اخبار بیت کوین

مایکرواستراتژی بازار ارز دیجیتال را تکان داد

بیت‌ کوین (BTC) روز سه‌ شنبه پس از اینکه شرکت آمریکایی MicroStrategy اعلام کرد قصد دارد به میزان قابل توجهی به دارایی‌های بیت‌کوین خود اضافه کند، به بالاترین سطح یک هفته‌ای خود در ۲۹۷۰۰ دلار رسید. MicroStrategy از طریق تشکیل پرونده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اعلام کرد که قصد دارد تا ۷۵۰ میلیون دلار سهام بفروشد که بخشی از درآمد حاصل از آن برای خرید بیت کوین استفاده خواهد شد.

تا ۲۷ ژوئن، MicroStrategy مالک ۱۵۲,۳۳۳ بیت کوین بود که حدود ۰.۰۰۷۸ درصد از کل عرضه فعلی این ارز دیجیتال با حدود ۱۹.۴۴ میلیون کوین است. مایکرواستراتژی برای اولین بار در آگوست ۲۰۲۰ شروع به انباشت بیت کوین کرد و از آن زمان تاکنون به صورت دوره‌ای به دارایی‌های خود اضافه کرده است. مدیرعامل و رئیس اجرایی فعلی مایکل سیلور (Michael Saylor) یکی از بزرگ‌ترین و پر سروصداترین حامیان این ارز دیجیتال است.

طبق این پرونده، مایکرواستراتژی قصد دارد از درآمد خالص حاصل از این پیشنهاد برای اهداف کلی شرکت، از جمله خرید بیت کوین و افزایش سرمایه در گردش استفاده کند. اگر MicroStrategy با فروش سهام، ۷۵۰ میلیون دلار جمع‌آوری کند و سپس همه این مللغ را در بیت کوین سرمایه‌گذاری کند، می‌تواند تقریباً ۲۵۰۰۰ کوین را با قیمت فعلی بازار بخرد. البته، زمانی که خریدار با این اندازه وارد بازار می‌شود و به ویژه زمانی که ورود خود به بازار را اعلام می‌کند، مجبور به خرید در قیمت‌های بالا می‌شود. زیرا با انتشار این اخبار قیمت دارایی افزایش پیدا می‌کند.

در سطوح فعلی ۲۹۷۰۰ دلار، بیت کوین بیش از ۴ درصد یا ۱۲۰۰ دلار نسبت به پایین‌ترین سطح روز سه شنبه خود در ۲۸۵۰۰ دلار افزایش یافته است.

جهش چشمگیر بیت کوین از پایین‌ترین سطح خود در روز سه شنبه، پس از آن رخ داد که گاوها از حمایت کلیدی بلندمدت دفاع کردند. روند صعودی ۲۰۲۳، میانگین متحرک ۱۰۰ روزه (DMA) و بالاترین حد اواخر ماه می، همگی در حدود قیمت ۲۸۰۰۰ دلار قرار دارند.

چارت روزانه بیت کوین
چارت روزانه بیت کوین

با توجه به افزایش خوش‌بینی در مورد پذیرش سازمانی بیت کوین در پی موج درخواست‌های صندوق ETF اسپات بیت کوین در ماه ژوئن از سوی شرکت‌های بزرگ وال استریت و در میان بهبود وضعیت اقتصاد کلان، بسیاری از کارشناسان اعتقاد به شروع روند صعودی قدرتمند دارند.

در حال حاضر با انتشار خبر فروش سهام MicroStrategy و اعلام بررسی درخواست بلک راک، بعید است که این منطقه پشتیبانی کلیدی (۲۸۰۰۰ دلار) در کوتاه مدت شکسته شود. درعوض، به نظر می‌رسد که یک آزمایش مجدد برای شکست مقاومت ۳۱۰۰۰ دلار در کار باشد. البته، گاوهای BTC پیش از شکست ۳۱۰۰۰ دلار، ابتدا باید سطح ۲۱DMA و قیمت ۳۰۰۰۰ دلار را دوباره فتح کنند.

کاتالیزورهای منفی بالقوه‌ای که می‌توانند جلوی رشد کوتاه مدت بیت کوین را بگیرند عبارتند از:

  • بازگشت سخت‌گیری‌های SEC
  • تصمیم اخیر موسسه رتبه‌بندی فیچ (Fitch Ratings) برای کاهش رتبه بدهی دولت ایالات متحده
  • بروز مشکلات احتمالی بیشتر در فضای DeFi پس از هک پروتکل Curve

باید دید در آینده عواملی مانند تصمیمات SEC و هک‌های پی‌درپی دیفای می‌توانند دوباره تاثیر منفی بر قیمت بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال بگذارند.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا