سرمایه گذاری

مهمترین شرکت های سرمایه گذاری ارز دیجیتال ۲۰۲۳

در ابتدای راه، رمز ارز بیت کوین، محبوب‌ترین ارز دیجیتال، بازاری بی‌ثبات و بسیار پرریسک داشت. به‌نوعی که حتی عموم مردم از سرمایه‌گذاری روی این رمز ارز نا‌مطمئن بودند. اما از همان ابتدا شرکت‌‌های بزرگی این ریسک را پذیرفته و برای خرید بیت کوین اقدام کردند. با گذشت زمان و رشد قابل‌توجه این ارز و حتی دیگر رمزارز‌‌ها، این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری‌‌های خود را به‌تدریج افزایش دادند و اکنون برخی از این شرکت‌ها به بزرگ‌ترین هولدر‌های این ارز دیجیتال بدل شده‌اند. در این مقاله به معرفی شرکت های سرمایه گذاری ارز دیجیتال می‌پردازیم.

شرکت Grayscale Bitcoin Trust 

گری اسکیل یکی از مهمترین شرکت های سرمایه گذار در ارزدیجیتال

وقتی صحبت از مالکیت بیت کوین به میان می‌آید، Grayscale Bitcoin Trust با بیشترین دارایی BTC رتبه اول لیست را به خود اختصاص می‌دهد. آنها رسماً دارای بزرگ‌ترین سبد این ارزدیجیتال به ارزش ۴۳ میلیارد دلار هستند. یعنی بیش از ۳ درصد از کل عرضه دنیا در اختیار این شرکت قرار دارد.

Grayscale در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد و رفته‌رفته در بین سرمایه‌گذارانی که می‌خواستند بیت کوین را به سبد خود بیفزایند محبوبیت خاصی پیدا کرد؛ چرا که این سرمایه‌گذاران تمایلی به خرید مستقیم این ارز نداشتند. برای سال‌های متمادی، گری اسکیل تنها گزینه‌ای بود که به سرمایه‌گذاران اجازه دسترسی آسان به این ارزدیجیتال محبوب را می‌داد. البته این شرکت در ازای ارائه خدمات به مشتریان خود کارمزدی معادل ۲ درصد از آنها دریافت می‌کرد. بلندپروازی‌های این شرکت تنها به بیت‌کوین ختم نشد و آنها شعبه جدیدی از شرکت خود را به نام Grayscale Ethereum Trust افتتاح کردند که در حال حاضر بیش از ۳۰ میلیارد دلار رمز ارز اتریوم را هولد کرده است.

شرکت Micro Strategy 

میکرو استراتژی شرکت سرمایه گذار رمز ارز

Micro Strategy یکی دیگر از شرکت های سرمایه گذاری ارز دیجیتال است. شرکت میکرو استراتژی که در زمینه ساخت نرم‌افزار موبایل و سرویس‌های ذخیره ابری فعالیت دارد، بیشترین تعداد بیت کوین در میان شرکت‌ها را هولد کرده است. این شرکت در حال حاضر بیش از ۱۲۱ هزارBTC در ذخایر خود دارد.

مایکل سیلور کانون بسیاری از بحث‌ها و گفتگوهای داغ در مورد بیت کوین بوده است. شرکت او ۲.۱۸۶ میلیارد دلار روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده است. مایکل سیلور، مدیرعامل Micro Strategy، در هر ثانیه ۱۰۰۰ دلار بیت کوین خریداری می‌کند. بر اساس داده‌های BitInfoCharts، آقای سیلور در میان ۱۰۰ مالک برتر این رمزارز قرار دارد

شرکت Tesla 

تسلا شرکت سرمایه گذار در بیت کوین

شرکت تولید کننده وسایل نقلیه الکتریکی، تسلا نیز در جمع شرکت‌های هولدر بیت کوین قرار دارد. ارزش تقریبی ۴۳ هزار و ۲۰۰ بیت کوین این شرکت، به رقم نجومی ۲ میلیارد دلار می‌رسد. طبق گزارش SEC، کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده، خرید BTC  توسط تسلا نشان‌دهنده سیاست به‌روز شده سرمایه‌گذاری است که هدف آن تنوع بخشیدن به نقدینگی موجود در بازار است. در سال ۲۰۲۱ تسلا ۱۰ درصد از بیت کوین خود را فروخت تا نقدینگی این کوین در بازار را بررسی کند که این اقدام منجر به کاهش ده هزار دلاری قیمت بیت کوین در مقطعی از سال ۲۰۲۱ در بازار شد.

اما نکته جالب‌توجه عدم نگرش مثبت ایلان ماسک مدیر عامل تسلا در قبال پادشاه ارزهای دیجیتال است. در ماه مارس سال ۲۰۲۱ شرکت تسلا عنوان کرد که پرداخت‌های این شرکت توسط Bitcoin را قبول می‌کند، اما تنها دو ماه بعد این شرکت از گفته خود پشیمان شد و اعلام کرد تسلا دیگر پرداخت از طریق بیت کوین را قبول نخواهد کرد. ایلان ماسک دلیل عدم پذیرش بیت کوین را استفاده از سوخت‌های فسیلی برای استخراج بیت کوین عنوان کرد.

هلدینگ Galaxy Digital 

هلدینگ دیجیتال گلکسی حامی رمز ارز بیت کوین

هلدینگ دیجیتال گلکسی بزرگ‌ترین موسسه مالی حامی رمز ارز بیت کوین است. موجودی BTC این هلدینگ بیش از ۱۷ هزار و  به ارزش تقریبی ۵۴۲ میلیون دلار است. این شرکت در ژانویه ۲۰۱۸ توسط مایکل نوو گراتز تأسیس شد و با شرکت‌های حوزه کریپتوکارنسی از جمله Block.one و BlockFi همکاری می‌کند. نوو گراتز از طرفداران درجه یک بیت کوین به شمار می‌رود. پس از پاندمی کرونا نوو گراتز اعلام کرد که سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتوکارنسی برای وی در اولویت قرار دارد چرا که تحول عظیمی در بازار‌های مالی ایجاد شده است. اگرچه عقیده مایکل نوو گراتز بر این است که سرمایه‌گذاری روی طلا مطمئن‌تر است، اما این شرکت از سال ۲۰۱۸ به سرمایه‌گذاری روی BTC ادامه داده است.

سرمایه گذاری روی طلای دیجیتال با خرید پکس گلد

کارگزاری Voyager Digital 

کارگزاری دیجیتال وویجر (Voyager Digital LTD)، در حال حاضر بالغ بر ۱۳ هزار بیت کوین در اختیار دارد. ارزش تقریبی این مقداربه ۳۹۰ میلیون دلار می‌رسد. دیجیتال وویجر در ماه می میلادی سال ۲۰۲۱، مبلغ ۶۰ میلیون دلار از نوسانات بازار این ارز به سود رسید.

شرکت Square 

اسکوئر کمپانی سرمایه گذار در ارز دیجیتال

شرکت اسکوئر (Square Inc.) طی اقدامی مشابه با شرکت تسلا، حدودا ۵۰ میلیون دلار در اکتبر ۲۰۲۰ بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد. جک دورسی مالک توییتر و عضو هیئت مدیره شرکت اسکوئر، از این اقدام شرکت در جهت خرید BTC حمایت کرد.

این شرکت سرمایه‌گذاری روی این ارز را «بخشی از تعهد مداوم اسکوئر نسبت به بیت کوین» توصیف کرد و اعلام کرد که قصد دارد سرمایه‌گذاری خود در این رمز ارز محبوب را نسبت به سایر سرمایه‌گذاری‌ها به صورت مداوم ارزیابی کند. آنها در ۳ ماهه آخر سال ۲۰۲۰، ۱۷۰ میلیون دلار دیگر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری انجام دادند. از برنامه‌های این شرکت در که سال ۲۰۲۱ اعلام شد ارائه کیف پول سخت‌افزاری برای بیت کوین است که این پروژه در مراحل ابتدایی خود قرار دارد. شرکت اسکوئر در حال حاضر بیش از ۸ هزار BTC به ارزش تقریبی ۴۴۸ میلیون دلار را هولد کرده است.

صرافی Coinbase 

کوین بیس صرافی سرمایه گذار ارزدیجیتال

صرافی ارز دیجیتال معتبر و بزرگ کوین بیس به ارزش ۲۲۳ میلیون دلار بیت کوین را هولد کرده است. در بین تمامی صرافی‌های بزرگ دنیا، کوین بیس بیشترین مقدار بیت کوین را در اختیار دارد. البته این رقم در ماه جولای سال ۲۰۲۱ با کاهش ارزش بیت کوین دستخوش تغییراتی شد و به ۱۴۳ میلیون دلار کاهش یافت.

هلدینگ Marathon Digital 

ماراتون دیجیتال شرکت سرمایه گذار ارزدیجیتال

شرکت استخراج بیت کوین Marathon Digital، بدون شک رتبه اول دارندگان بیت کوین را در میان سایر شرکت‌های استخراج کننده در اختیار دارد. در حال حاضر این شرکت حدود  8 هزار و ۵۹۵ بیت کوین به ارزش تقریبی ۳۲۶ میلیون دلار در اختیار دارد.

این شرکت قصد دارد بزرگ‌ترین عملیات استخراج بیت کوین در آمریکای شمالی را با کمترین هزینه و مصرف انرژی ایجاد کند که از آن به عنوان یک پروژه انقلابی در این حوزه یاد می‌شود. هدف Marathon Digital این است که بیش از ۱۰۳ هزار ماینر جدید بیت کوین در شبکه ایجاد کند که این پروژه پتانسیل استخراج روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ بیت کوین را دارد.

چرا باید روی کریپتوکارنسی سرمایه‌گذاری کنیم؟

شرکت‌های سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال همواره نگاه ویژه‌ای به بیت کوین داشته‌اند و با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده توسط این شرکت‌ها در بازار کریپتوکارنسی، می‌توان این برداشت را کرد که این حوزه در سال‌های آتی از آینده درخشانی برخوردار خواهد بود. شاید سرمایه‌گذاری بر روی آن نتیجه مثبتی را در بلند مدت برای افراد به ارمغان بیاورد.

به نظر شما سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ روی بیت‌کوین، تاثیری در رشد قیمت این رمزارز دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱.۸ / ۵. مجموع آرا: ۵

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
64 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سلام مبلغی را از ۱۰۰ تا ۵۰ و حدود ۳۷۰دلار را برای
سلام مبلغی را از ۱۰۰ تا ۵۰ و حدود ۳۷۰دلار را برای
13 روز قبل

سلام
مبلغی حدود ۳۵۰ دلار برای شخص ناشناسی به عنوان تریدر واریز کردم الان از اطلاعات خود خبر ندارم
چکار باید انجام دهم
من را راهنمایی کنید

ر رواقی
ر رواقی
13 روز قبل

سلام
متاسفانه در بلاکچین امکان شناسایی و پی بردن به هویت افراد وجود ندارد و اگر تراکنشی به مقصد فردی ناشناس ارسال کرده باشید، امکان بازگشت آن نیست.

عباس اسدالله زاده مایانی
عباس اسدالله زاده مایانی
2 ماه قبل

چند نمونه ارزهای که رشد خوبی در آینده دارن معرفی کنین،ممنون میشم،

مینا
مینا
3 ماه قبل

دوستان حوزه ارزهای دیجیتال شاخه های خیلی زیادی داره و اول آموزش بعدا سرمایه گذاری 
کنید و همیشه با سرمایه مازاد و غیر اصلی خودتون کار کنید و سیو سود و مدیریت سرمایه 
رو فراموش نکنید تا توی بازار های مال متضرر نشوید .

مهران
مهران
3 ماه قبل

سلام
آیا اطلاعی درباره صحت سایت four ocean capitals دارید؟ که گفتند روزانه ۲.۵درصد سود میدهند و پس از تایید حساب امکان برداشت سرمایه و سود امکان پذیر است و تایید حساب بعد از سرمایه گذاری ۴۰۰۰ دلار است

ر رواقی
ر رواقی
3 ماه قبل
پاسخ به  مهران

سلام و عرض ادب
نکته اول: ما هرگز پیشنهادات سرمایه‌گذاری در سایت‌های خارجی، خصوصا آنهایی که در شبکه های اجتماعی تبلیغ می‌شوند را توصیه نمی‌کنیم. کافیست نگاهی به آمارهای کلاهبرداری رمزارزی بیاندازید. امروزه بسترهای زیادی با وعده های سود نجومی سعی در فریب کاربران تازه کار را دارند.
نکته دوم: در حال حاضر ابزارهای مختلفی برای بررسی صحت سایت‌های مختلف وجود دارد که ما در مقاله راهنمای شناسایی سایت های کلاهبردار، آنها را معرفی کرده ایم.
به عنوان مثال شما میتوانید آدرس یو آر ال سایت مورد نظر را در پلتفرم scamadviser.com وارد کرده تا امتیاز اعتبار آن به شما نمایش داده شود.

حسین
حسین
1 ماه قبل
پاسخ به  مهران

سلام منم الان در شرکت سرمایه گذاری کردم و داره سود میده ولی نمیدونم این شرکت معتبره یا نه میخوام بدونم ایا این شرکت معتبره یا نه

مهیار اسماعیل نژاد
مهیار اسماعیل نژاد
4 ماه قبل

سلام
یه خانم به من پیام دادن برای سرمایه گذاری توی یه شرکت سرمایه گذاری ارز دیجیتال. توی گوگل سرچ کردم اسم شرکت رو که آورد بالا و ظاهرا شرکت با سابقه بالا و معتبری هم هست. ضمن این که وعده سود نجومی ندادن و سودشون معقوله. میتونم اعتماد کنم؟

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل

سلام
نکته اول: ما هرگز پیشنهادات سرمایه گذاری در سایت‌های خارجی، خصوصا آنهایی که در شبکه های اجتماعی تبلیغ می‌شوند را توصیه نمی‌کنیم. کافیست نگاهی به آمارهای کلاهبرداری رمزارزی بی اندازید. امروزه بسترهای زیادی با وعده های سود نجومی سعی در فریب کاربران تازه کار را دارند.
نکته دوم: در حال حاضر ابزارهای مختلفی برای بررسی صحت سایت‌های مختلف وجود دارد که ما در مقاله راهنمای شناسایی سایت های کلاهبردار، آنها را معرفی کرده ایم.
به عنوان مثال شما میتوانید آدرس یو آر ال سایت مورد نظر را در پلتفرم scamadviser.com وارد کرده تا امتیاز اعتبار آن به شما نمایش داده شود.

رضا ذ
رضا ذ
5 ماه قبل

سلام ایا کسی در مورد شرکت wave field اطلاعاتی داره ؟ با وعده سود بالا حدود ۱۴۰۰۰ دلار سرمایه گذاری کردم ولی الان پول منو بلوکه کرده میگه به دلیل ورود ناگهانی مبلغ بالا و …. باید ۷۰۰۰ دلار بریزی تا پولت و ازاد کنیم بنظر من همه اینها کلاهبردارن و اشتباه محض سرمایه گذاری در این شرکتها

سید احمد علوی
سید احمد علوی
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر
من با پیشنهاد شخصی مبلغی در یک شرکت به قول خودشون سوییسی سرمایه‌گذاری کردم و تاکنون سودهایی هم دریافت کردم اما هنوز اعتماد کامل ندارم و شک دارم که شاید همش یک تله باشه برای بالا کشیدن پول‌های من آیا کسی اسم syntheticearning رو شنیده ؟
لطفاً راهنمایی بفرمایید.
از کجا میتونم بفهمم یک شرکت خارجی اصلا وجود خارجی دارد یا نه؟
متشکرم 🌹🙏

ر رواقی
ر رواقی
5 ماه قبل

سلام
ما هرگز پیشنهادات سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌های خارجی را توصیه نمی‌کنیم و اکثر آنها کلاهبردار و با هدف سرقت دارایی افراد فعالیت می‌کنند. حتی در صورت اعتبار و صحت عملکرد پلتفرمهای خارجی، به دلیل مشکلات تحریم آنها قادرند بهانه های مختلفی را برای بلاک کردن دارایی کاربران ایرانی مطرح کنند.
امروزه ابزارهای مختلفی برای بررسی صحت سایت‌های مختلف وجود دارد که ما در مقاله راهنمای شناسایی سایت های کلاهبردار، آنها را معرفی کرده ایم. یکی از این ابزارها scamadviser است که با وارد کردن آدرس سایت موردنظر، امتیاز اطمینان پذیری به آن را مشاهده میکنید.

ناصر فرضی
ناصر فرضی
6 ماه قبل

سلام .با چقدر سرمایه میشه شروع کرد

ر رواقی
ر رواقی
5 ماه قبل
پاسخ به  ناصر فرضی

سلام
برای سرمایه گذاری در بازار کریپتو محدودیتی وجود ندارد؛ از ۵ دلار تا چندصد هزار دلار میتوانید سرمایه گذاری کنید. اما نکته ای که برای فعالیت در این بازار باید درنظر بگیرید این است که بازار کریپتو بسیار پرنوسان است، بنابراین با تحلیل و آموزش کافی اقدام به سرمایه گذاری کنید و نگاهی بلند مدت برای دریافت سود از این بازار داشته باشید.

سپاس از همراهی شما

مهدی
مهدی
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید
بهترین سایت واسه سرمایه گذاری بیت کوین کدوم سایت هست از نظر معتبر بودن

ر رواقی
ر رواقی
6 ماه قبل
پاسخ به  مهدی

سلام
اگر قصد سرمایه گذاری بلند مدت را دارید، بهترین کار، خرید BTC از یک صرافی معتبر داخلی مثل والکس است. سپس میتوانید بیت کوین خریداری شده را به یک کیف پول سخت افزاری برای نگهداری امن تر، انتقال دهید.

سامان صدفی هاشمی
سامان صدفی هاشمی
10 روز قبل
پاسخ به  ر رواقی

سلام و سلامتی خدمت رواقی عزیز ،یکی از نکات مثبت والکس نگهداری امن رمز ارز مشتریان است ،جسارتا پس شما چرا پیشنهاد کیف پول سخت افزاری دادید؟

ر رواقی
ر رواقی
6 روز قبل

سلام
بله دقیقا نگهداری دارایی دیجیتال در صرافی والکس به صورت ایمن انجام میشود و نگرانی‌ای از این بابت وجود ندارد. اما صرافی ها معمولا بستری برای معامله رمزارزها هستند. بنابراین اگر کاربری هستید که قصد دارید برای “”یک مدت زمان طولانی”” دارایی خود را هولد کنید، استفاده از یک کیف پول خودحضانتی (که به عبارات بازیابی آن دسترسی دارید)، گزینه بهتری است.

مینا
مینا
10 ماه قبل

سلام، من به تازگی در یک شرکت بنام Nexere Consulting ltd سرمایه گذاری کردم و الان متاسفانه این شرکت اجازه برداشت از حساب را به من نمیدهد از دوستان اگر کسی اطلاعاتی در این زمینه من را راهنمایی کنند که من چطوری میتونم پولم را از این شرکت بگیرم چه ارگان یا سازمانی می توانند این موضوع را پیگیری کنند چون سرمایه گذاری کمی هم انجام نداده ام 

Alikarimi
Alikarimi
6 ماه قبل
پاسخ به  مینا

سلام میتونین بهم بگین چطور شد که سرمایه گذاری کردین توی شرکتش؟؟

فرحی
فرحی
10 ماه قبل

سلام، لطفا در مورد شرکت w***art که یک شرکت سرمایه گذاری در امریکاست راهنمایی بفرمایید که آیا معتبر هست یا خیر؟
یه خانمی از آمریکا بهم پیشنهاد داده تا در آنجا سرمایه گذاری کنم

ر رواقی
ر رواقی
10 ماه قبل
پاسخ به  فرحی

سلام
ما به هیچ وجه سرمایه گذاری در پلتفرمهای خارجی را توصیه نمیکنیم. به دلیل رشد قارچ گونه سایت های کلاهبرداری و همچنین مشکلات مربوط به بلاک شدن دارایی کاربران ایرانی، اخیرا افراد زیادی در ایران سرمایه خود را از دست داده اند. ضمن اینکه پیشنهاد سرمایه گذاری در شبکه‌های اجتماعی در ۹۹.۹۹ درصد مواقع با هدف فریب کاربر و کلاهبرداری انجام می‌شود.
بسیار در این خصوص هوشیار باشید.

سپاس از همراهی شما

احمداسدنژاد
احمداسدنژاد
1 سال قبل

سلام لطفا اگر کسی درباره شرکت سرمایه گزاری cryptovests. live اطلاعاتی داره برای من ارسال کنه… ایا این شرکت وجود خارجی دارد یا خیر… چقد به شرکت اطمینان دارید.. اگر کسی دراین شرکت فعالیت دارد به من اطلاع دهد با تسکر

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام. کسی درباره pcoin اطلاعاتی داره بده؟ این که آیا معتبر هست؟

علیرضا
علیرضا
5 ماه قبل
پاسخ به  مریم

بله من ثبت نام کردم خوبه دارم سود هامو می گیرم عالیه

شبنم محمدپور
شبنم محمدپور
1 سال قبل

سلام خسته نباشید
چند وقت پیش یه خانم خارجی به من پیام دادیه شرکتی به اسم ***** به من پیشنهاد داد که سرمایه گذاری کنم آیا این شرکت در کشور سوئیس هست یا خیر یا کلاهبرداری هست؟؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل

سلام و عرض ادب
ما به هیچ وجه پیشنهادات سرمایه گذاری که در شبکه های اجتماعی (مانند اینستاگرام) انجام میشود را تایید نمیکنیم و اکثر آنها با اهداف کلاهبرداری و سرقت دارایی افراد انجام می‌شود.

مهرداد حجاریان
مهرداد حجاریان
11 ماه قبل

سلام همه اینها کلاه برداری است

دکمه بازگشت به بالا