افراد مشهورمقالات ارز دیجیتال

چارلز هاسکینسون کیست؟ با خالق خوش فکر کاردانو آشنا شوید

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) بنیان‌گذار و موسس شرکت IOHK و پروژه کاردانو است و به عنوان یکی از تاثیرگذارترین افراد در دنیای ارز دیجیتال شناخته می‌شود.

یکی از را‌ه‌هایی که می‌توانید در هر زمینه شغلی موفقیت را از آن خود کنید، مطالعه زندگی و سرگذشت افراد موفق در آن حوزه بوده است. به لطف جوان بودن سن تکنولوژی ارز دیجیتال، افراد سرشناس این حوزه هنوز زنده هستند و به طور دقیق می‌دانیم که چه مسیری را در کار خود طی می‌کنند. چارلز هاسکینسون یکی از تاثیرگذارترین افراد در دنیای کریپتو است که مطالعه زندگی این فرد برای علاقه‌مندان به این حوزه خالی از لطف نیست. اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره بزرگان ارزهای دیجیتال، یا علاقه‌مند هستید که بدانید ارز دیجیتال کاردانو چیست؟، به شما پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید.

مسیر تحصیلی و شغلی چارلز هاسکینسون

چارلز هاسکینسون در سال ۱۹۸۷ در ایالت کلرادو آمریکا به دنیا آمد و بیشتر زندگی خود را نیز در همین ایالت گذراند. او مسیر شغلی خود را با تحصیل در رشته ریاضی و تئوری اعداد در دانشگاه ایالتی دنور و دانشگاه کلرادو شروع کرد. البته او قبل از گرفتن مدرک دکترا ترک تحصیل کرد. او در سال ۲۰۱۳ به همکاری دن لریمر (Dan Larimer) شرکت Invictus Innovations را راه‌اندازی کرد. اگرچه لریمر به عنوان نقش اصلی در ایده استیبل کوین (Stable Coin) در بستر غیرمتمرکز شناخته می‌شود، با این حال کمک و حضور چارلز هاسکینسون بود که باعث شد تا پروژه آن‌ها مسیر مشخصی پیدا کند و در فرایند شروع قرار بگیرد.

همکاری این دو نفر در نهایت منجر به راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز BitShares شد. این صرافی به دلیل داشتن حاکمیت غیرمتمرکز به محبوبیت زیادی رسید و در آن می‌توان به معامله ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال پرداخت. این پروژه که به کمک چارلز هاسکینسون اجرا شد موفقیت‌های زیادی برای او به همراه داشت و توانست کمک زیادی به پیشرفت شغلی او بکند. مسیر اولیه موفق او در دنیای ارز دیجیتال، خود به عنوان دلیلی برای خوش‌بینی نسبت به پیش بینی آینده کاردانو می‌شود.

سپس چارلز برنامه‌ای تحت عنوان Bitcoin Education را اجرا کرد که برای آموزش ارزهای دیجیتال بود. البته در آن زمان تنها بیتکوین بود و آموزش‌ها بر مبنای بیتکوین صورت می‌گرفت. والدین چارلز از او خواستند که این راه را ادامه ندهد، اما چارلز آن‌ها را متقاعد کرد که مسیر درستی را انتخاب کرده است. سپس اولین سازمان غیرانتفاعی آموزش بیتکوین خود را راه‌اندازی کرد و افراد زیادی در این کلاس‌ها توسط چارلز وارد دنیای کریپتو شدند. بیوگرافی چارلز هاسکینسون به عنوان یکی از بیوگرافی‌های الهام‌بخش دنیای ارز دیجیتال شناخته می‌شود.

بیوگرافی چارلز هاسکینسون

حضوری کوتاه در اتریوم و تاسیس IOHK

چارلز هاسکینسون در یک ملاقات آنلاین، ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم را ملاقات کرد. مهارت‌ها و دانشی که هاسکینسون داشت، برای ویتالیک بوترین قابل‌توجه بود. به همین دلیل آقای هاسکینسون در سال ۲۰۱۴ به بخشی از تیم پروژه اتریوم ملحق شد.

البته همکاری این دو نفر خیلی ادامه‌دار نبود. آقای بوترین در آن زمان به دنبال راه‌اندازی یک شبکه غیرمتمرکز و متن‌باز بود، در حالی که چارلز هاسکینسون به دنبال ایجاد یک شبکه متمرکز و سودآور در بستر ارز دیجیتال بود. به همین دلیل همکاری این دو نفر به نتیجه نرسید. چارلز در ماه ژوئن ۲۰۱۴ اتریوم را ترک کرد و به همراه جرمی وود (Jeremy Wood)، همکار سابق خود در اتریوم، شرکت IOHK را تاسیس کرد. دو سال بعد از تاسیس این شرکت، میان مسئولان رده بالای اتریوم نیز اختلافاتی شکل گرفت.

چارلز هاسکینسون با اینکه دیگر با اتریوم کار نمی‌کرد، اما به انشعاب (Fork) جدید اتریوم، یعنی شبکه اتریوم کلاسیک کمک زیادی در مسیر تثبیت شبکه بلاک چین کرد. اگرچه شرکت IOHK در حال حاضر به عنوان متولی اصلی کاردانو شناخته می‌شود و تمام تلاش خود را در راستای پیشرفت این شبکه بلاکچین انجام می‌دهد، اما خود شخص هاسکینسون علاقه زیادی به انتقال تجربیات دارد. این شخص از آن دسته افرادی است که دغدغه پیشرفت دنیای بلاک چین را دارند و به همین دلیل حاضر است با رقیب اصلی پروژه کاردانو، یعنی اتریوم یا اتریوم کلاسیک نیز همکاری داشته باشد. این ویژگی میل به پیشرفت در چارلز هاسکینسون، خود یکی از دلایل اصلی مستعد رشد بودن قیمت کاردانو است.

شرکت IOHK

ارتباط بین IOHK و کاردانو

سازمان کاردانو سازمانی است که توسعه بلاک چین کاردانو و ارز دیجیتال آن یعنی ADA را در دستور کار خود قرار داده است. این سازمان معتقد است که ADA ارز پیشروی نسل سوم ارزهای دیجیتال است و با استفاده از سیستم PoS به جای متد قدیمی بلاک چین، جایگاه بالایی پیدا خواهد کرد. چارلز هاسکینسون خالق کاردانو این پلتفرم را در پاییز ۲۰۱۷ اجرا کرد. مهندسان نرم‌افزاری که در شرکت IOHK کار می‌کردند روی پروژه کاردانو تمرکز کردند و با طراحی، راه‌اندازی و اجرای قابلیت‌های جدید، نوآوری بیشتری به پلتفرم کاردانو اضافه کردند. با ایجاد این تغییرات ارز ADA و کیف پول کاردانو به بازدهی بالایی رسیدند.

نگاه چارلز هاسکینسون به کاردانو

از زمان شروع کار چارلز هاسکینسون نگاه بسیار مثبتی به پروژه کاردانو داشت و آن را به عنوان آینده ارزهای دیجیتال می‌دید. او به این پروژه به چشم یک ارز بدون بانک برای ارائه به کشورهای در حال توسعه نگاه می‌کند. پایداری زیادی که شبکه داخلی بلاک چین کاردانو دارد، باعث می‌شود تا این پلتفرم پتانسیل تسلط بر بازارهای سرمایه را داشته باشد. کاردانو در مورد قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز به نوعی از اتریوم تقلید می‌کند. اما توسعه این شبکه در مسیر بهینه‌تری نسبت به اتریوم قرار دارد. به همین دلیل هم هست که چارلز هاسکینسون اسم این پروژه را از روی نام ریاضی‌دان افسانه‌ای ایتالیایی، Gerolamo Cardano (جرلامو کاردانو) انتخاب کرد.

شبکه‌های اجتماعی چارلز هاسکینسون:

یوتیوب: https://www.youtube.com/user/charleshoskinson/videos

اینستاگرام: 

https://www.instagram.com/charleshoskinson.cardano/?hl=en

توییتر:

https://twitter.com/IOHK_Charles?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor

مسیر پروژه کاردانو

نقشه راه کاردانو

نقشه راه یا “Road Map”، به مسیری گفته می‌شود که پروژه‌های ارز دیجیتال برای خود تعریف می‌کنند. اصولا یکی از مهم‌ترین المان‌هایی که در بررسی یک پروژه ارز دیجیتال بررسی می‌شود، نقشه راه آن پروژه است. در این بخش می‌خواهیم قسمت‌های مختلف نقشه راه کاردانو که توسط چارلز هاسکینسون و تیمش نوشته شده است را بررسی کنیم.

فاز بایرون “Byron”

فاز بایرون در سال ۲۰۱۷ و هم‌زمان با شروع پروژه کاردانو شروع شد. در این فاز کاربران می‌توانند ارز دیجیتال ADA را خرید و فروش کنند. اصولا این فاز بیشتر برای آگاهی دادن به کاربران و مطلع کردن آن‌ها از شروع چنین پروژه‌ای بود. در آن زمان مسئولان شرکت IOHK کیف پول مخصوصی را طراحی کردند تا صاحبان ADA بتوانند ارز خود را در آن کیف پول ذخیره کنند.

فاز شلی “Shelley”

در فاز شلی توجهات به سمت غیرمتمرکز بودن پیش رفت. بلاک چین کاردانو به عنوان یک شبکه غیر متمرکز، با رشد کاربران و افزایش گره‌ (Node)های شبکه، امنیت بلاک چین بالا می‌رود. می‌توان گفت پروژه چارلز هاسکینسون به تازگی این فاز را تمام کرده است و وارد فاز بعدی یعنی گوگن شده است.

فاز گوگن “Goguen”

در عصر گوگن، غیرمتمرکز بودن شبکه کاردانو وارد مرحله جدیدی می‌شود و این پلتفرم برای پذیرش قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) و برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (Dapps) آماده می‌شود.

پروژه غیرمتمرکز کاردانو

فاز باشو “Basho”

فاز چهارم پلتفرم کاردانو، درباره مقیاس‌بندی شبکه است. یعنی کارشناسان حرفه‌ای شبکه را به نوعی پیکربندی می‌کند که پاسخگوی نیاز تعداد بالای کاربران و تراکنش‌های شبکه باشد. در این مرحله این پلتفرم با دیگر بلاکچین‌های جانبی تعامل دارد و می‌تواند به عنوان پرچمدار در شبکه بلاک چین، به عنوان کاربردی‌ترین شبکه در جهان شناخته شود.

فاز ولتر “Voltaire”

اما آخرین فاز این پروژه از چارلز هاسکینسون، فاز ولتر است. در فاز آخر تکنولوژی خودارزیابی سیستم به شبکه اضافه می‌شود. از طرفی صاحبان ADA به عنوان دارندگان حقیقی این شبکه شناخته می‌شوند و تاثیر مستقیمی در آینده این شبکه خواهند داشت. در پایان این دوره کاردانو به طور کامل غیرمتمرکز می‌شود و دیگر تحت کنترل شرکت IOHK نخواهد بود.

ارز دیجیتال ADA آخرین فاز پروژه چارلز هاسکینسون

تاثیرگذاری اجتناب‌ناپذیر چارلز هاسکینسون

در این مقاله درباره چارلز هاسکینسون و تاثیر بزرگی که روی شبکه کاردانو و بلاکچین گذاشته است صحبت کردیم. هما‌ن‌طور که در متن خواندیم، آقای هاسکینسون از همان ابتدای ورودش به دنیای ارزهای دیجیتال، دغدغه پیشرفت و گسترش این تکنولوژی را داشت و حتی زمانی که روی پروژه کاردانو به عنوان رقیبی جدی برای اتریوم عمل می‌کرد، از کمک برای رشد اتریوم کلاسیک دریغ نکرد.

 افرادی مانند چارلز هاسکینسون تاثیر خیلی زیادی روی پیشرفت این تکنولوژی می‌گذارند و مطالعه زندگی آن‌ها، دید بهتری به سایر افراد فعال در زمینه ارز دیجیتال می‌دهد. امیدواریم از خواندن این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.

سوالات متداول

کدام ارز دیجیتال برای چارلز هاسکینسون است؟

چارلز هاسکینسون بنیان‌گذار پروژه کاردانو و رئیس شرکت IOHK است و ارز ADA متعلق به پروژه این فرد است.

آیا چارلز هاسکینسون بنیان‌گذار بیت کوین است؟

چارلز هاسکینسون بنیان‌گذار آکادمی آموزش بیتکوین است. بنیان‌گذار اصلی بیتکوین شخصی مجازی به نام ساتوشی بود.

چرا چارلز هاسکینسون کاردانو را به وجود آورد؟

طبق گفته خود آقای هاسکینسون، کاردانو برای به وجود آمدن یک زیرساخت پایدارتر و قابل‌اعتماد‌تر برای ارزهای دیجیتال به وجود آمد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا