Defi

گری اسکیل چیست؟ معرفی شرکت و صندوق سرمایه گذاری GrayScale

اگر کمی در دنیای کریپتوکارنسی فعال باشید احتمالاً پاسخ سؤالاتی مثل دیفای چیست را می‌دانید و به دنبال یافتن پاسخ سوالاتی پیچیده‌تر هستید. صندوق سرمایه گذاری دیفای گری اسکیل و بررسی آن می‌تواند یکی از این موضوعات باشد. صندوق سرمایه گذاری دیفای گری اسکیل در زمینه مدیریت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی مختلف است.

شرکت مدیریت سرمایه گری اسکیل (GrayScale) به عنوان بزرگ‌ترین شرکت مدیریت ارزهای دیجیتال که بیشتر از ۳۸ میلیارد دلار دارایی دارد، فعالیت خود را از سال ۲۰۱۳ شروع کرده است. این شرکت محصولات و پروژه‌های مختلفی دارد که صندوق سرمایه گذاری دیفای یکی از جدیدترین آن‌ها است. ما در ادامه این مطلب قصد داریم تا به بررسی این صندوق سرمایه گذاری و بیان ویژگی‌های آن بپردازیم.

مقدمه‌ای بر معرفی شرکت سرمایه گذاری گری اسکیل

بزرگ‌ترین صندوق تراست بیت کوین در دنیا به عنوان اولین ابزار سرمایه گذاری که گزارش‌های مالی خود را به شکل مستقیم به کمیسیون اوراق بهادار آمریکا (SEC) ارائه می‌دهد، گری اسکیل بیت کوین تراست (Grayscale Bitcoin Trust) نام دارد. اگر با شرکت مادر کوین دسک (Coindesk) تحت عنوان DCG آشنا هستید، خوب است بدانید که گری اسکیل به عنوان بزرگ‌ترین شرکت مدیریت اموال دیجیتال جهان، بخشی از این گروه ارز دیجیتال (DCG) است.

معرفی شرکت گری اسکیل GrayScale

برای اولین بار این شرکت با نام اینوستمنت تراست بیت کوین (Investment Trust Bitcoin) در سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرد. قیمت بیت کوین در صندوق گری اسکیل به کمک شاخص XBX عرضه شده توسط ترید بلاک (TradeBlock) تخمین زده می‌شود. کوین دسک این شرکت را به تازگی خریداری کرده است.

نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که سرمایه گذاران تأیید شده می‌توانند سهام صندوق را به شکل مستقیم و با ارزش دارایی در بازار یا ارزش خالص NAV در معاملات روزانه خریداری کنند. همچنین این امکان برای آن‌ها وجود دارد که بعد از گذشت ۶ ماه و با قفل شدن دارایی‌ها، سهام خود را در بازار ثانویه به افراد سرمایه گذار خرد بفروشند.

آشنایی بیشتر با صندوق سرمایه گذاری دیفای گری اسکیل

دارایی‌ها و اموال دیجیتال غیرمتمرکز که با اهداف والایی مثل تحول در سیستم انتقال ارزش در جهان ارائه شده‌اند، برای اینکه بتوانند اهداف خود را عملی کنند به امور مالی غیرمتمرکز یا (DeFi) نیاز دارند. برای اینکه با فعالیت‌های مبتنی بر دیفای آشنا شوید، می‌توانید به دنبال پاسخی برای سؤالاتی مثل IDO چیست بگردید و با انواع ارز دیجیتال مثل بیت کوین، اتر، تتر و… آشنا شوید.

دیفای به معنای امور مالی غیر متمرکز در دنیای ارزهای دیجیتال

شرکت گری اسکیل با راه اندازی صندوق سرمایه گذاری دیفای گری اسکیل (GrayScale DeFi Fund) توانست راهی برای مشارکت در فناوری دیفای پیدا کند. در واقع می‌توان این گونه گفت که سرمایه گذاری در مجموعه‌ای از پلتفرم‌های برتر دیفای به کمک پرتفوی مبتنی بر ارزش بازار با استفاده از صندوق دیفای گری اسکیل امکان‌پذیر خواهد بود.

صندوق دیفای گری اسکیل چگونه کار می‌کند؟

احتمالاً می‌دانید که پلتفرم‌های مبتنی بر دیفای معروف به حذف واسطه‌های شخص سوم متمرکزی مثل متصدیان، سیستم بانکداری و… هستند؛ بنابراین می‌توانند امکان دسترسی غیرمتمرکز به تمام خدمات و امکانات مالی را برای شما فراهم کنند. در واقع شما می‌توانید تمام امور مالی مثل وام دهی، ذخیره سازی، قرض گرفتن، انجام معاملات و تراکنش‌ها، خدمات بیمه‌ای و مدیریت اموال دیجیتال را از همین طریق انجام دهید.

با این حساب شما می‌توانید در قالب اوراق بهادار، در دارایی‌های دیفای اقدام به سرمایه گذاری کنید و از دردسرهای مربوط به ذخیره سازی، حفظ امنیت و خرید این دارایی‌ها در امان باشید. نکته جالبی که وجود دارد این است که سهام صندوق دیفای گری اسکیل به عنوان قسمتی از اولین اوراق بهاداری است که در دارایی‌های دیفای سرمایه گذاری کرده است. ضمن اینکه این صندوق در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای انجام فعالیت‌های درون زنجیره‌ای مثل استیکینگ (Staking) ندارد.

سرمایه گذاری در GrayScale در قالب اوراق بهادار

مزایای صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل

همان‌طور که احتمالاً تا کنون متوجه شده‌اید، سهام صندوق سرمایه گذاری یک سری اوراق بهادار هستند که به اسم فرد سرمایه گذار صادر می‌شود. در ادامه به بعضی از ویژگی‌های مثبت صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل اشاره خواهیم کرد:

  • حق مالکیت قابل حسابرسی
  • امکان نگهداری در حساب‌های مختلف با مزایای مالیاتی
  • امکان معامله در بورس عمومی
  • امنیت بالا در ذخیره سازی
  • پشتیبانی شده توسط شبکه‌ای از ارائه دهندگان معتبر

دیفای، مسیر وسوسه‌کننده‌ برندهای بزرگ مالی

شما با خرید سهام صندوق سرمایه گذاری دیفای گری اسکیل با یک تیر دو نشان زده‌اید. در واقع هم توانسته‌اید در بازار ارزهای دیجیتال مانند تتر سرمایه گذاری کنید و هم از مزایا و امکانات اوراق بهادار استفاده کنید. پس طبیعی است که آوازه این محصول جدید شرکت گری اسکیل روزبه‌روز بیشتر از قبل در سراسر جهان بپیچد و تبدیل به نوعی سرمایه گذاری محبوب شود. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با مفاهیم ساده این موضوع آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی درباره امور مالی غیرمتمرکز و فعالیت‌های پلتفرم‌های مختلف مبتنی بر آن در اختیار شما قرار دهیم. نظر شما درباره حوزه دیفای چیست؟ آینده آن را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

سؤالات متداول

چرا انتخاب برخی افراد برای سرمایه گذاری به جای بیت کوین، سهام GBTC است؟

صندوق گری اسکیل یک صندوق ایمن است که زیر نظر SEC کار می‌کند. در این روش دیگر لازم نیست دست به خرید و فروش مستقیم بیت کوین بزنید و برای نگهداری و محافظت از آن نگران باشید.

صندوق سرمایه گذاری دیفای گری اسکیل چگونه کار می‌کند؟

این شرکت به کاربران خود اجازه می‌دهد که بدون نیاز به خرید بیت کوین یا سایر رمز ارزها، بتوانند در این صندوق سرمایه گذاری کنند. کاربران سپس می‌توانند آن را در بورس سهام قرار دهند و از معاملاتی که انجام می‌شود سود خود را کسب کنند.

آیا همه افراد می‌توانند در گری اسکیل سرمایه گذاری کنند؟

تا سال ۲۰۱۵ امکان سرمایه گذاری در این صندوق تنها برای سرمایه گذاران مورد تایید وجود داشت. اما پس از آن سال، سرمایه گذاران خرد هم می‌توانند از سهام این صندوق سرمایه گذاری خریداری کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا