اخبار اتریوم

تحلیلگر مشهور ارز دیجیتال: اتریوم سه چهارم ارزش خود را از دست خواهد داد

به اعتقاد نیکلاس مرتن، لیکویید شدن حجم گسترده‌ای از معاملات در دیفای عامل سقوط ناگهانی خواهد بود

یک تحلیل‌گر معروف ارز دیجیتال هشداری به دارندگان اتریوم داد. به گفته او، سقوطی شدید می‌تواند در انتظار دومین رمزارز بزرگ دنیا باشد.

به گزارش والکس و به نقل از Daily Hodl، نیکلاس مرتن (Nicholas Merten) در ویدیویی تحلیلی خطاب به بیش از نیم میلیون دنبال‌کننده خود در یوتیوب گفت که اتریوم ممکن است ۷۵ درصد از ارزش فعلی ۱۲۲۰ دلاری خود را از دست بدهد.

مرتن معتقد است که روند قیمت آرام فعلی فرصت خوبی برای انتقال بازیگران بزرگ است و تقاضا برای اتریوم بر خلاف پیش‌بینی‌ها چندان زیاد نبوده است. او به عنوان شاهد از نرخ تورم منفی یاد می‌کند که بر خلاف انتظار همگانی قبل از رویداد Merge، چندان گسترده و قابل اعتنا نبوده است. در بخش دیگری از صحبت‌ها، مرتن عامل نهایی سقوط قیمت اتریوم را لیکویید شدن پوزیشن‌های دیفای می‌داند:

بازه هدف ما برای قیمت اتریوم محدوده ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار است. فکر نمی‌کنم قیمت اتریوم مدت زیادی در این ناحیه بماند اما عامل ترسناکی که کسی به آن اشاره نمی‌کند، پوزیشن تجمعی ۱.۵ میلیارد دلاری [در دیفای با وثیقه عمدتا اتر] است که می‌تواند در نهایت منجر به فروش گسترده شود.

سطوح لیکویید شدن در دیفای
سطوح لیکویید شدن در دیفای

مرتن در ادامه نموداری از سطوح لیکویید شدن پوزیشن‌ها در پروتکل‌های مختلف دیفای را نشان می‌دهد. به زعم این استراتژیست، این پروتکل‌ها می‌توانند عامل فروش ناگهانی و گسترده شوند. او در این باره گفت:

اگر قیمت شروع به پایین رفتن تا محدوده ۵۵۰-۷۵۰ دلار کند، با پدیده فروش آبشاری در اتریوم مواجه خواهید شد… اگر بخواهیم به شکل اتریوم به آن بنگریم، صحبت از بیش از یک میلیون اتریوم است که در خطر فروش قرار خواهد گرفت. این فشار فروش می‌تواند به سرعت ما را از ۷۵۰ و ۵۵۰ دلار به ۳۰۰ دلار برساند.

مقایسه چرخه فعلی و چرخه پیشین اتریوم
مقایسه چرخه فعلی و چرخه پیشین اتریوم

به گفته مرتن، سقوط آزاد اتریوم به ۳۰۰ دلار، قابل مقایسه با اصلاح قبلی اتر در چرخه پیشین سال ۲۰۱۸ است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا