اخبار NFTاخبار اتریوم

رشد ۴۸ درصدی بازار NFT اتریوم بعد از دو سال

پس از رسیدن به پایین‌ترین حد در ماه می، تعداد NFTهای مینت شده در شبکه اتریوم در ژوئن ۲۰۲۳ بیش از ۴۸ درصد افزایش یافت. با این حال، وضعیت کلی شبکه اتریوم آنچنان خوشایند نیست.

به گزارش والکس، بازار توکن NFT‌ اتریوم برای چند ماه با کاهش شدید تعداد مینت، روزهای سختی را سپری کرد. با این حال، این کاهش شاهد تغییر روند از ماه گذشته با افزایش این اعداد بود. نه تنها تعداد مینت NFT، بلکه فعالیت کاربران نیز طبق آخرین داده‌ها افزایش یافته است.

با رشد تعداد توکن‌های غیرمثلی اتریوم، کوین ETH توانست یک بار دیگر از مرز ۱۹۰۰ دلار عبور کند. اما روند صعودی چندان دوام نیاورد، زیرا قیمت آن بار دیگر زیر ۱۹۰۰ دلار قرار گرفت.

نگاهی دقیق‌تر به بازار NFTهای اتریوم

توییت اخیری که نانسن منتشر کرد نشان داد که تعداد NFTهای تولید شده در شبکه اتریوم رو به کاهش است. در واقع در ماه مه ۲۰۲۳ به پایین‌ترین سطح خود از ژوئن ۲۰۲۱ رسید. علاوه بر این، توییت IntoTheBlock همچنین به روند کاهشی مشابهی از نظر فروش NFT اشاره کرد.

با این حال، همانطور که در توییت Nansen اشاره شده است، همه چیز در نهایت شروع به تغییر کرده است، زیرا تعداد مینت‌ها در ژوئن ۴۸٪ افزایش یافته است.

توییت نانسن در مورد بازار ان اف تی اتریوم

ماه گذشته، بیش از ۷۵۰ توکن NFT ساخته شد. طبق داده‌های CRYPTOSLAM، تعداد خریداران و فروشندگان NFT نیز در ۳۰ روز گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است. اما داده‌های Santiment تصویر متفاوتی را ترسیم می‌کند. پس از افزایش ناگهانی در ماه ژوئن، تعداد معاملات NFT اتریوم و هم حجم معاملات به دلار کاهش یافته است.

چارت سایت سنتیمنت مربوط به مینت ان اف تی اتریوم

موج ناامیدی در میان سرمایه‌گذاران اتریوم

کوین ETH بار دیگر با اصلاح قیمت مواجه شد، زیرا پس از عبور از ۱۹۰۰ دلار، دوباره زیر این قیمت قرار گرفت. براساس داده‌های CoinMarketCap، قیمت ETH در هفت روز گذشته نزدیک به ۳٪ کاهش یافته است.

در زمان نگارش این مقاله، اتریوم با ارزش بازار بیش از ۲۲۳ میلیارد دلار با قیمت ۱۸۶۰.۱۹ دلار معامله می‌شود. آیا این احتمال وجود دارد که ETH بار دیگر به زودی از ۱۹۰۰ دلار عبور کند؟ برای پاسخ به این سوال به بررسی داده‌های آنچین اتریوم می‌پردازیم.

طبق اطلاعات CryptoQuant، ذخیره کوین ETH در حال افزایش است، که فشار فروش خرس‌ها را نشان می‌دهد. شاخص Coinbase Premium نیز قرمز است، به این معنی که سرمایه‌گذاران مستقر در ایالات متحده در حال فروش اتریوم‌های خود در کوین بیس هستند.

نمودار Santiment نشان‌دهنده کاهش نسبت MVRV اتریوم است که شانس ادامه روند نزولی را بیشتر می‌کند. همانطور که از افت فعالیت در شبکه اتریوم مشهود است، هفته گذشته آدرس‌های جدید کمتری برای انتقال ETH ایجاد شد.

چارت سنتیمنت مربوط به رشد شبکه اتریوم

خبر خوب این که Open Interest اتریوم در حال کاهش است. کاهش در این شاخص نشان‌دهنده تغییر روند احتمالی است. بنابراین می‌توان به شروع روند صعودی اتریوم امیدوار بود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا