اخبار ارزهای دیجیتال

هوش مصنوعی خبر جعلی استعفای رییس SEC را تولید کرد

این شایعات که فضای توییتری ارزهای دیجیتال را فرا گرفته است، آخرین نمونه از اطلاعات نادرست منتشر شده توسط هوش مصنوعی است.

شایعات نادرست دوباره در مورد استعفای گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) منتشر شده است. با این حال، این بار به نظر می‌رسد هوش مصنوعی چت جی پی تی نقش مهمی را ایفا کرده است.

در ۱ جولای، یک خبر در وب سایتی به نام “thecryptoalert.com” منتشر شد که در آن ادعا می‌کرد که گری گنسلر، رئیس SEC، به نقل از یک مقام ناشناس، استعفای خود را پس از تحقیقات داخلی ارائه کرده است.

با این حال با تحقیقات انجام شده توسط Cointelegraph، متن مقاله امتیاز بالایی در ZeroGPT AI-detector (ابزاری برای پی بردن به دخالت هوش مصنوعی در نوشتن متون) کسب کرده است. امتیاز این خبر ۹۶.۸٪ را نشان می‌دهد که نشان‌دهنده درجه بالایی از تولید محتوا با هوش مصنوعی است.

بررسی جعلی بودن خبر استعفای رییس SEC

به نظر می‌رسد این وبسایت نیز بسیار جدید است و در مجموع تنها ۱۷ پست دارد که اولین آن در ۲۲ ژوئن نوشته شده است. اکثر این مقالات همچنین به نظر می‌رسد که از هوش مصنوعی استفاده زیادی کرده‌اند، به طوری که همه مقالات با معیار ZeroGPT حدود ۷۰٪ امتیاز گرفتند.

علاوه‌براین که بخش عمده‌ای از متن توسط هوش مصنوعی تولید شده است، جستجو در آرشیو اینترنتی Wayback Machine نشان داد که مالکیت دامنه وب سایت “thecryptoalert.com” در ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر در ۲۴ ژوئن به روز شده است.

با وجود این، تعدادی از اکانت‌ها این محتوا را در توییتر بازنشر کردند. پربازدیدترین پست مربوط به این موضوع مربوط به حساب کاربری به نام whalechart است که در زمان انتشار ۱.۴ میلیون بازدید داشته است.

چارلز گاسپارینو، گزارشگر شبکه فاکس بیزینس، در یک توییت در تاریخ ۳ جولای تأیید کرد که گری گنسلر پس از شنیدن این حواشی از کمیسیون SEC، استعفا نمی‌دهد.

البته این اولین بار نیست که شایعات استعفای گنسلر به گوش می‌رسد. در ۲۰ آوریل، ادعاهایی مبنی بر اینکه گنسلر در حال آماده شدن برای “اخراج” است توسط منابع مشکوک منتشر شد. در ۱۲ ژوئن، قانونگذاران ایالات متحده لایحه جدیدی به نام “قانون تثبیت SEC” را به مجلس نمایندگان ارائه کردند. یکی از مفاد اصلی آن، برکناری گنسلر بود و او را “رئیس ظالم” خطاب کرده بودند.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا