افراد مشهور

مایکل سیلور کیست؟ با بنیانگذار شرکت مایکرو استراتژی آشنا شوید

امروزه برخی از نام‌‌های مشهور دنیای ارز دیجیتال و کریپتو به طور مکرر در اخبار و رسانه‌ها ذکر شده و توجه کاربران را به خود جلب می‌کنند. می‌توان گفت که نام مایکل سیلور (Michael Saylor) در این بین بیشتر به گوش مخاطبین می‌رسد و در هر جا از دستاوردهای او صحبت می‌شود.

سیلور، یکی از متخصصان امور سرمایه‌گذاری، تجارت و فناوری است که در سال ۱۹۸۹ به همراه یکی از همکاران سابق دانشگاه MIT، شرکت MicroStrategy را تأسیس کرد. علاوه بر این، او نویسنده یک کتاب بسیار پرفروش به نام «چگونه هوش موبایل همه چیز را تغییر خواهد داد»، نیز است. در این مطلب سعی می‌کنیم شما را با یکی از میلیونرهای بیت کوین آشنا کنیم؛ چرا که شناخت چنین افراد پر افتخاری می‌تواند به ما در پیدا کردن مسیر زندگی خود کمک کند. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مایکل سیلور کیست؟

مایکل سیلور (Michael Saylor) یکی از یک کارآفرینان، تاجران و پیشکسوتان معروف آمریکایی در حوزه بیت کوین (BTC) است. شرکت مایکرو استراتژی که او در سال ۱۹۸۹ تاسیس کرد، در حال حاضر هوش تجاری، راه‌حل‌های نرم‌افزاری و خدمات کامپیوتری ابری را ارائه می‌دهد.

یکی از اقداماتی که مایکل سیلور را به شهرت جهانی در جامعه ارزهای دیجیتال رساند، خرید تاریخی بیت کوین به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ برای شرکتش، مایکرواستراتژی، بود. او پیشگام و متولی آکادمی سیلور (Saylor) است که دوره‌های رایگان بیت کوین را در سطح پیشرفته ارائه می‌دهد. او این موسسه را در سال ۱۹۹۹ راه‌اندازی کرد.

نگاهی به زندگی مایکل سیلور

ابتدا بیایید با هم به زندگی مایکل سیلور نگاهی بیندازیم و ببینم مایکل سیلور چه مسیری را طی کرده است. سیلور در تاریخ ۴ فوریه ۱۹۶۵ در لینکلن، نبراسکا در ایالات متحده متولد شد. با توجه به اینکه پدرش سرگرد نیروی هوایی بود، او تا سن ۱۱ سالگی به سراسر جهان سفر کرد و همچنین دوران کودکی خود را در پایگاه نیروی هوایی گذراند.

او پس از نقل مکان خانواده‌اش به اوهایو در سن ۱۱ سالگی، در مقایسه با دوران کودکی خود، توانست زندگی پایدارتری را تجربه کند. در سال ۱۹۸۳ با بورسیه ROTC در موسسه فناوری ماساچوست (MIT) مشغول به تحصیل شد. مایکل سیلور در سال ۱۹۸۷ از این موسسه فارغ‌التحصیل شد و همچنین با سانجو بانسال (Sanju Bansal) که در آینده یکی از بنیان‌گذاران شرکت مایکرو استراتژی شد، نیز ملاقات کرد. جالب است بدانید او در دو رشته هوانوردی – فضانوردی و علم و فناوری فارغ التحصیل شده بود.

همزمان او به عنوان خلبان در پایگاه هوایی لاکلند نیز آموزش دید و پس از آن ستوان دوم نیروی هوایی ایالات متحده شد. اگرچه او همیشه دوست داشت خلبان شود، اما به دلیل مشکلات سلامتی نتوانست این حرفه را ادامه دهد. به همین دلیل، در سال ۱۹۸۷ در یک شرکت مطرح دولتی، به عنوان مشاور مدل‌سازی و شبیه‌سازی کامپیوتری مشغول به کار شد.

مایکل سیلور

مایکل سیلور در سال ۱۹۸۸، قبل از این که با دنیای ارز دیجیتال آشنا شود و به طور تخصصی بداند که بیت کوین چیست؟ در شرکت دوپونت (DuPont) نیز به عنوان مشاور کار کرد. او در این شرکت نرم افزارها و مدل‌های کامپیوتری می‌ساخت که تغییرات بازار را پیش بینی می‌کردند. یکی از پیش بینی‌هایی که توسط مدل‌های او انجام گرفت و سبب نجات شرکت شد، پیش بینی رکود سهام شرکت در بازارهای جهانی در سال ۱۹۹۰ بود.

کتاب پرفروش سیلور

کتاب این کارآفرین موفق در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. این کتاب که چگونه هوش موبایل همه چیز را تغییر خواهد داد نام دارد در همان سال در رده بندی پرفروش‌ترین کتاب‌ها از نظر مجله‌های نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال قرار گرفت.

در این کتاب، مایکل سیلور به طور واضحی توضیح می‌دهد که چگونه هوش مصنوعی تلفن همراه به هسته مرکزی فاز پنجم فناوری کامپیوتری تبدیل می‌شود. بنابراین او رشد شرکت‌های پیشرو جهان، مانند فیس‌بوک و گوگل، را پیش‌بینی می‌کند. او در کتابش زمانی را پیش بینی می‌کند که تلفن‌های همراه فعلی به پلتفرم‌های بسیار مهمی در سراسر جهان تبدیل خواهند شد. به طوری که اکثر کارهای محاسباتی و کامپیوتری با این دستگاه‌ها انجام خواهد گرفت.

این کتاب بیشتر توسط مدیران، کارآفرینان، سیاستمداران و به طور کلی تمام کسانی که با محیط و فضای تلفن های هوشمند سروکار دارند، خوانده شده است. در کتاب مایکل سیلور، پیش بینی‌های زیادی انجام شد که در ادامه به شرح برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

  • دریافت مدرک دانشگاهی هاروارد برای هرکسی که یک دستگاه تلفن همراه دارد بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی ممکن خواهد بود.
  • پول رایج یک کشور که در حال حاضر به شکل پول نقد است، به یک نرم افزار مجازی تبدیل خواهد شد که هیچ سوءاستفاده و تقلبی از آن امکان‌پذیر نخواهد بود.
  • اجسام بی‌جان مانند ماشین‌ها و خانه‌ها در آینده مجهز به دستگاه‌های کامپیوتری خواهند شد که به آن‌ها اجازه می‌دهد خودشان صحبت کنند.
  • خرید کالا به سادگی صورت گرفته و برای این کار کافیست آن را به یک دستگاه هوشمند نشان دهید، اسکن کنید و سپس هزینه آن را پرداخت کنید.
  • زمین به جای اینکه تحت عنوان دارایی تلقی شود، به بدهی و ضرر تبدیل می‌شود.
مایکل سیلور و بیت کوین

سیلور و میکرواستراتژی

شرکت مایکرواستراتژی در اوایل دهه ۹۰ تاسیس شد؛ اما در سال ۱۹۹۸ به حالت عمومی درآمد. مایکل سیلور بعد از این که ۴ میلیون از سهام شرکت را به ارزش ۱۲ یورو فروخت، تصمیم به عمومی کردن آن گرفت. به دلیل تقاضای زیاد برای سهام‌های آن، قیمت سهام در روز اول ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد.

همانطور که گفته شد، مایکل سیلور شرکت مایکرو استراتژی را همراه با سانجو بانسال، که او را در موسسه فناوری ماساچوست ملاقات کرده بود و همچنین به لطف سرمایه‌هایی که در شرکت DuPont به دست آورده بود، تاسیس کرد. این شرکت در ابتدا به استخراج داده‌های مهم از لیست عظیمی از داده‌ها پرداخت و سپس بر توسعه نرم‌افزارهای تجاری متمرکز شد.

این توسعه به شرکت‌ها اجازه می‌داد که بتوانند سطح هوش مصنوعی خود را بالا ببرند. بدین ترتیب، مایکرو استراتژی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا تصمیمات سریع و هوشمندانه بگیرند.

مایکل سیلور، اولین قرارداد مهم خود را، بعد از تاسیس شرکتش، به ارزش ۱۰ میلیون دلار با مک دونالد و برای راه‌اندازی اپلیکیشنی برای تجزیه و تحلیل کارایی و بازده تبلیغات آن، امضا کرد. این تجارت نه تنها برای مایکل سیلور سود مالی به همراه داشت، بلکه به او این ایده را داد که برای مدیریت کسب‌وکار خود، هوش تجاری ایجاد کند.

هوش تجاری، در واقع دانش شناخت مسائل و مشکلات کسب‌وکار، مهارت استفاده از آن دانش و سپس اعتماد به نفس حل کردن آن مشکلات بر اساس تجربیات قبلی است. بر این اساس، مایکل سیلور تصمیم گرفت همچنان استراتژی را در شرکت و کسب‌وکار خود به کار ببرد.

در ماه مارس سال ۲۰۰۰، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، مایکل سیلور و دو مدیر دیگر شرکت مایکرو استراتژی را به دادگاه احضار کرد. این سه نفر متهم به دادن گزارش‌های مالی اشتباه در سال‌های ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ شدند. ۹ ماه بعد، مایکل سیلور مجبور شد ۸.۳ میلیون دلار بابت بازگشت پول غیر قانونی که از این راه به دست آورده بود و همچنین ۳۵۰،۰۰۰ دلار جریمه، به این کمیسیون بپردازد.

با این حال بنیانگذار شرکت مایکرو استراتژی هیچ‌وقت اعترافی مبنی بر تخلفات خود انجام نداد. این پرونده به شرکت مایکرو استراتژی آسیب جدی رساند. ارزش سهام این شرکت به شدت کم و دارایی خالص بنیانگذار آن از ۷ میلیارد دلار به ۱ میلیارد دلار کاهش یافت.

مایکل سیلور و مایکرواستراتژی

سرمایه گذاری مایکرواستراتژی در بیت کوین

مایکل سیلور در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۰، در کنفرانسی که هر ۳ ماه در شرکت مایکرواستراتژی صورت می‌گیرد، اعلام کرد که از این پس قصد دارد به جای استفاده از پول نقد، از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در سرمایه‌گذاری‌هایش استفاده کند. بدین ترتیب در ماه بعد، ۲۱۴۵۴ واحد بیت کوین (BTC) توسط شرکت او به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار خریداری شد.

مایکرواستراتژی در سپتامبر همان سال ۱۷۵ میلیون دلار دیگر بیت کوین را خریداری و ۵۰ میلیون دلار دیگر نیز در ابتدای دسامبر ۲۰۲۰ در بازار بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد. در آوریل سال ۲۰۲۱، مایکل سیلور فاش کرد که مایکرواستراتژی بیت کوین بیشتری را به ارزش ۱۵ میلیون دلار خریداری کرده است. دیری نگذشت که این شرکت به یکی از بهترین و برترین شرکت های سرمایه‌گذار در ارز دیجیتال تبدیل شد.

کناره‌گیری سیلور از مدیریت میکرواستراتژی

مایکل سیلور بیانیه‌ای را در ۱۲ نوامبر سال ۲۰۲۲ منتشر کرد که نشان می‌داد او قصد دارد از سمت خود به عنوان مدیر عامل شرکت مایکرو استراتژی کناره‌گیری و به رئیس اجرایی این شرکت تغییر سمت پیدا کند. طبق این بیانیه‌ او رئیس شرکت، فونگ لی (Phong Le)، زمام امور را به دست خواهد گرفت.

این در حالی است که طی همین بازه زمانی سهام مایکرواستراتژی بیش از ۴۸ درصد و ارزش بیت کوین نیز بیش از ۵۱ درصد کاهش یافته است. مایکل سیلور در این باره گفت:

­من معتقدم که تقسیم نقش‌های رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، ما را قادر می‌سازد تا دو استراتژی شرکتی خود یعنی خرید و نگهداری بیت کوین و رشد کسب‌وکار نرم‌افزار تحلیلی سازمانی خود را بهتر دنبال کنیم. به عنوان رئیس اجرایی، من می‌توانم بیشتر بر استراتژی خرید بیت کوین و طرح‌های حمایتی بیت‌کوین تمرکز کنم، در حالی که فانگ به عنوان مدیر عامل، مدیریت کل عملیات شرکت‌ها را در اختیار خواهد داشت.

این بیانیه‌ها درست همزمان با اعلام درآمد سه ‌ماهه این شرکت، منتشر شدند. کل درآمد شرکت نسبت به سال گذشته ۲/۶ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که دارایی‌های بیت کوین مایکل سیلور، تقریبا نیمی از ارزش خود را از دست داده‌اند و در مجموع به ۱/۹۹ میلیارد دلار است. حدود ۹۱۷ میلیون دلار از آن در سه‌ماهه دوم سال جاری به دست آمده است.

علیرغم رشد یکنواخت درآمد و ضررهای قابل توجه بیت کوین، دنیل آکرسون (Daniel Akerson)، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل اجرایی کمپانی جنرال موتورز گفت هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم مایکل سیلور به دلیل فشار خارجی، نقش خود را به عنوان مدیرعامل ترک می‌کند. مایکل سیلور حدود یک چهارم سهام شرکت را در اختیار دارد و در طول سال‌ها، سرمایه‌گذاری‌های عمده‌ای را از طرف مایکرو استراتژی انجام داده است که هم موفق بوده و هم شکست خورده است. علاوه بر این، او علیرغم اینکه دیگر مدیرعامل میکرواستراتژی نیست، در موقعیت رهبری باقی خواهد ماند.

اکرسون افزود: «مایکل سیلور یکی از باهوش‌ترین، آگاه‌ترین و خوش‌بین‌ترین افرادی است که تابه‌حال دیده‌ام. او چشم‌انداز عالی برای چگونگی گسترش بازارها دارد و از استفاده از فناوری‌ها و فرصت‌های جدید هراسی ندارد. او همیشه یک مرد مستقل باقی خواهد ماند. او رئیس خودش است و کنترل شرکت و سهام خود را علیرغم تمام انتقادها حفظ می‌کند.»

ماجراجویی‌های مایکل سیلور

جوایز و دستاوردهای مایکل سیلور

برخی از نشریه‌ها مایکل سیلور را به خاطر تغییرات شگرفی که در تکنولوژی و دنیای نرم‌افزارها اعمال کرد، می‌شناسند. به عنوان مثال، KPMG که یک شرکت بین‌المللی حسابداری حرفه‌ای در آمریکا است، از او به عنوان بهترین کارآفرین فناوری پیشرفته در سال ۱۹۹۶ تقدیر کرد، همچنین ارنست اند یانگ او را به عنوان یکی از برترین کارآفرینان نرم‌افزاری در سال ۱۹۹۷ معرفی کرد. علاوه بر این‌ها، مجله Red Herring او را در لیست ۱۰ کارآفرین برتر در سال ۱۹۹۸ قرار داد.

سیلور می‌توان نماد آگاهی و استفاده صحیح از تکنولوژی دانست. نظر شما درباره فعالیت‌های او چیست؟ آیا سهام میکرواستراتژی به اوج برمی‌گردد؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا