اخبار آلت کوین هااخبار ارزهای دیجیتال

کدام شرکت‌ها و بانک‌ها به دنبال رمزارز اختصاصی خود هستند؟

محبوبیت روزافزون رمزارز‌ها منجر به انقلابی در صنعت ارزهای دیجیتال شده است. شرکت‌هایی که منشاء آنها هیچ ارتباطی با ارز‌های دیجیتال ندارد اما نمی‌خواهند از قافله عقب بمانند.

در این مقاله به برخی از این موسسات اشاره خواهیم کرد و دلایل ورود آنها به این بازار را بررسی می‌کنیم.

چرا کریپتوکارنسی برای این شرکت‌ها مهم است؟

اهمیت حوزه خرید و فروش ارزدیجیتال با توجه به پیشرفت تکنولوژی امری غیر‌قابل انکار است. تاریخچه ده ساله کریپتوکارنسی بیانگر تغییرات گسترده در امر پرداخت است. تراکنش‌هایی با حجم بسیار بالا که در شبکه انجام می‌شود قبل‌تر بوسیله هیچ نهاد یا بانکی قابل انجام نبود اما به کمک بلاکچین اکنون به راحتی و با بالاترین سرعت در حال انجام است.

وجود شفایت در تراکنش‌های دیجیتالی شاهدی دیگر بر اهمیت حوزه کریپتوکارنسی در دنیای امروز است.

اما این شرکت‌های جاه طلب کدام‌ها هستند؟

Facebook

رمزارز Libra، پروژه‌ای است که توسط فیس بوک و انجمن Libra تاسیس شده است. هدف این پروژه ایجاد دسترسی آسان و سریع به تراکنش‌های مالی بدون نیاز به حضور در بانک است. انجمن Libra اعتقاد دارد با ایجاد این رمزارز، میلیاردها دلار خلق ثروت برای دارندگان آن خواهد کرد.

نگرانی پیش آمده در خصوص این پروژه عدم توانایی فیس بوک در جدا سازی تراکنش‌های مالی در بخش شبکه‌های اجتماعی و تراکنش‌های شبکه بلاکچین است. اما فیس بوک از مدت‌ها قبل این نگرانی را پیش بینی کرده بود. آنها با تاسیس Calibra، یک شرکت تابعه تحت نظارت فیس بوک، به راحتی تراکنش‌های هر دو شبکه بلاکچین و شبکه‌های اجتماعی را تفکیک خواهند کرد.

اما نکته مهم این است که فیس بوک تنها ناظر بر تراکنش‌ها در پروژه رمزارز Libra خواهد بود و مسولیتی در خصوص آن نخواهد داشت.

JPMorgan Chase

JPMorgan Chase یک شرکت چند ملیتی مستقر در ایالات متحده است که در زمینه بانکداری و خدمات مالی فعالیت می‌کند. این موسسه در حال حاضر با دارایی کل ۲.۵۳۵ میلیارد دلار ششمین موسسه مالی بزرگ جهان است. اخیراً این موسسه مالی توجه خود را به حوزه کریپتوکارنسی معطوف کرده است. این موسسه در تلاش برای ایجاد رمزارز دیجیتال مختص به خود برای ارایه به مشتریانش است. عمر فاروق، مدیر بخش بلاکچین JPMorgan Chase، در گفتگو با یاهو فاینانس گفت:

ما همیشه به پتانسیل فناوری بلاکچین اعتقاد داشتیم و تا زمانی که رمزارزها به درستی کنترل و تنظیم شوند، از آنها حمایت می‌کنیم. به عنوان یک بانک تحت نظارت جهانی، ما معتقدیم که یک فرصت منحصر به فرد برای توسعه توانایی‌های خود در حوزه کریپتوکارنسی داریم.

این شرکت همچنین گزارش داد که برخی از مهندسان قبلاً رمزارز به نام JPMCoin طراحی کرده‌اند. این توکن دیجیتال برای تسویه معاملات بین مشتریان در حین پرداخت‌های عمده بانکی استفاده می‌شود. مدیرعامل جیمی دیمون و سایر مدیران ارشد این موسسه معتقدند که فارغ از نگرش منفی موسسه نسبت به بیت کوین، از توکن جدید موسسه حمایت می‌کنند و معتقدند بلاکچین و آلت کوین های آینده امیدوارکننده‌ای دارند.

این موسسه مالی سه مورد اصلی استفاده از رمزارز JPMCoin را مشخص کرده است:

  • پرداخت‌های بین‌المللی، ویژه مشتریان بزرگ شرکت
  • خدمات معاملات اوراق بهادار
  • استفاده سازمانهای بزرگ که از خدمات خزانه‌داری موسسه استفاده می‌کنند. هدف جایگزینی دلار‌های سازمان‌ها با توکن‌های موسسه است.

Walmart

یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ که ارز دیجیتال خود را در نظر دارد، Walmart است. این فروشگاه زنجیره‌ای اخیراً برای ثبت اختراع رمزارز خود درخواست داده است.

Walmart امیدوار است “سیستم اشتراک پرداخت فروشنده” را ارائه دهد. این سیستم هرگونه پرداختی را برای محصولات فروخته شده یا خدماتی دیگر که به مشتریان ارائه می‌دهد، پردازش می‌کند. رمزارز این فروشگاه یک استیبل کوین با پشتیبانی فیات خواهد بود که به احتمال زیاد به دلار آمریکا متصل خواهد شد. هدف اصلی این رمزارز، تسریع معاملات است.

اگرچه Walmart هنوز نام این رمزارز را اعلام نکرده است، اما شایعاتی مبنی بر نامگذاری آن به نام WalmartCoin در حال انتشار است.

AirAsia

شرکت هواپیمایی ایرآسیا تمایل خود را برای سرمایه‌گذاری و مدیریت سرمایه در بازار ارز دیجیتال در بخش بلاکچین با هدف راه‌اندازی رمزارز خود به نام BigCoin را تایید کرده است. تونی فرناندز، مدیرعامل ایرآسیا گفت که این شرکت هواپیمایی قصد دارد بازارهای جدیدی را کشف کند و شروع آن با عرضه اولیه کوین (ICO) خواهد بود:

ما در حال ایجاد یک بستر پرداخت بر پایه کریپتوکارنسی هستیم. ما یک اکوسیستم داریم که شما را قادر می‌سازد تا از رمزارز‌ها برای پرداخت‌های خود استفاده کنید.

اگر ایرآسیا بتواند ارز دیجیتال خود را منتشر کند، به عنوان اولین شرکت هواپیمایی که به این موفقیت دست یافته است، شناخته خواهد شد.

نتیجه این امر ارایه خدمات منحصر به فرد هواپیمایی به مشتریان خواهد بود. مشتریان می‌توانند به راحتی از توکن ایرآسیا برای پرداخت هزینه ارتقاء صندلی، وعده‌های غذایی پرواز و سایر خدمات مربوطه استفاده کنند.

Mitsubishi

بزرگترین بانک ژاپن در گزارشی نشان می‌دهد که گروه مالی Mitsubishi قصد دارد از طریق روابط بانکی خود در بانک MUFG، یک ارز دیجیتال راه‌اندازی کند.

کانتسوگو مایک، مدیر‌عامل بانک MUFG، تمایل خود را برای انتشار ارز دیجیتال قبل از پایان سال ۲۰۲۱ آشکار کرد. این توکن از طریق اپلیکیشن بانک برای مشتریان در دسترس خواهد بود:

کاربران قادر خواهند بود از این رمزارز برای پرداخت در مکان‌هایی مانند رستوران‌ها، فروشگاه‌های رفاهی و سایر مغازه‌ها و همچنین انتقال ارز به حساب سایر مشتریان بانک استفاده کنند.

در صورت تحقق این مهم، MUFG به بزرگترین شرکت مالی تبدیل می‌شود که دارای رمزارز برای استفاده در این موسسه است. این بانک در حال حاضر پنجمین بانک بزرگ جهان و بزرگترین آن در ژاپن است.

بریتانیا و کریپتوکارنسی

خزانه‌داری بریتانیا و بانک انگلستان در حال پیدا کردن رمزارز دیجیتال مختص به خود هستند. ریشی ساناک، وزیر دارایی بریتانیا گفت:

ما در حال راه اندازی یک کارگروه جدید بین خزانه‌داری و بانک انگلستان برای هماهنگی در زمینه ارزهای دیجیتال بالقوه بانک مرکزی هستیم.

دولت انگلیس در ارایه نسخه دیجیتال یا همان رمزارز پوند انگلیس مردد است، اما گفت اهداف، موارد استفاده، فرصت‌ها و خطرات این حوزه را در کارگروه تعیین شده مورد بررسی قرار خواهد داد. بانک انگلستان همچنین واحدی را در داخل این موسسه برای بررسی رمزارز‌ها در بانک مرکزی ایجاد کرده است.

افزایش  قیمت بیت کوین و سایر رمزارز‌ها انگیزه جدیدی به چنین طرح‌هایی در دولت انگلیس داده است و کاهش استفاده از پول نقد برای بریتانیا اولیت جدیدی محسوب می‌شود.

صحبت پایانی

به گفته بسیاری از کارشناسان اقتصادی، آینده مالی دنیا در اختیار کریپتوکارنسی خواهد بود. محبوبیت روزافزون این حوزه بر کسی پوشیده نیست و اکنون بسیاری از بانک‌ها، شرکت‌ها و حتی دولت‌ها به‌دنبال راهی برای ورود به این حوزه جذاب هستند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph
کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا