اخبار بیت کوین

بالاترین قیمت بسته شدن ماهانه بیت کوین در ۱۹ ماه گذشته؛ اهمیت سطح فعلی BTC در چیست؟

قدرت بیت کوین تا پایان ماه نوامبر ادامه یافت و پادشاه ارزهای دیجیتال آخرین ماه میلادی را با سفر به سطوح بالایی محدوده قیمتی خود آغاز می‌کند. حرکت بیت کوین به بالای سطح ۳۸ هزار دلار در ساعاتی پس از کلوز ماهانه آن آغاز شد و پس از سخنرانی جروم پاول (Jerome Powell) قیمت برای مدتی به بالای ۳۹ هزار دلار هم رسید.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، قیمت بیت کوین در اول دسامبر به سطح ۳۸ هزار دلار بازگشت و این کامبک در نتیجه کلوز ماهانه آن رقم خورد. بسته شدن کندل ماه نوامبر به بهترین کلوز ماهانه قیمت بیت کوین از آوریل ۲۰۲۲ تبدیل شده است.

خرس‌های بیت کوین در افزایش فشار فروش خود در پایان ماه ناموفق بودند

قیمت پایانی (کلوز ماهانه) بیت کوین برای ماه نوامبر کمی بالاتر از سطح ۳۷،۷۰۰ دلار ثبت شد، چرا که نقدینگی سفارشات خرید با محافظت از محدوده روزانه باعث جلوگیری از فروش لحظه آخری خرس‌های بازار شده است. این اطلاعات بر اساس داده‌های اوردر بوک صرافی‌ها توسط Material Indicators بدست آمده است.

داده‌های اوردر بوک BTC/USDT
داده‌های اوردر بوک BTC/USDT

Skew، معامله‌گر محبوب ارزهای دیجیتال نیز به این موضوع در پلتفرم X (توئیتر سابق) واکنش نشان داد و گفت:

کلوز ماهانه بیت کوین بسیار خوب به نظر می‌رسد و در بالای ۳۵ هزار دلار ثبت شده است. احتمال تجربه یک دوره تثبیت چند هفته‌ای در محدوده ۳۵ هزار دلار تا ۳۹ هزار دلار وجود دارد.
نمودار یک ماهه BTC/USD از Skew
نمودار یک ماهه BTC/USD از Skew

Skew همچنین خاطرنشان کرد که مقاومت کلیدی و اصلی بیت کوین در تایم فریم‌های ماهانه اکنون در سطوح بالاتری، به ویژه در ۴۷ هزار دلار و در حدود بالاترین قیمت تاریخی آن در سال ۲۰۲۱ یعنی ۶۹ هزار دلار قرار گرفته است.

JT، معامله‌گر و چارتیست بازار نیز در بخشی از خلاصه گزارش خود می‌گوید:

کندل ماهانه فوق‌العاده بود و کف (Low) بدنه کندل در سطح ۳۴،۵۰۰ هزار دلار قرار داشت. نکته قابل توجه این است که پایین‌ترین نقطه این کندل (کف سایه پایین) از بالاترین نقطه (سقف سایه بالا) کندل قبلی پیشی گرفته است. این الگو یک علامت مثبت در نظر گرفته می‌شود که نشان‌دهنده قدرت بازار است. مبادا فراموش کنیم که قیمت در این ماه ۳ هزار دلار بالاتر از ماه گذشته بسته شده و این یک پیشرفت است!

JT چشم‌انداز نمودار بیت کوین در تایم فریم‌های بالا را «یک روند ثابت و مطلوب» توصیف کرد.

سفر قیمت به بالای سطح ۳۸ هزار دلار که ساعاتی پس از کلوز ماهانه اتفاق افتاد، اولین حرکت قابل‌توجه بیت کوین در نیمه دوم هفته بود. اما از سوی دیگر، انتشار داده‌های اقتصاد کلان در ایالات متحده واکنش یا پاسخ چندان مهمی را از سوی بازار ایجاد نکرد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، در روز گذشته در مورد مسائل مختلفی همچون تورم این کشور صحبت کرد و قیمت بیت کوین در پی این سخنرانی به بالای ۳۹ هزار دلار رسید.

محدوده قیمتی بیت کوین ویژگی‌های «چشمگیر و مهمی» دارد

در همین حین، کیث آلن (Keith Alan)، یکی از بنیانگذاران Material Indicators، با تاکید بر ماهیت پایدار محدوده قیمتی بیت کوین زیر ۴۰ هزار دلار، استدلال می‌کند که عبور موفق از آن بسیار مهم است.

آلن به خطوط مقاومت/حمایت (R/S) تاریخی موجود در این محدوده اشاره دارد. به گفته او، این سطوح مشابه مواردی که پیش از این قیمت موفق به عبور از آنها شده، مانند بالاترین رکورد چرخه قبلی در سال ۲۰۱۷ در نزدیکی ۲۰ هزار دلار، از اهمیت بالایی برخوردارند.

او گفت:

اگر فکر می‌کنید که بیت‌ کوین به صورت اتفاقی حول قیمت دلخواه خود می‌چرخد، اشتباه می‌کنید. تلاقی‌های تاریخی مهمی در منطقه جابجایی R/S (تبدیل مقاومت به حمایت) وجود دارد.

او در نموداری که همراه با اظهارات خود به اشتراک گذاشته شده، سطوحی را که باید در نمودار ماهانه به آنها توجه داشته باشیم مشخص کرده و همچنین سیگنال‌های لانگ و شورت یکی از اندیکاتورهای معاملاتی اختصاصی Material Indicators را ارائه داده است.

نمودار یک ماهه BTC/USD از Material Indicators
نمودار یک ماهه BTC/USD از Material Indicators
این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا