اخبار بیت کوین

مارکت کپ بیت کوین از بزرگترین بانک های جهان فراتر رفت

مارکت کپ بیت کوین در تاریخ ۲۴ ژانویه ۴۴۳ میلیارد دلار است

با بیدار شدن بازار ارزهای دیجیتال در سال جدید میلادی، ارزش بازار بیت کوین به عنوان سردمدار این بازار نیز، جهشی قابل توجه یافته است.

به گزارش والکس و به نقل از Bitcoinist، بیت کوین با مارکت کپ ۴۴۳ میلیارد دلار تا تاریخ ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳، ارزشمندتر از هر بانک بزرگ دیگری در سطح جهان است.

بنا بر داده‌های سایت CompaniesMarketCap، بیت کوین هم‌اکنون ۱۶مین دارایی با ارزش جهان از حیث ارزش بازار است. طبق این داده‌ها، مارکت کپ بازار ارزهای دیجیتال کمی بیش از یک تریلیون دلار است.

طبق نمودار این سایت، مارکت کپ بانک آمریکایی و بزرگ جی‌پی مورگان چیس (JPMorgan Chase) ۴۰۲.۷ میلیارد دلار است که آن را در رتبه ۱۹ قرار می‌دهد.

ارزش بیت کوین فراتر از Bank of America (رتبه ۳۵) با مارکت کپ ۲۷۴.۴۴ میلیارد دلار و بانک مورگان استنلی (Morgan Stanley) با ارزش ۱۵۹.۹۷ میلیارد دلار است.

اتریوم، دومین رمزارز بزرگ جهان، رتبه ۶۲ را با مارکت کپ ۱۸۶.۹۷ میلیارد دلاری خود در اختیار دارد. این رتبه آن را جلوتر از دو بانک چینی بانک سازندگی (رتبه ۶۹) و بانک کشاورزی چین (رتبه ۸۷) قرار می‌دهد.

در حوزه مالی سنتی، ارزش بازار یا مارکت کپ (Market Cap) به ارزش کلی تمامی سهم‌های عمومی منتشر شده شرکت‌ها اطلاق می‌شود.

بیت کوین در مدت کوتاه عمر خود نسبت به رقبای قدیمی و سنتی، موفق به جلب نظر کاربران و گسترش بازار خود شده است.

به گفته ادول پاتل (Edul Patel)، مدیر ارشد شرکت Mudrex، افزایش قیمت بیت کوین به معنی آن است که «گاوها فعالانه تلاش می‌کنند تا روند صعودی را دوباره آغاز کنند.»

ارزش بازار بیت کوین ۳۶ درصد رشد نسبت به ۳۲۵ میلیارد دلار ثبت شده در ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲ داشته است. در آن زمان، شرکت پرداخت مسترکارت با مارکت کپ ۳۲۸ میلیارد دلاری، کمی بالاتر از این رمزارز جا خوش کرده بود و «تسلا»ی ایلان ماسک با ۳۹۶ میلیارد دلار، سیزدهمین شرکت بزرگ دنیا بود.

بیت کوین به دلیل ماهیت پوشش ریسک در برابر دارایی‌های سنتی، توجه دولت‌های مختلف دنیا را به خود جلب کرده است.

طرفداران قدیمی‌ترین ارز دیجیتال جهان، به مبارزه خود برای پذیرش جهانی این دارایی ادامه می‌دهند؛ پذیرشی که می‌تواند سبب شود تا این بیت کوین بدل به ارزشمندترین دارایی جهان شود.

در همین حال تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که چندین شاخص آن‌چین، بیداری شبکه در سال جدید را ترسیم می‌کنند و نوید از فرصت مطلوب خرید بیت کوین می‌دهند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا