، کلیک کنید. در ادامه، روی گزینه Sign up که در قسمت پایین صفحه قرار دارد، کلیک کنید. همچنین، شما می‌توانید با استفاده از پروفایل‌های صفحات اجتماعی خود، وارد شوید. در کنار حساب رایگان، سه نوع حساب کاربری دیگر برای این وب سایت تعریف شده است که به مراتب امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حالت Pro، Pro+ و Premeuim اکانت‌های پولی سایت تریدینگ ویو است. در جدول زیر به مقایسه این اکانت‌ها با اکانت رایگان تریدینگ ویو پرداخته‌ایم.

نوع اکانتBasicProPro+Premeuim
قیمترایگان۱۰.۵۰ دلار ماهیانه۱۷.۹۵ دلار ماهیانه۳۰ دلار ماهیانه
تنظیمات ذخیره شده نمودارها۱۵۱۰نامحدود
انتخاب بازه‌های زمانی مختلفندارددارددارددارد
نمودارها در هر پنجره۱۲۴۸
دریافت خروجی از نمودارهانداردندارددارددارد
نمایش همزمان نمودارها۲۱۰۲۰۵۰
مدت زمان نمایش تاریخچه نمودارها۷۲۰ سال۲۰ سال۲۰ سال
نمایش همزمان اندیکاتورها۱۱۹۲۴
انتخاب اندیکاتورهای پیشفرض۱نامحدودنامحدودنامحدود
تعداد واچلیست‌ها۱نامحدودنامحدودنامحدود
تعداد هشدارها۵۲۰۱۰۰۴۰۰
اولویت‌بندی پشتیبانینداردمعمولیفوریاولویت اول

نحوه خرید اکانت تریدینگ ویو

برای خرید اکانت‌های مختلف تریدینگ ویو، می‌توانید از طریق MasretCard یا VISA خریدتان را انجام دهید. البته که این شرایط مناسب افراد خارج از کشور است. والگیت به عنوان یکی از معتبرترین سرویس دهنده‌ها این اکانت‌ها را با دریافت هزینه به صورت ریالی برای شما خریداری می‌کند. پس در صورتی که می‌خواهید به صورت حرفه‌ای از تریدینگ ویو استفاده کنید، می‌توانید از طریق سرویس پرداخت ارزی به صورت ریالی اکانت تریدینگ ویو را خریداری نمایید.

معرفی ابزارهای تریدینگ ویو

معرفی ابزار تریدینگ ویو

وقتی برای اولین بار Tradingview را باز می کنید، پنجره نمودار را خواهید دید. پنجره نمودار قیمت ارزهای دیجیتال/سهام/کالا را از طریق نمودار نشان می‌دهد و شامل تمام ابزارها، شاخص‌ها و گزینه‌هایی است که می‌توانید در تجزیه و تحلیل خود استفاده کنید. در ادامه به معرفی ابزارها و بخش‌های مختلف نمودار می‌پردازیم.

منوی بالا

منوی بالایی شامل گزینه‌های اساسی برای تغییر نمودار است، مانند جابه‌جایی بین جفت‌ها، تغییر بازه‌های زمانی، انتخاب انواع مختلف نمودار، و غیره.

منطقه نمودار

وسط نمودار، جایی که می‌توانید قیمت ارز را ببینید، منطقه نمودار نامیده می‌شود. وقتی ابزار یا نشانگر را به نمودار اضافه می‌کنید، در این بخش نشان داده می‌شود.

منوی سمت چپ

تمام ابزارهای طراحی در منوی سمت چپ یافت می‌شوند.  ابزارهای زیادی در اینجا وجود دارند و هر یک دارای یک لیست کشویی است که حتی تعداد بیشتری از آنها را در خود جای داده است. 

منوی سمت راست

احتمالاً زیاد از منوی سمت راست استفاده نخواهید کرد. بیشتر گزینه‌های اجتماعی مختلفی را نشان می‌دهد که Tradingview ارائه می‌کند، اما نیمه بالایی منو حاوی چند ابزار تجاری مفید مانند تقویم و جعبه هشدار است.

منوی پایین

برای یافتن بیشتر ابزارهای تخصصی که Tradingview ارائه می‌دهد، به منوی پایین بروید. تستر استراتژی و ویرایشگر  در اینجا قرار دارند.

نمودارهای HTML5

تریدرها می‌توانند با توجه به نیاز خود، نمودارهای ساده‌ای برای ردیابی یک یا دو سهام ایجاد کنند. همچنین، امکان رسم و ایجاد نمودارهای گویا که بازارهای سهام مختلف و متنوع را ردیابی می‌کنند هم از جمله قابلیت‌های این پلتفرم است.

ارسال هشدارهای ویژه از سوی سرور

کاربر تریدینگ ویو، نیازمند تنظیم هشدارهایی می‌شود که شرایط خاص بازار یا وضعیتی ویژه از معیارهای تعیین‌شده توسط کاربران را اعلان می‌کند. به طور کلی، ۱۲ وضعیت ویژه برای تنظیم هشدار وجود دارند که می‌توان آن‌ها را به وجود آورد. برای مثال، اگر یک تریدر، شاخصی تعیین‌شده (مثل مقایسه USD با BTC) را در حالتی مشخص قرار دهد، با تغییر وضعیت مورد نظر، هشدارهای ویژه‌ای به گوشی موبایل یا اکانت او اعلان خواهند شد. این اعلان‌ها باعث می‌شوند که تریدر، چند قدم از وضعیت نامطلوب جلوتر باشد و بتواند از ضررهای احتمالی بگریزد.

نمایشگر سهام

 یکی دیگر از کاربردهای تریدینگ ویو، چیدن سهام مورد نظر بر اساس معیارهای معین‌شده توسط تریدر است. همچنین، با استفاده از تریدینگ ویو و زبان برنامه‌نویسی مخصوص آن که Pine script نام دارد، می‌توان نمودارها، خط روند و شاخص‌های خود را از همان ابتدا به وجود آورد.

تمرین تجارت و معامله‌گری

 همان‌طور که گفته بودیم، یکی از ویژگی‌های این پلتفرم، امکان تمرین کردن تریدها یا معاملات بازارهای مختلف است. کاربران مبتدی می‌توانند بدون صرف هزینه یا خرید ارز دیجیتال، چند معامله تمرینی را در تریدینگ ویو انجام دهند تا به قول معروف، قِلِق کار دستشان بیاید.

دسترسی به صرافی‌ها

 بسته به نوع برنامه مورد نظر، می‌توان به بیش از ۵۰ صرافی مختلف در سراسر جهان دسترسی داشت.

ارتباط با معامله‌گران فعال

 یکی دیگر از مزایای آموزش و استفاده از نحوه معامله در تریدینگ ویو، این است که می‌توان در جمع تریدرهای فعال و موفق قرار گرفت و نظرات آن‌ها بهره‌مند شد.

ارائه پایگاه داده‌ها و اطلاعات انبوه

 علاوه بر اطلاعات بسیار جامع و کاملی که در رابطه با سهام هر بازار وجود دارد، می‌توان از یک صفحه مخصوص برای کسب آگاهی در رابطه با نحوه کار در این پلتفرم هم برخوردار شد.

ابزارهای تحلیل تکنیکال

ابزار تحلیل تکنیکال

بدون شک اصلی‌ترین دلیل استفاده از تریدینگ ویو، تحلیل تکنیکال است. این وب‌سایت بیشترین امکانات را برای تحلیل تکنیکال در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ادامه این ابزارها را معرفی می‌کنیم.

نوار ابزار بالا

Symbol Search: در این بخش که اولین گزینه در نوار ابزار بالای پنل است، می‌توانید نماد دارایی مورد نظر خود برای مثال قیمت بیت کوین به دلار را انتخاب کنید. در قسمت جستجو این گزینه هم می‌توانید به‌راحتی نمادهای مورد ظر خود را تایپ و پیدا کنید.

TimeFrames: تایم‌‌فریم‌ها (بازه‌های زمانی) از یک ثانیه تا یک ماه، در این قسمت قابل مشاهده‌ هستند. نسخه رایگان تریدینگ ویو امکان شخصی‌سازی این بخش را ارائه نمی‌دهد. اما در صورت استفاده از نسخه‌های غیر‌ رایگان، این بخش قابلیت شخصی‌سازی نیز دارد. بعد از شخصی‌سازی یک ستاره به این بخش اضافه می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید تایم‌فریم مورد‌نظر خود را انتخاب کنید.

Candles: می‌توانید نحوه نمایش نمودارها را با سلیقه‌ی خود تغییر دهید. در حالت پیش‌فرض نمودارها در وضعیت نمودار شمعی (Candlesticks) هستند که محبوب‌ترین سبک نمایش میان تریدرهاست.

Compare: در این قسمت می‌توان چند نمودار را بر روی هم انداخت و نوسانات قیمت آن‌ها را با هم مقایسه کرد. این بخش برای بررسی هم‌بستگی قیمت چند ارز استفاده می‌شود. برای مثال می‌توانید در کنار قیمت بیت کوین، قیمت اتریوم را نیز مشاهده و با بیت کوین مقایسه کنید.

Indicators: گزینه‌ی بعدی دکمه‌ی اندیکاتور است. فهرست کامل اندیکاتورها در این بخش قرار می‌گیرد. با تایپ کردن نام اندیکاتور مورد‌نظر خود می‌توانید به‌راحتی آن را پیدا کنید.

Financials: این گزینه فهرستی از اندیکاتورهای مالی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. تحولات قیمت را می‌توان در کنار شاخص‌های مالی با استفاده از این گزینه بررسی کرد.

Templates: استفاده از قالب‌های آماده و ذخیره شده اندیکاتور برای یک استراتژی خاص با این گزینه امکان‌پذیر است.

Alert: دکمه هشدار گزینه بعدی این نوار ابزار است. می‌توانید از این بخش برای تنظیم رسیدن ارز به قیمت مورد نظر خود استفاده کنید تا به چک کردن مداوم بازار نیاز نداشته باشید.

Replay: گزینه پخش مجدد به کاربران امکان بررسی سوابق معاملات خود و استراتژی‌های آن‌ها در معاملات قبلی را می‌دهد. همچنین می‌توان از این طریق یک روند خاص تحولات قیمت را با سرعت مورد‌نظر مشاهده کنید.

Layout: با استفاده از این گزینه می‌توان از طریق تقسیم کردن پنجره به بخش‌های مختلف، قیمت ارزهای مختلف یا تایم‌فریم‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرد. این بخش در حساب‌های کاربری رایگان غیر‌فعال است و در نسخه‌های غیر‌ رایگان تریدینگ ویو امکان مقایسه ۲، ۴ یا ۸ جفت ارز وجود دارد.

Unnamed: گزینه بعدی به‌نوعی دکمه Save یا ذخیره است. با استفاده از این گزینه کاربران می‌توانند طرح‌ یا Layout نمودار خود را ذخیره کنند. به‌طور کلی تمامی موارد شخصی‌سازی شده را با این دکمه می‌توان در نسخه‌های غیر‌ رایگان ذخیره کرد (در صورتی که به اشتباه بدون ذخیره کردن از سیستم خارج شوید، سیستم به‌طور خودکار تغییرات اعمال شده را ذخیره می‌کند). این آیکون نیز قابلیت‌های مختلف خود را بر اساس نوع حساب کاربری ارائه می‌دهد.

Chart Setting: کلید تنظیمات گزینه بعدی این نوار ابزار است. این آیکون گزینه‌های شخصی‌سازی متعددی را به کاربران ارائه می‌دهد. رنگ و ظاهر، منطقه زمانی، خطوط وضعیت، مقیاس و رویدادها برخی گزینه‌هایی هستند که در این بخش قابل تغییر هستند. این تغییرات را می‌توان در معاملات بعدی نیز به‌کار گرفت.

Full Screen: کاربر با گزینه تمام صفحه می‌تواند صفحه‌ی نمودار با حداکثر اندازه بر روی نمایش‌گر خود مشاهده کند.

Snapshot: با استفاده از آیکون دوربین می‌توانید از صفحه خود عکس یا اسکرین شات بگیرید و اطلاعات خود را با این روش ذخیره کنید یا با دیگران به اشتراک بگذارید.

Publish: با استفاده از این آیکون کاربران می‌توانند تحلیل‌ها یا معاملات شخصی خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند و با دیگران در  سایر کانال‌های ارتباطی به اشتراک بگذارند.

نوار ابزار سمت چپ

ابزار تکنیکال

Profile: این بخش محل دست‌یابی به ایده‌هایی که تا‌کنون منتشر کرده‌اید، حساب‌های کاربری که دنبال می‌کنید و ایده‌های منتشر شده‌ی آن‌ها، ایده‌های دیگر تریدرها که پسندیده‌اید و Help Center یا مرکز کمک‌رسانی است.

Cursors: بخش انتخاب نوع نشانه‌گر (خط تیره، فلش، نقطه و … ). در صورت نیاز به پاک کردن تغییری که ایجاد کرده‌اید، باید نشانه‌گر پاک کن را انتخاب کنید.

Trend line: این گزینه قلم پنل کاربری است. می‌توان با استفاده از آن خط روند، خط افقی، سطح حمایت و مقاومت و هر خط دیگری که نیاز دارید را رسم کنید.

Gonn and Fibonacci: با این ابزار می‌توان مواردی چون Pitchforks ،Schiff Pitchforks ،Gann boxes Gonn squares ،Gann Fib circles ،Fib spirals ،Fb Speed resistance ares را رسم کرد.

Geometric shapes: این گزینه یک قلمو است که هنگام نیاز به اشکال هندسی و طرح‌هایی به جز خط مستقیم که با گزینه‌ی Trendline tools قابل رسم است، به کمک شما می‌آید.

Annotation tools: برای افزودن یادداشت یا دیدگاه بر روی نمودار استفاده می‌شود.

Patterns: این گزینه به معنی الگوهای مخصوص برای برخی استراتژی‌های ترید است.

Prediction and Measurement: از طریق این آیکون می‌توانید پوزیشن‌های کوتاه و بلند مدت را بررسی کنید. همچنین تحولات قیمتی را در بازه‌های مختلف زمانی تجزیه و تحلیل کرده و اگر مایل بودید آن‌ها را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. این گزینه با تصاویر ساده، پیگیری قیمت‌ها و سایر موارد را آسان‌تر می‌کند.

Icons: گزینه‌های متعددی برای اضافه کردن به نمودار برای فهم دقیق‌‌تر و واضح‌تر دیده شدن آن در این بخش قرار گرفته است.

Measure: خط کش، آیکون بعدی این بخش است که برای اندازه‌گیری دامنه‌های قیمت استفاده می‌شود.

Zoom in: گزینه‌ی بزرگ‌نمایی.

Magnet: تریدینگ ویو دو حالت آهنربایی ضعیف و قوی دارد. از این طریق می‌توان برخی از بخش‌های نمودار را بالا یا پایین کرد و محل‌های باز و بسته شدن کندل‌ها را جا‌به‌جا کرد.

Stay in drawing mode: اگر یکی از ابزار ترسیمی را انتخاب کرده‌اید با استفاده از این گزینه می‌توانید نشان‌گر خود را در همان حالت ترسیم نگه‌دارید و نیاز به انتخاب مجدد آن گزینه نیست.

Lock all drawing tools: با استفاده از این گزینه می‌توانید مواردی که ترسیم کرده‌اید را بر روی نمودار قفل کنید تا از تغییر اشتباهی یا حذف ناخواسته‌ی آن‌ها جلوگیری کنید.

Hide/Show drawing tools: با انتخاب این گزینه می‌توانید چیزهایی که بر روی نمودار ترسیم کرده‌اید یا نوشته‌های خود را پنهان کنید و مجدداً به نمایش در بیاورید.

Remove tools or indicators: اگر قصد دارید ترسیم یا اندیکاتوری را حذف کنید، از طریق این گزینه می‌توانید این کار را انجام دهید.

نوار ابزار سمت راست

Watch list: یکی از مهم‌ترین و بهترین ابزارهای وب‌سایت تریدینگ ویو، گزینه واچ لیست است. در این بخش می‌توانید لیست‌‌های مختلفی از معاملات یا تنظیمات شخصی خود ایجاد کنید. توجه داشته باشید که حساب کاربری رایگان فقط امکان ایجاد یک لیست را به کاربران می‌دهد. گزینه‌ی Details در این بخش به‌منظور مشاهده‌ی اطلاعات نمادی است که در بخش Symbol search آن‌ را انتخاب کرده‌اید.

Alerts: هشدارهایی در زمان‌های خاص برای شما ارسال می‌شود که در این بخش قابل مشاهده هستنند. این هشدارها کاملاً قابل تنظیم‌اند.

News: تازه‌ترین خبرها در رابطه با رمزارزهایی که سبد دارایی شما را تشکیل می‌دهند، در این بخش قابل مشاهده است.

Data window: اطلاعاتی از قبیل درصد تغییر ارزش، حجم معاملات، بالاترین و پایین‌ترین قیمت و سایر موارد این‌چنینی در این بخش قابل مشاهده است.

Hotlists: محل نمایش محرک‌های اصلی بازار.

Calendar: یک گزارش کامل طبق ترتیب زمانی از اخبار و اطلاعیه‌های مهم و داده‌های حقیقی در مقابل تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌ها.

My ideas: یک فهرست از ایده‌‌هایی که کاربر منتشر می‌کند و همچنین گزینه‌ای برای افزودن ایده‌ی جدید.

Public chats: فهرستی از گفت‌وگوهای گذشته و در حال جریان که می‌توانید با کلیک کردن روی هر‌ کدام وارد آن بحث شوید.

Private chat: محل مشاهده و انجام مکالمات خصوصی.

Ideas stream: گزینه‌ای برای مشاهده تمامی ایده‌هایی که منتشر شده و می‌شود. می‌توان فهرست را بر اساس کسانی که مایل به دیدن ایده‌‌های آن‌ها هستید، فیلتر کنید.

Notifications: مانند هر پلتفرم دیگر این بخش محل اعلام اتفاقاتی است که در پنل کاربری رخ می‌دهد.

Order panel: در صورتی که به صرافی یا کارگزاری متصل شوید، این گزینه فعال می‌شود و از طریق آن می‌توانید به گزینه‌های ترید دست پیدا کنید.

DOM: این گزینه در صورت اتصال به کارگزاری یا صرافی فعال می‌شود. امکان مشاهده سطوح سفارش خرید یا سطوح قیمتی مختلف را فراهم می‌کند.

نوار ابزار پایین

Stock Screener: اولین گزینه این نوار ابزار محلی برای جستجوی بازار هدف کاربران است. (سهام، فارکس، ارز دیجیتال و غیره)

Text Notes: کاربران در این قسمت می‌توانند نکات مورد‌نظر خود را یادداشت کنند. به‌نوعی دفترچه یادداشت پنل کاربری محسوب می‌شود.

Pine Editor: در این بخش کاربر می‌تواند اندیکاتورها و استراتژی‌های دل‌خواه خود را کدنویسی کند.

Strategy Tester: این گزینه برای آزمایش استراتژی‌ها و اندیکاتورها استفاده می‌شود.

Trading Panel: این آیکون مخصوص اتصال به کارگزاری‌ها یا صرافی‌هاست. در نظر داشته باشید که پلتفرم مورد نظر شما باید مجوزهای استفاده از تریدینگ ویو را صادر کرده باشد.

نحوه نصب تریدینگ ویو روی موبایل

خوشبختانه هر دو نسخه IOS و اندروید برای کاربران تریدینگ ویو برای دانلود در دسترس قرار دارد. نحوه فعالسازی این برنامه روی تلفن همراه نیز کاملا مشابه ثبت نام در سایت آن است. از طریق لینک‌های زیر می‌تواند نسبت به سیستم عامل موبایل خود، تریدینگ ویو را دانلود کنید.

مزایا و معایب تریدینگ ویو

در ادامه برای بررسی و آشنایی بیشتر لازم است مزایا و معایب پلتفرم مالی تریدینگ ویو را با هم بشناسیم.

مزایا تریدینگ ویو

رقابت را در بازارهای مالی به واسطه‌ی ابزار تخصصی آسان‌تر می‌کند.

می‌توان از تحلیل‌ها و سبک معاملاتی تریدرهای بزرگ از این طریق الگوبرداری کرد.

بهترین نوع نمودار را به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اطلاعات موجود در سایت قابل اطمینان است؛ زیرا قبل از انتشار چندین سازمان معتبر آن‌ها را بررسی می‌کنند.

کارشناسان این وب‌سایت برای ارائه تحلیل از ابزارهای فوق‌پیشرفته استفاده می‌کنند.

ابزار کامل برای رسم نمودار و قابلیت اشتراک‌گذاری آن با دیگران.

دسترسی به حجم زیادی از اطلاعات و تحلیل‌های حرفه‌ای با قابلیت فیلتر کردن آن‌ها برای دسترسی آسان‌تر.

معایب تریدینگ ویو

  • قیمت بالا برای نسخه‌های غیر رایگان.
  • عدم ارائه اطلاعات لازم برای ترید کردن روزانه.
  • گزارش‌هایی از ضعف در گزینه‌ی ذخیره‌سازی نمودارها.

مزایای تریدینگ ویو در مقایسه با رقبا

مقایسه با رقبا

بدیهی است که مزایا و معایب مختلفی در نرم‌افزارهای تحلیل بازارهای مالی و ارزی نهفته شده است. همین امر باعث می‌شود که استفاده از هر نرم‌افزاری، خوبی‌های خودش را داشته باشد. اگر اهل معامله و ترید کردن باشید، حتماً با نرم‌افزارهای دیگری به جز تریدینگ ویو هم کار کرده‌اید یا حداقل نام آن‌ها را شنیده‌اید. نرم‌افزارهای متاتریدر که در دو نسخه ۴ و ۵ عرضه شده است، یکی از همان‌هاست.

متاتریدر ۴ و ۵ از جمله رقبای تریدینگ ویو محسوب می‌شوند و ما در این بخش می‌خواهیم بدانیم که شیوه معامله در تریدینگ ویو بهتر است یا در نرم‌افزهای متاتریدر. یکی از مهم‌ترین مزایایی که نرم‌افزارهای متاتریدر برای معامله‌گران به وجود می‌آورند، دسترسی مستقیم به بازار بورس اوراق بهادار تهران است. ممکن است که بعضی از معامله‌گران به این نتیجه برسند که چون متاتریدر می‌تواند دسترسی به بازار بورس تهران را فراهم کند، پس پلتفرم بهتری نسبت به گزینه دیگر محسوب می‎‌شود.

واقعیت اینجاست که تریدینگ ویو از جامعه‌ای به مراتب حرفه‌ای‌تری نسبت به متاتریدر بهره‌مند است. این جامعه حرفه‌ای باعث می‌شود که حضور و معامله در تریدینگ ویو در سطح بسیار بالاتری نسبت به سایر نرم‌افزارها صورت بپذیرد. شبکه Tradingview از معامله‌گران بسیار حرفه‌ای و قدرتمندی تشکیل شده است که تحلیل تکنیکال خود را به آسانی در اختیار سایر معامله‌گران قرار می‌دهند و نکته جالب اینجاست که می‌توان روی این تحلیل‌ها حساب باز کرد.

انتخاب شما کدام است؟

بازارهای مالی، ارزهای دیجیتال و به صورت کلی، دنیای معاملات مالی و پولی به هیچ‌عنوان شوخی‌بردار نیستند و باید با تکیه بر ابزارهای تخصصی آن‌ها وارد معامله شد. یکی از ابزارهایی که می‌تواند به معامله‌گران در حوزه تحلیل‌های تکنیکال و مرور آمار کمک کند، نرم‌افزار Tradingview است. این نرم‌افزار از جمله پلتفرم‌هایی است که فرصت‌های خوبی را برای معامله‌گران فراهم می‌کند و می‌تواند به عنوان یک مشاور حرفه‌ای و کاربلد عمل کند. تریدینگ ویو به دلیل برخورداری از کاربری آسان، بهترین و ایده‌آل‌ترین گزینه برای معامله‌گران مبتدی است.

نمودارها، چارچوب‌های زمانی مختلف، اندیکاتورها و جامعه‌ حرفه‌ای این نرم‌افزار باعث شده است که نحوه معامله در تریدینگ ویو حرفه‌‌ای و لذت‌بخش باشد. شما هم می‌توانید از همین حالا به بعد مثل یک معامله‌گر یا تریدر حرفه‌ای وارد بازارهای مختلف مالی و ارزی بشوید و با اعتمادبه‌نفس کامل، کسب درآمد داشته باشید. این مقاله به صورت مفصل در مورد نحوه معامله در تریدینگ ویو و بررسی قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن بود. در ضمن، تمامی مراحل ثبت نام و دسترسی به اکانت‌های مختلف این نرم‌افزار را هم در اختیار شما قرار دادیم تا به پاسخ سوال «چگونه در تریدینگ ویو معامله کنیم» برسید.

سوالات متداول

چرا پیش از استفاده از ابزار تریدینگ ویو باید این مقاله را بخوانیم؟

در این مقاله به صورت جامع نحوه استفاده از ابزار ترینگ ویو را بررسی کردیم تا به شما برای استفاده بهینه از این ابزار کمک کرده باشیم.

تردینگ ویو (TradingView) چیست؟

TradingView یک پلتفرم نموداری است که تقریباً از هر بازار مالی مانند سهام، کالاها، ارزهای دیجیتال، فارکس و غیره پشتیبانی می‌کند.

آیا استفاده از اکانت تریدینگ به صورت رایگان امکان‌پذیر است؟

بله. حالت Basic این برنامه به صورت رایگان برای کاربران قابل استفاده است.

آیا امکان خرید ارز دیجیتال با تریدینگ ویو وجود دارد؟

خیر. پلتفرم ترینیگ ویو تنها ابزاری برای کمک به خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از تحلیل تکنیکال است.

️اپلیکیشن تریدینگ ویو tradingview برای چه سیستم عامل‌هایی ارائه شده است؟

علاوه بر ویندوز، تریدینگ ویو برای IOS و اندروید نیز در دسترس است.

گام قبلی (۳/۱۷) گام بعدی

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۳ / ۵. مجموع آرا: ۲۸

منبع
tradingview
من با تو می‌نویسم و می‌خوانم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
51 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سمیه
سمیه
1 ماه قبل

سلام،من متاتریدر میخوام کار کنم،ولی توی تریدیگ ویو که حدود و حدضرر رو بدست می آورم،نمیتونم توی متاتریدر وارد کنم ،چون عددهاش باهم نمیخونه،نمیدونم چیکار کنم

آرن امیریان
آرن امیریان
1 ماه قبل
پاسخ به  سمیه

سلام وقت بخیر
قیمت‌ها با هم فرق دارن، چون نسبت به حجم معاملات و نقدینگی هر بروکر قیمت‌ها متفاوت میشه. توی تریدینگ ویو جفت ارزی که می‌خواید معامله کنید رو روی بروکر خودتون انتخاب کنید تا دقیق همون قیمت رو به شما نمایش بده.

هدی
هدی
1 ماه قبل

سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون
کسی اطلاع داره نماد مضنه آب شده جهانی طلا، در تریندینگ ویو چی هستش؟

محمد
محمد
1 ماه قبل

سلام ببخشید در قسمت نمادهای تردینگ ویو از یک نماد یک لیست بزرگ میاره و صرافی که من باهاش کار میکنم در اون لیست نیست امکانش هست که نماد رواز صرافی دیگری انتخاب کنم و در کل باید کدوم رو انتخاب کنم

آرن امیریان
آرن امیریان
1 ماه قبل
پاسخ به  محمد

سلام وقت بخیر
صرافی‌ها رو دونه دونه انتخاب کنید ببینید قیمت کدومشون به صرافی شما نزدیک‌تره. اون رو انتخاب کنید.

محمد
محمد
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید،چرا چارت تریدینگ ویو بالا نمیاد

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  محمد

سلام
لطفا اتصال اینترنت و وی پی ان خو را بررسی کنید.

هانیه اسدی
هانیه اسدی
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر
میخوام مولتی تایم کار کنم مثلا ۴ ساعته ماه نوامبر اونجا ی سری تحلیل زدم میخوام همون رو تایم یک ساعت هم بررسی کنم اما وقتی کلیک میکنم تو تایم یک ساعت ب جا اینجا همون ماه بیاد بالا مجددا میره اول چارت ک ماه فوریه است باید کلی بگردم تا تحلیلمو پیدا کنم

امیر
امیر
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید من وقتی خرید و فروش انجام دادم بخوام ارز رو برداشت کنم بزنم تو صرافی که برام چنجش کنه این صرافی ها هم BINANCE، BITSTAMP، COINBAS نمیتونم کار کنم چون هر صرافی که معرفی می‌کنه سایت مارو تحریم کرده و همشون احرازهویت میخوان اون موقع باشد چیکار کنم

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  امیر

سلام
پیشنهاد میکنیم در صورت امکان از صرافی های معتبر ایرانی مانند والکس استفاده کنید. در غیر این صورت ما در مقاله بهترین صرافی های خاری برای ایرانیان، لیستی از پلتفرمهای مبادلاتی ارز دیجیتال را معرفی کرده ایم.

حاج محسن
حاج محسن
3 ماه قبل

باسلام وخداقوت ایا سهام های قبل از واچ لیست رو میشه توی تریدینگ ویو مشاهده کرد؟ عرضه اولیه های واچ لیست نشده رو چطور میتونم پیدا کنم ؟ باتشکر

آرن امیریان
آرن امیریان
3 ماه قبل
پاسخ به  حاج محسن

سلام وقتتون بخیر
متوجه منظورتون نشدم. توی تریدینگ ویو می‌تونید خودتون واچ لیست درست کنید ولی این که قبل از واچ لیست توی تریدینگ ویو مشاهده کنید رو متوجه نمیشم. لطفا بیشتر توضیح بدید.

حاج محسن
حاج محسن
3 ماه قبل
پاسخ به  آرن امیریان

بزرگوار باعرض پوزش منظورمو خوب نرسوندم خدمتت/عرضه اولیه منظورم بود به چه صورت هایی میشه این پروژه هارو پیدا کرد قبل از لیست شدن

آرن امیریان
آرن امیریان
3 ماه قبل
پاسخ به  حاج محسن

سلام مجدد
عرضه اولیه‌های کریپتو یا بورس منظورتونه؟

حاج محسن
حاج محسن
3 ماه قبل
پاسخ به  آرن امیریان

سلام و درود /کریپتو

آرن امیریان
آرن امیریان
3 ماه قبل
پاسخ به  حاج محسن

از پلتفرم‌هایی مثل icodrops می‌تونید استفاده کنید. ولی در نظر داشته باشید که این پلتفرم‌ها صرفا icoها رو معرفی می‌کنن و اطلاعات مختصری درباره‌شون میدن. شما باید خودتون تحقیق انجام بدید و صرف این که یک ico در این پلتفرم‌ها لیست شده، به معنی معتبر بودن اون نیست.

محسن احمدی
محسن احمدی
3 ماه قبل

میخام گذشته های دور ما رکت رو ببینمقیمت های خیلی قدیمی اما چارت فقط تا سال ۲۰۲۲رو میاره اطفا راهنمایی کنید

ر رواقی
ر رواقی
3 ماه قبل
پاسخ به  محسن احمدی

سلام
لطفا تایم فریم چارت خود را روی حالت هفتگی یا ماهانه تنظیم کنید.

مسعود
مسعود
4 ماه قبل

سلام .من یک اکانت همزمان روی گوشی و لبتاب دارم .وقتی تغییراتی در چارت گوشی انجام میدهم در نسخه ی دسکتاپ این تغییرات نمایش داده نمیشوند .میشه هر دو با هم ، همگامسازی بشن؟

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل
پاسخ به  مسعود

سلام و عرض ادب
اگر همزمان از یک اکانت روی دو دستگاه استفاده میکند، توجه داشته باشید که تغییرات تاخیر اعمال میشود.

افسانه راه نورد
افسانه راه نورد
6 ماه قبل

سلام .میخوام بدونم ارزی رو که توی تریدینگ ویو هست رو چطور پیدا کنیم،یعنی چطور بدونم از چه صرافی هست .ممنون میشم جوابم رو بدید.

ر رواقی
ر رواقی
6 ماه قبل

سلام
– در قسمت watchlist روی علامت + کلیک کنید
– نام توکن موردنظر خود را (مثلا BTC) سرچ کنید
– لیستی از جفت ارزهای توکن موردنظر بر اساس داده های قیمتی صرافی های مختلف ارائه میشود. مثلا BINANCE، BITSTAMP، COINBASE و …
– با کلیک روی هر کدام، توکن مربوطه (بر اساس داده های قیمتی صرافی موردنظر) به واچ لیست شما اضافه خواهد شد.

حسین حسین زاده
حسین حسین زاده
6 ماه قبل

سلام ترندینگ ویو نسخه یک ماهه رایگان رو میخوام نصب کنم امکانش هست یا نه؟
برا نسخه پولیش با تتر هم میتونم پرداخت کنم ایا؟

ر رواقی
ر رواقی
6 ماه قبل

سلام
برا استفاده یک ماهه رایگان از تریدینگ ویو اطلاعیه وبسایت اصلی را مطالعه کنید.
برای خرید اکانت پرمیوم هم راه های مختلفی وجود دارد. (روشهای خرید اکانت پرمیوم تردینگ ویو)
مثل پرداخت با کارتهای اعتباری که برای کاربران ایرانی در دسترس نیست
استفاده از برخی صرافی های ارز دیجیتال که خدمات فروش اکانت تریدینگ ویو هم ارائه میدهند. مثل کوین بیس
شما می‌توانید با استفاده از سرویس والگیت جهت خرید اکانت تردینگ ویو به صورت دلاری اکانت این ابزار را خریداری کنید.

سپاس از همراهی شما

پانیذ
پانیذ
6 ماه قبل

سلام .با گوشی چطور میتونم تحلیلم رو در صفحه تریدینگ وی خودم به اشتراک بزارم؟گزینه شیر اسپنشات رو میزنم در اپلیکیشن های دیگه شیر می‌کنه!

ر رواقی
ر رواقی
6 ماه قبل
پاسخ به  پانیذ

سلام
در منوی سمت راست صفحه روی گزینه My Ideas (با علامت یک لامپ) کلیک کنید.
در صفحه باز شده روی “+” کلیک کنید
توضیح و اسکرین شات تحلیل خود را قرار دهید
در پایان روی گزینه publish کلیک کنید.

رضا ستاری
رضا ستاری
10 ماه قبل

با سلام . آیکن auto و log که پایین صفحه و برای اتو کردن نمودار استفاده میشه توی تریدینگ ویوو من نیستش ! هر چی سعی میکنم که درست بشه نمیتونم .میشه راهنمایی بفرمایید

ر رواقی
ر رواقی
9 ماه قبل
پاسخ به  رضا ستاری

سلام
در زیر ستون عمودی قبمت در تریدینگ ویو، دو گزینه A و L برای این کار وجود دارد. علابراین میتوانید از کلید میانبر Alt+L برای لگاریتمی کردن نمودار کمک بگیرید.

سپاس از همراهی شمتا

آرتین زبرجدی
آرتین زبرجدی
11 ماه قبل

سلام خواستم ببینم سشن سایت تریدینگ ویو رو از کجا تنظیم کنم یعنی بزارم روی سشن تهران

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل

سلام و وقت به خیر
– بعد از باز کردن چارت مورد نظر، در گوشه پایین سمت راست بر روی ساعت تریدینگ ویو کلیک کنید.
– با اسکرول کردن به سمت پایین صفحه و انتخاب گزینه تهران، منطقه زمانی چارت شما به ایران تغییر پیدا می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا