اخبار بیت کوین

رشد ۳.۵ درصدی قیمت بیت کوین؛ طلای دیجیتال در انتظار سطح ۴۲ هزار دلار

قیمت بیت کوین همزمان با خبر فروپاشی یکی از بانک‌های بزرگ ایالات متحده ۳/۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش والکس و به نقل از coingape، بیت کوین پس از تحمل فشار فروش قوی در طول هفته گذشته، دوباره در مسیر بازیابی ارزش خود قرار گرفته است. در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین با ۳/۵ درصد رشد به ۲۸،۳۳۱ دلار رسیده و با مارکت کپ ۵۴۸ میلیارد دلاری در حال معامله است.

بازیابی اخیر قیمت بیت کوین همزمان با خبر فروپاشی یکی از بانک‌های بزرگ ایالات متحده یعنی First Republic Bank (FRC) اتفاق افتاده که نگرانی‌هایی را در بین مردم برانگیخته است. بر اساس جدیدترین تحولات ایجاد شده، این بانک در حال حاضر در تلاش است تا بین ۵۰  تا ۱۰۰ میلیارد دلار از اوراق بهادار بدهی خود را به عنوان بخشی از «گزینه‌های استراتژیک» بفروشد، زیرا با خروج سرمایه قابل توجهی روبرو است.

در ماه مارس سال جاری (اسفند ۱۴۰۱) نیز بحران بانکی دیگری در ایالات متحده به وقوع پیوست و اندکی پس از آن، بیت کوین با شروع یک رالی خوب، بهبودپذیری خود را به سرمایه‌گذاران نشان داد. و حالا، افزایش قیمت اخیر بیت کوین پس از خبر بحران در بانک First Republic Bank نشان می‌دهد که طلای دیجیتال همچنان به عنوان یک دارایی امن برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود.

گفتنی است که افزایش قیمت بیت کوین و سایر آلتکوین‌ها، پس از اینکه سشن معاملاتی روز سه شنبه شاخص S&P 500 با ضرر به پایان رسیده اتفاق افتاده است. این به وضوح نشان می‌دهد که همبستگی بین بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر با بازارهای سنتی روز به روز در حال کاهش است.

بیشتر بخوانید:  تحلیل روزانه و لحظه ای بیت کوین

نمودار همبستگی بیت کوین و S&P 500

قیمت بیت کوین می‌تواند تا ۴۲ هزار دلار افزایش یابد

شرکت Santiment، ارائه‌دهنده داده‌های آنچین، گزارش داده که تسلط یا دامیننس (Dominance) اجتماعی بیت کوین در مقایسه با دیگر ارزهای دیجیتال در بازار، همچنان نسبتاً بالاست. این شرکت افزود که «افزایش دامیننس اجتماعی بیت کوین به طور کلی در دوران هیجانی شدن بازار یا (در این مورد) ترس رخ می‌دهد. قیمت‌ها در این حالت می‌توانند به سرعت بهبود پیدا کنند.»

نمودار دامیننس اجتماعی بیت کوین

به گفته مایکل ون دی پوپ (Michael Van de Poppe)، تحلیلگر محبوب حوزه رمزارزها، بیت کوین در تایم فریم‌های بالاتر عملکرد خوبی دارد. او می‌گوید که یک اصلاح سالم در قیمت وجود داشته و تا زمانی که بیت کوین بالای سطح ۲۵،۳۰۰ دلار باقی بماند، این احتمال وجود دارد که روند صعودی آن تا ۴۲ هزار دلار ادامه یابد.  

نمودار بیت کوین

این تحلیلگر کریپتو همچنین اشاره می‌کند که ساختار کلی بازار هنوز نزولی نشده، مگر اینکه بیت کوین به زیر ۲۵ هزار دلار برسد و آن را به یک سطح مقاومت تبدیل کند. این بدان معنی است که احتمال وقوع شرایطی همچون مارکت کرش (Market Crash) وجود ندارد. پوپ در ادامه می‌گوید که ۲۷،۸۰۰ دلار سطح مهمی است و اگر بیت کوین از آن عبور کند، قیمت ممکن است به سرعت افزایش یابد. از آنجایی که قیمت بیت کوین در حال حاضر بالاتر از این سطح است، ممکن است به سرعت تا ۳۰ هزار دلار هم افزایش یابد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
coingape
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا