اخبار ارزهای دیجیتالاخبار بیت کوین

آیا وقت آن رسیده است که بیتکوین صعود کند؟ بیشترین حجم بیتکوین در ۹ ماه گذشته

در ۲۴ ساعت گذشته، ارزش بازار کریپتوکارنسی ۸ میلیارد دلار افزایش داشته است و قیمت بیتکوین در خط مقاومتی ۴۰۰۰ دلار است.

نمودار بیت کوین

 

بسیاری از ارزهای دیجیتال مانند ETH  EOS و BCH رکورد رشد خود را شکانده اند و بین ۱۰ تا ۳۰ درصد رشد کرده اند.

بسیاری از آلت کوین ها نیز به سبب رشد ارزهای دیجیتالی که رهبری بازار را در دست دارند، رشد کرده‌اند و این نشان دهنده افزایش تقاضا برای دارایی‌های دیجیتال است.

عوامل رشد بیت کوین چه چیزی بوده‌ است؟

قبل از رشد سریع قیمت بیتکوین از ۳۰۰۰ دلار تا ۳۹۹۵ دلار، یکی از معامله‌گران در حوزه ارزهای دیجیتال بیان کرده‌ بود که حجم بیت کوین در بازار به بیشترین حد خود در ۹ ماه گذشته رسیده‌ است.

او بیان می‌کند که:

“حجم، مقدمه قیمت است. امروز در مسیری هستیم که حجم معاملاتی بازار ارزدیجیتال از هر روزی بعد از اینکه بازار شروع به سقوط کرده‌ است، بیشتر است. می توان گفت که بیشترین حجم از ماه مه ۲۰۱۸ است و همچنین تراکنش های بیت کوین نیز در بیشترین حد خود از بعد از ماه مه قرار دارند.”

در طول ۶ ماه گذشته، دغدغه اصلی تحلیلگران ارزهای دیجیتال این بوده است که حجم معاملاتی و فعالیت‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال کم است.

 

حجم بیت کوین ( نمودار )

کم بودن حجم بازار کریپتوکارنسی های اصلی، این اجازه را می‌دهد که حرکت های جزیی سقوط در بازار باعث شود تا صف فروش های گسترده ای شکل بگیرد که این صف ها از فشار فروش کمی برخوردارند.

همانطور که در چند ماه گذشته مشاهده کردیم، اگر بازار به حرکت های نزولی خود ادامه دهد، بازار نزولی نسبت به بازار صعودی برتری پیدا می‌کند و اکثریت به سمت فروش بیت کوین و سایر دارایی های دیجیتال خود پیش می‌روند و همین موضوع باعث می‌شود که قیمت ها افت کند.

با این حال، با افزایش حجم خرید و فروش بیت کوین و باقی ارزهای دیجیتال، اکثریت فشارهای فروش برداشته و باعث می‌شود تا بازار برای یک روند بازگشتی شروع به فعالیت کند.

 

توییت the crypto dog

شاخص های مثبت تکنیکالی، عوامل اساسی و فاندامنتالی را مانند افزایش استفاده از شبکه بلاکچین بیتکوین و همچنین رشد حجم معاملاتی ارزهای دیجیتال را حمایت می‌کند و همچنین دیدگاه سرمایه‌گذاران به بازار کریپتوکارنسی را بهبود می‌بخشد.

اتریوم که دیروز (۱۸ فوریه) ۱۰ درصد رشد داشته است، توانسته است تا در برخی از اکسچنج‌های بزرگ دنیا مانند BitMEX به عتوان ارز دیجیتال با بیشترین حجم تراکنش در رتبه اول این اکسچنج ها قرار بگیرد.

اگرچه رشد قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، حرکت صعودی ارزهای دیجیتال را تسهیل می‌کنند ولی به عقیده Alex Krüger، اقتصاد دادن و تحلیلگر ارزهای دیجیتال، هنوز برای اینکه بگوییم ای کاش زودتر خرید می‌کردم، خیلی زود است (به اصطلاح FOMO).

توییت ( @crypto_marco )

 

همچنین این تحلیلگر بیان می‌کند که:

“دو نشان‌گر در روند های بلند مدت تغییر کرده‌ است. نرخ منتشر کردن توکن ها از دسامبر سال گذشته تا به امروز کم شده است و همچنین با کم شدن  Fork های موجود به حالت پایدار رسیده‌ است.

برای چیزی که الان ارزش دارد، می‌توان گفت که معامله های کوتاه‌مدت در بازارهای بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال در مرحله سودآوری است و از نظر من جای نگرانی نیست که فکر کنیم چیزی با این افزایش قیمت از دست داده ایم.”

چقدر بازار فعلی بیت کوین از روند بازگشتی واقعی و موثر فاصله دارد؟

در بازارهای مالی، یک دارایی را زمانی در بازار خرسی در نظر می‌گیرند که قیمت آن دارایی به میزان ۲۰ درصد از بیشینه قیمت آن کمتر شود.

قیمت بیت کوین هنوز ۸۰ درصد پایین‌تر از بیشینه قیمت خود (۲۰۰۰۰ دلار) است و اکثر ارزهای دیجیتال به میزان ۹۰ الی ۹۵ درصد افت داشته اند.

اما ۲۰ میلیارد دلار افزایش در بازار کریپتوکارنسی در ۳۰ روز گذشته، نشان‌دهنده کاهش در فشار بر روی ارزهای دیجیتال و به طبع آن افزایش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است.

قبلاً تحلیلگری بیان کرده‌ بود که سخت است پیشنهاد دهیم که بازار ارزهای دیجیتال در فاز تجمیع هستند؛ در حالی که هنوز حجم تراکنش های داخل شبکه در حد پایینی قرار دارد.

در سه ماه گذشته، تراکنش های داخل شبکه بیت کوین به مقدار ۳۵۰ هزار تراکنش در روز افزایش یافته است و بسیار به بیشترین مقدار خود یعنی ۴۰۰۰ دلار نزدیک شده است.

اگرچه تحلیل های فاندامنتالی در حوزه ارزهای دیجیتال در رشد ارزهای دیجیتال در بازه ای کوتاه مدت وقفه بیاندازد ولی عوامل تکنیکال باعث هل دادن بازار به سمت خط مقاومتی جدید می شوند.

با توجه به مقاله بالا می‌توان به این نتیجه رسید که در حال حاضر هم حجم تراکنش های بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال افزایش یافته است و هم اینکه تعداد تراکنش ها در روز نیز افزایش یافته است که عوامل گفته شده باعث رشد قیمتی ارزهای دیجیتال در بازار شده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا