کیف پولمقالات ارز دیجیتال

آشنایی با ۵ کیف پول برتر ارز کاردانو در سال ۲۰۲۲

اگر کمی در زمینه بازار ارز دیجیتال فعالیت کرده باشید و درباره آن مطالعه داشته باشید، احتمالاً می‌دانید که برای انجام یک معامله مجبور به داشتن یک کیف پول هستید. همچنین بسیار حائز اهمیت است که کیف پول انتخابی شما مطمئن باشد و در عین حال از ارزهای دیجیتال مورد نظر شما نیز پشتیبانی کند. حال اگر کمی به دنیای ارز دیجیتال نگاه کنید متوجه میزان محبوبیت و معروفیت کیف پول کاردانو خواهید شد.

برای فعالیت در بازار رمز ارز و خرید و فروش و ذخیره ارز دیجیتال کاردانو، ابتدا باید شناخت مختصری از این پلتفرم و توکن اختصاصی آن تحت عنوان ادا (Ada) داشته باشید و سپس به دنبال کیف پول دیجیتالی مناسب آن بگردید. ما در این مقاله سعی کردیم به سؤال کاردانو چیست؟ پاسخ دهیم و پس از آن به معرفی کیف پول کاردانو و سایر کیف پول‌های پشتیبان این ارز آن بپردازیم.

آشنایی مختصری با کاردانو

کاردانو (Cardano) پلتفرمی بر پایه بلاکچین است که یکی از شبکه‌های ارائه دهنده قراردادهای هوشمند غیرمتمرکز است. توکن آن تحت عنوان ادا (Ada) امروزه یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال بازار رمز ارز شده است. در واقع کوین‌های ادا که همان کوین‌های بومی شبکه کاردانو هستند، توسط شبکه کاردانو پشتیبانی می‌شوند.

نکته جالب و مهمی که وجود دارد این است که این شبکه به عنوان یکی از اصلی‌ترین رقبای شبکه اتریوم شناخته می‌شود. همچنین از پلتفرم کاردانو در موارد دیگری مثل پردازش نرم افزارهای مالی مختلف، برنامه‌های پیچیده و انواع سیستم بانکی نیز استفاده می‌شود. غیر متمرکز بودن آن باعث شده تا نیاز کاربران به شخص سوم هنگام انجام دادن فعالیت‌های مختلف به شکل کامل از بین برود. این پلتفرم کیفی پولی اختصاصی هم دارد که آن را تحت عنوان کیف پول کاردانو می‌شناسیم. در ادامه به معرفی کیف پول کاردانو و سایر کیف پول‌های پشتیبان این ارز می‌پردازیم.

کیف پول معرفی شده توسط پلتفرم کاردانو

بهترین کیف کاردانو

خالق کاردانو که شخصی به نام چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) است این پلتفرم را در سال ۲۰۱۵ راه اندازی کرد. در طی چند سال اخیر میزان محبوبیت این ارز دیجیتال در بازار رمز ارزها به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. اما مسئله مهمی که وجود دارد این است که با وجود این میزان محبوبیت، هنوز تعداد کیف پول‌هایی که از رمز ارز کاردانو پشتیبانی می‌کنند محدود است. این موضوع باعث می‌شود تا افراد تازه واردی که قصد فعالیت در این زمینه و خرید و فروش این ارز دیجیتال را دارند با مشکل مواجه شوند.

ما در ادامه این مطلب به معرفی چند والت معتبر برای خرید و فروش ارز دیجیتال ادا می‌پردازیم. در نظر داشته باشید که این کیف پول‌های معرفی شده بر اساس اعتبار تیم‌های توسعه دهنده، سهولت در نصب و کاربری و تعداد نصبشان به عنوان بهترین‌ها انتخاب شده‌اند. در نهایت این شما هستید که با توجه به شرایط و نیاز خود انتخاب نهایی را انجام می‌دهید.

معتبرتربن ولت های کاردانو

کیف پول رسمی کاردانو یا Deadalus Wallet

یکی دیگر از بهترین کیف پول های کاردانو، کیف پول رسمی آن است که ددالوس (Deadalus) نام دارد. انتخاب کیف پول کاردانو تا حد زیادی به هدف و نیاز شما بستگی دارد. اگر فردی ماهر و فعال در سیستم‌های کامپیوتری و بازار ارز دیجیتال هستید و این فعالیت را به شکل حرفه‌ای انجام می‌دهید، قطعاً بهترین انتخاب برای شما Deadalus Wallet خواهد بود. نصب این برنامه روی دسکتاپ کامپیوتر نه تنها امری پیچیده و زمان بر است، بلکه به مقدار زیادی فضا و حجم اینترنت نیاز دارد. اگر این شرایط را در خود و سیستمتان نمی‌بینید بهتر است کیف پول کاردانو را کنار بگذارید و به گزینه‌های دیگری به جای کیف پول کاردانو فکر کنید.

این کیف پول ادا تنها روی کامپیوترهای شخصی با سیستم عامل‌های لینوکس، مک و ویندوز قابل نصب است و هیچ نسخه موبایلی از آن ارائه نشده است. کیف پول ددالوس که نوعی والت منبع باز است، شما را کاملاً مستقیم به بلاکچین کاردانو وصل می‌کند. در واقع می‌توان این گونه گفت که علاوه بر فراهم کردن امکانی برای ذخیره ارزهای دیجیتال، تمام قابلیت‌های ویژه برای افراد حرفه‌ای بازار ارز دیجیتال را در خود دارد.

مهم‌ترین و بهترین ویژگی این کیف پول کاردانو این است که کاملاً ایمن بوده و دیگر نیازی به حضور نرم‌افزارهای مختلف نخواهد بود. در واقع کنترل تمام کلیدهای خصوصی، بدون واسطه در اختیار خودتان قرار می‌گیرد. اما در عوض ویژگی منفی مهمی دارد و آن پشتیبانی کردن از ارزهای دیجیتال بسیار محدود است. هر چند در اعلامیه‌های صادر شده توسط تیم توسعه دهنده کاردانو، خبر از آپدیت‌های جدید و افزودن قابلیت پشتیبانی از اتر و بیت کوین داده شده است.

کیف پول ددالوس، کیف پول کاردانو

کیف پول یورویی (Yoroi Wallet)

به خاطر دارید که درباره حجم مورد نیاز برای نصب کیف پول کاردانو و دانلود کل بلاکچین آن چه گفتیم؟ کیف پول یورویی دقیقاً در نقطه مقابل آن قرار دارد. این کیف پول در حالی که نهایت اطمینان و کیفیت را برای انجام معاملات در اختیار شما قرار می‌دهد به راحتی روی گوشی همراه شما نصب شده و در هر زمان و مکان خدمات خود را به شما ارائه می‌دهد و شما را از ددالوس یا کیف پول کاردانو بی‌نیاز می‌کند.

کیف پول یورویی در واقع نوعی پول سبک یا Lite است. بنابراین دیگر نیازی به دانلود کل بلاکچین کاردانو نیست و تراکنش‌های شما راحت‌تر از چیزی که فکرش را بکنید انجام خواهد شد. این والت فقط و فقط از ارز دیجیتال کاردانو پشتیبانی می‌کند؛ به عنوان یک کیف پول کاردانو شناخته می‌شود و نصب آن روی گوشی موبایل کاملاً رایگان است.

خوب است بدانید که علاوه بر موبایل می‌توانید از طریق افزونه کروم این کیف پول کاردانو هم، ارزهای دیجیتال ادای خود را به آسانی مدیریت کنید. همچنین برای شروع آموزش استیکینگ ارز کاردانو در این کیف پول کاردانو کافی است تا آن را به عنوان یک افزونه در مرورگرهایی مثل فایرفاکس یا کروم قرار داده و سپس مراحل دیگر را ادامه دهید.

کیف پول یورویی یک والت HD با دسترسی سریع و مدیریت آسان ADA است که شرکت ایمرگو (Emurgo) را در سال ۲۰۱۸ ارائه داد. تیم توسعه دهنده این والت سبک مخصوص کاردانو ادعا می‌کند که کلیدهای خصوصی به هیچ عنوان روی سرورهای تأمین کنندگان واسطه یا خود شرکت ذخیره نمی‌شود. به عبارتی تنها خود شما به عنوان کاربر اصلی می‌توانید به کلید خصوصی کیف پول خود دسترسی داشته باشید.

کیف پول یورویی

کیف پول سخت افزاری ترزور مدلی تی Trezor Model) T)

دومین نسل از کیف پول‌های گرم یا سخت افزاری که توسط شرکت ساتوشی لبز (Satoshi Labs) ارائه شد، مدل T از کیف پول ترزور بود. این مدل بر خلاف نسل اول آن از ارزهای دیجیتال بیشتری پشتیبانی می‌کند که ارز دیجیتال ادا هم جزو آن‌ها است. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این کیف پول کاردانو سخت افزاری این است که صفحه نمایش آن از نوع لمسی بوده و کار کردن را برای افراد آسان‌تر می‌کند.

کیف پول ترزور مدل T این قابلیت را دارد که برای ذخیره گذرواژه‌ها و سایز اطلاعات مهم و حساس، به کارت حافظه متصل شود. این کیف پول کاردانو از تعداد زیادی از آلت کوین‌ها پشتیبانی می‌کند. بنابراین اگر قصد ذخیره بلند مدت انواع ارز دیجیتال از جمله رمز ارز کاردانو را دارید، این والت انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

در این میان نکته مهمی درباره این کیف پول وجود دارد که اشاره به آن بسیار واجب است. کیف پول ترزور مدل T اپلیکیشن موبایل یا نرم افزار دسکتاپ ندارد. بنابراین برای اینکه این والت را به دستگاه‌های آنلاین متصل کنید، باید آن را از طریق کابل به دستگاه مورد نظر وصل کرده و بعد وارد سایت آن شوید. مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی منفی این کیف پول کاردانو، قیمت بالای آن است. اما در مقابل ویژگی‌های مثبت دیگری مثل تیم توسعه دهنده حرفه‌ای و پشتیبانی قوی، فریمور متن باز و امنیت بالا دارد.

ترزور کیف پولی برای ارز کاردانو

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

یکی از کیف پول های کاردانو که امنیت بسیار بالایی دارد و جزو والت‌های سرد محسوب می‌شود، کیف پول Ledger Nano S است. کلیدهای خصوصی در این والت به شکل آفلاین ذخیره می‌شود و هیچ واسطه‌ای روی آن کنترل ندارد. در واقع اختیار آن‌ها به شکل کامل در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت والت Leger Nano S این است که از هزاران ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند و در عین حال قیمت بسیار مناسبی نسبت به سایر کیف پول‌های سخت افزاری دارد.

رابط نرم افزاری این کیف پول کاردانو که لجر لایو (Ledger Live) نام دارد به دلیل تحریم‌هایی که در ایران وجود دارد گاهی اوقات در اپ استور و گوگل پلی نمایش داده نمی‌شود. در چنین مواقعی بهتر است با تغییر آی پی اقدام به دانلود و نصب آن کنید و در عین حال از دانلود نسخه‌های فیک و جعلی موجود نیز خودداری کنید. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که برای مدیریت ارز دیجیتال کاردانو در لجر نانو اس، باید از والت یورویی استفاده کنید.

این کیف پول کاردانو ویژگی‌های مثبت زیادی مثل گواهی‌نامه CSPN، تیم توسعه دهنده قوی و پشتیبانی حرفه‌ای، وزن سبک و قیمت مناسب را دارد. در مقابل بعضی ویژگی‌های منفی مثل نداشتن باتری، کوچک بودن صفحه نمایش، زمان‌بر بودن برای شروع به کار و نامناسب بودن برای استفاده روزمره در آن به چشم می‌خورد.

کیف پول کاردانو لجر نانو اس

کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

کیف پول لجر نانو ایکس در واقع نسخه پیشرفته‌تری از نانو اس است. تمام ویژگی‌هایی که در قسمت قبل برای لجر نانو اس مطرح کردیم در این کیف پول کاردانو هم مشاهده می‌شود. با این تفاوت که ویژگی‌های منفی آن تا حدودی بهبود پیدا کرده است. برای مثال در این نسخه پیشرفته امکان اتصال بلوتوثی نیز علاوه بر کابل USB اضافه شده است. بنابراین برای تراکنش‌های روزمره و سریع تبدیل به ابزاری مناسب شده است.

همچنین صفحه نمایش کیف پول Ledger Nano X نسبت به مدل S بزرگ‌تر شده تا کاربران راحت‌تر بتوانند اطلاعات نوشته شده روی آن را مطالعه کنند. علاوه بر این موارد، این کیف پول کاردانو دارای باتری است تا کاربران بتوانند به راحتی آن را جابه‌جا کنند. بنابراین با وجود تمام این امکانات اضافه شده، طبیعی است که قیمت آن هم به نسبت خدمات بیشتری که ارائه می‌دهد افزایش پیدا کند. همچنین وزن این کیف پول سخت افزاری نسبت به نسخه قبلی آن کمی سنگین‌تر است.

کیف پول کاردانو لجر نانو ایکس

کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)

یکی دیگر از کیف پول های کاردانو Atomic Wallet است که به دلیل تیم توسعه دهنده قوی و فعالی که دارد، نسخه‌های ارائه شده از آن به طور منظم آپدیت می‌شود. این کیف پول کاردانو می‌تواند بیش از ۵۰۰ رمز ارز را در خود ذخیره کند. به عبارتی قابلیت تبدیل ارزهای دیجیتال مختلف در این والت برای کاربران وجود خواهد داشت.

همچنین نسخه‌های مختلفی از آن برای گوشی موبایل و دسکتاپ ارائه شده که قابل نصب روی سیستم عامل‌هایی مثل ویندوز، مک، لینوکس، IOS و اندروید است. به دلیل وجود چنین ویژگی‌هایی، کیف پول اتمیک تبدیل به یکی از محبوب‌ترین والت‌ها برای ذخیره رمز ارز شده است.

تیم توسعه دهنده این کیف پول ادا شعار معروفی دارد که در آن ادعا می‌کند این والت بر سه اصل مهم و اساسی ناشناس بودن، تمرکززدایی و امنیت طراحی و ارائه شده است. همچنین این والت دارای یک تیم پشتیبانی فعال و حرفه‌ای است که در هر ساعت از شبانه روز در راستای کمک به کاربران خود به سؤالات آن‌ها پاسخ داده و برای حل مشکلات احتمالی راه حلی ارائه خواهند داد.

نکته جالبی که وجود دارد، موضوع رقابت اتمیک با والت‌هایی مثل اکسودوس است. این کیف پول کاردانو به دلیل داشتن رابط کاربری بسیار قوی در کنار عملکرد خوب و امنیت بالا در حال پیشی گرفتن و رقابتی نزدیک با کیف پول‌های دیگر است. در مقابل یکی از ویژگی‌های منفی کیف پول Atomic Wallet این است که امکان ادغام با والت‌های گرم و سخت افزاری را ندارد.

کیف پول اتمیک و پشتیبانی از ارز ادا

کیف پول اکسودوس (Exodus)

اگر به تازگی وارد دنیای ارز دیجیتال شده‌اید و قصد ورود به بازار کاردانو را دارید، کیف پول اکسودوس می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. این کیف پول به عنوان یک والت چند ارزی، برای تمام سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس، مک، اندوید و IOS نسخه‌ای جدا ارائه کرده است. کیف پول Exodus این قابلیت را دارد که به والت سخت افزاری ترزور وصل شود. همچنین دارای رابط کاربری بسیار آسانی است که استفاده از آن را برای کاربران تا حد زیادی راحت می‌کند.

یکی از ویژگی‌های اصلی این کیف پول این است که منبع باز نیست. اما تیم توسعه دهنده آن ادعا دارند که کلیدهای خصوصی کاربران در هیچ گونه سروری آپلود نمی‌شود. همچنین نکته بسیار مهم دیگری درباره این والت وجود دارد و آن اعمال محدودیت برای ایرانیان است. شرکت ارائه دهنده والت اکسودوس که یک شرکت آمریکایی است، از تمام قوانین ایالات متحده پیروی می‌کند و در همین راستا سرویس دهی به کاربران ایرانی در این کیف پول انجام نمی‌شود. اما کاربران ایرانی می‌توانند با برنامه‌های تغییر IP اقدام به نصب و استفاده از این کیف پول کاردانو کنند. البته توجه داشته باشید که باید تدابیر امنیتی را در این فرایند در نظر بگیرید.

کیف پول اکسودوس برای ذخیره ارز ادا

حفظ امنیت ADA در بهترین ولت‌ها

انتخاب یک کیف پول مناسب برای انجام معاملات ارزی یکی از مهم‌ترین اموری است که به عنوان فردی فعال در بازار ارز دیجیتال باید به آن مسلط باشید. با توجه رشد و پیشرفت ارز دیجیتال کاردانو و افزایش محبوبیت آن، شناخت کیف پول‌هایی که از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند خالی از لطف نیست. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با سازوکار کاردانو و توکن بومی آن (Ada) و کیف پول‌ های کاردانو آشنا کنیم. در نهایت با توجه به ویژگی‌هایی که در هر یک از این والت‌ها مشاهده کردید و نیازی که دارید می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و سپس فعالیت ارزی خود را آغاز کنید.

سؤالات متداول

بهترین کیف پول‌ کاردانو چه والتی استن؟

والت‌های نرم افزاری اکسودوس (Exodus)، اتمیک (Atomic)، یورویی (Yoroi) و والت‌های سخت افزاری ترزور (Trezor)، لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) و لجر نانو اس (Ledger Nano S) از بهترین والت‌های هستند که تحت عنوان کیف پول کاردانو می‌شناسیم.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس با لجر نانو اس چه تفاوتی دارد؟

لجر نانو ایکس در واقع نسخه پیشرفته‌تری از نانو اس است. در این نسخه‌ی پیشرفته امکان اتصال بلوتوثی نیز علاوه بر کابل USB اضافه شده و صفحه نمایش آن نیز بزرگ‌تر شده است.

ویژگی‌های کیف پول کاردانو یورویی چیست؟

والت HD با دسترسی سریع و مدیریت آسان ADA است که به راحتی و رایگان روی گوشی همراه شما نصب شده و فقط از ارز دیجیتال کاردانو پشتیبانی می‌کند. همچنین علاوه بر موبایل می‌توانید از طریق افزونه کروم یا فایرفاکس به آن دسترسی داشته باشید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا