اخبار بیت کوین

چرا بیت کوین قیمت‌های پایین‌تر را نخواهد دید؟

بیت کوین اخیراً در یک ماجراجویی جسورانه صعودی بوده است. این دارایی ارز دیجیتال پیشرو در هفت روز گذشته بیش از ۱۱ درصد رشد کرده و از کف ۵۹٬۰۰۰ دلار ماهانه خود، بیش از ۱۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش والکس، جالب اینجاست که بیت کوین احساسات نزولی را که پس از سقوط آن به زیر ۵۹٬۰۰۰ دلار در چند روز پیش ایجاد شد، به چالش کشید. تحلیلگران متعددی انتظار قیمت‌های پایین‌تری را داشتند و در میان سطوح هدف، میانگین قیمت‌ها ​​۵۰٬۰۰۰ دلار بود. با این حال، بیت کوین در آخر هفته از مرز۶۰٬۰۰۰ دلار عبور کرد و در روز جمعه به ۶۹٬۰۰۰ دلار رسید. در همین حال، مایکل فان د پوپه (Michael van de Poppe)، تحلیلگر بازار، از جمله کسانی است که از بیت کوین و احساسات صعودی آن شگفت‌زده شده‌ است.

بیت کوین ممکن است بیشتر از این اصلاح نشود!

پس از صعود به محدوده ۶۸٬۰۰۰ دلار، فان د پوپه اظهار داشت بیت کوین قبل از روند صعودی بعدی تا حدی اصلاح خواهد شد. طبق تحلیل او، روند نزولی به سمت منطقه ۶۵٬۰۰۰ دلار خواهد بود.

نمودار فان د پوپه نشان می‌دهد اگر سطح ۶۵٬۰۰۰ دلار حفظ نشود، بیت کوین می‌تواند به ۶۴۲۱۳۰ دلار بازگردد. او خاطرنشان کرد این دارایی ارزهای دیجیتال پیشرو قبل از شروع صعودی بعدی، نقدینگی خود را از ۶۴٬۱۳۰ دلار می‌گیرد.

نمودار ۶ ساعته بیت کوین

با این حال، این کارشناس بازار دیروز اعلام کرد که ممکن است بیت کوین سطوحی را که قبلا حدس زده بود دوباره آزمایش نکند! فان د پوپه خاطرنشان کرد داده‌های مطلوب اقتصادی، مانند کاهش نرخ از سوی بانک مرکزی اروپا و داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده، ممکن است قیمت بیت کوین را بالاتر ببرند.

بهره‌مندی بیت کوین از داده‌های مطلوب اقتصاد کلان

پوپه به کاهش اخیر نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا به عنوان کاتالیزوری برای افزایش قیمت‌ها اشاره می‌کند. شورای حاکم اروپا در روز پنجشنبه در بحبوحه سرد شدن داده‌های تورم در منطقه، نرخ‌ بهره را ۰.۲۵٪ کاهش داد.

همچنین، یک گزارش قبلی نشان داد داده‌های شغلی ایالات متحده در ماه سپتامبر داغ‌تر از حد انتظار بود و این موضوع، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره را در نوامبر کاهش دهد، تقویت کرد. شایان ذکر است، بانک مرکزی ایالات متحده در ماه سپتامبر، نرخ بهره را ۰.۵٪ کاهش داد که باعث صعود گسترده‌تر بازار شد.

با جدیدترین داده‌های اقتصادی، فان د پوپه انتظار افزایش بیشتر قیمت بیت کوین را دارد و گمانه زنی‌های قبلی خود در مورد اصلاح قریب الوقوع ۵.۷ درصدی را باطل می‌کند. این تحلیلگر حدس می‌زند که بیت کوین در ماه نوامبر به بالاترین حد خود خواهد رسید و سال ۲۰۲۴ را با قیمت ۹۰٬۰۰۰ دلار به پایان خواهد رساند.

در همین حال، تحلیلگران بامک استاندارد چارترد پیش‌بینی کردند که دارایی برتر ارزهای دیجیتال تا پایان سال به ۱۵۰٬۰۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین با قیمت ۶۸٬۵۵۲ دلار معامله می‌شود.

بررسی قیمت بیت کوین

خرید قوی در ETFهای اسپات بیت کوین نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران انتظار دارند بیت کوین به بالاترین حد خود برسد. خریداران در ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) بیت کوین را به بالاتر از مقاومت کوتاه‌مدت ۶۸٬۵۰۰ دلار رساندند که نشان‌دهنده از سرگیری روند صعودی است. رالی چند روز گذشته با خرید قوی همراه بوده است. بر اساس داده‌های سرمایه‌گذاران Farside، صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت‌کوین مستقر در ایالات متحده در پنج روز معاملاتی گذشته شاهد ورود شدید ۲.۱ میلیارد دلاری بوده‌اند. به گفته اریک بالکوناس، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ، این اتفاق، مجموع ورودی خالص این صندوق‌ها را به بیش از ۲۰ میلیارد دلار رساند.

با این حال، بین تحلیلگران درباره اقدام کوتاه‌مدت قیمت بیت کوین اتفاق نظر وجود ندارد. برخی بر این باورند که افزایش سود باز معاملات آتی بیت کوین باعث نگرانی است، زیرا می‌تواند منجر به عقب‌نشینی شدید شود. از سوی دیگر، کوین‌گلس گفت که افزایش سود باز «نشانی از حرکت قابل توجه قیمت در آینده است».

از آنجایی که قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود نزدیک می‌شود، معامله‌گران ممکن است رویکرد محتاطانه‌ای اتخاذ کنند. بیت کوین چندین ماه است که در یک روند جانبی قرار داشته است، بنابراین خرس‌ها احتمالاً با نزدیک شدن قیمت به مقاومت محدوده، فروش تهاجمی خواهند داشت.

اگر قیمت در نیمه بالایی محدوده ۵۴٬۰۰۰ دلار تا ۷۳٬۷۷۷ دلار باقی بماند، احساسات می‌تواند بهبود یابد و به نفع آلت کوین‌ها نیز باشد.

نمودار روزانه بیت کوین

پس از یک عقب‌نشینی جزئی در ۱۷ اکتبر، گاوهای بیت کوین با بالا بردن قیمت به بالای ۶۸٬۵۰۰ دلار در ۱۸ اکتبر، بار دیگر برتری خود را تثبیت کردند.

قیمت بیت کوین احتمالا به ۷۰٬۰۰۰ دلار و سپس ۷۲٬۰۰۰ دلار خواهد رسید. انتظار می‌رود فروشندگان به شدت از این منطقه دفاع کنند، اما اگر گاوها غلبه کنند، یمت می‌تواند به بالاترین حد خود در ۷۳٬۷۷۷ دلار برسد. انتظار می‌رود این سطح دوباره به عنوان یک مانع بزرگ عمل کند.

هر گونه عقب‌نشینی احتمالاً در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۴٬۲۶۸ دلار) حمایت می‌شود. فروشندگان باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند تا حرکت صعودی را تضعیف کنند. روند کوتاه‌مدت با شکست به زیر ۶۰٬۰۰۰ دلار نزولی خواهد شد.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲ / ۵. مجموع آرا: ۱

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا