اخبار بیت کوین

هاسکینسون: شبکه بیت کوین می تواند همین فردا خاموش شود

خالق کاردانو معتقد است بیت کوین می‌تواند به عنوان توکن رپ شده در دیگر شبکه‌ها ادامه حیات دهد.

چارلز هاسکینسون، هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد اجرایی IOG (بنیاد مادر شبکه کاردانو)، ایده توقف شبکه بیت کوین به شکل فعلی را ارائه کرد. او توضیح داد که می‌توان بیت کوین‌های فعلی را به شکل رپ شده در شبکه‌هایی که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کنند، تبدیل کرد و از امکانات بیشتر و مصرف انرژی کمتر آن‌ها سود برد.

به گزارش والکس و به نقل از کریپتو گلوب، چارلز هاسکینسون در ویدیویی که روز گذشته منتشر شد، بیت کوین را طلای دیجیتال دانست. او اذعان داشت که برای این رمزارز کاربردی واقعی متصور است. وی سپس اظهار داشت که این شبکه‌ی مبتنی بر الگوریتم اثبات کار می‌تواند (و باید) خاموش شود و ۱۹ میلیون بیت کوین فعلی، به شبکه‌های بهینه‌تر از نظر مصرف انرژی منتقل شوند.

او در بیان استدلالش چنین گفت: از سویی طلا داریم و در سوی دیگر معدن طلا. آیا طلا به معدن طلا برای حفظ ارزش پس از استخراج نیاز دارد؟ صرف این که بدانیم از کجا استخراج شده است، هزینه تولید آن چقدر بوده است و اطلاعاتی از قبیل اینکه قیمت آن از کجا می‌آید و تقاضا برای آن چقدر است کافی است.

وی در ادامه گفت: حال به عنوان یک سناریو تصور کنید که تمامی معادن طلا در دنیا به کار خود خاتمه دهند. دیگر خبری از استخراج طلا نباشد. آیا این بدین معنی است که ارزش طلا صفر خواهد شد؟ البته که نه! به احتمال خیلی زیاد ارزش طلا حتی بیشتر می‌شود. چرا؟ چون می‌دانیم که خبری از طلای بیشتر نخواهد بود و حتی کمیاب‌تر خواهد شد در حالی که موارد استفاده از آن، تقاضای موجود برای آن و اقتصاد پشت آن همچنان وجود خواهد داشت.
هاسکینسون در ادامه افزود:

از سویی شبکه بیت کوین را دارید و کاری که این شبکه انجام داده است، خلق زنجیره‌ای از گواه‌ها بر مصرف انرژی بوده است. با استفاده از داده‌های این شبکه و با نگاه به هش ریت و اطلاعات تاریخی، می‌توانید از هزینه تولید مجدد یا به عبارتی هزینه استخراج این معادن طلا باخبر شوید.
اما چه رخ می‌دهد اگر فردا شبکه بیت کوین را خاموش کنیم… و در واقع کاری که انجام می‌دهیم این باشد که بیت کوین‌ها را از شبکه بومی خود خارج کنیم و نسخه رپ شده آن را در دیگر بلاکچین‌ها ایجاد کنیم… طبیعتا مجموع مقادیر این نسخه‌ها باید برابر با کل بیت کوین در گردش باشد.
ما بیشتر موجودی کل بیت کوین را تاکنون استخراج کرده‌ایم. اگر نگاهی بیاندازید، تقریبا ۱۹ میلیون از ۲۱ میلیون عرضه کل این ارز تاکنون ماین شده است. استخراج بیت کوین‌های جدید به شکل نمایی سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. اما چه می‌شود اگر تصور کنیم که مردم دست از استخراج بیت کوین بردارند و کل شبکه را خاموش کنند و تمامی بیت کوین‌های موجود تبدیل به WBTC شود؟ آیا باز هم نیازی به الگوریتم اثبات کار خواهد بود؟ نه، چرا که الگوریتم اثبات کار همان مراحل استخراج بوده است.
بنابراین، در این تصویر فرضی، فردا شبکه بیت کوین می‌تواند خاموش شود و تمامی بیت کوین‌ها می تواند به شکل wrapped از این شبکه خارج شود و همان‌طور که هم‌اکنون با نگاه به وجود ۲۲۷۰۰۰ توکن بیت کوین رپ شده بر بستر اتریوم مشاهده کرده‌ایم، این توکن‌ها احتمالا با قیمتی مشابه با بیت کوین معامله خواهند شد و حکم طلای دیجیتال را خواهند داشت.

این بدین معناست که تمامی بخش تراکنش‌های شبکه بیت کوین، یا به عبارتی بخش مبتنی بر اثبات کار بیت کوین طبق این نقطه نظر اضافی است و بدان نیازی نیست. می‌توانید آن را به دیگر جاها بفرستید – به دفاتر کل متمرکز، به دفاتر کل غیرمتمرکز، به دیگر لجرهای مبتنی بر اثبات کار، به لجرهای مبتنی بر اثبات سهام و می‌تواند رپ شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
کریپتو گلوب
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا