تحلیل فاندامنتالسرمایه گذاری

معرفی شرکت Big Brain Holdings و سبد سرمایه‌گذاری آن

شرکت بیگ برین (Big Brain Holdings) یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه کریپتو است که در سال ۲۰۲۱ تاسیس شد. مقر اصلی این شرکت در شهر سانفرانسیسکو و ترجیح آن، سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌هایی است در زمینه‌هایی مانند متاورس، دیفای و گیمینگ مبتنی بر بلاکچین فعالیت دارند. علاوه بر این، پورتفولیو Big Brain مواردی چون راهکارهای زیرساختی و شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز را نیز شامل می‌شود. در ادامه این مقاله، شرکت شرکت بیگ برین و پروژه‌های مختلفی که در پرتفولیوی آن قرار دارند را بررسی خواهیم کرد.

شرکت Big Brain Holdings چه ویژگی‌هایی دارد؟

صندوق سرمایه‌ گذاری بیگ برین در وبسایت رسمی‌اش اینگونه معرفی شده است:

«امروزه شاهد اولین مراحل توسعه یک انقلاب در زمینه فناوری هستیم که فناوری بلاکچین در مرکز آن قرار دارد؛ انقلابی که می‌تواند به اندازه اختراع اینترنت تاثیرگذار باشد. ما [شرکت بیگ برین] به عنوان سازمانی که به طور کامل روی حوزه کریپتو متمرکز است، در سرمایه‌گذاری روی پروژه‌هایی که در اولین مراحل توسعه قرار دارند و به طور کلی، روی بخش‌هایی از اکوسیستم‌های بلاکچینی که هنوز در حال توسعه قرار دارند، تخصص داریم. شرکت Big Brain Holdings شریکی مسئولیت‌پذیر برای بنیان‌گذاران مبتکری است که آینده را شکل می‌دهند.»

شرکت بیگ برین با توجه به دانش گسترده‌ای که از اکوسیستم سولانا دارد، تاکنون روی پروژه‌های مشهوری که بر مبنای آن توسعه یافته‌اند، سرمایه‌گذاری کرده است. از میان پروژه‌های مبتنی بر Solana که این شرکت در مراحل Pre-Seed و Seed روی آنها سرمایه‌گذاری کرده، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استار اطلس (Star Atlas): یک بازی متاورسی
  • تنسور (Tensor): یک تجمیع‌کننده NFT
  • هج (Hedge): یک پروتکل وام‌دهی

فلسفه سرمایه‌گذاری شرکت بیگ برین، شامل پیدا کردن و مشارکت در قوی‌ترین و نوآورترین پروژه‌های دنیای کریپتو است. در همین راستا، فعالیت این شرکت به بلاکچین سولانا محدود نشده و پروژه‌های مبتنی بر شبکه‌های اتریوم، نیر پروتکل، الگورند و آوالانچ نیز در پورتفولیوی آن قرار دارند.

بررسی پورتفولیو Big Brain و بزرگ‌ترین پروژه‌های آن

سرمایه‌گذاری شرکت بیگ برین روی XPLA

به نقل از وبسایت کریپتورنک، شرکت بیگ برین طی دو ماه اول سال ۲۰۲۴ روی ۸ پروژه سرمایه‌گذاری کرده است که جزئیات آنها در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

نام پروژهتاریخ سرمایه‌گذاریمرحله سرمایه‌گذاریمبلغ سرمایه‌گذاریحوزه فعالیت/نوع پروژه
اورورلد (Overworld)۱۴ فوریهSeed۱۰ میلیون دلارگیمفای
واچز (Watches)۱۳ فوریهPre-Seed۱.۹ میلیون دلارخرید و فروش
گلیف (GLIF)۶ فوریهSeed۴.۵ میلیون دلاردیفای
اگزابیتس (Exabits)۱ فوریهPre-Seedنامشخصزیرساخت بلاکچینی
بیتفلو (BitFlow)۲۵ ژانویهPre-Seed۱.۳ میلیون دلاردیفای
سینونیم فایننس (Synonym Finance)۲۴ ژانویهSeed۱.۵ میلیون دلاردیفای
سافاری (Safary)۱۸ ژانویهPre-Seed۲.۴ میلیون دلارخدمات بلاکچینی
انتنگل (Entangle)۹ ژانویهدوره تامین مالی۴ میلیون دلاربلاکچین

برآورد کریپتورنک نشان می‌دهد که شرکت بیگ برین تاکنون ۳۱ میلیون دلار در استارتاپ‌های رمزارزی سرمایه‌گذاری کرده است. البته از آن جایی که مبلغ سرمایه‌گذاری این شرکت در همه پروژه‌ها به صورت عمومی اعلام نمی‌شود، احتمال این که Big Brain Holdings رقم بسیار بزرگ تری را صرف سرمایه‌گذاری در دنیای کریپتو کرده باشد، نیز وجود دارد. می‌توانید لیست کامل سرمایه‌گذاری‌های شرکت بیگ برین را در این لینک مشاهده کنید.

تا اواسط فوریه ۲۰۲۴، سرمایه‌گذاری این شرکت در ۱۰۷ پروژه ارز دیجیتال تایید شده که از میان آنها، ۲۸.۳ درصد در حوزه دیفای، ۱۶.۸ درصد در حوزه خدمات بلاکچین، ۱۹.۵ درصد در حوزه گیمفای و ۳۵.۵ درصد در حوزه‌های دیگر فعالیت می‌کنند.

از میان پروژه‌هایی که در پورتفولیو Big Brain و ارزش بازار کوین یا توکن بومی آنها نیز قابل اندازه‌گیری است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرده که در زمان نگارش این مقاله، از سایرین ارزش بازار بیشتری داشتند:

  • دایمنشن (Dymension): پلتفرمی بلاکچینی که به عنوان یک لایه تسویه ماژولار، برای عرضه رول‌آپ در اکوسیستم کازمس کاربرد دارد.
  • پلتفرم Oasys: یک بلاکچین اختصاصی برای بازی‌ها. این پروژه با هدف ایجاد تحول در حوزه گیمینگ مبتنی بر بلاکچین ایجاد شده و قرار است با شرکت‌های بازی‌سازی مشهوری همکاری داشته باشد.
  • پلتفرم XPLA: یک بلاکچین لایه اول که قرار است میزبان انواع محتواهای دیجیتالی، شامل بازی‌های وب ۳، توکن‌های NFT و متاورس‌ها باشد.
  • ورتکس پروتکل (Vertex Protocol): یک پروتکل فارکس غیرمتمرکز برای معاملات مشتقه و اسپات که از ارزهای مختلف پشتیبانی می‌کند. این پروژه قرار است معامله توکن‌های وابسته به ارزهای فیات مختلف را آسان کند.
  • اکلیپس فای (Eclipse Fi): یک پروتکل ماژولار برای عرضه توکن که از نوآوری‌های اکوسیستم کازمس و راهکارهای لایه دوم آن پشتیبانی می‌کند.

اهمیت شرکت بیگ برین و سرمایه‌گذاری‌های آن برای دنیای کریپتو

از زمان عرضه بیت کوین در سال ۲۰۰۹، سرعت تکامل دنیای کریپتو و فناوری بلاکچین بیشتر و بیشتر شده و اکنون به نظر می‌رسد که این اقتصاد جدید، به دنبال جایگزینی نظام اقتصادی فعلی است. در همین راستا، همان‌ طور که استارتاپ‌های معمولی به کمک شرکت‌های خطرپذیری مانند سکویا کپیتال و اندرسن هوروویتز به موفقیت دست پیدا می‌کنند، استارتاپ‌های رمزارزی نیز به شرکت‌های خطرپذیر اختصاصی خود، مانند بیگ برین نیاز دارند. این شرکت بیش از ۱۰۰ پروژه نوآورانه در پورتفولیو خود دارد و سرمایه‌گذاری‌های که در آینده انجام می‌دهد نیز می‌توانند زمینه‌ساز ایجاد تحول در دنیای کریپتو باشد. بنابراین بررسی پرتفولیوی این شرکت می‌تواند یک راهکار مناسب برای پیدا کردن پروژه‌های جدید و آینده‌دار باشد.

شما چه نظری در مورد شرکت Big Brain Holdings و پورتفولیو آن دارید؟ آیا یک یا چند مورد از پروژه‌های انتخاب شده توسط این شرکت در سبد سرمایه‌گذاری شما نیز قرار دارند؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا